mart Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 ik zie op marktplaats netfilters als een los doosje voor een paar tientjes en netfilters in een stekkerblok. Zit daar verschil in? Of kan ik achter een los netfilter gewoon een simpel stekkerblok plaatsen? Of is bijvoorbeeld zo'n monster stekkerdoos met ingebouwd filter beter? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 ik zie op marktplaats netfilters als een los doosje voor een paar tientjes en netfilters in een stekkerblok. Zit daar verschil in?Of kan ik achter een los netfilter gewoon een simpel stekkerblok plaatsen? Of is bijvoorbeeld zo'n monster stekkerdoos met ingebouwd filter beter? Mart Het beste is geen filter dus stekkerblok zonder filter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 ik zie op marktplaats netfilters als een los doosje voor een paar tientjes en netfilters in een stekkerblok. Zit daar verschil in?Of kan ik achter een los netfilter gewoon een simpel stekkerblok plaatsen? Of is bijvoorbeeld zo'n monster stekkerdoos met ingebouwd filter beter? Mart Het beste is geen filter dus stekkerblok zonder filter. x 2 zo min mogelijk rommel geeft bij mij het beste resultaat. ( waarom draai je dan zulke muziek hoor ik jullie denken) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 Is sterk afhankelijk van de functie van het filter en de "kwaliteit" van de stroom. Woon je in een flat naast de lift, heb je pech; de motor van de lift pompt bij remmen stroom terug in het lichtnet. Krijg je prachtige pieken van. Veel filters zijn niet meer dan een simpele overspanningsbeveiliging of HF filters. Leuk, maar die hebben niet zoveel effect. Strak 230 / 55Hz is een ander verhaal. Er zijn audiozaken (zoals Rik Stoet hier in Den Haag) die koffers hebben staan met allerhande filtermateriaal, die kun je lenen en aansluiten, horen wat er gebeurt en dan is al die handel uiteraard te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dre73 Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 als je toch een filter wil proberen,dan zou ik voor een scheidingstrafo gaan deze kunnen heel mooi werken als je je pre en je bronnen er op aansluit! een echt stille is wel prijzig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 Voor een net netfilter zou ik kijken bij Kemp: http://www.kempelektroniks.nl/ M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 Ook nog even reclame maken (omdat ze me zo goed geholpen hebben) http://www.essentialaudiotools.com/nl/home.html (is overigens van de zelfde club als Rik Stoet). Of http://www.lampizator.eu/AC%20FILTER/SILK/FILTER.HTML Maar das meer voor dezelf klussert Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 26 november 2009 Author Report Share Posted 26 november 2009 Ik merk verschil in geluid overdag en 's avonds. Dat heeft, heb ik wel eens begrepen te maken met dat de stroom overdag veel meer pieken en ruis bevat dan 's avonds. En dat een netfilter daar een oplossing voor is. Ik was laatst bij een 'groene stekker' filiaal en zag daar zo'n stekkerdoos van monster geloof ik met een demo erbij. Ik typte in een verloren moment netfilter bij marktplaats in en zag i.p.v. die stekkerdozen simpele kastjes voorbij komen voor een fractie van de prijs van een stekkerblok met filter. conclusie: ik neem zo'n kastje en daar zet ik mijn huidige simpele stekkerblok achter. ben ik voor een paar tientjes klaar. Ook bij conrad zie ik van die kleine filters voor een paar tientjes van 1 tot 30A. Heeft dat hetzelfde principe als die dure met goud omrande dozen van kemp? (mijn oude sugden heeft nog gewone niet vergulde tulpaansluitingen en een netsnoer van voor de eu richtlijnen, dus gewoon een ongeaard lampensnoertje. Dus kemp lijkt me in mijn geval een beetje overkill) Overigens heb ik geen storende dingen als liften in mijn omgeving. gewoon een rijtjes huis aan een doodlopende straat. op 15 meter afstand van het trafo huisje van de buurt. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 Het beste is geen filter dus stekkerblok zonder filter. Lekker kort door de bocht weer... Zou het heel misschien niet zo kunnen zijn dat dat per situatie verschilt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 Het beste is geen filter dus stekkerblok zonder filter. Lekker kort door de bocht weer... Zou het heel misschien niet zo kunnen zijn dat dat per situatie verschilt? Ik wil wel een grote bocht nemen als ik je er een plezier mee doe. Maar ik blijf bij de stelling geen filter is het beste filter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 Het beste is geen filter dus stekkerblok zonder filter. Lekker kort door de bocht weer... Zou het heel misschien niet zo kunnen zijn dat dat per situatie verschilt? Ik wil wel een grote bocht nemen als ik je er een plezier mee doe. Maar ik blijf bij de stelling geen filter is het beste filter. Nee, schone stroom is de beste stroom. Accu's dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 accu's zijn teveel gedoe gewoon op het platteland gaan wonen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 26 november 2009 Author Report Share Posted 26 november 2009 http://www.lampizator.eu/AC%20FILTER/SILK/FILTER.HTML ik lees hier dat alleen rfi filtering zinvol is. maar zoals ik het nu zie gaat dat altijd samen met andere filtering inbestaande filterstekkerblokken. overigens een 'flexibel' stekkerblok gevonden: philips spr554/10 google maar eens. zou het hoorbaar iets opleveren? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 accu's zijn teveel gedoe gewoon op het platteland gaan wonen Waarom veel gedoe? Gewoon laten installeren, en doe er dan direct zonnepanelen bij, dan krijg je er ook nog subsidie op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 hoeveel accus heb je nodig om een versterker met een trafo van 2 kilovolt aan te sturen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 november 2009 Report Share Posted 26 november 2009 hoeveel accus heb je nodig om een versterker met een trafo van 2 kilovolt aan te sturen? Dat ligt eraan hoe groot die accu is, maar in de meeste gevallen heb je het over 12Volt (= 8 cellen) accu's, dus bij 240 Volt heb je er dan 20 accu's (=160 cellen) nodig. Een beetje 12 volt accu is al snel zo'n 60 Amp Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 hoeveel accus heb je nodig om een versterker met een trafo van 2 kilovolt aan te sturen? Het is kilowatt als je het over een bepaalde buizenversterker hebt kan het wel kilovolt zijn Je kan geen trafo achter een accu hangen, een trafo werkt alleen met wisselspanning De trafo's vervallen dan ik heb dit zo eens gedaan met mijn cd loopwerk en dac dat waren 2 accu's per apparaat maar het is inderdaad een gedoe. Bij een dikke transistor versterker heb je 2 tot 4 accus nodig tractie batterijen zijn dan de beste keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 beetje flauwekul, dat voorbeeld van 240 Volt. Accu's leveren natuurlijk gelijkspanning. En ik noemde het, omdat er nergens een ideale sinus in het net te vinden is. Ook niet op het platteland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 beetje flauwekul, dat voorbeeld van 240 Volt. Accu's leveren natuurlijk gelijkspanning. En ik noemde het, omdat er nergens een ideale sinus in het net te vinden is. Ook niet op het platteland. hier wel. kom luisteren....hij is prachtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 beetje flauwekul, dat voorbeeld van 240 Volt. Accu's leveren natuurlijk gelijkspanning. En ik noemde het, omdat er nergens een ideale sinus in het net te vinden is. Ook niet op het platteland. Kortom je kunt die trafo uit je versterker slopen en rechtreeks de eindversterker trap aansturen (zal wel ergens tussen 40-70 V DC werken). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 Filters verschillen heel erg per situatie. Voorbeeld: Ik heb een Naim NAC 202 voorversterker. Daar heb ik 2 externe voedingen op aangesloten. De Naim NAPSC voor de afstandsbediening, LEDje, enz.. En een TeddyCap voor de versterkercircuits. Een filter voor de TeddyCap verbeterd het geluid duidelijk zonder negatieve bijwerkingen. Hetzelfde heb ik geprobeerd met de Naim Hi-Cap voeding op de versterkercircuits. Met filter werd het geluid ietsje schoner, maar dynamiek, bas, enz. werd velen malen slechter. Conclusie: dezelfde voorversterker (en de rest van de installatie) reageerde afhankelijk van de voeding in het ene geval positief en in het andere geval negatief op een filter. Voor de techneuten: wat voor een effect een filter heeft, heeft heel veel te maken met de opzet van de voeding (ja, ik weet van beide voedingen hoe ze technisch in elkaar zitten). En natuurlijk is het ene filter niet het andere filter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 http://www.lampizator.eu/AC%20FILTER/SILK/FILTER.HTML ik lees hier dat alleen rfi filtering zinvol is. maar zoals ik het nu zie gaat dat altijd samen met andere filtering inbestaande filterstekkerblokken. overigens een 'flexibel' stekkerblok gevonden: philips spr554/10 google maar eens. zou het hoorbaar iets opleveren? Mart Bedoelde je deze? http://images2.icecat.biz/img/norm/high/1436359-Philips.jpg http://www.pcwarehouse.be/index.php?page=r...56e534ffef17cd3 ( de spr554/19 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 beetje flauwekul, dat voorbeeld van 240 Volt. Accu's leveren natuurlijk gelijkspanning. En ik noemde het, omdat er nergens een ideale sinus in het net te vinden is. Ook niet op het platteland. [plaagmodus aan] tja de echte muziekliefhebber woont op het platteland en loopt met een grote boog om die vervuilde stadsdelen heen.. [/plaagmodus uit] Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 beetje flauwekul, dat voorbeeld van 240 Volt. Accu's leveren natuurlijk gelijkspanning. En ik noemde het, omdat er nergens een ideale sinus in het net te vinden is. Ook niet op het platteland. hier wel. kom luisteren....hij is prachtig Ik bedoel een ideale 50 Hz Sinus. Die bestaat, in ideale zin, alleen op papier. In de praktijk krijg je er een paar harmonischen gratis en voor niets bij erbij. Om maar niet te spreken over DC componenten. Leuk, die plaagmodus. Ik ben een plattelander, hoor, dus ook een muziekliefhebber Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 hoeveel accus heb je nodig om een versterker met een trafo van 2 kilovolt aan te sturen? UPS is modulair.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts