mart Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 behoeft geen discussie want dat gebeurt al genoeg maar toch even een kost vraagje: wat is de beste koop tot 30 euro voor een stereo rca interlink? Ik kom niet verder dan monster i250 en audioquest alpha snake met een niet onderbouwde voorkeur voor audioquest. Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Oehlbach! Weet ff de naam niet, maar ik heb er ooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Ik bereik hier goede resultaten mee Wat ik wel anders doe is de beide zilver draden in een eigen buisje stoppen en die gaan gezamenlijk in de slang in plaats van er om heen dan gaat om de slang de mantel en is de mantel dus wat verder van je kernen verwijderd. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Oehlbach! Weet ff de naam niet, maar ik heb er ooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Profigold maakt ook prima en zeer betaalbare kabels. Ik gebruik zelf al een tijdje een Profigold PGA 4201 voor de DacMagic naar de voorversterker en die kostte niet meer dan een paar tientjes. Schijnt ook diverse uitstekende reviews te hebben gehad (even zoeken op internet) en is ook bij de Mediamarkt verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Zelf maken kan ook de moeite waard zijn, al kosten 4 goede pluggen vaak ook al wel zo'n €20-30... Goede standaard vergulde Neutrik pluggen kosten mij rond een euro en in de winkel kosten die tussen de 2 a 5 euro (afhankelijk van de winkel). Ze zien er niet gelikt uit maar ze maken erg goed contact en zitten stevig vast, en daar gaat het om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Zelf maken kan ook de moeite waard zijn, al kosten 4 goede pluggen vaak ook al wel zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Als ze 5 euro zijn, zit je dus aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Als ze 5 euro zijn, zit je dus aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Heb bij een andere 'boer' wel eens deze gehaald voor iets van 4 euro per stuk: Dat vind ik zulke waardeloze dingen om te monteren/solderen. Misschien had het er iets mee te maken dat ik er zilverdraad met zilversoldeer aan wou solderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Heb bij een andere 'boer' wel eens deze gehaald voor iets van 4 euro per stuk: Die zijn me nog het beste bevallen tot nu toe. Die Oehlbach heb ik gekocht omdat ik geen zin had om voor een besparing van 10 euro of zo zelf te gaan zitten klooien... Bij weer een andere boer betaalde ik €5 per paartje. Ben het met Bart eens, het zijn waardeloze dingen om te monteren/solderen. Je kunt de mantel niet goed vast zetten en de kabel moet precies passen. Bovendien ongeschikt voor vaak omsteken door gebrek aan goede trekontlasting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Bij een andere boer betaalde ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Bovendien ongeschikt voor vaak omsteken door gebrek aan goede trekontlasting. Je moet ook niet aan de kabel trekken natuurlijk. Trekontlasting zit er ook alleen maar op om ervoor te zorgen dat de geleiders niet meteen losraken als je een keer per ongeluk aan de kabel trekt. Als je 'm gewoon aan de behuizing lostrekt (zoals het hoort) is er niks aan de hand. Dat geldt eigenlijk voor alle pluggen... Nope, er zit helemaal geen trekontlasting in. Door het bewegen van de draadjes van de afscherm mantel breken die na verloop van tijd vanzelf af. Daarvoor hoef je helemaal niet aan de kabel te trekken. Ook het aandraaimoertje gaat vrij gemakkelijk uit zichzelf los na verloop van tijd. Het is jammer want voor de rest zijn het wel degelijke plugjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 Bovendien ongeschikt voor vaak omsteken door gebrek aan goede trekontlasting. Je moet ook niet aan de kabel trekken natuurlijk. Trekontlasting zit er ook alleen maar op om ervoor te zorgen dat de geleiders niet meteen losraken als je een keer per ongeluk aan de kabel trekt. Als je 'm gewoon aan de behuizing lostrekt (zoals het hoort) is er niks aan de hand. Dat geldt eigenlijk voor alle pluggen... Hmmm, niet uitsluitend. Ik zie die trekontlasting ook als een versteviging op een kritisch punt. Bij de plug treedt toch de meeste stress op. Ik had er hele dunne kabeltjes in, die dan zo los uit het gat bungelen, al het gewicht e.d. wordt dan al gauw op de soldering overgebracht: weer een brakke kabel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 @Pjotr: Nou ja, ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad. En ik heb ze toch al een tijd (een jaar of 5 of zo)... Maar het ontbreken van trekontlasting is inderdaad niet echt netjes. Het 'aandraaimoertje' (je bedoelt het achterste gedeelte van de plug neem ik aan?) gaat soms ietsje los zitten. Zal wel aan het gebruikte materiaal (te hard?) liggen denk ik... @Bart: ze zijn er in 2 maten volgens mij, voor verschillende kabeldiameters... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 5 december 2009 Author Report Share Posted 5 december 2009 Heren, Ik ga ze dus niet zelf maken. Dat wordt een ander topic dan voor jullie. Ik heb dus de keus uit profigold proa4201 ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 van dat rijtje: audioquest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 ........... Ook het aandraaimoertje gaat vrij gemakkelijk uit zichzelf los na verloop van tijd.. Beetje nagellak doet wonderen in zo'n geval. Beetje op het schroefdraad en het komt nooit meer los, maar is wel weer fatsoenlijk lost te draaien. Het ontbreken van een trekontlasting hoeft ook geen probleem te zijn. Gewoon een stukje krimpkous over de plug en kabel heen krimpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94539.0 http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94537.0 http://cgi.ebay.de/Audio-Cinchkabel-BEAT-g...=item3c9afc4bf0 etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Ik heb dus de keus uit profigold proa4201 ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
jepe! Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Een instapper van Xindak klinkt ook niet verkeerd en is heel stevig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Ik zou kiezen voor de kabel die geen coaxiale structuur heeft, maar gewoon twee geleiders en een afscherming. Verder zou ik nog kijken of in die kabels geen pvc verwerkt is, maar bijvoorbeeld teflon. Mijn persoonlijke ervaringen zijn beter indien aan beide voorwaarden voldaan is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Als ze 5 euro zijn, zit je dus aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 @Pjotr: Nou ja, ik heb er tot nu toe nooit problemen mee gehad. En ik heb ze toch al een tijd (een jaar of 5 of zo)... Maar het ontbreken van trekontlasting is inderdaad niet echt netjes. Het 'aandraaimoertje' (je bedoelt het achterste gedeelte van de plug neem ik aan?) gaat soms ietsje los zitten. Zal wel aan het gebruikte materiaal (te hard?) liggen denk ik... @Bart: ze zijn er in 2 maten volgens mij, voor verschillende kabeldiameters... Als je de connector gewoon beetpakt i.p.v. de kabel mis je een trekontlasting ook niet echt. Zolang je de kabel niet strak zet werkt het prima (is mijn ervaring). Zelf ooit kabels gemaakt met deze connectoren en het zijn de enige die nog heel zijn. Andere (vaak aanzienlijk duurdere) hebben het niet overleefd..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 6 december 2009 Author Report Share Posted 6 december 2009 http://www.hifi.nl/recensies_pagina4/3358/..._Resultaat.html kwam ik nog tegen. daar scoort de inakustik rhodos silver erg goed en die kost via internet nog geen 30 euro voor 0.7 meter. wie kent deze nog? Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts