Jump to content

Animo-check HEAR meeting 2010

Arden
 Share

Recommended Posts

Ik heb geen Scout 2, wel een Scout 1 met Dorian. Voor mijn verhaal kwam een scout 2 prijstechnisch beter overeen. Ik nam de VPI Scout serie als voorbeeld omdat ik daar de prijs redelijk van ken. Maar heb er geen probleem mee om mijn Scout mee te nemen.

Sorry voor eventuele verwaring.

• Members
Ik heb geen Scout 2, wel een Scout 1 met Dorian. Voor mijn verhaal kwam een scout 2 prijstechnisch beter overeen. Ik nam de VPI Scout serie als voorbeeld omdat ik daar de prijs redelijk van ken. Maar heb er geen probleem mee om mijn Scout mee te nemen.

Sorry voor eventuele verwaring.

Geeft niet, past kwa prijs prima. De originele Scout ''doet'' €1995, een Dorian €835. De Luxman D-38u is €2800, dat gaat dus heel goed.

We gaan voorlopig uit van een versterker voorzien van een phono. Mocht er in deze richting worden beslist hoor je dat ruim van te voren...

Ik heb een oud Suzanne Vega album(vind ik haar mooiste), van v

Als ik mij goed herinner heb ik Nirvana Unplugged op LP en CD. Denk ook dat ik boatman's call van Nick Cave and the Bad seeds op LP en CD heb. Ik zal even gaan bladeren wat ik nog meer dubbel heb.

autopsy- severed survival heb ik dubbel :lol:

prijs?

zo goedkoop mogelijk. of zo duur mogelijk. alles daartussenin blijft er toch maar tusssenin hangen

Als ik mij goed herinner heb ik Nirvana Unplugged op LP en CD. Denk ook dat ik boatman's call van Nick Cave and the Bad seeds op LP en CD heb. Ik zal even gaan bladeren wat ik nog meer dubbel heb.

Het gaat ineens over wat we dubbel hebben? Ik heb ook e.e.a. Beste voorbeelden zijn 10.000 Hurts van Shellac en Black gives way to blue van Alice in Chains omdat de cd gratis bij de LP zat.. :rolleyes: Maar er is meer.

Mooi plan!

Ik denk dat een goedkope draaitafel met goedkope phonopre en goedkoop element moeilijk een CD speler of ander digitaal apparaat kan evenaren.

Daar is de goedkoopste n.l. al van een heel aardig niveau. Bij draaitafels kost dat helaas wat meer.

Ik weet niet of iemand: toets tielemans "live" op cd heeft of flairck" live in amsterdam " ik heb ze op LP.

Verder : simon and garfunkel en het live opgenomen album in central park op cd en lp en jean michel jarre "concerts in china " op cd en lp,.......tot zover

gr :angry: hj :D

Toots Live heb ik en Live in Central park (op CD)

:)

We gaan voorlopig uit van een versterker voorzien van een phono. Mocht er in deze richting worden beslist hoor je dat ruim van te voren...

Is het voor de "duidelijkheid" niet 'n idee om een losse phonovoortrap met de ingebouwde te vergelijken. Ik denk n.l. dat er niet zoveel mensen een versterker met ingebouwde phono hebben. Dat de combinatie daarvan duurder wordt snap ik, maar zonder phonotrap vind ik het vergelijk eigenlijk niet eerlijk. Een draaitafel speelt n.l. niet zonder phonovoortrap.

Sommige albums zijn sowieso al niet met elkaar te vergelijken, b.v. Vitesse live in Germany klinkt op lp fantastisch maar de cd is om te huilen.

Hier ben ik het erg mee eens. Ik zal m'n dubbele uitvoeringen op dit punt eens gaan vergelijken.

Sommige albums zijn sowieso al niet met elkaar te vergelijken, b.v. Vitesse live in Germany klinkt op lp fantastisch maar de cd is om te huilen.

Hier ben ik het erg mee eens. Ik zal m'n dubbele uitvoeringen op dit punt eens gaan vergelijken.

ik vond ze beide om te janken B)

ik vond ze beide om te janken B)

Smaken verschillen...

• Members
Die illusion " diamond " is er dan in ieder geval ook te bewonderen :D , en even "off topic" misschien sta ik er ook mee op de pluimgraaf "cafe engelsshow ".

Welke speakers er ook gebruikt worden op die dag , het lijkt me in ieder geval een leuk vergelijk worden.

Die Pluimgraaf show is volgens mij pas weer in 2011 (de Doelen in ieder geval wel)!

Jouw luidsprekers kunnen wat mij betreft ook bij het vergelijk worden gebruikt, zeker als ze daar dan toch al staan!

Misschien dat we ons alvast een beetje op de te gebruiken muziek kunnen gaan orienteren?

Eric Clapton Unplugged heb ik zelf, die kunnen we dus alvast gebruiken, Homeless van Paul Simon (Graceland) zou ik graag willen gebruiken, als Hans daar de cd van kan meenemen? Een stuk of 4-5 nummers zou genoeg moeten zijn, misschien nog iemand die wat klassiek of opera op beider dragers heeft?

Ik bel hem (pluimgraafgeluid) deze week even op.

Ik wil geen reclame maken voor mijn merk :D (doe ik toch een beetje ) , maar snaarmuziek(gitaar ) op een diamantentweeter klinkt waanzinnig ,stemmen ook, just my 2 cents .

gr :angry: hj :biggrin

Vivaldi de 4 jaargetijden heb ik op cd en lp en ook nog dezelfde uitvoering erg mooi

Leuk hans, van toots (zonder e foutje ) die kan wel mondharmonica spelen zeg

Die illusion " diamond " is er dan in ieder geval ook te bewonderen :D , en even "off topic" misschien sta ik er ook mee op de pluimgraaf "cafe engelsshow ".

Welke speakers er ook gebruikt worden op die dag , het lijkt me in ieder geval een leuk vergelijk worden.

Die Pluimgraaf show is volgens mij pas weer in 2011 (de Doelen in ieder geval wel)!

Jouw luidsprekers kunnen wat mij betreft ook bij het vergelijk worden gebruikt, zeker als ze daar dan toch al staan!

Misschien dat we ons alvast een beetje op de te gebruiken muziek kunnen gaan orienteren?

Eric Clapton Unplugged heb ik zelf, die kunnen we dus alvast gebruiken, Homeless van Paul Simon (Graceland) zou ik graag willen gebruiken, als Hans daar de cd van kan meenemen? Een stuk of 4-5 nummers zou genoeg moeten zijn, misschien nog iemand die wat klassiek of opera op beider dragers heeft?

Wat vindt je van Wagner? Uit de Ring. Bijvoorbeeld de Solti Ring (decca) zowel op cd als lp een pracht opname. Er zitten ook zeer toegankelijke stukken muziek tussen. Dit in aansluiting op het Wagner topic, waarbij deze Ring ook door zeer deskundige hearders als top wordt beschouwd.

Ook heb ik een uitstekende jazz opname van Bill Evans (in Portrait) op cd en lp.

Of solo piano jazz van Paul Bley (open to love) een uitstekende opname van ECM.

Heb nog veel meer, maar dit lijkt me wel wat. Zeg het maar.

• Members

Van klassiek en dergelijken heb ik gewoon geen kaas gegeten en beroep me daarvoor gewoon op jullie.

Die Vivaldi van Andro vind ik prima, hetzelfde voor de aangedragen opties van Hansko.

Als we hier nu alvast een playlist uit op kunnen maken, is dat maar alvast geregeld.

Dus heren?

Voor wat klassiek betreft heeft HVT een mooie plaat en CD uitgegeven met opnames van Onno Scholtze.

Dit zijn goed opgenomen stukken die zich heel goed voor een vergelijk lenen.

Nu heb ik hier een plaat op 180 gram Vinyl maar heeft iemand ook de cd toevallig?

Is ook mooie muziek dat scheelt ook weer.

Groetjes George