Jump to content

Ramses Shaffy.

Miracle.
 Share

Recommended Posts

rock versie...

toch niet zoiets als gister bij de wereld draait door was?

wat een foute uitvoering zeg. microfoon deed het helaas maar al te goed

Ik had het niet gezien maar ik heb gisteravond op het www de uitzending nog eens bekeken. Dat was inderdaad niet best. Hier de herkansing:

Mart

Ik heb nog wel een aardige anekdote.

Mijn man, Alex, en Ramses Shaffey leken een tijdlang erg op elkaar, juist in de hoogtijdagen van Ramses.

Dus overkwam het Alex toen regelmatig dat hij werd aangezien voor de beroemde Ramses en daarop aangesproken werd, wat bij nadere beschouwing altijd tot teleurstelling leidde ("hee, jij bent Ramses Shaffy helemaal niet...")

Het is geen lolletje om op een beroemde celebrity te lijken, maar de wraak was zoet.

Een paar goed vrienden van ons liepen in Amsterdam, en zagen aan de overkant Alex lopen. Ze riepen "Alex", en nogmaals "Alex!", maar die leek het niet op te merken. Dus liepen ze naar de overkant en dichterbij gekomen zeiden we "Dag Alex! Hoorde je ons niet?" Waarop terugkwam: "Ik ben Alex niet, ik ben Ramses Shaffy!".

Snotver, ben je z

Ik heb hier nog niet gereageerd, maar wil dat toch even doen.

De man wordt op dit moment voorzien van een eer en glorie die zelfs prins Claus bij z'n overlijden niet kreeg.

Je kunt de radio niet aanzetten of hij is wel weer in het nieuws.

Terwijl hij in mijn ogen niet meer dan een paar aardige liedjes heeft gemaakt.

Daar zijn er echt veel meer van, je hoort vaak nog geeneens dat ze zijn overleden.

Verder was hij kennelijk heel goed in veel drank nuttigen...

Van de doden niks dan goeds, maar dit wordt behoorlijk overdreven als je het mij vraagt.

:huh:

Ik heb hier nog niet gereageerd, maar wil dat toch even doen.

De man wordt op dit moment voorzien van een eer en glorie die zelfs prins Claus bij z'n overlijden niet kreeg.

Je kunt de radio niet aanzetten of hij is wel weer in het nieuws.

Terwijl hij in mijn ogen niet meer dan een paar aardige liedjes heeft gemaakt.

Daar zijn er echt veel meer van, je hoort vaak nog geeneens dat ze zijn overleden.

Verder was hij kennelijk heel goed in veel drank nuttigen...

Van de doden niks dan goeds, maar dit wordt behoorlijk overdreven als je het mij vraagt.

:huh:

Tsja, het is crisis, we hebben dingen nodig die we allemaal voelen en ons wat saamhorigheid geven misschien?

En we hebben de dood zo ver uit ons leven gebannen dat we van gekkigheid niet meer weten hoe we er mee om moeten gaan. Daar komt nog bij dat Shaffy's dood er al zo lang zat aan te komen dat de draaiboeken steeds voller werden.

Dat ie heel veel dronk was in zijn voordeel, ik denk dat hij een soort acceptabele rock en roll-figuur was voor de intellectuele elite die

Ramses was een groot mens, een grote geest, een groot kunstenaar.

Met R&R had hij dan ook niets van doen!

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

Dat mensen niet van zijn muziek of acteertalent houden kan ik begrijpen, maar om er dan zo zuur op te reageren als zo'n man de aandacht krijgt die hij verdiende, ook als hij dood is...... :( Heel triest.

Tja, Bart geeft niet erg blijk van kennis van zaken. Shaffy was geen rock en roll figuur maar een chansonnier.

'Tis jammer dat het er niet meer staat maar er heeft op Cultura een week lang integraal de TV registratie gestaan van de AVRO van Shaffychantant uit 1967. Dat was Shaffy op zijn hoogtepunt.

;)

Tja, Bart geeft niet erg blijk van kennis van zaken. Shaffy was geen rock en roll figuur maar een chansonnier.

'Tis jammer dat het er niet meer staat maar er heeft op Cultura een paar weken lang integraal de TV registratie gestaan van de AVRO van Shaffychantant uit 1967. Dat was Shaffy op zijn hoogtepunt.

;)

O, nou heb ik het gedaan? :o:D

Ik zie niet waar ik me respektloos over Ramses heb uitgelaten. Kijk ook maar eens terug in het topic.. En weinig kennis van zaken kan je me niet echt kwalijk nemen: toen ik geboren werd was hij al halverwege zijn carri

(...) En dat Shaffy dus een soort acceptabele knuffelbare variant daarvan was.

Soit, ik ben hier klaar mee. :angry: Rust zacht Ramses.

Het raakt, ondanks het tijdsillogicum en dus met terugwerkende kracht, bijvoorbeeld ook aan Jacques Brel en aan Michel Fugain & Le Big Bazar. Aan Reinhard Mey en aan Herman van Veen.

Vind de vergelijking met Herman van Veen niet op zijn plaats is. Shaffy was authentiek en Herman van Veen is gemaakt.

Vind de vergelijking met Herman van Veen niet op zijn plaats is. Shaffy was authentiek en Herman van Veen is gemaakt.

Ja dat klopt wel. Ik heb een van de eerste shows (ik meen de tweede met de "voetbal supporter") van HvV twee keer gezien in Luxor in R'dam in de jaren '70. In die show ging er ogenschijnlijk af en toe wat mis of gebeurde er iets onverwachts wat hilariteit op leverde.

Toen ik de show voor de tweede keer zag gingen exaxt dezelfde dingen op exact dezelfde tijd en timing op exact dezelfde manier mis en reageerde de muzikanten op exact dezelfde manier. Net alsof HvV een marionet van zichzelf was. Er was absoluut niets nieuws of authentieks te beleven die tweede keer en heb mij dan ook anderhalf uur behoorlijk zitten vervelen. Pas toen viel het op hoe weinig echte interactie hij met de zaal had en hoe een gemaakte trukendoos het was.

;)

Ik heb Ramses natuurlijk niet van dichtbij meegemaakt. De keren dat hij op TV kwam waren echter behoorlijk, en het feit dat Sammy z'n best verkochte plaat was geeft te denken.

Eigenlijk heb ik helemaal niks met mensen, die alleen presteren wanneer ze onder invloed zijn.

Of niet KUNNEN presteren wanneer ze niet onder invloed zijn.

Zielepoten noem ik dat.

Nogmaals, ik vind de aandacht zwaar overdreven.

:)

Voor wie goede herinneringen wil ophalen...

en voor wie nu eindelijk wel eens zou willen weten over wie het hier eigenlijk gaat...

http://www.bol.com/nl/p/dvd/ramses-shaffy-...#product_images

(trailer van dubbelDVD) 1002004007243138.jpg

Onder dezelfde titel ("Laat me") is ook een dubbel-CD verschenen.

Maar wie heel veel goed materiaal voor betrekkelijk weinig geld wenst...

1000004005355312.jpg

http://www.bol.com/nl/p/muziek/100-mooiste...#product_images

Vijf prachtceedees voor nog geen twee tientjes!

Het zwaartepunt ligt vanaf 1966 en de twee decennia daarna. Opvallend zijn de grote namen, waar het de teksten & vertalingen betreft: Jacques Brel, Ernst van Altena, Cees Nooteboom...litteraire reuzen. En dan de orkestraties: dat best