Jump to content

Animo-check HEAR meeting 2010

Arden
 Share

Recommended Posts

I.m.h.o. een soort "wat de boer niet kent, dat lust hij niet".

M :ph34r: rc

.....of wat de boer al lang uitgeprobeerd heeft, maar toch niet lust. ;)

Mvg. Miracle.

Jij had toch over die tubed miziekserver gezegd: klinkt niet verkeerd?

En je aversie van FLAC is gebaseerd op de onzinnige veronderstelling dat het geen verliesvrij compressie-formaat zou zijn. Dat is hear ergens al maanden geleden ontzenuwd, zonder dat het jou op andere gedachten heeft gebracht.

Bij jou lijkt het meer op: wat de boer niet lust, dat kent hij niet. :blink:

Goed gezegd, Marc!

Ik geloof ook wel dat HD het kan winnen van CD. Wat ik me afvraag, is het wel fiel om een simpele 20 euro cdrom speler te bron te laten zijn voor harddiskrecording? Kan iemand hier meer over melden?

Bedankt.

Maakt overigens niet zo veel uit, hooguit de snelheid waarmee de data wordt gelezen.

EAC geeft wel de voorkeur aan cd-roms die zonder buffers (caching) werken, en met 'Accurate Stream'.

Maar ik gebruik als het even kan de cd-rom speler die in mijn muziekserver zit. Die is daar voor bedoeld.

Muziek ervan maken gebeurt pas als de data exact gekopieerd is. Zolang dat goed gebeurt is alles kits.

Ik zou er graag weer eens bij zijn, maar helaas kan ik de 21e niet. Er is dan de Midwintermarathon en heb me reeds ingeschreven. Een thuiswedstrijd, dus een "moetje" :cool2:

Ik zou het leuk vinden een aantal aanmelders weer eens te zien, of te ontmoeten. Met zeven personen heb ik reeds kennisgemaakt, maar Buizenbart ken ik bijvoorbeeld niet "live", en het lijkt mij leuk hem en andere "nieuwe" een handje te schudden.....

Als er voor een andere datum gekozen gaat worden meldt ik mij er graag voor aan!

• 3 weeks later...
  • Members

Om dit draadje maar weer even omhoog te zetten, de locatie is geloof ik wel duidelijk, dat wordt dus Leiden.

Voor de datum heb ik weinig tot geen alternatieven gehoord, deze blijft dus zondag de 21e februari.

Misschien dat er nog wat mensen zouden willen stemmen betreffende het onderwerp (al lijkt dit ook al een duidelijke winnaar te hebben)?

hoi hoi,

wat mij meer interesseert in het analoog versus digitaal verhaal is het volgende.

Binnen deze 2e ben ik eerder benieuwd om eens te horen wat een instap versus betere versus top cdspeler doet in dezelfde set

analoog idem, hoe zijn de verschillen in loopwerk met eenzelfde element

Of een zeer goed loopwerk met verschillende elementen

waarom boeit mij dat meer?

als ik een nieuwe DT of element wil, ga ik niet gaan vergelijken met CD en vice versa

te lezen met nodige smilies

Het is maar een ballonnetje dat ik oplaat

het zal van het moment afhangen of ik kan komen

Gr

stef

Om dit draadje maar weer even omhoog te zetten, de locatie is geloof ik wel duidelijk, dat wordt dus Leiden.

Voor de datum heb ik weinig tot geen alternatieven gehoord, deze blijft dus zondag de 21e februari.

Misschien dat er nog wat mensen zouden willen stemmen betreffende het onderwerp (al lijkt dit ook al een duidelijke winnaar te hebben)?

Ik had 'm gisteren al omhoog willen schoppen :rolleyes:

hoi hoi,

wat mij meer interesseert in het analoog versus digitaal verhaal is het volgende.

Binnen deze 2e ben ik eerder benieuwd om eens te horen wat een instap versus betere versus top cdspeler doet in dezelfde set

analoog idem, hoe zijn de verschillen in loopwerk met eenzelfde element

Of een zeer goed loopwerk met verschillende elementen

waarom boeit mij dat meer?

als ik een nieuwe DT of element wil, ga ik niet gaan vergelijken met CD en vice versa

te lezen met nodige smilies

Het is maar een ballonnetje dat ik oplaat

het zal van het moment afhangen of ik kan komen

Gr

stef

Wat je vraagt is nogal wat :blink: Als we 2 van de drie uitgevoerd krijgen op een dag, hebben we het heel goed gedaan :rolleyes: Ik ga er dan wel van uit dat zowel de cd-spelers, de loopwerken als mede de elementen ieder van hetzelfde merk zijn, anders wordt het apen met beren vergelijken.

Idd Roger !! niet te ingewikkeld ... :)

is maar een idee + schets wat ik boeiender zou vinden

langs de andere kant, als er bvb 3 sets opgesteld worden waarin je duidelijk kan horen van hier is de CD beter, hier is de DT beter en hier spelen we met beiden op een hoog niveau waardoor de "verschillen" miniem zijn, ook heel leerrijk en interessant natuurlijk

Gr

stef

Drie sets gaat het gelijk al erg ingewikkeld maken, wat wel zou kunnen is 2 cd-spelers van +/-

Wat je vraagt is nogal wat :blink: Als we 2 van de drie uitgevoerd krijgen op een dag, hebben we het heel goed gedaan :rolleyes: Ik ga er dan wel van uit dat zowel de cd-spelers, de loopwerken als mede de elementen ieder van hetzelfde merk zijn, anders wordt het apen met beren vergelijken.

Ik zou eigenlijk wel eens verschillende draaitafels met HETZELFDE element willen horen. Dat andere elementen anders klinken snapt iedereen (denk ik). Maar een andere voorversteker, arm, voeding of massaloopwerk t.o.v. geveerd is iets heel anders.

:)

Beste Marco,

Volgens mij moet je het op dit soort meetings eenvoudig houden. Teveel vergelijken lukt nooit. Als het thema is analoog vs digitaal zou ik een topset samenstellen met alleen platenspeler en cd als variabele. Gelijkwaardig dus.

Dan dezelfde uitvoeringen in verschillende muziekstijlen met elkaar vergelijken. Voorwaarde is wel dat zowel de cd als lp goed zijn opgenomen. Dat op zich is al een behoorlijke opgave. Ik heb zeker een aantal opnames die hiervoor geschikt zijn.

Dit zou een aardige tijdsbesteding kunnen zijn van 1 uurtje, waarbij het verschil beoordeeld kan worden. Wat is nu mooier lp of cd.

Daarna kan er met diverse andere apparatuur nog wat gewisseld worden, maar ik voorspel je dat dit waarschijnlijk niet meer door iedereen gevolgd zal worden. geeft niets het is een informele bijeenkomst.

Dus wat mij betreft 1 strak geleid duidelijk onderwerp, niet te lang en daarna maar wat aan rotzooien.

Hallo allemaal,

Ik weet nog niet of ik kan maar het lijkt me wel leuk om er eens bij te zijn. Als het in Den Bosch is is het ook wel te doen voor mij.

Dus.... interesse heb ik wel.

Groet,

Andre

Ben zelf meer van het een beetje luisteren en wat kletsen, verder laat ik me verrassen.

Twee volstrekt andere muziek reproductie-technieken met elkaar vergelijken zal niets, maar dan ook niets zinnigs opleveren.

Daarvoor zijn de stellingen hear ook tezeer al betrokken.

of de stellingen al betrokken zijn weet ik niet, maar zo'n vergelijk zie ook ik niet als zinvol, het zijn voor mij twee kompleet verschillende systemen.

Van streaming en/of muziekservers weet men te weinig af, getuige het aantal van 4 stemmen ten faveue van deze moderne manier van afspelen. Er heerst ook een vooroordeel tegen, waarschijnlijk omdat het geassocieerd wordt met (illegaal) downloaden, MP3, moeilijk-moeilijk, jong, dynamisch, en vooral niet hifi laat staan audiophiel.

Dan kun je ook nog eens je neus stoten aan een verkeerde opzet of combinatie die kennelijk niet fijn klinkt.

ik denk dat er hear heel wat meer streamen dan jij denkt en vaak ook al heel wat langer dan je denkt.

In mijn eigen installatie klinkt de muziekserver via de externe dac b

Twee volstrekt andere muziek reproductie-technieken met elkaar vergelijken zal niets, maar dan ook niets zinnigs opleveren.

Daarvoor zijn de stellingen hear ook tezeer al betrokken.

Dan ben je het ook niet eens met het favoriete onderwerp "Digitaal vs analoog".

Dat is inderdaad een vergelijking van twee volstrekt verschillende technieken. dat is juist het thema!

En sinds wanneer moet een hear meeting iets zinnigs opleveren? Dat heeft het nog nooit en die pretenties heeft het ook niet volgens mij. Het wordt gewoon een gezellige bende en als je echt iets zinnigs wil, dan wordt je gewoon lid van een serieuze audioclub.

• 2 weeks later...

is er al wat duidelijk over de datum?

ik moet mijn rooster in elkaar gaan flanzen namelijk.

Ik dacht dat 21 februari al zo goed als vaststaat :blink::rolleyes:

Dat dacht ik ook, helaas..... Had er graag weer eens bij willen zijn, mede door de aanmelders die ik wel (weer) een handje had willen schudden :(

• Members

Begin post aangepast, datum is inderdaad bepaald op zondag 21 februari.

De polls wil ik van de week ook gaan sluiten, het staat in ieder geval wel vast waar het gaat plaatsvinden, het onderwerp zal denk ik ook wel bepaald zijn?

Als dit zo blijft wilden we (zoals al eerder aangegeven) gebruik maken van een goede geintegreerde versterker voorzien van een interne phonostage.

De 2 te vergelijken bronnen zullen van eenzelfde prijsklasse zijn, de te gebruiken ''software'' uiteraard zowel op cd-als lp.

Ik neem aan dat een dergelijk vergelijk niet langer als een uurtje of anderhalf a twee hoeft te duren, daarna kan er dus nog wel wat ''gefreakt'' worden, er staan daar spullen zat...