Jump to content

Animo-check HEAR meeting 2010

Arden
 Share

Recommended Posts

Voor het wat hardere werk zou ik bijvoorbeeld Katatonia (redelijk toegankelijke darkmetal met verstaanbare stem) of

Heb je geen darkmetal zonder verstaanbare stem? Lijkt me vreselijk die darkmetal en nog te verstaan ook.....

Moet ik ook naar buiten en ik rook niet <_<

Dark-metal is niet wat de meesten denken, met 180BpM of meer, en alleen maar snerpende gitaren. Nee, dat is darkmetal dus niet.

Darkmetal is

..........Zoiets van..

1. Herman van Veen, (Is te doen)

2. Goldplay, (als je Coldplay bedoeld, laat maar. Doe dan een opname van een kraai met buikpijn. Dat houd ik langer vol.)

3. Sound of music, (doe dan iets van Kinderen voor kinderen of de jostiband)

4. Mahler, (rookpauze)

5, Firehouse 2 (dixieland), (grappig, maar voor een vergelijk..... :rolleyes: )

6. Opeth (Zit alles in, van orkestraal tot fragiele zang tot gierende gitaren met stevige drums. Veel dynamiek.)

7. Count Basie (Ook erg mooi voor een vergelijk)

8. enz...

:D

B)

in utero heb ik op cd B)

een hear rockers dag YES!!

en euh coldplay komt niet volgens Hans hoor maar Goldplay :P

• Members

Wij hebben hier zojuist ''Cancion Mixteca'' gedraaid van het album ''Paris-Texas'' met o.a. Ry Cooder, heeft iemand deze ook op cd?

Voor dit nummer wil ik me wel hard maken, erg fraai in opname en uitvoering. Buiten dat, volgens mij voor iedereen toegankelijk!

Voor het onderdeel Rock heb ik eventueel Alice in Chains - MTV Unplugged op lp

• 2 weeks later...
Wij hebben hier zojuist ''Cancion Mixteca'' gedraaid van het album ''Paris-Texas'' met o.a. Ry Cooder, heeft iemand deze ook op cd?

Ja...

:)

Mooi! Meenemen...

Kun je misschien een lijstje maken bij de openingspost. Dan hoeven we het hele topic niet door te zoeken wie, wat mee brengt.

:)

Van de week bij Hans van Liempd alvast wat verschillen tussen lp en cd beluisterd. Wat in ieder geval belangrijk blijkt is om de volumes van beide dragers gelijk te krijgen. Een klein verschil is al een wereld van verschil. Er zijn ook lp's die harder spelen dan dezelfde opname op cd.

Misschien moet iemand een geluidsmeter meenemen om de verschillen zo klein mogelijk te krijgen? Zo op het gehoor is het niet te doen.

Van de week bij Hans van Liempd alvast wat verschillen tussen lp en cd beluisterd. Wat in ieder geval belangrijk blijkt is om de volumes van beide dragers gelijk te krijgen. Een klein verschil is al een wereld van verschil. Er zijn ook lp's die harder spelen dan dezelfde opname op cd.

Misschien moet iemand een geluidsmeter meenemen om de verschillen zo klein mogelijk te krijgen? Zo op het gehoor is het niet te doen.

Nee, niet weer die discussie gaan oprakelen. Gewoon een leuke dag hebben met z'n allen en niet het audio wiel opnieuw (willen) uitvinden.

Waarom moet erop een Heardag altijd de boventoon zijn van : iets willen bewijzen en er een soort van wedstrijd van maken.

Want wat willen we dan gaan bewijzen? Dat digitaal mooier klinkt dan analoog of andersom ? De discussie cd versus dt hebben we toch hopelijk achter ons gelaten. Het zijn gewoon twee op zichzelf staande dingen. Voor beiden heb je voor en tegenstanders. Er zal nooit en te nimmer een

Nee, niet weer die discussie gaan oprakelen. Gewoon een leuke dag hebben met z'n allen en niet het audio wiel opnieuw (willen) uitvinden.

Waarom moet erop een Heardag altijd de boventoon zijn van : iets willen bewijzen en er een soort van wedstrijd van maken.

Want wat willen we dan gaan bewijzen? Dat digitaal mooier klinkt dan analoog of andersom ? De discussie cd versus dt hebben we toch hopelijk achter ons gelaten. Het zijn gewoon twee op zichzelf staande dingen. Voor beiden heb je voor en tegenstanders. Er zal nooit en te nimmer een

Ik gun best de lol voor een ander en wel die de wedstrijd belangrijk vindt, dan ga ik wel lekker naar buiten om te roken en te kletsen. Ik zal maar een dikke jas meenemen. tongue.gif biggrin.gif

Volgens mij sta je meestal het grootste gedeelte van een heardag buiten. :D

• Members
Kun je misschien een lijstje maken bij de openingspost. Dan hoeven we het hele topic niet door te zoeken wie, wat mee brengt.

Ga ik straks aan beginnen!

De discussie cd versus dt hebben we toch hopelijk achter ons gelaten.

Wacht maar! Het toetje wordt iets met de Soundsmith Strain Gauge... :wub:

Arden en de rest,

Tot mijn spijt heb ik vandaag vernomen dat mijn nichtje op die dag gedoopt gaat worden en daar word ik toch wel verwacht...

Ook een leuke bedoening, maar het had van mij een andere dag mogen wezen... In plaats van westwaarts wordt het dus oostwaarts de 21ste <_<

Schrap me dus maar van de lijst :ph34r:

Greetz,

Lestat

• Members
Lijkt me mooi om die te horen :) Is hij wel "ingespeeld" :D oei :ph34r:

Wees niet bang, die heeft er dan al een halve tour door het land op zitten. Inspeeltijd voor de SG is trouwens maar 10-30 uur, dus zelfs als ik 2 dagen van te voren een nieuwe naald zou monteren zou dat nog gaan.

Mijn AS Grande zal er ook wel staan (kan ik thuis toch niet kwijt), die gaat pas in maart weer op tournee...

Arden en de rest,

Tot mijn spijt heb ik vandaag vernomen dat mijn nichtje op die dag gedoopt gaat worden en daar wordt ik toch wel verwacht...

Ook een leuke bedoening, maar het had van mij een andere dag mogen wezen... In plaats van westwaarts wordt het dus oostwaarts de 21ste <_<

Schrap me dus maar van de lijst :ph34r:

Greetz,

Lestat

Spijtig, maar begrijpelijk. We zullen je van de lijst halen.

Guest tubejack
ik eet niet mee!!!

voor sommige helaas

voor anderen gelukkig

Mooi! dan kunnen we naar een fatsoenlijk restaurant :D

Dit soort zaken moet je FF doorgeven aan Glenn H

Ik neem een mooie LP mee Arden :)

@Lestat: Zonde dat je dit moet gaan missen, maar de doop van je nichtje gaat uiteraard voor.

@M44: Jammer dat je niet mee gaat eten. Je weet niet wat je mist bij dat restaurant.

De reservering heb ik alvast gedaan bij Brasserie Cronesteyn. Alleen het precieze aantal mensen die mee gaan moet ik die dag nog even doorbellen.

• Members
[...]

De reservering heb ik alvast gedaan bij Brasserie Cronesteyn. Alleen het precieze aantal mensen die mee gaan moet ik die dag nog even doorbellen.

Zo, da's nog een fikse wandeling (kilometer of 3?)... Nummer 48 is ongeveer aan het andere eind van de Kanaalweg! Laten we hopen op goed weer (nou ja, ben toch met de auto)...

[...]

Zo, da's nog een fikse wandeling (kilometer of 3?)... Nummer 48 is ongeveer aan het andere eind van de Kanaalweg! Laten we hopen op goed weer (nou ja, ben toch met de auto)...

Ik had al eerder in het topic aangegeven dat ik me vergist had met de nummering van de Kanaalweg, en dat SOM bijna aan de andere kant van de straat zit.

Het is om precies te zijn 2Km en 420 meter tot de voordeur.

Lijkt me dus niet echt een aanrader om te gaan lopen, maar volgens mij komen er genoeg mensen met de auto om iedereen naar het restaurant te vervoeren. Parkeerplaats is daar voldoende, en gratis.

Dichter bij SOM is er helaas niets te vinden waar je met voldoende mensen fatsoenlijk bij elkaar kan zitten en/of goed kunt eten.