Jump to content

Tannoy D700

henkes
 Share

Recommended Posts

Goede morgen Tannoy D 700. ik heb interesse in deze speaker,maar hij wordt wel veel aangeboden, 3 maal op marktplaats .Iemand enig idee waarom ?.Wie heeft ervaring

met deze speaker.

En is dit een goede combi met mijn nad c 375 stereo versterker ?

gr.henkes

Ik denk dat deze speaker ook relatief veel verkocht is een jaar of 8-10 geleden. Een mooi moment dus om weer eens iets nieuws te kopen.

Verder is het een speaker waar je van moet houden. Niet neutraal qua sound.

Ik denk dat deze speaker ook relatief veel verkocht is een jaar of 8-10 geleden. Een mooi moment dus om weer eens iets nieuws te kopen.

Verder is het een speaker waar je van moet houden. Niet neutraal qua sound.

hoi rbh dat kan een goeie verklaring zijn .neutraal hoeft het niet te zijn.ik hou wel van wat warmte,bas vind ik ook wel belangrijk,en stemmen moeten er mooi uit komen. :rolleyes: wel veeleisend he ''

gr.henkes

ik vond de D700 echter niet zo warm. eerder wat dun van onderen, droog. klinkt anders dan de oudere tannoy's die ik persoonlijk nog mooier vind

dus wel een mooie speaker en gaat in de impedantie niet extreem laag dacht ik.

mooie ruimtelijke afbeelding kan ik me herinneren. wel beperkte sweetspot

Bedankt voor jou ervaring m44 .dik weekend ga ik ze

beluisteren,maar ook een paar monitoren.de diapason

prelude 111 ed de reference 3 A.

Gr. Henkes

verstuurd met IPhone

Bedankt voor jou ervaring m44 .dik weekend ga ik ze

beluisteren,maar ook een paar monitoren.de diapason

prelude 111 ed de reference 3 A.

Gr. Henkes

verstuurd met IPhone

veel plezier de 3A zou mijn keuze zijn ;) ....denk ik

Gisteren wezen luisteren naar de referece A3 ,deze monitor is niet geheel orgineel, dat kon miracle mij gelijk vertellen nadat ik hem een foto had verstuurd en om enig advies had gevraagd,nogmaals bedankt miracle :rolleyes:

Er zit een vifa tweeter in inplaats van een Scanspeak Revelator.Maar ik vond het toch wel de moeite waard om te gaan luisteren, deze menning deelde miracle ook.En gelukkig maar want ze zien er niet alleen goed uit ze klinken ook nog super.de cd,s die ik meegenomen heb waren,Harry Belafonte Live In Concert At

The Carnegie Hall-Sara K. Hell Or High Water-Antiphone Blues van Arne Domnerus met sax en Gustaf Sjokvist orgel.Wat mij gelijk opviel was dat de muziek

ver buiten de speakers te horen was.Verders klopte alles gewoon ,mooi helder,lekkere bas,stemmen komen duidelijk over.Het luisteren naar de Tannoy D700 ging niet door deze waren al verkocht.Hier zit een tevreden man :D en deze gaat weer lekker verder met luisteren :D

Foto-LQNGOIZH-D.jpg

Foto-BKFKQUJD-D.jpg

foto,s helaas niet zo mooi,genomen met Iphone

gr.henkes

Leuk, Henkes! Wat was de verklaring voor de andere tweeters?

Was een vaag verhaal ,ik begreep er niks van,en nog steeds niet.Is nu ook niet zo belangrijk meer.? alhoewel..Nee ik vind ze goed klinken.

Misschien dat ik later de originele er in prop.

gr.henkes

Was een vaag verhaal ,ik begreep er niks van,en nog steeds niet.Is nu ook niet zo belangrijk meer.? alhoewel..Nee ik vind ze goed klinken.

gr.henkes

als het filter dan maar niet teveel aangepast is.

gr.henkes

als het filter dan maar niet teveel aangepast is.

ja en dat weet ik dus allemaal niet , :confused: helaas,ik zou er sowieso een kenner bij halen als ik eraan ga beginnen.