Jump to content

Animo-check HEAR meeting 2010

Arden
 Share

Recommended Posts

Helaas heb ik er niet bij stil gestaan dat mijn schoonmoeder dit weekend jarig is. We blijven ook in Nijmegen slapen en dat is is niet goed te combineren met de meeting in Leiden (ik ben afhankelijk van OV).

We komen waarschijnlijk zondag pas later in de middag weer thuis. Vandaar dat ik na thuiskomst nog een paar uurtjes ga genieten van mijn eigen set voordat het weekend weer voorbij is.

Volgende keer beter .....

prima bedankt voor de info miracle dan hoop ik om 11.30 daar te zijn

eten kan ik niet vanwege de recessie :D ik moet flink sparen voor de benzine wat ik wil naar Sneek met de baas :D

hoe laat gaan we eten eigenlijk?

om 20:00 word ik in vinkeveen verwacht om een stel oude engelse klassiekers te gaan beluisteren

bc1,bc2,rogers ls3/5a & quad 63

dus dat word nasmullen :)

een perfect toetje

hoe laat gaan we eten eigenlijk?

De meeting duurt tot 17.00 uur. Ik heb tussen 17.00 en 18.00 uur besproken bij Cronesteyn.

Centrum Vinkeveen is zo'n 30 minuten rijden vanaf Cronesteyn, dus als je om 19.30 uur weg gaat ben je nog op tijd. Lijkt me ruim voldoende tijd om je voer naar binnen te schuiven toch... :lol:;)

Guest tubejack

Laten we ook eens praten over dit forum, eerlijk gezegd is bij mij af en toe het plezier weg

om nog wat te posten en dingen met jullie te delen....

Maar d

• Members
koekjes staan klaar.

is daar koffie?

thee doe ik niet aan <_<

Koffie is er zat, het is alleen zo'n apparaat wat steeds de bonen maalt (wat dus voor een man of 25 wel wat tijd gaat kosten). Misschien wel handig als er een gewone koffiezetter kan worden meegenomen?

Zelf heb ik alleen maar een espresso machine, dat duurt ook te lang. Ik koop wel een paar pakken koffie, wie zorgt er voor voor de machine?

ik heb nog wel zon ouwerwetse staan

neem ik wel mee

als ik hem niet vergeet dan :rolleyes:

en ik zal waarschijnlijk ook niet de eerste zijn die aanwezig is.

Laten we ook eens praten over dit forum, eerlijk gezegd is bij mij af en toe het plezier weg

om nog wat te posten en dingen met jullie te delen....

Maar d

• Members
Koffie is er zat, het is alleen zo'n apparaat wat steeds de bonen maalt (wat dus voor een man of 25 wel wat tijd gaat kosten). Misschien wel handig als er een gewone koffiezetter kan worden meegenomen?

Zelf heb ik alleen maar een espresso machine, dat duurt ook te lang. Ik koop wel een paar pakken koffie, wie zorgt er voor voor de machine?

Dan maar in de rij staan! Voor kwaliteit, is dat geen straf!

Weet ik, maar als we 3 uur bezig zijn om met dit apparaat:

macchine-da-caffe-MACINATO-550-617.jpg?MOD=AJPERES

koffie te zetten kopjes zwart goud te maken, is de dag alweer zo goed als voorbij...

Guest tubejack

Ik wil wel een groot DE apparaat meenemen, kan ook goed koffie zetten.

FF wat anders bij de inbouwcursus van Miracle lijkt me ook handig om een microscope

of zo te hebben. Hoe beoordeel je de kwaliteit van een naald? Is hij schoon? Ik zie

dat eerlijk gezegd niet met het blote oog....

Heeft iemand zo'n ding? of iets anders?

* hoor net dat hij verkocht is..... omdat hij nooit gebruikt werd.... helaas dus :(

Edited by tubejack

Ik heb wel een oude microscoop. Of je er iets aan hebt weet in niet. Het is een Olympus met twee lenzen aan de onderkant en in heb er twee inzetlenzen bij. Ik dacht dat ik 50, 100, 200 en 400 x kan maken.

Een koffiezetter met filters kan ik eventueel ook wel meebrengen.

:)

Ik heb wel een oude microscoop. Of je er iets aan hebt weet in niet. Het is een Olympus met twee lenzen aan de onderkant en in heb er twee inzetlenzen bij. Ik dacht dat ik 50, 100, 200 en 400 x kan maken.

Wanneer er voldoende ruimte onder de lenzen is voor een element is die 400X zeker voldoende om te kunnen zien of een naald nog goed is of niet, maar of dat wat is voor op deze heardag......die toch al behoorlijk vol lijkt te zijn..... :rolleyes:

Mss iets voor een volgende.

Een koffiezetter met filters kan ik eventueel ook wel meebrengen.

:)

Altijd handig Hans. Als M44 die van hem dan ook meebrengt kunnen we allemaal tegelijk koffie hebben.

Ik heb ook enkel een espresso ding die ook maar 2 kopjes per keer kan zetten. Daarmee word het wel heel lang wachten op koffie voor iedereen.

Guest tubejack

Als iemand me iets wijzer kan maken wat die naald betreft dan is mijn dag bij

voorbaat al geslaagd, dus je zou me er een groot plezier mee doen.

Ik ga zo even het draadtje doorlezen waar ik het best mijn auto kan parkeren.

De laatste keer dat ik in Leiden was, was dat een heel gedoe met die grachtjes....

"Leiden in last...."

Jack

kopieer en plak

en zie!

Voor als nog wordt er overweldigend voor Leiden gekozen, benieuwd of dat zo blijft.

Parkeren zal daar geen probleem meer zijn, de nieuwe locatie ligt namelijk niet meer in hartje binnenstad, maar aan de Kanaalweg. Hier is parkeergelegenheid voldoende. Voor de

Voor het analoog/digitaal -vergelijk heb ik nog 2 heel mooie voorstellen:

- Johnny Cash - If you could read my mind van het album American V: A hundred Highways

(voor iedereen zeker duidelijk en een plezier om naar te beluisteren)

- Katatonia - Onward into battle van het album Night is the new day.

Zeer toegankelijke darkmetal (neen, geen gravemetal, knallende drums, om gek van te worden, enz., maar voor iedereen te beluisteren volgens mij.), met alles erin om een installatie goed te kunnen beoordelen, en analoog heel goed met digitaal te vergelijken.

Beide albums de zelfde opname, voor analoog op tape en digitaal op een computersysteem, dus zouden in principe gelijk moeten zijn.

Zie echter voor het verschil op mijn toenmalige instal: http://www.hifi.nl/artikel_pagina2/1894/Mi..._grote_set.html voor wat Bert dekker constateerde tussen de CD en LP van Johnny Cash.

Johnny Cash wordt uit de platenhoes gehaald en vindt zijn weg naar de VPI scout. If i could read your mind, zingt Johnny, nou het is eigenlijk niet echt zingen: je hoort een getergd iemand die met zijn laatste ademnood nog een ode wil brengen aan zijn geliefde. Wat een emotie! En ook: wat een kracht. Daarbij valt op dat het geluid ENORM loskomt van de luidsprekers en dat in alle richtingen. Ondanks dat de luidsprekers nog geen twee meter in de breedte van elkaar verwijderd staan lijkt het erop alsof ze dubbel zover van elkaar verwijderd staan. Niet alleen het breedtebeeld, ook de dieptewerking is verbluffend te noemen. Hier kan ik in ieder geval uren naar luisteren. We besluiten het verschil tussen langspeelplaat en cd te ervaren. Michel legt exact dezelfde opname op cd in de lade van de Jadis. Ondanks dat nu de muziek ook op hoog niveau wordt gedraaid is hier het gevoel dat je iets mist. Het is heel moeilijk te omschrijven daar in absolute zin de weergave hier ook op hoog niveau is. Maar toch