Richard 2 Posted 29 december 2009 Report Share Posted 29 december 2009 om van het raam een deur te maken en daarachter een nieuwe kamer te bouwen.Misschien een idee om er gelijk (ruimte voor) een badkamer bij te trekken. Dan kun je de luisterkamer te zijner tijd ombouwen tot gelijkvloerse slaapkamer, mocht een van jullie wat slechter ter been worden. Het wordt dan een generatiebestendige woning. Is het een woning uit de jaren '20? in verband met de Mackintosh kasten? Daar past natuurlijk een mooie McIntosh stereoinstallatie bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 december 2009 Author Report Share Posted 29 december 2009 Dan kun je de luisterkamer te zijner tijd ombouwen tot gelijkvloerse slaapkamer, mocht een van jullie wat slechter ter been worden. Het wordt dan een generatiebestendige woning. Is het een woning uit de jaren '20? in verband met de Mackintosh kasten? Daar past natuurlijk een mooie McIntosh stereoinstallatie bij. Dat is inderdaad de idee Richard. Ik heb zelf een Conrad Johnson versterker en een Oracle draaitafel. Die wil ik op de been houden. Bij nieuwe LS kan ik me nog iets voorstellen in de toekomst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 februari 2010 Author Report Share Posted 16 februari 2010 Ik heb allang door dat huis gaat me meer kosten dan ik verwacht/gehoopt had. Die luisterruimte zal moeten wachten. De vraag is hoelang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 februari 2010 Report Share Posted 16 februari 2010 Ik heb allang door dat huis gaat me meer kosten dan ik verwacht/gehoopt had. Die luisterruimte zal moeten wachten. De vraag is hoelang. even afgezien van de kosten, vaak is het beter dat je een jaar, of wat, in een huis woont voor je gaat verbouwen. Je moet gevoel voor de indeling, de loop etc. krijgen voor je goed overwogen beslissingen kunt nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2010 Author Report Share Posted 21 februari 2010 Ik heb allang door dat huis gaat me meer kosten dan ik verwacht/gehoopt had. Die luisterruimte zal moeten wachten. De vraag is hoelang. even afgezien van de kosten, vaak is het beter dat je een jaar, of wat, in een huis woont voor je gaat verbouwen. Je moet gevoel voor de indeling, de loop etc. krijgen voor je goed overwogen beslissingen kunt nemen. Daar heb je op zich wel gelijk in Seed. In deze situatie ligt een bepaalde uitbouw voor de hand. Je kan de ingang namelijk aan de gang koppelen en daarbij "breek" je het huis naar de tuin open. Maar ik ga precies zoals jij te werk. Eerst onze slaapkamer en de zitk Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2010 Author Report Share Posted 21 februari 2010 Ik heb allang door dat huis gaat me meer kosten dan ik verwacht/gehoopt had. Die luisterruimte zal moeten wachten. De vraag is hoelang. even afgezien van de kosten, vaak is het beter dat je een jaar, of wat, in een huis woont voor je gaat verbouwen. Je moet gevoel voor de indeling, de loop etc. krijgen voor je goed overwogen beslissingen kunt nemen. Daar heb je op zich wel gelijk in Seed. In deze situatie ligt een bepaalde uitbouw voor de hand. Je kan de ingang namelijk aan de gang koppelen en daarbij "breek" je het huis naar de tuin open. Maar ik ga precies zoals jij te werk. Eerst het verwarmingssysteem moderniseren, daarna parker in de woonkamer en een nieuw plafond in de slaapkamer en ik wil ook een forse inbouwkast onder het schuine dak. En als er dan nog geld over is zien we verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 21 februari 2010 Report Share Posted 21 februari 2010 Maar ik ga precies zoals jij te werk. Pas maar op, ik ben na een jaar nu bijna klaar, maar da's dan ook een komplete verbouwing, inclusief vervangen van gevels en een betonnen vloer 20 cm verlagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2010 Author Report Share Posted 21 februari 2010 Maar ik ga precies zoals jij te werk. Pas maar op, ik ben na een jaar nu bijna klaar, maar da's dan ook een komplete verbouwing, inclusief vervangen van gevels en een betonnen vloer 20 cm verlagen. Interessant ik wil je wel eens foto's mailen missschien heb jij wat meer kijk op de prijzen nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Interessant ik wil je wel eens foto's mailen missschien heb jij wat meer kijk op de prijzen nu. Sorry Carl, daar brand ik m'n vingers niet aan, zelfs niet "ohne gewehr", het is in het geheel niet mijn vak en wij hebben nogal wat dingen gedaan die je normaal niet in een woonhuis ziet, b.v. een tot in het grind afgeslepen en gepolijste terracotta kleurige beton vloer. Gewoon je plannen maken en offertes vragen. Op dit moment kun je door de economische situatie wat beter onderhandelen dan een jaar geleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 b.v. een tot in het grind afgeslepen en gepolijste terracotta kleurige beton vloer.Vroeger noemden ze dat terrazzo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 b.v. een tot in het grind afgeslepen en gepolijste terracotta kleurige beton vloer.Vroeger noemden ze dat terrazzo. neen, bij laatste laag van terazzowerk wordt geen zand in het mengsel gebruikt alleen cement (het is geen beton), maar bovenal, de "harde brokken" zijn van marmer (of in het geval van granito van graniet) en da's bij geslepen beton dus gewoon grind. Visueel is het grote verschil dat (rivier)grind rond is en de brokjes in terazzo hoekig zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2010 Author Report Share Posted 22 maart 2010 Wanneer we het huis op 1 februari hebben gaan we eerst hard werken om de zaak zo te krijgen dat we er comfortabel wonen. Daar hoort een goede opstelling van de installatie in de woonkamer bij. Dus daar heb ik een paar ideeen voor. Behalve de verwachte zaken zitten er ook wat onverwachte zaken. Inmiddels heb ik er bijna een knots van een schoorsteen uit die zijn tijd gehad heeft (en waardoor mijn speakers beter zijn te plaatsen) . Bij een andere kamer heb ik een loze dakruimte van 1,5 maal 1,5 bij de kamer getrokken en een andere wand ook verwijderd. Allemaal eigen werk en het zo langzamerhand tijd voor een een aannemer die de opbouw verzorgt. Aleida waarschuwde me nog voorzichtig te zijn voor mijn rug maar ik ben nu eenmaal een sukkel. Overigens heb ik op de plek waar de ruimte komt een beerput gevonden. Dat ding is giga en misschien kan ik er nog een subwoofer van maken. Ik hoop dat mijn oren het nog lang goed doen want dan wordt die extra kamer misschien nog wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 22 maart 2010 Report Share Posted 22 maart 2010 Overigens heb ik op de plek waar de ruimte komt een beerput gevonden. Dat ding is giga en misschien kan ik er nog een subwoofer van maken. Of een basstrap ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 maart 2010 Author Report Share Posted 22 maart 2010 Overigens heb ik op de plek waar de ruimte komt een beerput gevonden. Dat ding is giga en misschien kan ik er nog een subwoofer van maken. Of een basstrap ! Je meent het toch niet Toine. Ik denk overigens dat die vol moet voordat je er op gaat bouwen. Eigenlijk had ik er achteraf het puin in moeten gooien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 22 maart 2010 Report Share Posted 22 maart 2010 Eigenlijk had ik er achteraf het puin in moeten gooien.Pas maar op, dat is wettelijk niet toegestaan. Is de beerput groot genoeg om er een wijnkeldertje in te beginnen? Misschien ook een aardige toepassing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 maart 2010 Report Share Posted 22 maart 2010 ........Inmiddels heb ik er bijna een knots van een schoorsteen uit die zijn tijd gehad heeft (en waardoor mijn speakers beter zijn te plaatsen)...... Allebei in die schoorsteen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 26 maart 2010 Report Share Posted 26 maart 2010 Overigens heb ik op de plek waar de ruimte komt een beerput gevonden. Dat ding is giga en misschien kan ik er nog een subwoofer van maken. Of een basstrap ! Daar dacht ik ook al aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2011 Author Report Share Posted 6 juni 2011 Een grote ellende: Ik dacht een huis gekocht te hebben waar weinig aan te doen was en het bleek opgeknapt te zijn met veel smaak maar zeer weinig kwaliteit.De audio is noodgedwongen wat op de achtergrond geraakt in plaats daarvan asbest verwijdert (laten doen), zo'n beetje al het stucwerk vernieuwd, vloeren laten storten dan wel professioneel houten vloeren laten verstevigen en nog veel meer. Uiteindelijk brak mijn vrouw ook nog haar knie, bleek ik ook nog de studiefinanciering van mijn kinderen terug te moeten betalen en wil er een een onderzoeksstage in Londen (moet je doen als je kans krijgt kind). We zouden het weekend verhuizen maar het parket moet helaas deze week opnieuw geschuurd worden. Oh ja ik heb ook mijn eigen huis nog niet verkocht.Dus ik heb het wel even erg zuinig aan moeten doen om de zaak pas te krijgen. Maar ja Carl is wel hardnekkig, dus heel veel zelf gedaan (een tijd drie dagen gewerkt) en de afwerking door vakmensen laten doen. Ik vraag me wel eens af hoe ik dit heb overleefd. Maar eind van de maand wonen mijn vrouw en ik in een fraaie vrijstaande villa uit 1922 en ga ik 's ochtends in mijn eigen bos wandelen. Alles ziet er pico bello uit en wat te denken van de oude houten vloer van beneden die nu op twee slaapkamers ligt. OK er moet nog wat buitenwerk gedaan worden maar dat viel 100% mee. Alleen over de hifi heb ik nog twijfels in een L vormige kamer of een grote slaapkamer die verder ideaal is maar wel erg gedempt klinkt met zijn kamerbreed tapijt.De reden dat ik weer op dit topic stuitte was Google na een toevallig gesprek met twee aannemers. De ene stortte de vloeren en de ander kwam kijken of er nog werk was want hij was aan de overkant bezig. Wat ik wil aan uitbouw hoeft helemaal niet zo duur te zijn. En via via komt een architect me binnenkort vrijblijvend informeren. Daarbij is de ene dochter binnenkort afgestudeerd en de ander volgt volgend jaar en dan rest alleen nog die zoon van me en dus kan ik mijn geld weer aan mezelf (met name!)en mijn vrouw besteden (die heeft toch al veel meer geld nodig dan ik beweert ze dus die is tot nu toe gespaard). Dat oude huis verkoopt wel en met zo'n bos leef je natuurlijk langer en blijft die aanbouw/luisterruimte toch nog een optie.Oh ja we hebben een no cure nu pay advocaat voor die gebroken knie van mijn vrouw (dezelfde plek als waar die juwelier zijn rug gebroken heeft na een overval). En ja Rob Wilms (ik ga niet ver van zijn zaak wonen) heeft me onlangs verzekerd dat je met die klankschalen toch heel wat kan bijsturen indien nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 juni 2011 Report Share Posted 7 juni 2011 En ja Rob Wilms (ik ga niet ver van zijn zaak wonen) heeft me onlangs verzekerd dat je met die klankschalen toch heel wat kan bijsturen indien nodig. Wij van WC-Eend adviseren.... WC-Eend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juni 2011 Author Report Share Posted 7 juni 2011 Heb jij er ervaring mee Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 juni 2011 Report Share Posted 7 juni 2011 Een grote ellende: Ik dacht een huis gekocht te hebben waar weinig aan te doen was en het bleek opgeknapt te zijn met veel smaak maar zeer weinig kwaliteit.De audio is noodgedwongen wat op de achtergrond geraakt in plaats daarvan asbest verwijdert (laten doen), zo'n beetje al het stucwerk vernieuwd, vloeren laten storten dan wel professioneel houten vloeren laten verstevigen en nog veel meer. Uiteindelijk brak mijn vrouw ook nog haar knie, bleek ik ook nog de studiefinanciering van mijn kinderen terug te moeten betalen en wil er een een onderzoeksstage in Londen (moet je doen als je kans krijgt kind). We zouden het weekend verhuizen maar het parket moet helaas deze week opnieuw geschuurd worden. Oh ja ik heb ook mijn eigen huis nog niet verkocht.Dus ik heb het wel even erg zuinig aan moeten doen om de zaak pas te krijgen. Maar ja Carl is wel hardnekkig, dus heel veel zelf gedaan (een tijd drie dagen gewerkt) en de afwerking door vakmensen laten doen. Ik vraag me wel eens af hoe ik dit heb overleefd. Maar eind van de maand wonen mijn vrouw en ik in een fraaie vrijstaande villa uit 1922 en ga ik 's ochtends in mijn eigen bos wandelen. Alles ziet er pico bello uit en wat te denken van de oude houten vloer van beneden die nu op twee slaapkamers ligt. OK er moet nog wat buitenwerk gedaan worden maar dat viel 100% mee. Alleen over de hifi heb ik nog twijfels in een L vormige kamer of een grote slaapkamer die verder ideaal is maar wel erg gedempt klinkt met zijn kamerbreed tapijt.De reden dat ik weer op dit topic stuitte was Google na een toevallig gesprek met twee aannemers. De ene stortte de vloeren en de ander kwam kijken of er nog werk was want hij was aan de overkant bezig. Wat ik wil aan uitbouw hoeft helemaal niet zo duur te zijn. En via via komt een architect me binnenkort vrijblijvend informeren. Daarbij is de ene dochter binnenkort afgestudeerd en de ander volgt volgend jaar en dan rest alleen nog die zoon van me en dus kan ik mijn geld weer aan mezelf (met name!)en mijn vrouw besteden (die heeft toch al veel meer geld nodig dan ik beweert ze dus die is tot nu toe gespaard). Dat oude huis verkoopt wel en met zo'n bos leef je natuurlijk langer en blijft die aanbouw/luisterruimte toch nog een optie.Oh ja we hebben een no cure nu pay advocaat voor die gebroken knie van mijn vrouw (dezelfde plek als waar die juwelier zijn rug gebroken heeft na een overval). En ja Rob Wilms (ik ga niet ver van zijn zaak wonen) heeft me onlangs verzekerd dat je met die klankschalen toch heel wat kan bijsturen indien nodig. Kijk,..... van zulke berichten en waar een vrolijke toon in doorklinkt, word ik in ene ook weer vrolijk. Carl;, succes met verhuizen en neem af en toe ook een dagje vrij om in je grote bos te wandelen of met je vrouw iets leuks te doen of gewoon niets te doen. Je set komt vanzelf weer en doe niets overhaast ermee. En ik hoop voor jullie dat jullie het oude huis snel verkopen. Dan kan je daarna echt gaan genieten van de nieuwe woning enzovoort. Als ik weer eens in de buurt van je ben, dan meld ik mij wel even aan bij je. Want in je bos wandelen lijkt mij erg leuk. groet van deze audiofiele wandelaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 juni 2011 Report Share Posted 7 juni 2011 Heb jij er ervaring mee Hans? Met WC eend of klankschaaltjes..?? Ik denk dat je de laatste bedoelt. Ik heb wel eens sets gehoord die in een met klankschaaltjes bewerkte ruimte stond. En dat klonk goed. Of het aan de schaaltjes lag weet ik niet. Je kunt dat ook niet vergelijken. Kennelijk heeft de ruimte met klankschaaltjes enkele dagen nodig om "op klank" te komen. M.a.w. ik denk dat je je geld beter aan iets anders kunt besteden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2011 Report Share Posted 8 juni 2011 (...) A. Kennelijk heeft de ruimte met klankschaaltjes enkele dagen nodig om "op klank" te komen. B. M.a.w. ik denk dat je je geld beter aan iets anders kunt besteden. Beste Hans, Ad A: Kun je uitleggen wat je hier bedoelt? Moet de lucht worden "ingespeeld"? Of het meubilair? Of de klankschaaltjes zèlf? Wat een onzin trouwens, hè? Met die klankschaal-resonatortjes, bedoel ik. Het toevoegen van ongecontroleerde resonanties aan goed, schoon audiosignaal... Ad B: Volledig mee eens! Maar... nu de invulling nog! Is de akoestische werkelijkheid c.q. werkelijkheidsbeleving van een leeghoofd te vergelijken met die van een volhoofd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 juni 2011 Report Share Posted 8 juni 2011 Is de akoestische werkelijkheid c.q. werkelijkheidsbeleving van een leeghoofd te vergelijken met die van een volhoofd? ... en wat als je een gaatje in je hoofd hebt (trepanatie)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 juni 2011 Report Share Posted 8 juni 2011 (...) A. Kennelijk heeft de ruimte met klankschaaltjes enkele dagen nodig om "op klank" te komen. B. M.a.w. ik denk dat je je geld beter aan iets anders kunt besteden. Beste Hans, Ad A: Kun je uitleggen wat je hier bedoelt? Moet de lucht worden "ingespeeld"? Of het meubilair? Of de klankschaaltjes z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts