Jump to content

Luidsprekers verhuizen

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Het woordje voodoo... ach, dat is gewoon een niet-begrepen want niet meetbare aanpassing, geheel a-Spido, A-Kraus en a-Pjotr. Verder geen geharrypotter.

Groetjes

M :ph34r: rc

Ik kan het gemist hebben, maar is de "aanpassing" al eens nader gespecificeerd?

Of moet je daarvoor 500 pagina lange draadjes doorworstelen (met o zo leuke humor)?

Het beluisteren van die 2 hoorspelen heeft niet veel opgeleverd in mijn geval.

Duck, aan specificaties doe ik niet. Je hebt denk ik niks gemist. Mijn eigen eerste indrukken van een gemodificeerde set heb ik hear al eens gegeven. Als je tijd hebt, en zin, en het gemist hebt: mijn eerste audiofiele dag

Daar staan nog wat meer linkjes in, m

@ Mumsoft,

Frontjes voor je units doen en dan inpakken in noppenfolie meerdere lagen en goed vastplakken met tape, zo zijn ze beschermd tegen krassen.

Daarna in een slaapzak doen, zo kunnen ze niet onderuit de slaapzak vallen,mits je de rits dicht doet uiteraard.

1 man boven en 1 man beneden, de speaker in de slaapzak ertussen en zo kun je ze zelfs langs die steile trappen rustig aan naar beneden laten glijden onder begeleiding.

Zo kan er niets gebeuren.

In mijn tijd als verhuizer deden wij het ook zo, maar dan met verhuisdekens.

met groet,

:cool2:

Dat klinkt als een klok en zo ga ik het dus doen. Goed om te weten dat het in het echie ook zo gaat.

Thnx

Het woordje voodoo... ach, dat is gewoon een niet-begrepen want niet meetbare aanpassing, geheel a-Spido, A-Kraus en a-Pjotr. Verder geen geharrypotter.

Groetjes

Ik kan het gemist hebben, maar is de "aanpassing" al eens nader gespecificeerd?

Of moet je daarvoor 500 pagina lange draadjes doorworstelen (met o zo leuke humor)?

Het beluisteren van die 2 hoorspelen heeft niet veel opgeleverd in mijn geval.

Duck, aan specificaties doe ik niet. Je hebt denk ik niks gemist. Mijn eigen eerste indrukken van een gemodificeerde set heb ik hear al eens gegeven. Als je tijd hebt, en zin, en het gemist hebt: mijn eerste audiofiele dag

Daar staan nog wat meer linkjes in, m

De kwalificatie "Voodoo" lijkt me toch wel passend. Dat schijnt ook alleen te werken als je erin gelooft.

Zelfs al geloof je erin, en luister je met een (verwend) kritisch oor bestaat de kans dat het je niet tepakken krijgt.

BG is echt niet de enige die met de filosofie van vd.Heide bezig is geweest. Ook een kennis van me heeft zich daar behoorlijk in verdiept, waardoor ik er ook aardig in betrokken werd.

Ook ben ik bij BG geweest om te luisteren, en kan zeggen dat die installatie zeker beter klonk dan wat ik ervan verwacht had op basis van de gebruikte componenten, maar om nu te zeggen dat het heel erg goed klonk.....

Ook wat die kennis van mij heeft gedaan in die zelfde richting heeft mij nooit heel erg kunnen overtuigen van die theorie.

Dat niveau is volgens mij ook haalbaar op een heel andere manier, zonder voodoo en niet aan te raden dingen aan en in een audioapparaat/speaker.

Nou je mag van mij (beter in een ander draadje) best wat meer vertellen van de geheimtips. Gewoon de blote feiten (of handelingen) dan wel. Begrijp uit je commentaar wel dat je niet alle ingrijpingen zo ziet zitten..

Dat een relatief eenvoudige set (geintegreerde amp, nette bron, niet te kleine 2 weg monitor LS) makkelijker goed klinkend te krijgen is, dan een systeem met vele losse componenten en full range LS weet ik ook wel. Zolang je tevreden bent met de beperkingen, is de eenvoudige set eigenlijk te preferen. Wil je meer, dan moet je verder kijken, maar kan er ook meer misgaan.

Overigens is "enthousiamse" niet negatief bedoeld. Je ziet dat vaak bij een beginnend audiofiel.

Ik ben blij dat je niet binnen mijn projecten werkt. Specificaties zijn voor mij nogal essentieel.

Duck, verwar werk niet met muziek.

Meten niet met luisteren.

Als je vaak thuis werkt, gaat het een beetje door elkaar lopen ;)

(...) Het woordje voodoo... ach, dat is gewoon een niet-begrepen want niet meetbare aanpassing, geheel a-Spido, A-Kraus en a-Pjotr. Verder geen geharrypotter. (...)

Beste mumsoft,

Zou je dit willen uitleggen?

Overigens hecht ik eraan te verklaren dat ik het niet zo leuk vind in

• 2 weeks later...

Ik kan even - twee weken - genieten van rust.

Mijn slanke schoonheden zijn weg. Noppenfolie eromheen, doek van de Phonars waarmee ze kwamen, daaromheen mijn eenpersoonsdekens uit mijn jeugd, voor ieder eentje, met touwtjes vastgebonden.

Daaromheen de slaapzak uit mijn verkennerstijd, die overigens normaal dienst doet als hooikist in de keuken (tip!). Daarmee konden robx en ik inderdaad simpel de trappen af. De boxen pasten precies pesas in de kofferruimte.

Een geslaagde actie, en Rob ben ik zeer dankbaar voor zijn hulp.

Verder hebben we op de plaats van bestemming een genoeglijke middag gehad, geluisterd en genoten van muziek, en zaten Rob & ik in de auto aan een stuk door te klessebessen over het ongelooflijk boeiende fenomeen dat muziekreproductie heet.

Voor Spido, mocht je het nog niet geraden hebben, er gaat 'gehakt' in. Het is de slagroom op de taart, die zelf nog een beetje hol is, maar daar wordt aan gewerkt.

Nog twee weekjes wachten. En dan... n025.gif

(...) Voor Spido, mocht je het nog niet geraden hebben, er gaat 'gehakt' in. Het is de slagroom op de taart, die zelf nog een beetje hol is, maar daar wordt aan gewerkt. (...)

:wacko: Beste mumsoft,

Gehakt?

Slagroom?

Taart?

W

ja was inderdaad heel boeiend. maar het meest boeiend is dat er dus mensen zijn die niet horen wat gisteren evident was.

natuurlijk blijft het nmm een combinatie van meettechnisch correcte apparatuur en 'andere dingen', maar die 'andere dingen' voegen wel heel veel toe. ik kan me precies voorstellen waar mijn zootje naar toe zou gaan met die 'andere dingen' erin. en dat is wel iets waar ik naartoe wil.

groet

QUOTE(mumsoft @ 13 Nov 2009, 22:44:47)

(...) Het woordje voodoo... ach, dat is gewoon een niet-begrepen want niet meetbare aanpassing, geheel a-Spido, A-Kraus en a-Pjotr. Verder geen geharrypotter. (...)

Je hebt me dit nog steeds niet uitgelegd!

Overigens ben ik van mening dat

ja was inderdaad heel boeiend. maar het meest boeiend is dat er dus mensen zijn die niet horen wat gisteren evident was.

...

groet

Hoe bedoel je dit eigenlijk. Kan niet iedereen het horen of zoiets?

Dat je het niet hoort als je er niet bij bent lijkt me logisch, dus dat zul je wel niet bedoelen.

idd niet iedereen hoort het.

waar dat echter door komt zal een raadsel blijven denk ik.

heeft niks maar dan ook niks met goede oren te maken. Ook niet of je een echte muziekliefhebber bent of niet.

ik weet wel dat ik het direct zou herkennen als ik ergens binnen loop.

ik heb ook een vriend en die kan alleen maar benoemen dat het goed klinkt maar niks bijzonders verder.

een vriendin echter kon gelijk zeggen dat er iets anders aan de hand was dan gewoon een cd'tje opzetten.

tja

• 2 weeks later...

s030.gif

Joechei, ze staan er weer, geen krasje, geen smetje, glanzend van genoegen.

Terug gingen ze gedragen door een sterke knaap die hooguit een beetje hijgde van de inspanning, na afloop.

Missie helemaal geslaagd.

Verder laat ik niets over los, daar heb ik het AF forum voor.

Bovendien weet ik nog niets, want de versterker en de muziekserver zijn nog onderweg.