Jump to content

MIT- kabels

oordop
 Share

Recommended Posts

Heb nog een paar MIT-Terminator4 luidsprekerkabels liggen.Ze zijn eigenlijk te lang voor mijn huidige set-up.Nou vraag ik me af.Kan ik daar ongestraft een stukkie van af halen?Of zit dat kastje op een speciaal berekende plek,afhankelijk van de lengte van de kabel?En waar ik stiekum wel eens aan denk.Zal ik dat kastje er eens tussen uit halen.Wat voor effect zal dat geven?Ik kan mij bijna niet beheersen.Wie houd mij tegen?Of niet.

Groetjes Rob

Geplaatst door oordop:

Heb nog een paar MIT-Terminator4 luidsprekerkabels liggen.Ze zijn eigenlijk te lang voor mijn huidige set-up.Nou vraag ik me af.Kan ik daar ongestraft een stukkie van af halen?Of zit dat kastje op een speciaal berekende plek,afhankelijk van de lengte van de kabel?En waar ik stiekum wel eens aan denk.Zal ik dat kastje er eens tussen uit halen.Wat voor effect zal dat geven?Ik kan mij bijna niet beheersen.Wie houd mij tegen?Of niet.

Groetjes Rob

Wat denk je zelf...sjonge

:D

Als dat kastje op een speciaal berekende plek zit,heb je wellicht een probleem bij kabelbreuk.Dit zal niet snel gebeuren maar een tydje geleden was er bij een kabel toch een breuk bij een banaanstekker.(De kabels zijn een tijdje heen en weer gesleept).In de kabel zitten o.a massieve geleiders.Je zou er dan dus niet zomaar een stuk vanaf kunnen halen.

• 2 weeks later...
Geplaatst door leo hifi:

je kan ze beter inruilen voor siltech.,

er is een duidelijk verschil tussen mit en siltech.

mit heeft meer een idee van de ruimte, siltech geeft je het idee dat je vlak voor het podium staat.

je kan dat vergelijken met een stalles zitplaats. als je niet snel last van een stijve nek hebt zou ik dus siltech nemen.

dit is informatie van een dealer van beide.

WAZEL!!!

Geplaatst door Sodejuu:

WAZEL!!!

Nee hoor, gewoon een vette marge op beide merken :D

Je kunt die MIT beter verkopen en een andere kabel met de juiste lengte zoeken.

Ik noem geen merken, want er zit voor mij geen marge op :P

Andr

WAt dacht je van een paar mooie Straight Wire Crescendo's, Andre ZWEERT erbij :D;),

dit zijn "de" absolute top kabels

Zie 2de hands, over de prijs valt nog te praten. Ik wil ze zelf wel gebruiken maar

dan moet ik ze doormidden doen en kom ik net te kort, ze zijn nu te lang voor mijn set en heb er ook niet de ruimte meer voor :D

Groetjes

Rene

Heb vanavond toch maar eens de stoute schoenen,waarschijnlijk voor velen de foute schoenen,aangetrokken en de kabel gestript.De ommanteling was toch al beschadigd en er was weer eens een plug afgebroken.Wat een kl..e constructie.De kabel is samengesteld uit 4 kabeltjes.Twee ervan bestaan uit een ommantelde massieve kern met daaromheen weer gevlochten koper met mantel.Een soort coax-kabels dus.De andere twee zijn dun, ook massief en ommanteld maar worden niet gebruikt?????.Met de kastjes vond ik het geluid wat gekunsteld overkomen.In mijn installatie althans.Zonder de kastjes meer,zwaardere bas,minder details,minder idee van ruimte.Dus die kastjes doen wel wat.Toch heb ik het idee dat mijn oude Translator kabeltjes(the blue line) de ruimte wat realistischer weergeven.Ik heb ook nog de twee ongebruikte kabeltjes erbij betrokken maar dat was helemaal geen succes.

Dit alles geinspireerd door Ketel 1

Vrolijke groeten Rob.

Groot gelijk, dat inkorten, ik werd net op de vingers getikt dat m'n mono eindversterkers dichter bij m'n speakers moeten staan, ik ga m'n MIT MH-750E's van DFL 5500,= dus ook inkorten, en ik koop gewoon interlinks van 2 meter confused.gif

laatmaar.

Begrijp het nou niet verkeerd.Het gaat om oude ,beschadigde,onverkoopbare en niet gebruikte kabels.Ik was gewoon nieuwsgierig hoe een en ander inmekaar steekt.Natuurlijk ga je niet zomaar in dure kabels snijden.Ik weet nu wel wat er in dat kastje zit.

Groet Rob

Geplaatst door oordop:

Begrijp het nou niet verkeerd.Het gaat om oude ,beschadigde,onverkoopbare en niet gebruikte kabels.Ik was gewoon nieuwsgierig hoe een en ander inmekaar steekt.Natuurlijk ga je niet zomaar in dure kabels snijden.Ik weet nu wel wat er in dat kastje zit.

Groet Rob

1 spoeltje!!!!!

Of wat zit er nu eigenlijk in? Vind het zonde om mijn T2 open te maken

Geplaatst door oordop:

Groet Rob

Het was ook als een cross-over naar een andere discussie en zeker niet vervelend bedoeld, en in princiepe heb je helemaal gelijk, niks aannemen, zelf luisteren en openschroeven, doe ik ook... :rolleyes:

:D

Ik heb trouwens geen baksteen aan mijn MITs, wat zit er in dan?