jepe! Posted 5 december 2009 Author Report Share Posted 5 december 2009 Toch wel typisch dat bv KT88 tevreden zijn met zijn ucD versterker, terwijl hij eerst met buizen draaide. Da's niet typisch, da's gewoon de vooruitgang. De manier van versterken is niet zo bepalend als het ontwerp ! Dus volgens jou kan je niet generaliseren tav klasse D versterkers. Ze zijn dus bv niet een scheller hoog in het algemeen. Ze hebben niet in het algemeen een goede controle in het laag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 5 december 2009 Author Report Share Posted 5 december 2009 Kan prima leven met mijn UcD-tje. En ik kwam van KT88 push pull in triode, kun je nagaan. Maar waarom lijdt jouw uc-d tje niet aan de bekende euvels van klinisch geluid en schel hoog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Kan prima leven met mijn UcD-tje. En ik kwam van KT88 push pull in triode, kun je nagaan. Maar waarom lijdt jouw uc-d tje niet aan de bekende euvels van klinisch geluid en schel hoog? Dat zeg ik, dat hangt van het ontwerp af. Tot nu toe zijn alleen de duurdere of sterk gemodificeerde klasse D versterkers audiofiel verantwoord. Ook de Tentlabs bijvoorbeeld, maakt gebruik van gemodificeerde Hypex modules. De standaard Hypex module, is hier dus ook niet goed genoeg Over bijvoorbeeld het merk Bel Canto lees ik ook goede verhalen. Beiden vind ik overigens betaalbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Er zijn ook schel en klinisch klinkende klasse AB versterkers. En zoals ik al eerder schreef: een Tentlabs met UCD modules klinkt niet scherp en klinisch. Dus a.u.b. niet alle klasse D's over 1 kam scheren (en natuurlijk ook niet de klasse AB's). Volgens mij willen een aantal personen hier graag categoriseren aan de hand van toegepaste techniek. Je kiest een CD-speler toch ook niet omdat er bijvoorbeeld een ringkerntrafo inzit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Ik heb een aantal weken geleden een demo mee gemaakt op de AVM van de UDC modules maar ik vond het niet overtuigend klinken. Wel heb ik ooit de versterker van Leo gehoord en die kon mij wel overtuigen. Ook de kampeer (Tent) versterker was wel aangenaam maar kan beter. Wat mij dan ook de mooiste oplossing lijkt is te gaan bi ampen op het laag de Hypex modules en in het mid-hoog een buisje. Daar heb ik ooit hele mooie dingen van horen komen en werkt prima wel dan even het filter uit je speakers slopen en voor je versterkers gaan filteren. Voor de rest denk ik dat de hypex modules het wel kunnen maar dan niet in de originele staat. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Zag net dit draadje voor het eerst, vandaar de wat late reactie. ... Ongetwijfeld een mooi apparaat, maar slaat wat mij betreft de essentie van klasse D een beetje mis (betaalbare, compacte versterkers met hoog rendement en high end aspiraties). Geloof dat die dsa 150 circa 5000 euro moet kosten (teruggerekend van een prijs die ik op een Poolse site zag staan, 16000 zloty) Het rendement ken ik niet, maar als ik het binnenwerk zie, dan lijkt het wel klasse A. http://www.blacknote.eu/products/dsa150.php Maar stabiel tot 1 ohm, das wel knap. Overigens ik heb deze nog op de plank liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Kan prima leven met mijn UcD-tje. En ik kwam van KT88 push pull in triode, kun je nagaan. Maar waarom lijdt jouw uc-d tje niet aan de bekende euvels van klinisch geluid en schel hoog? Dat zei ik toch, beetje foefelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Ongetwijfeld een mooi apparaat, maar slaat wat mij betreft de essentie van klasse D een beetje mis (betaalbare, compacte versterkers met hoog rendement en high end aspiraties). Geloof dat die dsa 150 circa 5000 euro moet kosten (teruggerekend van een prijs die ik op een Poolse site zag staan, 16000 zloty) Het rendement ken ik niet, maar als ik het binnenwerk zie, dan lijkt het wel klasse A. http://www.blacknote.eu/products/dsa150.php Maar stabiel tot 1 ohm, das wel knap. Die opbouw heb je goed! Klankmatig in ieder geval, dan Hij kost in Nederland trouwens iets minder dan in Polen, te weten 4000 euro. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Ik moet bekennen dat het classe d ampje dat ik (nog steeds) moet afbouwen te behoorlijk groot is en schat zo'n 30 kilo zal wegen (de twee 1000 VA trafos doen al 18 kilo). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Ik moet bekennen dat het classe d ampje dat ik (nog steeds) moet afbouwen te behoorlijk groot is en schat zo'n 30 kilo zal wegen (de twee 1000 VA trafos doen al 18 kilo). Ehh Heftig Dat zal een stevig bakje worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Dat kan v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 De afmetingen werden ooit gedicteerd door die 33000 uF/100V Rifa elco's (van circa 150 mm hoog) en die trafo's natuurlijk. De Rifa's heb ik inmiddels verkocht aan iemand in SA. Zo'n smps maakt t wel lekker compact Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 De afgelopen jaren heb ik ook al heelwat klasse D, UcD, en nog andere mutanten daarvan, voor in de luisterruimte/woonkamer beluisterd, maar ook hier kom ik nog steeds tot de conclusie dat het goed geschikt is voor (sub)laag, met wat minder definitie maar vaak wel strakker dan klasse A/AB, maar voor mij absoluut niet geschikt voor mid en hoog. Mvg. Miracle. Hiermee ben ik het roerend eens............................................................................ ........ geweest. Op een enkele uitzondering na klonken die dingen allemaal saai en met weinig realisme. Zelfs de peperdure Karma's konden mij niet bekoren. De laatste tijd zijn er echter echt wel op een heeeeeeel hoog niveau spelende versterkers. Met de Guido Tent voorop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 De laatste tijd zijn er echter echt wel op een heeeeeeel hoog niveau spelende versterkers. Met de Guido Tent voorop. Goed he? Dat Nederlands fabrikaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Hallo, Een paar mensen heeft het al gemeld: De Belcanto's van Leobus klinken goed. Nou vindt Leobus dat zelf ook. Ik ben dik tevreden met mijn REF 1000's. Ik heb wel een buizen voorversterker. Modwright 9.0SE; sinds kort in de 'Signature Edition' uitvoering, met een buizenvoeding en Teflon condensatoren. Vonden Hans van Liempd en Kappa het vroeger al goed klinken; het is nu n Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Flets midden? Ik zou eerder zeggen "Neutraal".Overigens is er nu een upgrade voor de REF 1000's met een betere voeding; die zou het midden iets beter weergeven. Niet om direct commentaar op je versterkers te leveren, want die ken ik niet. Maar deze zinnen triggeren mij. Waarom moet er toch verbeterd worden? Ik ben zeer benieuwd waar ik mooie klasse d versterkers kan beluisteren. Als ik in de gelegenheid ben zal ik een show van Guido bezoeken. Wil het zeker graag eens horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Hallo rbh, Eigenlijk had ik het woord "Ik" moeten onderstrepen. Het is mijn persoonlijke mening. Ik heb een audiovriend, die zelf met Mark Levinson speelt, (op mijn en zijn favoriete Verity's overigens) die het midden van mijn versterkers ook iets aan de fletse kant vindt. Ik vind zijn ML's daarentegen dan weer wat aggressief; wat vermoeiend. We hebben het overigens wel over kleine nuance verschillen, want ik zit altijd met veel plezier bij hem te luisteren. Kennelijk zijn er nog meer mensen die vinden dat het midden iets frisser mag zijn, gezien de upgrade. Ik heb overigens bij de importeur gevraagd waar ik zo'n upgrade kan beluisteren en wat het kost. Ik zit al tijden op een antwoord te wachten. Ga ze nog maar eens mailen, denk ik. Ik ben zeer benieuwd waar ik mooie klasse d versterkers kan beluisteren. Kom eens langs zou ik zeggen! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Ik ben zeer benieuwd waar ik mooie klasse d versterkers kan beluisteren. Kom eens langs zou ik zeggen! Idem. Als je "Reinbouds" eraf laat, ben je er al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Mijn ervaring met UcD beperkt zich tot door Hypex ontworpen complete versterkers. Deze vond ik zeer steriel klinken. Ik werd daardoor niet aangespoord verder te luisteren. Steriel kan ook komen omdat het "te goed" is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Mijn ervaring met UcD beperkt zich tot door Hypex ontworpen complete versterkers. Deze vond ik zeer steriel klinken. Ik werd daardoor niet aangespoord verder te luisteren. Steriel kan ook komen omdat het "te goed" is... Als dat "te goed" ertoe leidt dat je niet aangespoord wordt verder te luisteren heb ik liever iets minder goed. De "te goede" versterkers zijn dus prima geschikt voor de muzak in liften en warenhuizen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Ik neem aan dat iedereen hier wel eens te maken heeft gehad met een steriel geluid. En ik neem ook aan dat weinigen / niemand dat goed vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Ik neem aan dat iedereen hier wel eens te maken heeft gehad met een steriel geluid. En ik neem ook aan dat weinigen / niemand dat goed vind. Je zou ze de kost moeten geven.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Steriel <--> neutraal, het is weer lekker bakstenen spekstenen met perziken vergelijken Hearoo. Een stapeltje grindtegels in het schap bij de Gamma ziet er steriel uit. Fraai neergelegd in je tuintje en met een paar leuke tuinstoeltjes er op zijn het nog steeds diezelfde tegels, maar kan het er opeens wel gezellig uit zien. Dan wil je toch helemaal niet dat die tegels zelf gezellig hobbelig zijn van zichzelf... ? Nou ja voor sommige misschien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 zullen we het over stenen gaan hebben ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 zullen we het over stenen gaan hebben ? Sorry goodtube, ik heb mijn post even aangepast voor wat neutralers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts