Jump to content

Draaitafel op Drift!

spido
 Share

Recommended Posts

"Kwiske Sibi Proksimus", zei Joost (als u mij wilt verschonen).

Lieven Brekel, ja......we blijven lachen!

Welk een vooruitziende blik had die Toonder, 40 jaar voor het verschijnsel SBS6, RTL4 en dergelijken.

De Loenen en de Richels, ze zijn niet veranderd al wonen ze nu in een Vinex-wijk met een Hyundai Santa Fe voor de deur en 's winters naar Oostenrijk om op de lange latten de benen te breken; in de zomer naar Alicante om zich het vel van de botten te laten schroeien.

Ik dwaal af. Vergeef mij.

Intussen moeten wij het stellen met onherstelbare on-open-bare rommel, zolang we niet bereid zijn iets meer te betalen voor een stekerdoos met gewone kruiskopschroeven, die te allen tijde is te openen teneinde een mogelijk herstel uit te voeren.

Het ironische is dan wel weer dat dat bij deze producten dan weer nooit nodig is.

En ja, ik moet bekennen dat ik zo iemand ben die inderdaad in staat is een hele regenachtige zondagmiddag uit te trekken om een weigerachtige stekerdoos open te dremelen/beitelen/hameren.

Evenzo vergaat het hier die goedkope muurwratjes die je bij vrijwel elk apparaat nu eenmaal standaard bijgeleverd pleegt te krijgen.

Na een half of een heel jaar (afhankelijk van de garantietermijn, maar nimmer voordat die is afgelopen) begeeft het dingetje het.

Na vakkundig hanteren van Dremel, vuistje en assortiment beitels ligt het onding dan eindelijk in twee delen gesplitst open op de werkbank.

Dan blijkt er een onooglijk elcootje met een capaciteits- en spanningswaarde die de natuurwetten wel MOET tarten, gezien de afmetingen, zijn jasje te hebben uitgetrokken.

Na het plaatsen van een ECHT merk, dat er eigenlijk net niet inpast (gaatje boren in het bovenkapje!) marcheert zo'n apparaatje dan weer dapper door.

Sommige nu al weer enkele jaren lang.

Dat zijn MIJN oplossingen, in plaats van de leverancier van al dat moois lastig te vallen met garantieclaims die zelden tot nooit gehonoreerd worden; en in het onwaarschijnlijke geval dat je dat wel gebeurt, krijg je weer exact zo'n zelfde lorrebakje terug met na enige tijd exact dezelfde problemen.

Nee, ik ben VOOR het herstellen van defecte dingen, ook al is dat economisch gezien onzinnig.

Maar dat zal mij worst zijn. Economie is nooit mijn sterkste kant geweest. En ik ben altijd al een fan geweest van McGyver.

Beste KT88,

Het is de Nieuwe Tijd! Het is de tijd van Vervanging Op Modulair of Systeem Niveau. Van Integratie. Van Weggooien van Gebakken Plastic dat Niet Open Kan! Het is de tijd van Brekel. Er is een Kring om de Maan...*

Vroeger kon je nog wel eens iets vervangen, als dat stuk was. In je auto, bijvoorbeeld.

Als een deurslotje stuk was, hoefde je niet een heel portier te vervangen. Nee, hoor: alleen maar een slotje.

Maar tegenwoordig is zo'n deur een soort gebakken entiteit, en moet hij compleet worden vervangen.

In de computer: hetzelfde. Componenten vervangen? Nee hoor: hele moederborden, dochterborden en kleindochterborden tegelijk. Of zelfs hele computers! Reparatie wordt immers veelsteduur, meheer. Daar kenne we niet an beginne.

Die meervoudige contactdozen met schakelaars-met-lampje en resettable overbelastingszekeringen kun je alleen maar weggooien, want ze zijn niet te openen. (Tenzij je ze rondom opendremelzaagt en na de ingreep weer dichtlijmt. D

Intussen moeten wij het stellen met onherstelbare on-open-bare rommel, zolang we niet bereid zijn iets meer te betalen voor een stekerdoos met gewone kruiskopschroeven, die te allen tijde is te openen teneinde een mogelijk herstel uit te voeren.

Ook die stekkerdozen zijn gewoon bij de bouwmarkt te koop hoor. Losse dozen, zonder snoer. Stukje snoer erbij kopen, en een stekker, en je bent nog steeds voor een habbekrats klaar. En de snoer is dan nog op lengte ook (want die voorgemonteerde dingen zijn altijd net te kort, of veel te lang)...

Want mijn apparatuur presteert altijd het beste wanneer alle gewone mensen liggen te slapen, en hun rommel uit staat... :lol:

Bij mij is hetzelfde effect definitief uitgebannen met 2 Kemp SNS-pluggen: eentje in de meterkast en eentje in het stekkerblok van de installatie.... M.i. een van mijn beste investeringen ooit.

Want mijn apparatuur presteert altijd het beste wanneer alle gewone mensen liggen te slapen, en hun rommel uit staat... :lol:

Bij mij is hetzelfde effect definitief uitgebannen met 2 Kemp SNS-pluggen: eentje in de meterkast en eentje in het stekkerblok van de installatie.... M.i. een van mijn beste investeringen ooit.

Beste Heino,

Dat zal fa. Kemp ongetwijfeld met jou eens zijn! :lol:

Spido,

Lag er toevallig niet een GSM in de buurt van de DT?

Gister van iemand gehoord dat hij zijn Denon Dt daar ook op reageerde.

En dan heb ik het niet over het tetereteret wat je ook wel eens over de speakers hoor maar de dt veranderde dus ook van toerental.

Groetjes George

Spido,

Lag er toevallig niet een GSM in de buurt van de DT?

Gister van iemand gehoord dat hij zijn Denon Dt daar ook op reageerde.

En dan heb ik het niet over het tetereteret wat je ook wel eens over de speakers hoor maar de dt veranderde dus ook van toerental.

Groetjes George

:blink: Kan dat? Had ik gisteravond ook, dat per omwenteling de aandrijving eventjes wegviel. De buren waren nogal druk, leek wel een dierentuin daar <_<

Lijkt mij dat de quartz controller daar wel voor gevoelig kan zijn.

Ik hoorde het van mijn elektro onderdelen leverancier wat en hoe weet ik niet precies maar door het wegnemen van de GSM die naast de DT lag was het toerental weer goed.

Groetjes George

(...) Lag er toevallig niet een GSM in de buurt van de DT? (...)

Beste Kappa7,

Nee, mijn GSM ligt altijd in het dashboardkastje van mijn auto.

Omdat het probleem optrad bij gebruik van dat ingewikkelde stekkerblok en verdween toen ik dat niet meer voor de draaitafel gebruikte, concludeerde ik dat het stekkerblok de oorzaak was.

Ik houd het er nog maar op, dat die de frequentie van de wisselstroom naar de draaitafel toe verstoorde.

En ik neem aan dat de draaitafel een continu betrouwbare netfrequentie (50 Hz) nodig heeft om daarvan voor de motor de vereiste toerentallen te kunnen afleiden.