Guest Okki Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Sommigen beginnen mij te kennen,want ondanks dat ik nieuw ben hier en kennelijk als enige een welkomtopic heb,heb ik al aardig mijn mond weten te roeren over niet audiozaken.Dus bij deze wil ik dan ook een voorzet geven om adviezen te krijgen over een nieuwe installatie die ik ter zijner tijd wil gaan aanschaffen.Onlangs ben ik naar de VADshow geweest en heb daar mijn ogen uitgekeken en heb daar vele mooie spulletjes gezien en gehoord.Wat mij erg aansprak was in het algemeen de versterkers met buizen en platenspelers.Al dat nieuwe spul met streaming en surroundgeluid vond ik niet zo mooi.Inmiddels heb ik begrepen dat er veel moois te koop is en dat er op de VADshow maar een topje is van de grote hifiberg. Wat ik wil gaan aanschaffen of mijn voorkeur naar uit gaat is nog niet bekend, behalve dat ik versterkers met buizen erg mooi vindt en platenspelers ook.Mijn oude installatie is nu wel versleten na zoveel jaren trouwe dienst en is bovendien niets bijzonders eigenlijk,zo heb ik dat begrepen laatst van iemand.Mijn oude installatie bestaat uit een JVC AX-55 versterker met JVC luidsprekers en een Dual CS-5000 platenspeler met een Ortofon OMB20 element.De cd speler is een Marantz CD-38 (dacht ik).Ik heb ongeveer 600 platen en een 700 cd's.Het besteden bedrag is ongeveer 10000,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Een setje Arrays met een paar tweedehands Infinity Omega's en een Consonance droplet als CD speler. Nu de rest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Een setje Arrays met een paar tweedehands Infinity Omega's en een Consonance droplet als CD speler. Nu de rest... En dan ga jij zeker iets kopen wat wel goed klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Een setje Arrays met een paar tweedehands Infinity Omega's en een Consonance droplet als CD speler. Nu de rest... Straf dat je mij zonder boe of bah passeert ten voordele van de 1e de beste nieuwkomer :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Een setje Arrays met een paar tweedehands Infinity Omega's en een Consonance droplet als CD speler. Nu de rest... En dan ga jij zeker iets kopen wat wel goed klinkt Nee joh... in zo'n topic beveelt toch iedereen z'n eigen set aan... Voor mij klinkt het goed genoeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Hoi Okki, die Dual CS-5000 is een heel mooie tafel, die zeker een mooier element verdiend dan de Ortofon OMB-20. (=een B-keuze Super OM-20, ook al beweren velen dat die B voor Blisterverpakking staat klinken die elementen een pak minder dan de Super OM-20, die slechts twee tientje duurder waren.) Aan de hele mooie OPS arm doet bijvoorbeeld een Goldring 1000 series element het heel erg mooi, en dan met name de 1042 met Gyger-S naald. Deze kost zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Een setje Arrays met een paar tweedehands Infinity Omega's en een Consonance droplet als CD speler. Nu de rest... En dan ga jij zeker iets kopen wat wel goed klinkt Nee joh... in zo'n topic beveelt toch iedereen z'n eigen set aan... Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij de eerste en enige bent Sorry Hans +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Speakers vind ik altijd heel moeilijk om adviezen over te geven als ik iemands smaak niet ken, maar IK vind Dali heel erg goed. Neutraal, muziekaal en natuurgetrouw. Mvg. Miracle. @ Ruud... zie je wel... Bij de Stemvork in Uden staan trouwens nog een paartje Dali Helicon 800 Speakers voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Ik raad je aan geen enkel advies betreffende een aanschaf te honoreren en zelf via vallen en opstaan je weg te vinden. 10.000 pietermannen is een hoop geld en daar kun je op de tweedehands markt lekker mee rondknoeien. Geloof me, de meerderheid heeft geen idee waar ze het over heeft, beschikt over een abominabele muzieksmaak en luisteren kunnen de meesten ook al niet. Have fun! Alabaster Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Ik raad je aan geen enkel advies betreffende een aanschaf te honoreren en zelf via vallen en opstaan je weg te vinden.10.000 pietermannen is een hoop geld en daar kun je op de tweedehands markt lekker mee rondknoeien. Geloof me, de meerderheid heeft geen idee waar ze het over heeft, beschikt over een abominabele muzieksmaak en luisteren kunnen de meesten ook al niet. Have fun! Alabaster Da bedoelik... Ga naar een goede audiowinkel en laat je daar adviseren. Iedereen is hear zo bevooroordeeld (en vind z'n eigen set het beste wat er is), dat er niks bruikbaars uit zal komen. Dan is er nog zoiets als je eigen smaak en de ruimte die het spul mag innemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Nou Okki, kom eens luisteren en neem mooie muziek mee Ik heb een lekkere set, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 De laatste adviezen zou ik niet in de wind slaan. In audioland zijn er diverse stromingen die ieder hun eigen sterke en zwakke kanten hebben. Je hebt liefhebbers van muziek en liefhebbers van de weergave van muziek. Een liefhebber van muziek heeft in principe aan een wekkerradio genoeg, een liefhebber van de weergave kan zo ver gaan dat het uitmond in audiofanatisme. (toch wel erg bijzonder) Het is zaak om zelf te ontdekken welk aspect in de audiohobby je het meest aanspreekt. Is het de muziek dan kun je met een relatief eenvoudig maar goed klinkende audioset goed uit de voeten en besteed je het uitgespaarde kapitaal beter aan software. Op dit forum zitten veel liefhebbers van muziekweergave. Naar mijn idee kun je die liefhebbers weer in verschillende stromingen onderverdelen; degenen die streven naar de heilige graal van een zo natuurgetrouw mogelijke reproductie en liefhebbers die streven naar een weergave die zo lekker mogelijk klinkt waarbij de weergave best wat mag kleuren. Ook zijn er liefhebbers die een installatie opleuken met allerlei accessoires waarvan de werking niet wetenschappelijk bewezen kan worden maar gehoord moet worden om het te geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Nou Okki, kom eens luisteren en neem mooie muziek meeIk heb een lekkere set, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Vergeet ik helemaal Okki .... je kunt natuurlijk ook, bij die gezellige klant gaan luisteren. Misschien is het geluid wat je zoekt, heel dicht bij je in de buurt Succes, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Ik kan het met Alabaster wel eens zijn. Mijn eigen set heb ik toch na veel zoeken en niet dankzij de mooie aanraders Hear gevonden. Dat is een beetje kort door de bocht, maar mijn speakers zijn verdacht gemaakt, mijn versterker is afgekraakt, en ik ben de enige hear met de .... streamer. Maar... geen van die dingen zou ik nu hebben als niet iemand ze Hear een keer had genoemd, ik nieuwsgierig was geworden, en er 'voor was gegaan'. Zelfs 'mijn' laatste ontdekking had ik niet gedaan zonder een -eerst onbegrepen- berichtje Hear. En ook die ontdekking is in de ogen van sommigen niets waard. Maar ik ga dus niet mijn setje opnoemen, dat heeft geen enkele zin. Beste Okki, ik ben hear pas een dik jaar, en wat langzaam van begrip, dus ik twijfel er niet aan of jij zult uit alles wat hear te lezen valt ongetwijfeld een mooie set kunnen samenstellen. Luisteren bij anderen is ook z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Iedereen is hear zo bevooroordeeld (en vind z'n eigen set het beste wat er is), dat er niks bruikbaars uit zal komen. Zou je mij a.u.b. dan uit die lijst van "iedereen" willen schrappen Hans? Ik vind nl absoluut niet dat ik de beste set heb die er is. Ik ken een aantal sets die het een stuk beter doen dan die van mij, ondanks dat ik heel tevreden ben met wat ik heb, zeker voor het bedrag wat ik uitgegeven heb. Ik vermoed dat er gerust nog een heel stel mensen hear op het forum zijn die denken/weten dat hun set niet het beste is wat er is, anders werd er niet zo veel ge-upgrade als wat er nog steeds gebeurd bij veel mensen. Het advies om veel te gaan luisteren is uiteraard het beste advies. Daarom is Okki bij deze ook uitgenodigd om hier te komen luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 mijn advies probeer eens wat speakers van audio note musical affairs dat is een compleet ander geluid dan doorsnee hifi. ik zeg niet dat het beter is maar ik zou het proberen. was voor mij een eye opener Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 mijn advies probeer eens wat speakers van audio note Absoluut, een erg makkelijk klinkende all-round speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Ik denk dat Okki er zo wel uit komt. Of misschien niet..... Zinloos topic zo, 100 verschillende adviezen van 100 audioten. Ga lekker luisteren naar verschillende sets. En bepaal je eigen voorkeur. Ga zeker als eerste naar audionote speakers luisteren. Als je dat goed vindt hoef je niet verder te zoeken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Beste Okki, Een poging kan ik in ieder geval wel doen , denk ik. Het zou een idee kunnen zijn om de Dual CS 5000 in eerste instantie te houden, maar daar wel een beter (hoger niveau) element in te (laten) zetten, gelukkig is de arm (eff.masa) zwaar genoeg om aan een MC element te denken in verband met de compliance van het element (massa veer systeem) daarachter is het verstandig om een zeer goede Phono Versterker aan te schaffen, die ten eerste op een hoog niveau muziek kan versterken en ook voldoende instel mogelijkheden heeft qua Gain (versterkingsfactor) en ingang weerstand , zodat je uit de voeten kan met verschillende elementen. Nadat je deze aanschaf hebt gedaan ,kun je een tijd luisteren wat er is gebeurt met je installatie, want de bron is heel erg belangrijk, in het begin van de keten gemaakte fouten kun je niet meer corrigeren. Daarna kun je gaan denken over andere (betere ) weergevers die jou aanstaan, dik,dun,groot,klein,mooi, lelijk,gekleurd,ongekleurd,etc dan weet je namelijk het rendement en ook het impedantie verloop ,dan weet je ook of ze moeilijk aanstuurbaar zijn of niet. Op het moment dat je dus weet welke weergevers het worden, weet je ook welke versterker je aan moet gaan denken. Na deze beproeving kun je overwegen om een betere draaitafel bij de rest van de installatie in te passen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Beste Okki, Een poging kan ik in ieder geval wel doen , denk ik. Het zou een idee kunnen zijn om de Dual CS 5000 in eerste instantie te houden, maar daar wel een beter (hoger niveau) element in te (laten) zetten, .............enz. Zoals ik ook al schreef: "die Dual CS-5000 is een heel mooie tafel, die zeker een mooier element verdiend dan de Ortofon OMB-20......enz." Als zelfs Henk (Haudio) al schrijft dat het een idee is om de Dual in de installatie te behouden........ zou ik geen moment twijfelen om die tafel (voorlopig) te behouden, en daar een mooier element in te zetten. Om de boel niet te veel op kosten te jagen zou ik voor een mooi MM element gaan. Daar heb je een minder kostbaare phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 Okki, Ik heb je tot op heden nog niet welkom geheten op dit forum waar liefhebbers, professionelen, audiofielen, muziekliefhebbers, schizofrenen met een persoonlijkheidsstoornis, mensen met een zakelijk belang, mensen zonder een zakelijk belang, een combinatie van dit alles en nog meer en niet te vergeten en 60-jarige gefrustreerden samenkomen (we lijken wel mensen!), bij deze dus! Beginnen bij de basis is altijd goed. Maar ook telt je ruimte waarin je luistert, je muzieksmaak en algemene geluidssmaak zeker mee (hou je van helder, kies je daarvoor, hou je van analitisch, zoek je dat, hou je van holografisch, et cetera...). Kijk hiervoor maar in de posting van Richard, die volkomen gelijk heeft. Enige kleuring in het geluid is inderdaad helemaal niet erg, zolang j Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 mijn advies probeer eens wat speakers van audio note musical affairs dat is een compleet ander geluid dan doorsnee hifi. ik zeg niet dat het beter is maar ik zou het proberen. was voor mij een eye opener Audio-Note met 300B is zeker niet verkeerd. Musical Affairs zeker apart kwestie van smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 mijn advies probeer eens wat speakers van audio note musical affairs dat is een compleet ander geluid dan doorsnee hifi. ik zeg niet dat het beter is maar ik zou het proberen. was voor mij een eye opener De onderste heb ik gehad en heb nu de bovenste is beide heel anders maar heeft wel raakvlakken @ Okkie Ik weet niet waar je woont maar ik zit in Limburg en kan je verschillende buizenversterkers laten horen als je wil PS. als je Henk bent is het in iedergeval veel te ver Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 Goede winkels mijn inziens zijn o.a. :De Hifiwinkel in Eindhoven of in Beek of in Weerdinge Multifoon in Rotterdam Audio-Selectief in Sneek RAF in Amsterdam Hobo Hifi (zitten bijna door het hele land) Studio Wilbert Mijn aanvulling op dit lijstje: StudioAlkmaar - Oterleek Overgaauw - Leiden CAC- Leiden De Audiofabriek - Haarlem Studio Noot - Amsterdam De Jong & Warnaars - Den Haag Sense of Music - Leiden Multifoon - Rotterdam Van den Eijnden Audio - Haarlem Allemaal winkels waar ik persoonlijk heel goede ervaringen mee heb, en al meerdere mensen die ik ken ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts