Jump to content

installatie kopen

Guest Okki
 Share

Recommended Posts

Beste Okki,

Gefeliciteerd met de aanschaf van een mooie set, het is een rustig en aangenaam klinkende combinatie.

Wel ben ik benieuwd hoe het in combinatie klinkt met de draaitafel, ook welke Phono versterker er tussen zit.

MvG,

Haudio

heb zelf jaren lang gezworeen bij de combi marantz - jbl

maar toen was ik nog audiofiel :)

Ach, ik snap die zuurpruim reacties wel. In dit topic is toch een moderator flink door het slijk gehaald en dankzij dit topic zie ik een door mij gewaardeerde 'zuurpruim' niet meer posten. Dat is niet leuk. Maar we hebben het te doen met wat er nu post, en dat is Okki.

Maar wat voor een postings. Hij kondigt een aanschaf aan, hemelt een onbekende dealer op (waar hij gratis kan uitproberen) en meldt vervolgens dat hij een nieuwe installatie heeft gekocht.

Geen inhoud, geen review, geen vergelijking en nogal gekunsteld in elkaar gezet. Kroeg en vriend Bob spelen ook nog een rol, maar voegen niets toe.

Ik blijf erbij dat het "fake" is om de geweldige speciaalzaken in Nederland eens mooi in het zonnetje te zetten of om een paar merken te promoten.

Beste rbh,

Die moderator doet het goed.Op mijn verzoek is er een bezem door dit topic gehaald.

Beste Hansko,

Tja, je hoeft mijn berichten niet te lezen als je de inhoud niet goed genoeg vindt.Er wordt geen merk of winkelier opgehemeld of gepromoot.Ik vind dat je het allemaal t

gefeliciteerd(t)(dt) okki.

mooie spullen.

de combi B&W en marantz zie je vaker. niet mijn ding maar blijkbaar wel de jouwe.

veel luisterplezier

Beste M44

Wij luisteren gewoon anders. :rolleyes:;)

De meeste luisteren en kijken naar een set als Okkie en dan speelt het oog en zeker de merken een grote rol.

De meeste dealers gaat het alleen maar om de kassalade. :o:huh::confused:;)

En dat zit met Marantz en B&W wel goed. ;)

gefeliciteerd(t)(dt) okki.

mooie spullen.

de combi B&W en marantz zie je vaker. niet mijn ding maar blijkbaar wel de jouwe.

veel luisterplezier

Beste M44

Wij luisteren gewoon anders. :rolleyes:;)

De meeste luisteren en kijken naar een set als Okkie en dan speelt het oog en zeker de merken een grote rol.

De meeste dealers gaat het alleen maar om de kassalade. :o:huh::confused:;)

En dat zit met Marantz en B&W wel goed. ;)

toch zijn enkele merken die ik graag hoor ook niet goedkoop ;)

Ik begrijp dat de PM-KI Pearl versterker, de volgende phono specificaties heeft, Haudio:

Phono MM: 2,8 mv

Phono MC: 0,27 mv

Signal to noise ratio MM: 87 dB

Signal to noise ratio MC: 75 dB

Bron: http://www.marantz.eu/kipearl/

Of een Grado element, daar blij van wordt kan ik niet zeggen. Maar Marantz maakt dacht ik goede interne phono voorversterkers. Wat voor Grado model zit er onder, Okki? Een Grado Green of anderszins?

Beste Ivan,

Je hebt helemaal gelijk , dus hij kan een element aansluiten MM en MC maar ik dacht dat hij misschien een

een losse Phono versterker had.

MvG Haudio

PS met oog op de toekomst, omdat losse Phono versterkers vaak meer verfijning, oplossend vermogen,dynamiek hebben dan ingebouwde.

Okki, gefeliciteerd met deze aankoop. De Pearl versie is vast iets bijzonders, en gekoppeld met de juiste speakers zul je daar nog heel lang van kunnen genieten.

Hear stikt het wel van de types die op een heel ander meanier hun audio-spullen koppen, want dat is eigen aan de hobby die we er hear op na houden. Enfin dat heb je gemerkt :unsure:

Nadeel van die methode is, dat je nooit eens de rust vindt van klaar te zijn.

Vandaar dat zo forum als dit maar doorgaat en doorgaat, ondanks de vele R.I.P.'s, afscheidjes en de

Ik herken het wel,want ik heb het mijn hobby oldtimers.Ben je ook nooit mee klaar. :D

Daar ben je ook nooit klaar mee, al denk je op een gegeven moment: Ik heb nu alles gereviseerd, dan barst er altijd nog wel weer een slangetje waar je niet makkelijk bij kon, en van dacht "dat ziet er nog wel goed uit".

Dat had ik dus afgelopen week met mijn (bijna geheel gereviseerde) '77 Mustang Mach II. :mad2:

Okki, gefeliciteerd met de mooie aankopen, en wanneer je tevreden bent met wat je hebt: Houden zo!

Die DT kan mss zelfs met wat betere instellingen nog wel tot een hoger plan getild worden.

Mss een idee om eens langs te komen op de Hearmeeting in Leiden, februari aankomend jaar om te zien hoe je het max uit je DT kan halen. Of

De winkelier zei letterlijk: "Niet teveel stappen tegelijk doen.Volgend jaar gaan we verder met de platenspeler."

Ik kan mij daar prima in vinden.

Verstandige winkelier. Zeker omdat je nu ook je budget al hebt uitgegeven.

Ik ben geen oproerkraaier, maak alleen maar wat opmerkingen over de inhoud en niet over de persoon.

Nu weer een. Hoe is het mogelijk dat een winkelier goed naar je luistert en dan op basis daarvan een set voorstelt? Een typische gang van zaken. Of een wonder. Voor dit soort investeringen lijkt me een vergelijking van verschillende mogelijkheden de juiste aanpak, die hoort bij een goed adviserende winkelier.

Ik vind dit typerend voor de gehele aanpak: Ongeloofwaardig

zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

Ach, ik snap die zuurpruim reacties wel. In dit topic is toch een moderator flink door het slijk gehaald en dankzij dit topic zie ik een door mij gewaardeerde 'zuurpruim' niet meer posten. Dat is niet leuk. Maar we hebben het te doen met wat er nu post, en dat is Okki.

Maar wat voor een postings. Hij kondigt een aanschaf aan, hemelt een onbekende dealer op (waar hij gratis kan uitproberen) en meldt vervolgens dat hij een nieuwe installatie heeft gekocht.

Geen inhoud, geen review, geen vergelijking en nogal gekunsteld in elkaar gezet. Kroeg en vriend Bob spelen ook nog een rol, maar voegen niets toe.

Ik blijf erbij dat het "fake" is om de geweldige speciaalzaken in Nederland eens mooi in het zonnetje te zetten of om een paar merken te promoten.

Beste rbh,

Die moderator doet het goed.Op mijn verzoek is er een bezem door dit topic gehaald.

Beste Hansko,

Tja, je hoeft mijn berichten niet te lezen als je de inhoud niet goed genoeg vindt.Er wordt geen merk of winkelier opgehemeld of gepromoot.Ik vind dat je het allemaal t

Ik moet eerlijk zeggen, ik zie ook wel wat in die aanpak en ga ook niet winkel-in-winkel-uit. Ik kies een bekende audiozaak uit (Hanze HiFi tegenwoordig), ik praat met de man, zeg wat ik wil en laat me adviseren. Vind ik het niets, dan zeg ik dat, probeer duidelijk te maken waarom, en luister vervolgens naar het geboden alternatief.

Bij een goede audiozaak zijn altijd wel meer mogelijkheden en merken aanwezig, en ik hoef niet elk merk dat er bestaat te horen.

En ik neem aan dat als Okki de aangeboden installatie niet mooi had gevonden, hij wel naar een alternatief geluisterd zou hebben. Heeft hij trouwens met die luidsprekers ook gedaan.

Dus wat mij betreft: prima gedaan, Okki!

Dus al die anderen zijn dan dom!!!!!!!!!!!;
Je hebt liefhebbers van muziek, liefhebbers van de weergave van muziek, liefhebbers van muziekweergevers en liefhebbers van het werken aan muziekweergevers. Dat zijn verschillende hobby's met muziek als gemeenschappelijk aspect. Het ene hoeft verder niets met het andere te maken te hebben.

• Members
Je hebt liefhebbers van muziek, liefhebbers van de weergave van muziek, liefhebbers van muziekweergevers en liefhebbers van het werken aan muziekweergevers. Dat zijn verschillende hobby's met muziek als gemeenschappelijk aspect. Het ene hoeft verder niets met het andere te maken te hebben.

Voor al die hobby's heb je echter toch wat gereedschap nodig: De set! Als de aanschaf van deze gereedschappen tot een plezierige uitvoering van de hobby voeren, aan wie is het dan om dit te beoordelen? Is het (op wat voor manier dan ook bereikte) resultaat naar wens voor het gewenste bedrag is er toch maar 1 uitroep mogelijk? Proficiat...

Klopt. Voor somige is de weg leuker dan het doel

Of anders gezegd. Voor het beluisteren van mijn favoriete muziek geniet ik net zoveel van een wekkerradio als van een 20K hifi set. De hifi set is meer "big boys, big toys" gedoe. Natuurlijk hoor je op de hifi set veel meer details, gaat het veel harder, lager, hoger. Maar een mooi muziekstuk blijft een mooi muziek stuk (en een prut stuk blijft een prut stuk).

....De weg ernaar toe is een bijzaak.Dat zouden meer mensen hier moeten doen. :o:D

Hoewel ik zelf techneut ben en uit dien hoofde wel geinteresseerd in het inwendige van audiodoosjes, ben ik het hier volledig mee eens Okki.

De techniek kan ook een hobby zijn, maar daar zijn andere draadjes voor (en zelfs hele fora!).