goodtube Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 Dat meubeltje is al meer als 10 jaar oud Het is en blijft mooi spul dat van Aldenkamp. Henk. Klopt, ik heb al heel wat draadstangen verzaagd Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2009 Author Report Share Posted 27 november 2009 Hans kijk nog eens goed hoe je het topic start: "Buizen versterkers die nergens naar klinken" Ja dan lok je het IMHO z Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2009 Author Report Share Posted 27 november 2009 Hij was ook niet voor jou bedoeld Hans. Ik geloof ook best dat hij goed is maar om nou bij het minst of geringste je eigen merk te promoten, zeker als je er belangen bij hebt, is volkomen overbodig. Dat snap ik. Het was van Hans van Liempd gewoon een toevoeging op een andere vraag (welke speaker) om het beeld van de set compleet te maken. Jij maakte een grapje , ik vond het ook wel , maar hans vond het Gezien Hans zijn reactie wil ik wel stellen dat het volgens mij een integere reactie was, zonder bijbedoelingen. Sterker nog... ik had in eerste instantie de "recentie" zodanig opgezet dat Array buiten beeld bleef. Het gaat tenslotte om de versterkers. Bij de wijzigingen had ik ook nog de nieuwe voeding in de Phono kunnen zetten. Echter bewust niet gedaan. Ik promoot m'n eigen merk niet want ik heb er totaal geen economisch belang bij. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 Versterkers MOETEN nou eenmaal nergens naar klinken...Alles wat ze anders klinken is myfi. Ik weet het Hans, na dagen tandenknarsend naar jouw topic te hebben gekeken.... k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 Moet ik ook zo gaan reageren wanneer Ruud de naam Transrotor, Aitos of TDL schrijft...?? Beste Hans, dan moet je goed zoeken waarin ik die aanbeveel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2009 Author Report Share Posted 27 november 2009 Voor alle duidelijkheid... Het gaat om deze versterker: Met deze voorversterker: Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 27 november 2009 Report Share Posted 27 november 2009 Deze zijn ook dezelfde soort versterkers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 Ik vond die Tube Elysiums van grote klasse. Ik heb dat met buizen 'n keer op hetzelfde niveau mogen horen. N.l. de grote Unison geintegreerde versterker. Daar werden Avalon Classics mee aangestuurd. Zo zie je, het kan niet alleen met klasse B versterkers "nergens naar klinken". Dat is dus ook met buizen mogelijk, en echt niet alleen met Tube Elysium en Unison (=Italiaans voor Yarland), maar met vele andere buizenversterkers, en ook combinaties van buis en solidstate (klasse A, AB en (helaas door mij nog nooit gehoord met Klasse D, T, UcD enz/=digitaal, maar sluit dat in de toekomst ook niet uit). Wanneer een ontwerp goed is, en dat goed combineerd met de speakers (daar zeggen de specs meestal (ik schrijf meestal, maar bedoel eigenlijk NOOIT) ook niets over) kun je met ieder soort versterking en bron een goed tot verbazingwekkend resultaat behalen. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 Zien jullie nu wat je hebt gedaan, bengels? Jullie hebben die lieve meneer Miracle helemaal in het ongerede gebracht!! (Van "goed" tot "verbazingwekkend"... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 ...... (helaas door mij nog nooit gehoord met Klasse D, T, UcD enz/=digitaal, maar sluit dat in de toekomst ook niet uit). Die heb je bij mij gehoord in een zeer primitief stadium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 (...) Dan gaat mijn Harrie Belafonte met When the Saints op de draaitafel... Ooei.. wel erg veel krassen. Nu weet ik weer waarom hij bij de 2e keus platen staat. Maar toch.. er staat wel muziek te spelen. De versie van Hansko op Living Stereo klinkt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 (...) Dan gaat mijn Harrie Belafonte met When the Saints op de draaitafel... Ooei.. wel erg veel krassen. Nu weet ik weer waarom hij bij de 2e keus platen staat. Maar toch.. er staat wel muziek te spelen. De versie van Hansko op Living Stereo klinkt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 (...) Dan gaat mijn Harrie Belafonte met When the Saints op de draaitafel... Ooei.. wel erg veel krassen. Nu weet ik weer waarom hij bij de 2e keus platen staat. Maar toch.. er staat wel muziek te spelen. De versie van Hansko op Living Stereo klinkt w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 november 2009 Author Report Share Posted 28 november 2009 Deze zijn ook dezelfde soort versterkers Precies... op de site kon ik geen betere foto vinden. Bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 ...... (helaas door mij nog nooit gehoord met Klasse D, T, UcD enz/=digitaal, maar sluit dat in de toekomst ook niet uit). Die heb je bij mij gehoord in een zeer primitief stadium. Ik heb UcD versterkers niet alleen bij jou gehoord, maar meerdere verschillende ontwerpen daarmee. Andere klasse D versterkers, waaronder de nieuwe R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 ...... (helaas door mij nog nooit gehoord met Klasse D, T, UcD enz/=digitaal, maar sluit dat in de toekomst ook niet uit). Die heb je bij mij gehoord in een zeer primitief stadium. Ik heb UcD versterkers niet alleen bij jou gehoord, maar meerdere verschillende ontwerpen daarmee. Andere klasse D versterkers, waaronder de nieuwe R Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 november 2009 Report Share Posted 28 november 2009 Hoi Hans, Bij de recensie op mijn site van mijn laatste bezoek naar jou op 25 februari begon ik met het statement dat je klaar was...... . Maar nee hoor, Hans gaat v Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 29 november 2009 Report Share Posted 29 november 2009 ...... (helaas door mij nog nooit gehoord met Klasse D, T, UcD enz/=digitaal, maar sluit dat in de toekomst ook niet uit). Die heb je bij mij gehoord in een zeer primitief stadium. Ik heb UcD versterkers niet alleen bij jou gehoord, maar meerdere verschillende ontwerpen daarmee. Andere klasse D versterkers, waaronder de nieuwe R Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 29 november 2009 Report Share Posted 29 november 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 november 2009 Report Share Posted 29 november 2009 Ja voor het laag werkt het wel Ruud Maar als fullrange versterker kan het nooit een mooie buizenversterker met passende luidsprekers evenaren. Maar als je luidsprekers niet echt meewerken moet je er wel power tegenaan gaan gooien. Ik hoorde bij Sander de UcD op het volledige systeem en dat was buitengewoon goed. Dus het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 november 2009 Author Report Share Posted 29 november 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 november 2009 Author Report Share Posted 29 november 2009 Ja voor het laag werkt het wel Ruud Maar als fullrange versterker kan het nooit een mooie buizenversterker met passende luidsprekers evenaren. Maar als je luidsprekers niet echt meewerken moet je er wel power tegenaan gaan gooien. Ik hoorde bij Sander de UcD op het volledige systeem en dat was buitengewoon goed. Dus het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 november 2009 Report Share Posted 29 november 2009 Wanneer ik jouw was Ruud, dan zou ik de Guido Tent (hybride) zeker een kans geven. Maar gelukkig is dat niet zo, we zouden doodongelukkig met elkaars installatie zijn. En wat de UcD van Sander betreft...ik heb daar het volste vertrouwen in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 29 november 2009 Report Share Posted 29 november 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Vanmiddag naar Hansko geweest om naar zijn set te luisteren met de nieuwe buizenversterkers de Tube Elysium Apotheoses 845,welke ik ook in mijn bezit heb. Bij het betreden van de luisterruimte die heel mooi is aangepakt wat betreft de akoestiek zijn we begonnen met een aantal bekende cd van mij te beluisteren. Mag wel zeggen dat het heel mooi klonk,ik was vooral onder indruk van het laag van de Jean-Marie Reynaud Offrande luidsprekers. Daarna verschillende LP beluistert van Hansko op de platenspeler en dat was zeker niet verkeerd,omdat ik geen platenspeler heb vond ik sommige LP wel heel mooi klinken. Hansko het is een hele mooie set in een goede aangepaste luisterkamer ik heb genoten van de muziek. En ook ik had graag een eigen luisterkamertje gehad,maar dan krijg ik denk ruzie met het vrouwtje En wat zijn die mannen van Tube Elysium toch een paar vakmensen, wat betreft de service aan de versterkers die ze aan hun klanten hebben geleverd,en dat na de garantie al lang voorbij is. Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts