Jump to content

Animo-check HEAR meeting 2010

Arden
 Share

Recommended Posts

stukken wagner, eric clapton & paul simon en iets elektries

dan benne wuh dur wel

Liever niet met gekopieerde cd's gaan werken, wil je de cd niet al meteen op achterstand zetten.

Ik moest denken aan dit ouwe topic

De Hear cd is prima om sets onderling te vergelijken, maar niet voor een lp-cd vergelijk.

M :ph34r: rc

• Members

Ik wil Death Magnetic van Metallica wel op cd en lp meenemen? Zijn we met 3 minuten wel klaar! :P

Van die Hear test cd wilde ik juist dat nummer Homeless van Paul Simon draaien, ik heb hem op lp, Hans op cd.

Slave to the rhythm van Grace Jones heb ik ook op cd en lp, Stimela van Hugh Masekela, Pulse van Pink Floyd, Amused to death van Roger Waters (originele persing tegen gold-disk?) we komen vast wel met een doenlijk repertoire voor iedereen. Maar laten we het nou bij max 5 nummers houden, anders is het gewoon niet vol te houden...

O ja, het toetje begint er al smaakvol uit te zien...

5 nummer is inderdaad wel een mooi aantal.

Maar dan wel 5 verschillende nummers. Dus een klassiek, een jazz, een blues, een pop en iets rock/metal nummer lijkt mij wel wat. Wat mij betrefd hoeven het ook geen audiofiele opnames te zijn. verschil ga je waarschijnlijk toch wel horen of het nu fiel is of niet.

• Members
Marco waarom geen nr van Ben Harper of uit Angel Dust van Faith N M?

Heb mij niet te moeien wegens geen deelname maar kan een suggestie niet laten :)

Kan ook, is allemaal mogelijk, daar mijn muzieksmaak echter nogal afwijkt van het gros (zegt meer over mij als...) kan ik dat beter niet al te veel bepalen.

Ben Harper is idd erg mooi, maar gezien het commentaar wat daar verleden jaar op kwam!

Ik hoop alleen dat het Barber/K./Krall gehalte erg laag zal uitpakken (als in nihil)...

Voor wat betreft de speellijst en daarmee ook Jazz en Klassiek aan de lijst toe te voegen het volgende voorstel.

1. Eerste deel van het concert voor orkest van Bartok. Solti met het Chicago symphony orkest op Decca. Duurt 9 min. kan ook korter. Een groot orkest met veel solo instrumenten, zeer dynamisch, prima opnames en erg goed het verschil te horen tussen cd en lp. Met de voor en nadelen van beide dragers. Ook niet zo'n grijs gedraaid stuk.

2. Voor de jazz te vertegenwoordigen. Een kort solo stuk voor piano van Paul Bley, het nummer Harlem van de cd/lp Open to love op ECM, duur ruim drie minuten. Mooi label, zeer mooie opname. Met solo piano (mits goed opgenomen) is apparatuur m.i. zeer goed te beoordelen.

Groet

Hansko

1. Solti met het Chicago symphony orkest op Decca. Duurt 9 min.

2. Een kort solo stuk voor piano van Paul Bley, het nummer Harlem....3 minuten.

Dat word dan 24 minuten rookpauze bij elkaar. Beide stukken kan ik helaas niet naar luisteren.

Klassiek zal voor mij al helemaal een crime worden, tenzij het een niet te zwaar stuk is, en niet te lang duurt.

Jazz kan ik heel goed hebben, maar dan moet het wel muziek zijn, en niet wat gepingel op enkel een piano, toeter of contrabass.

Helaas heb ik zelf niets op zowel LP als CD in de jazzhoek (ondanks dat die verzameling onderhand ook uit 170 CD's en 130 LP's bestaat), maar bijvoorbeeld Jan Akkerman, Scott Hamilton of dergelijke jazz lijkt mij toch wel "iets" toegankelijker, ook voor de mensen die niets met jazz hebben.

Daarom mijn verzoek aan ieder om in ieder genre wat rekening te houden met de rest, en dus niet in extremen te gaan.

Ook Slayer (wat ik zelf wel kan waarderen) lijkt mij dus niet een heel goed idee. Dan ztaan de jazz en klassiekliefhebbers binnen de kortste keren buiten.

Voor het wat hardere werk zou ik bijvoorbeeld Katatonia (redelijk toegankelijke darkmetal met verstaanbare stem) of Stevie Ray Vaughan (Bluesrock) mee kunnen nemen. Lijkt me beiden voor iedereen goed te beluisteren.

Voor het wat hardere werk zou ik bijvoorbeeld Katatonia (redelijk toegankelijke darkmetal met verstaanbare stem) of

Heb je geen darkmetal zonder verstaanbare stem? Lijkt me vreselijk die darkmetal en nog te verstaan ook.....

Moet ik ook naar buiten en ik rook niet <_<

Voor het wat hardere werk zou ik bijvoorbeeld Katatonia (redelijk toegankelijke darkmetal met verstaanbare stem) of

Heb je geen darkmetal zonder verstaanbare stem? Lijkt me vreselijk die darkmetal en nog te verstaan ook.....

Wie weet vind je het wel wat..

Wie weet vind je het wel wat..

ach bart

de rockers passen zich wel weer aan. die staan bekend om hun open minded attitude en veelzijdige smaak B)

word egeoon weer een ouderwetse pingel, tingel middag.

ik neem wel iets mee voor de verloren uurtjes. john zorn ofzo :P

Ik wou het gisteren al voorstellen, alsnog bij deze dan: een 'Hear-rockersdag'.. :rolleyes: Absoluut verboden voor audiofiele houtje-touwtje tingeltangel 'muziek'..

'In Utero' van Nirvana lijkt me ook wel wat, ik heb de LP, iemand anders vast de cd ;)

Count me in bart , een perfecte ruimte zeer goed geisoleerd of een vrijstaand huis is een wens van mij , een paar dikke levinson monoblokken 436 of 33/33H of een krell 700 CX en dan open draaien die handel , dat is high end voor mij :D , mag ook met een goede film zijn .

groeten :angry: hj :D

Ik wou het gisteren al voorstellen, alsnog bij deze dan: een 'Hear-rockersdag'.. :rolleyes: Absoluut verboden voor audiofiele houtje-touwtje tingeltangel 'muziek'..

'In Utero' van Nirvana lijkt me ook wel wat, ik heb de LP, iemand anders vast de cd ;)

Heb CD en Simply Vinyl LP

Je mag de CD altijd komen ophalen :P

Count me in bart , een perfecte ruimte zeer goed geisoleerd of een vrijstaand huis is een wens van mij , een paar dikke levinson monoblokken 436 of 33/33H of een krell 700 CX en dan open draaien die handel , dat is high end voor mij :D , mag ook met een goede film zijn .

groeten :angry: hj :D

Ach... zoals met alles is het verlangen, fijner dan het hebben...

Offetewel... het bezit van de zaak is het einde van het vermaak.

Met alleen hardrock kom ik niet. het is misschien wel een idee om blokken met verschillende soorten muziek te maken. Kennelijk zijn er meer ruimten om te verblijven (zonder te roken). Ik hoop w