spido Posted 8 juni 2011 Report Share Posted 8 juni 2011 Is de akoestische werkelijkheid c.q. werkelijkheidsbeleving van een leeghoofd te vergelijken met die van een volhoofd? ... en wat als je een gaatje in je hoofd hebt (trepanatie)? Okéééjjj... een goed idéééjjj! Dáárrr gaan wij altijd in méééjjj!! Beste Seed 7, Zómaar "een gaatje"? Een audiofiel leeghoofd laat dat vanzelfsprekend kritisch afstemmen op de individuele leeghoofd-resonantiefrequentie, met behulp van een (of een aantal) reflex-pijp(en). Niet een te hoge Q kiezen! De relatie met (enerzijds) IQ* en (anderzijds) "minkukel"** wordt allengs duidelijker. * http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting ** http://nl.wikipedia.org/wiki/Minkukel Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juni 2011 Report Share Posted 8 juni 2011 (...) Ad B: wat is het verschil tussen een leeghoofd en een volhoofd..?? Beste Hans, Het verschil is in fysieke zin: ca. 1,5 kg hersenmassa (levend, nat). In functionele zin zijn er ook belangrijke verschillen, die zich uiten in eenvoudig te onderscheiden niveaus van intelligentie, intellect, ethiek, creativiteit, communicatie, sociolabiliteit e.d. Voor audio is van belang, dat leeghoofden gewend zijn aan sterke intercraniale akoestische holte-resonanties en na-ijlingen, die zij dan ook als normstellend ervaren. Het is daarom niet verwonderlijk dat leeghoofden altijd de verkeerde luidsprekers kiezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 juni 2011 Author Report Share Posted 9 juni 2011 Kijk,..... van zulke berichten en waar een vrolijke toon in doorklinkt, word ik in ene ook weer vrolijk. groet van deze audiofiele wandelaar. Je bent in ieder geval van harte welkom Onno. Ik kom eigenlijk maar bij twee zaken Rob Wilms (hifi winkel) die in een mooi heuvelachtig gebied zit en Henk (Audioselectief) die tussen de grachten en meren zit. Zou de goede kwaliteit van beide zaken met de locatiekeuze te maken hebben? Voor de rest hoop ik natuurlijk dat de hifi set in de L kamer goed klinkt. Mijn vrouw ook want die wil graag op de grote slaapkamer slapen en de studeerkamer als werkkamer (ze is lerares). En mij lijkt daarom een extra kamer aanbouwen voor hifi en grootbeeld wel leuk. Mijn fysiotherapeut zij laatst dat naarmate mensen ouder worden ze meer behoefte hebben aan een eigen plek net als kinderen. Zou best zo kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 juni 2011 Report Share Posted 9 juni 2011 @ Carl, Een eigen plek voor jezelf, naarmate je ouder wordt is zeker zo. Mijn vrouw en ik hebben ook onze eigen plek voor onszelf in huis. Daar hebben we heel bewust voor gekozen, toen we hier kwamen te wonen. Ik op zolder met mijn eigen luisterruimte en zij op de tussenverdieping met haar eigen studeer/werkkamer en daar zijn we beiden nog steeds erg blij mee. Overigens merk ik ook wel een voordeel dat de set niet in de woonkamer staat. Zo krijg ik nooit meer vragen van bezoekers van mijn vrouw over de grootte van de set e.d. Het is eigenlijk wel erg lekker dat er in de woonkamer altijd stilte is en geen muziek aan. Wij vinden dat heerlijk en lekker rustig. Dus Carl, als je een aparte ruimte kan (laten) bouwen en je hebt er de centje voor ( hier hebben we het al eens over gehad), zou ik het zeker doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 @ Carl, Een eigen plek voor jezelf, naarmate je ouder wordt is zeker zo. Mijn vrouw en ik hebben ook onze eigen plek voor onszelf in huis. Daar hebben we heel bewust voor gekozen, toen we hier kwamen te wonen. Ik op zolder met mijn eigen luisterruimte en zij op de tussenverdieping met haar eigen studeer/werkkamer en daar zijn we beiden nog steeds erg blij mee. Overigens merk ik ook wel een voordeel dat de set niet in de woonkamer staat. Zo krijg ik nooit meer vragen van bezoekers van mijn vrouw over de grootte van de set e.d. Het is eigenlijk wel erg lekker dat er in de woonkamer altijd stilte is en geen muziek aan. Wij vinden dat heerlijk en lekker rustig. Dus Carl, als je een aparte ruimte kan (laten) bouwen en je hebt er de centje voor ( hier hebben we het al eens over gehad), zou ik het zeker doen. Herkenbaar, Dat wij ons huis kochten is de set ook aar zolder gegaan en staat er in de kamer een simpel surround setje die eigenlijk alleen voor het geluid van de TV gebruikt wordt, Echt muziek luisteren doe ik toch liever in mijn eigen ruimte waar je ongestoord van de muziek in optima forma kan genieten. In de woonkamer was het gewoon teveel concessies doen aan de opstelling. Daarnaast gaat de set nu alleen aan als er echt geluisterd wordt Voorheen nog in de kamer stond deze dag en nacht aan om ook het TV geluid weer te geven en daar is de set niet echt voor bedoeld. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 juni 2011 Author Report Share Posted 10 juni 2011 Ik moet het nog allemaal uitproberen hoor, maar ik heb eigenlijk twee sets en zou me kunnen voorstellen dat de oude Quad 34/306 met een kleine Harbeth in de woonkamer komt en de Conrad Johnson met de MA 20 (voorlopig?) boven. In de woonkamer heb ik ook nog een kast in Mcintosh stijl. De deuren wil ik zodanig aanpassen dat de TV erin kan en de kast makkelijk gesloten kan worden als je niet kijkt. Ik ben ook altijd met design en vormgeving bezig geweest dus ik vind het wel leuk om daar mee te klungelen. Het klungelen met de hifi heb ik de laatste tijd trouwens wel gemist. Als iemand (Onno?) een plaatje op de site kan zetten van de kast dan stuur ik hem wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 juni 2011 Report Share Posted 10 juni 2011 @ carl, Een plaatje op de site kan jezelf toch ook. Gewooneerst uploaden. Ik gebruik daarvoor deze altijd : imageshack Dan de link hier plaatsen en dan als je het goed hebt gedaan zie je het plaatje hier afgebeeld. Lukt het je niet, dan stuur je hem maar toe via de email en plaatst ik het voor je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts