Jump to content

Buizenversterkers....

WanFie
 Share

Recommended Posts

En dat mag je zien als een groot compliment.. Vaak ligt er n.l. toch een jus over de klank van versterkers, of het nou buizen of transistors zijn. Maar dan ieder met hun eigen onhebbelijkheden.

Omdat het al weer lang geleden was dat ik over de set van Hansko heb geschreven, leek het nu (met de nieuwe eindversterkers), wel weer eens tijd worden. Ik luister daar n.l. regelmatig en telkens wanneer ik er ben is er wel weer iets in meer of mindere mate verandert.

Zoals:

de akoestiek is helemaal aangepakt.

de Fatbob is voorzien van een andere arm (SME) met element (Jan Allaerts) en tweede motor.

de voorversterker is veranderd door een Tube Elysium Apolon

de CD speler is vervangen door een Astin Trew 3500

verschillende kabels zijn gewijzigd.

de draaitafel staat nu op een stevige natuurstenen plaat op kogels.

en nu als laatste zijn de Hawk hybride versterkers vervangen door Tube Elysium l'Apoth

Zeer mooi Hans

Ik word nog nieuwsgieriger naar de set van Hans, al kan ik alleen visueel vergelijken natuurlijk. Hawk versus Tube Elysium amps

1 dingetje Hans, wil je Jan Allaards juist spellen, Jan Allaerts verdient dit op en top ;)

Natuurlijk ben ik wen benieuwd naar je huidige top 3 hoor!

Veel groetjes

Stef

Zeer mooi Hans

Ik word nog nieuwsgieriger naar de set van Hans, al kan ik alleen visueel vergelijken natuurlijk. Hawk versus Tube Elysium amps

1 dingetje Hans, wil je Jan Allaards juist spellen, Jan Allaerts verdient dit op en top ;)

Natuurlijk ben ik wen benieuwd naar je huidige top 3 hoor!

Veel groetjes

Stef

Sorry... is aangepast... :huh:

Beste Hans,

Bedankt voor de complimenten. Het was weer erg gezellig.

Ben er zelf ook erg tevreden over en heb mijn ultieme droom: een eindversterker met een dubbele 845 (in mijn geval 845B) buizen bezetting per kanaal kunnen vervullen.

Wat mijzelf behoorlijk verbaasd is dat deze versterkers (ten opzichte van mijn vorige transistor eindversterkers een enorme drive hebben. Alles klinkt met meer pit. Je zit op het puntje van de stoel en soms geloof ik mijn oren niet: "zit dit in deze muziek"?

Waarom het toch een buizenversterker is? Omdat het "plastischer en meer open" klinkt dan een transistor versterker. Ik vind dat lekkerder klinken en het brengt meer de emotie van de muziek over. Ik geef toe de 845B is dynamischer en heeft meer controle vergeleken met een 300B single ended versterker.

De L'Apotheoses verenigen het mooie van een buizenversterker (open, ruimtelijk) en het goede van een transistor: controle van het laag. Daarbij klinken ze zeer dynamisch. Het spat de speakers uit!

Daarbij wil ik ook de bouwers (Tube Elysium) van deze monsters bedanken. De heren Mijnster staan voor hun product. De voorversterker (ook van Tube Elysium) werd gratis ontdaan van weerstandjes om ze weer goed te matchen. De 16 Ohm speaker aansluiting werd gratis aangepast aan mijn speakers , 4 Ohm. Tussendoor was er nog een ander klein probleempje en direct staan de heren uit Dordrecht weer voor de deur om het op te lossen. Dat ik ze tweedehands heb overgenomen van een andere "hearder" maakt hun niet uit.

En Stef je weet........

Ben er zelf ook erg tevreden over en heb mijn ultieme droom: een eindversterker met een dubbele 845 (in mijn geval 845B) buizen bezetting per kanaal kunnen vervullen.

O ja.. vergat ik te vertellen... Hansko vertelde nu "klaar" met z'n set te zijn... Ik zou het me heel goed kunnen voorstellen, maar ben toch erg benieuwd... ;)

O ja.. vergat ik te vertellen... Hansko vertelde nu "klaar" met z'n set te zijn... Ik zou het me heel goed kunnen voorstellen, maar ben toch erg benieuwd... ;)

Ben d'r echt klaar mee hoor. Hoewel een mooie Crystal cable.....

En om het helemaal compleet te maken... Er staat ook nog 'n Array phonotrap.

:D

Dan is er dus nog ruimte voor een forse verbetering :D:D

Ik vraag me serieus af, wat je hier nou mee wil bereiken....

Je wordt tamelijk vervelend...

:confused:

Hans V L,

Ben je nu niet nieuwsgierig naar wat zo'n buizenversterkers zouden doen met jouw set, in veronderstelling dat ze je speakers goed kunnen aansturen ...

Hansko, ik weet dat ik altijd welkom ben maar er is de praktische kant. Ik weet ook hoe je het liefst je zondagen doorbrengt :)

By the way, wil je een mooi uitziende crystal cable of een mooi klinkende? :P

Ben wel benieuwd hoe "into the face" de Offrandes nu klinken

Gr

Stef

Allemaal erg doorzichtig Hans, en dat jij Array het beste vindt is allang duidelijk dus jou posting is volkomen overbodig...

Allemaal erg doorzichtig Hans, en dat jij Array het beste vindt is allang duidelijk dus jou posting is volkomen overbodig...

Ik ga er nu toch even serieus op in. Ik heb diverse phonotrappen vergeleken en eigenlijk nog geen phonoversterker op deze set gehad die het beter deed dan de Array. Ik heb deze al voordat ik Hans van Liempd kende by the way.

Het is echt een geweldige phono, die (op mijn set) het beter doet dan exoten die drie maal zo duur zijn.

van harte aanbevolen dus en volgens mij voor elke set geschikt door het grote "bereik" en eenvoudige instelbaarheid.

Hans V L,

Ben je nu niet nieuwsgierig naar wat zo'n buizenversterkers zouden doen met jouw set, in veronderstelling dat ze je speakers goed kunnen aansturen ...

Hansko, ik weet dat ik altijd welkom ben maar er is de praktische kant. Ik weet ook hoe je het liefst je zondagen doorbrengt :)

Gr

Stef

Beste Stef,

Deze eindversterkers kunnen bijna iedere speaker aansturen. Ik ken 1 set waar het niet lukte, maar die is waarschijnlijk alleen maar goed aan te sturen met een versterker(tje) van 3 watt.

Zondag is inderdaad niet gemakkelijk, maar het wordt winter en de andere liefhebberij is eigenlijk geen wintersport.

Dus als we wat langer van te voren plannen en ik kan overleggen dan ben je ook zondags welkom.

groet

Hans

Hans V L,

Gr

Stef

Beste Stef,

Deze eindversterkers kunnen bijna iedere speaker aansturen. Ik ken 1 set waar het niet lukte, maar die is waarschijnlijk alleen maar goed aan te sturen met een versterker(tje) van 3 watt.

Zondag is inderdaad niet gemakkelijk, maar het wordt winter en de andere liefhebberij is eigenlijk geen wintersport.

Dus als we wat langer van te voren plannen en ik kan overleggen dan ben je ook zondags welkom.

groet

Hans

beste Hans

In wezen kan een zaterdag ook hoor, meestal ben ik dan meer gebonden aan tijd wegens zwemlessen of boodschappen

komt helemaal goed Hans, ik wil ook eerst een paar zaken van de verbouwing achter de rug hebben ... derna is er nog veel te doen maar dat zie ik dan wel

Geniet rustig verder van je droomset die werkelijkheid is

Gr

stef

Ik ga er nu toch even serieus op in. Ik heb diverse phonotrappen vergeleken en eigenlijk nog geen phonoversterker op deze set gehad die het beter deed dan de Array. Ik heb deze al voordat ik Hans van Liempd kende by the way.

Het is echt een geweldige phono, die (op mijn set) het beter doet dan exoten die drie maal zo duur zijn.

van harte aanbevolen dus en volgens mij voor elke set geschikt door het grote "bereik" en eenvoudige instelbaarheid.

Hij was ook niet voor jou bedoeld Hans. Ik geloof ook best dat hij goed is maar om nou bij het minst of geringste je eigen merk te promoten, zeker als je er belangen bij hebt, is volkomen overbodig.

Hij was ook niet voor jou bedoeld Hans. Ik geloof ook best dat hij goed is maar om nou bij het minst of geringste je eigen merk te promoten, zeker als je er belangen bij hebt, is volkomen overbodig.

Dat snap ik. Het was van Hans van Liempd gewoon een toevoeging op een andere vraag (welke speaker) om het beeld van de set compleet te maken. Jij maakte een grapje :D , ik vond het ook wel :D , maar hans vond het :angry:

Gezien Hans zijn reactie wil ik wel stellen dat het volgens mij een integere reactie was, zonder bijbedoelingen.

Dat snap ik. Het was van Hans van Liempd gewoon een toevoeging op een andere vraag (welke speaker) om het beeld van de set compleet te maken. Jij maakte een grapje :D , ik vond het ook wel :D , maar hans vond het :angry:

Gezien Hans zijn reactie wil ik wel stellen dat het volgens mij een integere reactie was, zonder bijbedoelingen.

Sterker nog... ik had in eerste instantie de "recentie" zodanig opgezet dat Array buiten beeld bleef. Het gaat tenslotte om de versterkers.

Bij de wijzigingen had ik ook nog de nieuwe voeding in de Phono kunnen zetten. Echter bewust niet gedaan.

Ik promoot m'n eigen merk niet want ik heb er totaal geen economisch belang bij.

W

Sterker nog... ik had in eerste instantie de "recentie" zodanig opgezet dat Array buiten beeld bleef. Het gaat tenslotte om de versterkers.

Bij de wijzigingen had ik ook nog de nieuwe voeding in de Phono kunnen zetten. Echter bewust niet gedaan.

Ik promoot m'n eigen merk niet want ik heb er totaal geen economisch belang bij.

W