conqubite Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Vandaag de Klipsch RP3 en SP1 zien staan (niet gehoord trouwens). Deze speakers hebben een actieve woofer voor de lage tonen. De RP3 heeft volgens mij zelfs een inwendige KSW 10 subwoofer (hebben dezelfde specs). Mijn vraag is nu, heb je geen subwoofer meer nodig als je deze speakers hebt?? Je hebt er met een set van deze speakers zelfs twee. En voldoet dat ook voor het HT gebeuren?? Op de site van Klipsch kom ik ze niet tegen. Zijn het misschien oude modellen? En waarom zijn ze dan nu niet meer leverbaar?? Iemand die er iets over kan zeggen? Heb trouwens wel even geluisterd naar de Klipsch RF3, de ASW Genius 300 en de Visonik Concept 5. Ik had het niet verwacht maar op het eerste oog (heb niet heel lang geluisterd) moest de Visonik het onderspit delven tegen de andere twee. De ASW leek in het midden en hoog sprankelender (ik heb altijd moeite de verschillen te omschrijven) dan de Visonik. De Klipsch hoorde ik het eerst en die klonk ook erg goed maar toen ik ze alle drie gehoord had kon ik het verschil tussen ASW en Klipsch niet goed meer onderscheiden. Beide zijn erg goed en gevoelsmatig dus beter dan de Visonik die toch erg hoog aangeschreven staat. Maar nogmaals waar ik graag meer over wil weten zijn de ingebouwde woofers in de RP3 en SP1. Iemand die info heeft?? BVD Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Ik denk persoonlijk dat een extra subwoofer (1,2???) meer druk kan zetten op het laag ( de woofers van de luidsprekers in kwestie zullen het boven-laag wel goed kunnen weergeven, maar een subwoofer kan op de laagste noten meer druk zetten en dus is dat interessanter voor het HT gebeuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts