mordante Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 Dan komt nu ook mijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Okki Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 Beste Mensen, Even in het algemeen iets zeggen tegen u allen.Ik heb zoals jullie nu wel zo langszamerhand snappen een eigen grand-caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 Strakke bak hoor zo'n JVC Als je 10K besteed, zou ik ongeveer 8K aan de LS besteden, ongeveer 1K aan een versterker, 0.5-0,7K aan een CD speler en de rest aan kabels O ja en nog een nieuwe elementje voor de elpees. Daar zijn ander experts voor, maar ik denk dat je met 300 euro al een aardig eind moet kunnen komen (neem je gewoon budget kabels van de mediamarkt). Overigens kan het best zijn, dat je met minder geld ook al klaar bent (misschien een jonge 2e hands versterker). Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 Strakke bak hoor zo'n JVC Als je 10K besteed, zou ik ongeveer 8K aan de LS besteden, ongeveer 1K aan een versterker, 0.5-0,7K aan een CD speler en de rest aan kabels O ja en nog een nieuwe elementje voor de elpees. Daar zijn ander experts voor, maar ik denk dat je met 300 euro al een aardig eind moet kunnen komen (neem je gewoon budget kabels van de mediamarkt). Overigens kan het best zijn, dat je met minder geld ook al klaar bent (misschien een jonge 2e hands versterker). @Neem je gewoon budget kabels van de Mediamarkt. Dat advies zou ik nooit opvolgen. Jij bent helemaal geen expert dat moge duidelijk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 wel heeft duck gelijk dat het gros aan speaker besteed dient te worden....vind ik ook. ongeveer 60% zou ik wel doen. 20 % versterker 20% elpeespeler of cd speler eurootje of 100/200 aan kabels denk ik. en dit bovenstaande dan zeer grof ingedeeld. er is geen waarheid in de weg naar audio walhalla. er is wel EEN waarheid en die mag verschillen van persoon tot persoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 Ik zou het zo ongeveer zo verdelen: 67,3% LS, 23,8% versterker, 8,9% cd speler. In getallen bij een 10k investering 6,73k LS, 2,38k versterker, 0,89k cd speler. Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 Deel twee van mijn antwoord. Zelf zou ik zeker ook kijken naar 2de hands. Voor versterkers en speakers zijn er veel mooie 2de hands te vinden. CD spelers 2de hands zou ik minder snel doen. Ik heb daar geen goede verklaring voor. Ik weet niet waar je woont, maar je bent van harte welkom om een keer bij mij te komen luisteren. Laatst zag ik deze versterker staan en dit lijkt mij best een heel fraaie versterker voor een redelijke prijs. opes moet nu gaan eten, tot later. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 november 2009 Report Share Posted 14 november 2009 Tweedehands k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 Als je 10K besteed, zou ik ongeveer 8K aan de LS besteden, ongeveer 1K aan een versterker, 0.5-0,7K aan een CD speler en de rest aan kabelsJe kan ook voor de Britse benadering gaan. Goede maar relatief eenvoudige luidsprekers, met een kei van een versterker en een uitstekende bron. De best klinkende installaties ie ik heb gehoord waren van dit type. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 Ach ik ken weer Britse LS fabrikanten die weer een hele andere filosofie aanhangen. Persoonlijk denk ik dat geld niet zoveel zegt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 (edited) .. Budget = 10.000. De helft van het budget aan luidsprekers = 5.000. 10% aan kabels, interlinks etc. = 1.000. Blijft 4.000 over. Omdat de bron m.i. het belangrjkste is, zou ik dat verdelen: CD 2.500 (misschien iets minder) en versterker 1.500 (misschien iets meer). Dit lijkt me toch gezonder dan een CD speler van 700 te koppelen aan luidsprekers van 8.000 Edited 24 november 2009 by Moderator3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 Okki, ga naar een goede hifi zaak en laat ze wat verschillende sets samenstellen oplopend in prijs en binnen jouw budget. Vraag of je de door jou 2 best bevonden sets eens bij jou thuis willen demenstreren en kies daaruit wat jij mooi vindt. En vooral niet meteen roepen dat je budget Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Okki Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 Beste Heren, Laat mij u gerust stellen.Na sluitingstijd hebben Bob en ik gisteravond onder het genot van een overheerlijke Houblon Chouffe biertje onze discussie voortgezet over dit forum en de gedane adviezen hier.Er is nu het volgende uit voortgekomen,namelijk dat wij samen eerst gaan luisteren bij Bob thuis en daarna naar de hifiwinkel gaan waar Bob zijn installatie heeft gekocht om daar twee installaties te gaan beluisteren.Bob begrijpt inmiddels wel wat ik ongeveer wil (versterker met buizen en een nieuw element in de Dual) en denkt mij goed op weg te kunnen helpen.Dit gaat de komende week allemaal gebeuren en van mijn lieve vrouw heb ik de vrije hand gekregen.Het is zo'n lieve schat als het om mijn speeltjes gaat,oldtimers,schietvereniging en het vollebalteam.Ik zal u allen de afloop laten weten in dit topic.Nogmaals hartelijk dank voor al uw adviezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 Goede maar relatief eenvoudige luidsprekers, met een kei van een versterker en een uitstekende bron. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 Natuurlijk was mijn balonnetje algemeen bedoeld en niet uitsluitend voor Okki (en meer een indicatie waar het grootste belang zit). Er ziijn hier veel gast lezers. Okki, mij lijkt een set zoals die van Goodtube interssant voor jou. Prima buizen versterker, prima speakers. Als cd speler zijn zat mooie typen in de 500-700 klasse te vinden. Het is al gauw goed, 99% van de weergave wordt bepaald door de volgende factoren: - de kwaliteit van de opname (helaas vaak matig) - de kwaliteit van de luidsprekers (duurder hoeft niet alijd beter te zijn. Een beetje passend bij de eisen die de muziek stelt is wel prettig) - de intergratie van de LS in de luisterruimte (hier kan veel mis gaan, vooral met wat grotere LS. Koop dus LS die in je luisterruimte "passen", anders zullen ze nooit optimaal presteren) - de aansturing van de LS door de versterker (gaat meestal wel goed, maar er zijn ook NoNo combinaties) De meesten (denk 99%) van de mensen (ook hear) kunnen blind cd spelers niet onderscheiden van elkaar. Wel als ze hem zien staan (gek genoeg). Dus koop gewoon een mooi model (uiterlijk is hier dus wel belangrijk!) met mooie reviews. Desnoods breng je hem nog naar een cd doctor om er voor een paar honderd euri mee te laten frutselen (kan inderdaad best goed doen). Je moet er vooral in geloven dat het goed is. En klaar is Kees, of Okki. Natuurlijk ben ik (Fat?) Bob niet, dus ken ik je muzikale voorkeur niet. Hou we je meer van death metal of zoiets, dan kun je beter naar wat anders uitkijken imo. Audio is helemaal niet moeilijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 (edited) .. ik wens je veel plezier bij het luisteren bij bob. vertrouw op je gevoel en je oren. die vertellen je wel of het goed zit of niet. Edited 24 november 2009 by Moderator3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 (edited) .. Duck noemt een aantal eigenschappen. Laat ik daar aan toevoegen: akoestiek van de ruimte. Heel belangrijk! En stel nou he, dat het geen buizenversterker wordt, Okki, dan kan ik je JK acoustics in 't Harde van harte aanbevelen om eens te gaan bezoeken! Edited 24 november 2009 by Moderator3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 (edited) .. @Okki: Gewoon kopen wat je zelf wilt. Trek je van alle goedbedoelde aankoopadviezen maar niet te veel aan. En van de verkoper in de winkel ook niet natuurlijk Edited 24 november 2009 by Moderator3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 Zo mijn 3de post in dit topic. Ik heb het al eens eerder gepost, maar staar je niet blind op 1 type versterker. Buizen versterkers kunnen heel goed klinken, niet als niet buizen versterkers. Koop een verterker die je goed vind, ongeacht of deze wel of geen buis heeft. Een verdeling van: Speakers: Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 Zo mijn 3de post in dit topic. Ik heb het al eens eerder gepost, maar staar je niet blind op 1 type versterker. Buizen versterkers kunnen heel goed klinken, niet als niet buizen versterkers. Koop een verterker die je goed vind, ongeacht of deze wel of geen buis heeft. Een verdeling van: Speakers: Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 november 2009 Report Share Posted 15 november 2009 (edited) .. Wat het budget betreft: houd wat financi Edited 24 november 2009 by Moderator3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 16 november 2009 Report Share Posted 16 november 2009 Oplossing: hybride versterker. Buisdriver, MOSFET of BJT uit. Of een buizenvoortrap en een torren-eindbak. Ik zou persoonlijk niet meer zonder de controle en kracht van mijn (klasse D) torrendoosje kunnen (maar ik heb dan ook erg moeilijke speakers die geen laag geven, naar alle kanten afstralen, een veel te laag rendement hebben en een veel te zware tweeter volgens hen die het weten kunnen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 17 november 2009 Report Share Posted 17 november 2009 ik denk dat je eerst even moet uitzoeken wat je wilt. Wil je rolls royce , een ferrari of een citroen? er zijn zoveel verschillende audio sets. Waarom koopt iemand een bepaalde set? Lekker onderuit hangen op de bank? Uitzoeken hoe iets exact gespeeld is? Ga je erbij dansen? Tevens is de grote van je woon/luisteruimteruimte ook van belang. Kun /wil je luid kunnen spelen of moet het zachtjes? Wil je een orkest op volle sterkte horen of beluister je het liefst singersongwriters . Volgens vele is het ene helemaal niks en het andere het helemaal ,maar dat moet je met een korreltje zout nemen. Er zijn veel goeie sets te koop, maar het ligt eraan wat je zoekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 18 november 2009 Report Share Posted 18 november 2009 Nou Okki, kom eens luisteren en neem mooie muziek meeIk heb een lekkere set, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 november 2009 Report Share Posted 18 november 2009 war CJ schrijft klopt precies ,eindelijk iemand die met beide benen op de grond staat, gewoon thuis uitproberen en niet laten be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts