spido Posted 10 december 2009 Report Share Posted 10 december 2009 Voor slechts € 24,95 (incl. BTW, maar zonder lucht) kunt u nu bij Bax-shop.nl een "FreeFloat" - dè ontkoppelaar voor uw draaitafel! - bestellen. Er moet lucht in. Maar hoevéél? En kun je eventueel ook dikke olie er in doen, in plaats van lucht? Kortom, voor alle hifi-neurasthenen een nieuwe bron van onzekerheden! Maar hij is wel oranje, wat reuze kek is, natuurlijk. En het zijn er twee, eigenlijk, wat ook al heel interessant is. En zou hij wel sterk genoeg zijn voor een Avid of een Fat Bob, bijvoorbeeld? (...) Product: Freefloat set (2 stuks)Algemeen: Ideale oplossing tegen overslaande en rondzingende draaitafels. Set bestaat uit 2 opblaasbare kussens. (...) http://www.bax-shop.nl/kerst-cadeaus/freef...ct-details.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 10 december 2009 Report Share Posted 10 december 2009 Is weer eens wat anders dan een binnen bandje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Maar hoe houd je dan de draaitafel netjes waterpas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 december 2009 Author Report Share Posted 11 december 2009 Maar hoe houd je dan de draaitafel netjes waterpas? Beste KT88, Met de Hydrostatic TurnTable Leveller Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Maar hoe houd je dan de draaitafel netjes waterpas? Gewoon water erin doen.of in een teiltje laten drijven. Sorry hoor ben een beetje melig. Gr. Henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Schattig zo'n draaitafel op pantoffeltjes. Zaten die 's-morgens in de schoen van de DT tijdens het Sinterklaas gebeuren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 december 2009 Report Share Posted 11 december 2009 Er moet lucht in. Maar hoev Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 december 2009 Author Report Share Posted 12 december 2009 Beste Miracle, 't Lijkt me dat de omschrijving bedoelt duidelijk te maken dat een FreeFloat uit twee delen bestaat, die beide moeten worden opgeblazen. Voor het waterpas plaatsen van de draaitafel zou je het achterste deel (waar het meeste gewicht op rust, normaliter) wat harder kunnen opblazen dan het voorste deel. Wellicht kun je de beide elementen van een FreeFloat ook in de lengterichting naast elkaar leggen, in plaats van in de breedterichting, als dat beter is voor het waterpassen. En o wat een mogelijkheden zouden we krijgen wanneer we twee FreeFloats ollekebolleke zouden stapelen, waarbij de twee delen van de éne FreePfloat in de lengterichting, en de twee delen van de àndere FreeFloat in de breedterichting zijn geplaatst! Je zou dan elk van de vier draagpunten zijn eigen (door twee elementen gezamenlijk opgebouwde) spanning kunnen geven! Spannend! (En wiebelig ook, vermoed ik...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 december 2009 Report Share Posted 12 december 2009 Dan zou je toch eerder voor 4 van die kussentjes gaan. 1e om te laten knallen ala miracle De 2e aan de voorzijde, de 3e links achter en de 4e rechts achter kan helemaal mooi tunen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 december 2009 Report Share Posted 12 december 2009 binnenband van kinderfietsje gaat ook dit systeem is al 20 jaar oud Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 december 2009 Author Report Share Posted 13 december 2009 binnenband van kinderfietsje gaat ook (...) Beste wol, Audiofilie is een leuke hobby voor Pappa's. Maar de kinderen moeten er niet te erg onder lijden, vind ik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 waarom 4 ? 3 is voldoende en beter verstelbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Dit ding is gemaakt voor onder de 4 poten van een Technics SL1210. Die staan vaak onder omstandigheden te werken waar bijvoorbeeld een Transrotor spontaan zou gaan rondzingen, zie hier de sub onder de draaitafels, die echt niet zachtjes zal gaan. Het ding is beproefd en volgens mij door DJ Tiesto op de markt gebracht. Ontkoppelen met lucht, normaal betaal je daar duidenden Euro's voor maar op deze manier kan het dus ook. We kunnen er lacherig over doen, maar degene die een Seismic Sink koopt wordt hier misschien wel het hardst uitgelachen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Ik ben idioot, daarom heb ik kogels onder m'n draaitafel liggen. En om te voorkomen dat die helemaal wegrollen liggen ze in eierdoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 13 december 2009 Report Share Posted 13 december 2009 Audiofilie is een leuke hobby voor Pappa's.Maar de kinderen moeten er niet te erg onder lijden, vind ik! Hallo, Er zijn wel meer dingen voor kinderen bedoeld, waar pappa's aankomen. Voorbeelden: Speelgoedtreintjes, Vrouwenborsten! Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 augustus 2012 Report Share Posted 28 augustus 2012 De eierdoppen van Hans. Ik kan het originele topic even niet vinden. Ik dacht ik probeer het ook eens. De bekende driehoek voeten onder je apparatuur. Bij de Hema hadden ze alleen nog maar plastic eierdoppen en stallen knikkers werden maar even echte glazen knikkers. En ik had kurkenonderzetters erbij, leek me wat zachter voor de marmeren ondergrond. Ik wil een platenspeler proberen, maar dacht laat ik het eens met een CD-speler proberen. Man, wat wordt de boel wiebelig! Bij een platenspeler lijkt het me bij bediening geen doen. Zelfs met de CD-speler gebruik ik nu de afstandsbediening. Ik probeer nu de Marantz, maar mét een andere interlink én het feit dat het al een tijdje uit heeft gestaan ten favore van de test-Philips. Kan ik er weinig over zeggen, behalve misschien scherper stereobeeld. Ik zal de Philips er zo eens opzetten. Maar een ´praktische´ oplossing is het niet. Wel leuk om eens te doen. Zal het zo weer op zijn oude plaats zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 28 augustus 2012 Report Share Posted 28 augustus 2012 Kan je beter deze voetjes gebruiken. Zelfde werking en stabiel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 augustus 2012 Report Share Posted 28 augustus 2012 Bij een andere CD klinkt het allemaal erg laid back (gedempt), geen energie in de rockmuziek. Niet echt een groot succes. Dank voor de link S@m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 augustus 2012 Report Share Posted 28 augustus 2012 Ik gebruik tot volle tevredenheid de onderzetters van Aurios onder de draaitafel/cd-speler. Mocht iemand ze willen proberen, ik heb nog enkele sets over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 28 augustus 2012 Report Share Posted 28 augustus 2012 Leuk! Welke heb je Ruud? http://aurios.net/products Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Bij een andere CD klinkt het allemaal erg laid back (gedempt), geen energie in de rockmuziek. Niet echt een groot succes. Dank voor de link S@m. Kan je zien hoe het soms werk. Ik was laatst bij iemand waar ik het geïntroduceerd heb, en het was een behoorlijke verbetering. Thuis gebruik ik het onder de voor- en enidversterker, de platenspeler komt binnenkort aan de beurt. Bij mij wordt het puntig, dynamischer en de plaatsing wordt beter. Wellicht dempt het plastic teveel. Ik heb inderdaad de Hema dingen, en stalen kogels. Het wordt inderdaad wat wiebelig, maar dat vind ik geen probleem. De voetjes van Sense of Music zullen wellicht hetzelfde doen, en zijn relatief goedkoop...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Ja, ik heb teveel variabelen. Moet wel zeggen het klinkt nu beter. Mijn cd-speler heeft weken uitgestaan en was afgekoppeld, en klinkt na een dag draaien beter. Ik hoor dingen die ik normaal niet zo hoor. Wat vreemd. Alsof je iemand echt in een microfoon hoort zingen, dat gevoel. Mijn kurk is vast ingebrand LOL Straks nog even Di-rect draaien. Maar Keane klinkt goed. Ja, misschien Sense of Music toch maar eens bezoeken. Lijkt me leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Zijn ze eigenlijk wel leuk bij Sense of Music, iemand er geweest? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Met plastic eierdoppen en knikkers heb je een heel andere ontkoppelaar dan met rvs doppen en stalen kogels. Toch kan dat voor bepaalde apparatuur juist weer beter zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Zijn ze eigenlijk wel leuk bij Sense of Music, iemand er geweest? Dat moet je S&M vragen... Mijn Wilsons komen er vandaan, bovendien hebben we er eens een heardag gehad. Niks mis mee, met Sense of Music. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts