Jump to content

Bagger LP's.

Miracle.
 Share

Recommended Posts

Zoals de titel al zegt, ben ik wel eens benieuwd wat de slechtste LP's zijn die we dit jaar aangeschaft hebben.

Daarmee bedoel ik niet de muziek die er op die LP staat, maar de opnamekwaliteit en de kwaliteit van de schijf zelf.

Ik wil hier geen welles nietes discussie lezen of een LP die hier als slecht beschreven is wel goed zou zijn. Een ander kan niet bepalen wat iemand hoort. Iedere vorm van disrespect of welles nietes spelletjes zullen hier beloond worden met een "report to mod" met het verzoek die post te verwijderen + waarschuwing aan die persoon.

Voor mij zijn dat:

41f4wQGFA3L._SS500_.jpg

Eric Clapton - After midnight Live

Dit is een DMM Cutting uit Nederland, Blaricum CD Company BV.

De schijven zelf zien er heel redelijk uit, op de rand na, daar kun je je mee scheren zo scherp is die. De hoes is zeer verzorgd, en van een kwalitatief mooi materiaal gemaakt.

Maar, dan de opname. Hiervoor hebben ze duidelijk hoorbaar een oude tape als master genomen, die in het begin van de tape stevig opgefrommeld is geweest.

De eerste 5 seconden klinken goed, maar dan komt er een stuk na wat klinkt als dat welbekende cassettebandje van vroeger wat eens stevig opgevreten is geweest door de walkman. :mad2:

Aan het einde van het eerste nummer lijkt het dan weer even goed te gaan, maar dan valt aan het begin van het tweede nummer het hoog gewoon weer een hele grote stap terug, en gaat het weer klinken als een oude opgerekte tape.

Wat een baggerkwaliteit. Werkelijk zonde van mijn geld geweest.

Stom natuurlijk dat ik hem niet eerst beluisterd heb alvorens te kopen, maarja, daar heb ik dus weer van geleerd.

Gelukkig heb ik de CD ook nog, die uit de UK komt, en wel goed klinkt. :)

Met stip op nummer 2 staat voor mij een LP die ik in de winkel helaas alleen op een koptelefoon beluisterd had, en stom, stom, stom, stommer, stomst, niet gekeken door welke maatschappij dat ding geperst is. :mad2::(:mad2::angry:

51kP-C32Y0L._SS400_.jpg

Venice - Amsterdam

Op de voorkant staat zelfs met grote letters Turtle records, met een * erbij. Dat had natuurlijk al een belletje moeten laten rinkelen bij me, maar nee hoor. Gewoon niet verder kijken.

Blijkt dat ding bij de firma Record Industries te Haarlem geperst te zijn. Een firma waar ik al enige jaren geleden van gezworen heb nooit meer iets te kopen wegens heel erg slechte LP's.

Alle LP's van die firma die ik tot nu toe beluisterd heb klinken zo plat als een dubbeltje die onder een wals gelegen heeft.

Zo ook deze LP.

Alles wat er te horen is gebeurd tussen de speakers. Niets erachter of voor, maar ook niets ernaast of erboven.

Daarbij klinkt het ook nog eens als een slechte MP3. Geen definitie in het laag, het hoog korrelig en het middengebied of het uit een zinke emmer komt.

Heerlijk, een firma die geen enkele kennis heeft van het product waar ze mee bezig zijn. :mad2:

Wie volgt?

Mvg. Miracle.

Nou, die Coldplay plaat uit de US. Mooie geluidskwaliteit, een remaster! Maar, een gesnirp hier en daar, triest. Nog nooit meegemaakt. Te lang de matrijs gebruikt bij het persen?! Ik weet het niet.

Toevallig bij de MediaMarkt gekocht? Een maat van me had dat zelfde probleem met die LP en heeft hem daarom teruggebracht, en een ander gekocht in een platenzaak.

Die klinkt volgens hem wel goed. Ik vind het nog geen gehoor, maar dat ligt niet aan de kwaliteit van de plaat. :blink:

Met stip op nummer 2 staat voor mij een LP die ik in de winkel helaas alleen op een koptelefoon beluisterd had, en stom, stom, stom, stommer, stomst, niet gekeken door welke maatschappij dat ding geperst is. :mad2::(:mad2::angry:

51kP-C32Y0L._SS400_.jpg

Venice - Amsterdam

Op de voorkant staat zelfs met grote letters Turtle records, met een * erbij. Dat had natuurlijk al een belletje moeten laten rinkelen bij me, maar nee hoor. Gewoon niet verder kijken.

Blijkt dat ding bij de firma Record Industries te Haarlem geperst te zijn. Een firma waar ik al enige jaren geleden van gezworen heb nooit meer iets te kopen wegens heel erg slechte LP's.

Alle LP's van die firma die ik tot nu toe beluisterd heb klinken zo plat als een dubbeltje die onder een wals gelegen heeft.

Zo ook deze LP.

Alles wat er te horen is gebeurd tussen de speakers. Niets erachter of voor, maar ook niets ernaast of erboven.

Daarbij klinkt het ook nog eens als een slechte MP3. Geen definitie in het laag, het hoog korrelig en het middengebied of het uit een zinke emmer komt.

Heerlijk, een firma die geen enkele kennis heeft van het product waar ze mee bezig zijn. :mad2:

Wie volgt?

Mvg. Miracle.

Of het aan die platenperser ligt...?? ik denk het niet, ik heb de CD en die klinkt ook precies zo als jij beschrijft. Gewoon een slechte opname... dat ze daar Turle Records op durven zetten. Na die CD ben ik heel anders tegen dat "audiofiele" label gaan kijken (ehh... luisteren).

Mijn slechte LP's zet ik gewoon tussen de "B-keus" in de kamer hiernaast... daar heb ik er nu al enkele honderden van.... (gelukkig allemaal krijgertjes, rommelmarkt en andere tweedehands platen).

:)

Of het aan die platenperser ligt...?? ik denk het niet, ik heb de CD en die klinkt ook precies zo als jij beschrijft. Gewoon een slechte opname... dat ze daar Turle Records op durven zetten. Na die CD ben ik heel anders tegen dat "audiofiele" label gaan kijken (ehh... luisteren).

De CD is uitgegeven door Universal Music BV te Baarn. Heeft dus niets van doen met Record Industries, en is meestal toch wel een maatschappij die kwaliteit neer weet te zetten.

Dit zal dus gewoon een slechte opname zijn, maar blijft nog wel over dat ik al h

Nee, het was op de Verzamelaarsbeurs te Utrecht, de muziekafdeling. Ik geloof een Belgische kraam. Ik heb gewoon pech.

Da's idd gewoon pech hebben. Ook al geprobeerd de LP schoon te maken? En wanneer dat niet helpt hem eens een paar keer met een DJ element (met vaak een veel hogere druk) draaien. Dat schraapt vaak ook de kleine oneffenheden nog wel eens weg is mijn ervaring.

Na jaren van zoeken en uiteindelijk gevonden op de VAD show bij de stand van VinylVinyl de lp Tommy van The Who.

Tommy%20The%20Who.jpg

Blij als een klein kind dat ik (eindelijk) een nieuw exemplaar had en de oude lp kon vervangen. Pas 2 weken geleden kon ik de lp voor de eerste keer gaan beluisteren en wat een teleurstelling. Spetters, knispers en rare hoorbare vervormingen uit de eerste groeven bij het openingsnummer. Met gekromde tenen heb ik het eerste nummer afgeluisterd, maar langer hield ik het niet vol (denkend aan mijn element). Lp eraf en op de platenwasser, lp wassen met L'Art du Son en daarna een Last 1 en Last 2 behandeling, daarna nogmaals wassen met L'Art du Son en weer draaien. Weer dezelfde spetters, knispers en rare vervormingen en nu gelijk afgezet en de lp terug in de hoes. Email gestuurd naar VinylVinyl met uitleg erbij en gevraagd om omruiling en tot op heden niets gehoord. Zie ik gisteren op hun website dat er 14 dagen omruilprocedure geldt. Jammer voor mij, ik was dus te laat.

Tja en vind nu maar weer een nieuw exemplaar ervan. Wie er

......... Email gestuurd naar VinylVinyl met uitleg erbij en gevraagd om omruiling en tot op heden niets gehoord. Zie ik gisteren op hun website dat er 14 dagen omruilprocedure geldt. Jammer voor mij, ik was dus te laat.

waarom te laat eigenlijk ?

gewoon weer kontact opnemen

die actie ( 14dagen ) was neem ik aan niet op de beurs vermeldt ??

Audiofreak, Moeten we gewoon een Lp van deze plaat in de gaten houden of nog een bepaalde persing? Wel balen zeg!

Enkele links:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=ht...D1704tm%26p%3D1

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=ht...D1704tm%26p%3D1

Het liefst heb ik gewoon een nieuwe lp. 2e hands lp's koop ik liever niet via internet. Dus ik zoek eigenlijk nieuw. Het exemplaar wat ik hier heb is nieuw en betreft een 150 gr persing. Ik weet dat er ook een uitgave is van 200 gr, maar die schijnt minder te zijn (gehoormatig) dan de 150 gr persing.

......... Email gestuurd naar VinylVinyl met uitleg erbij en gevraagd om omruiling en tot op heden niets gehoord. Zie ik gisteren op hun website dat er 14 dagen omruilprocedure geldt. Jammer voor mij, ik was dus te laat.

waarom te laat eigenlijk ?

gewoon weer kontact opnemen

die actie ( 14dagen ) was neem ik aan niet op de beurs vermeldt ??

ga ik doen. Idd niet vermeld of gezegd op de beurs/vad show.

Vergeet ook te melden dat de lp er ook niet goed uitzag met lichte krasssen en de lp's zien er ook niet egaal zwart uit. Overigens heb ik dat ook gemeld. misschien met het exemplaar maar gewoon naar de winkel zelf gaan in den haag.

ga ik doen. Idd niet vermeld of gezegd op de beurs/vad show.

Vergeet ook te melden dat de lp er ook niet goed uitzag met lichte krasssen en de lp's zien er ook niet egaal zwart uit. Overigens heb ik dat ook gemeld. misschien met het exemplaar maar gewoon naar de winkel zelf gaan in den haag.

Als je in de gelegenheid bent om bij de winkel in Den Haag langs te gaan geef ik je grote kans dat het op een goede manier opgelost word. Die mensen zijn vaak heel behulpzaam.

Als je in de gelegenheid bent om bij de winkel in Den Haag langs te gaan geef ik je grote kans dat het op een goede manier opgelost word. Die mensen zijn vaak heel behulpzaam.

zo als de engelse zouden zeggen "indeed" ze hbbn wel kwaliteit dus wordt het opgelost :rolleyes:

Een puntje:

<knip>

Heerlijk, een firma die geen enkele kennis heeft van het product waar ze mee bezig zijn.

Of het aan die platenperser ligt...?? ik denk het niet, ik heb de CD en die klinkt ook precies zo als jij beschrijft. Gewoon een slechte opname... dat ze daar Turle Records op durven zetten.
Dit zal dus gewoon een slechte opname zijn, maar blijft nog wel over dat ik al h

Na jaren van zoeken en uiteindelijk gevonden op de VAD show bij de stand van VinylVinyl de lp Tommy van The Who.

Tommy%20The%20Who.jpg

Blij als een klein kind dat ik (eindelijk) een nieuw exemplaar had en de oude lp kon vervangen. Pas 2 weken geleden kon ik de lp voor de eerste keer gaan beluisteren en wat een teleurstelling. Spetters, knispers en rare hoorbare vervormingen uit de eerste groeven bij het openingsnummer. Met gekromde tenen heb ik het eerste nummer afgeluisterd, maar langer hield ik het niet vol (denkend aan mijn element). Lp eraf en op de platenwasser, lp wassen met L'Art du Son en daarna een Last 1 en Last 2 behandeling, daarna nogmaals wassen met L'Art du Son en weer draaien. Weer dezelfde spetters, knispers en rare vervormingen en nu gelijk afgezet en de lp terug in de hoes. Email gestuurd naar VinylVinyl met uitleg erbij en gevraagd om omruiling en tot op heden niets gehoord. Zie ik gisteren op hun website dat er 14 dagen omruilprocedure geldt. Jammer voor mij, ik was dus te laat.

Tja en vind nu maar weer een nieuw exemplaar ervan. Wie er

Ik heb twee miskopen gehad dit jaar

1 van bruce springsteen live in italy (dmm cutting het ding is zo hard opgenomen, dat het geluid gewoon kraakt)

1 van R.E.M. kant 1 is prima kant twee is een drama, het ding klinkt gewoon vals vooral bij numer 10 11 en twaalf om te huilen gewoon.

Ik heb twee miskopen gehad dit jaar

1 van bruce springsteen live in italy (dmm cutting het ding is zo hard opgenomen, dat het geluid gewoon kraakt)

1 van R.E.M. kant 1 is prima kant twee is een drama, het ding klinkt gewoon vals vooral bij numer 10 11 en twaalf om te huilen gewoon.

Zonde van die Bruce Springsteen. Dat zijn meestal toch goede opnames.

Ik heb hier meerdere liveopnames van Bruce Springsteen die erg goed zijn, maar gelukkig geen DMM Cuttings.

Ik ga steeds meer denken dat het daaraan ligt. Heb er onderhand een beetje teveel gehoord die ronduit slecht zijn.

Welke REM is dat? Ik heb hier Green, op 180Gr. en die is erg mooi.

Het was deze 41PY22W7B2L._SL160_AA115_.jpg

Bij man on the moon is er zelfs sprake van vreselijke snelheidswisselingen, het is echt niet om aan te horen........

kant 1 is goed kant twee is drama......

Vandaag even gedraaid. Maar er is hier niets mis mee.

Geen snelheidswisselingen.

Matrixnummer kant 2: WMME Alsdorf 936 245055-1-B B922353-01 B1

Mijn grootste miskoop van dit jaar:

41gXRYnFLWL._SS500_.jpg

Porcupine Tree - Fear Of A Black Planet op 180gr vinyl.

Prachtige muziek, maar de plaat klinkt alsof je 'm draait met een volkomen versleten naald. Ik schrok me wezenloos toen ik 'm voor de eerste keer draaide.

Naald gecontroleerd/schoongemaakt, niks aan de hand. Andere plaat opgezet, niks aan de hand.

Porcupine Tree weer opgezet, ...... zucht...... De grootste miskoop van het jaar dus.