Guest tubejack Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Zijn ze eigenlijk wel leuk bij Sense of Music, iemand er geweest? Ja met een Heardag prima mensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 hm ja ga eens een klein fietsbandje onder de cd speler proberen. morgen ff kopen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Mijn ervaring is, dt een CD speler niet zwaar genoeg kan zijn...en dan op stalen kogels zetten. Mijn CD speler staat met z'n rubber voetjes op twee verschillende natuurstenen tegel met daar een dikke rubber plaat tussen. Onder die tegels staan pas de kogels. Trillingen uit het loopwerk hebben zo het minste invloed op de rest van de apparatuur. Een dikke betonnen tegel op de CD speler wil trouwens ook wel helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 De eierdoppen van Hans. Ik kan het originele topic even niet vinden. Bedoel je deze..?? http://www.hear.nl/f...__fromsearch__1 en deze ?? Mijn foto's zijn helaas verdwenen. Zoiets dus, maar eigenlijk moeten er harde onderleggers onder de kogels MDF is te zacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Ontkoppelen van een draaitafel? Als het een sub chassis is dan is deze al ontkoppeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 augustus 2012 Report Share Posted 29 augustus 2012 Heb van de week eens met zogenaamd traagschuim (o.a. gebruikt voor zeer prijzige matrassen) zitten spelen, absorbeert enorm veel energie. Kan het me als een ontkoppelings materiaal voorstellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 30 augustus 2012 Report Share Posted 30 augustus 2012 Dat moet je S&M vragen... Ik koop er wel eens wat. Net als bij ACF, East West Audio, A10audio, TripleM, Studio Alkmaar, Bogers, and so on. Allemaal leuke winkels met dito eigenaren en service. Waarom die rolleyes Hans? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 augustus 2012 Author Report Share Posted 30 augustus 2012 Heb van de week eens met zogenaamd traagschuim (o.a. gebruikt voor zeer prijzige matrassen) zitten spelen, absorbeert enorm veel energie. Kan het me als een ontkoppelings materiaal voorstellen. Beste Seed7, Traagschuim is prima. Elk soort schuim, eigenlijk. Maar: hoe lichter (SG), hoe beter. Want naarmate het lichter is, lijkt het meer op pure lucht. Gewoon een plaat lichte schuimstof van enkele centimeters dik, of een paar lagen noppenfolie, een stevige plaat multiplex ter grootte van de draaitafel er op leggen, daar de draaitafel op plaatsen, horizontaliseren m.b.v. de pootjes (of bierviltjes) en... klaar! Niks geen kogeltjes, stalen balletjes c.q. balletjes gehakt, knikkertjes of ander kinderspeelgoed, dus. Want die kòppelen juist, vooral in verticale richting. Stijve materialen zoals Tempex® (geëxpandeerd polystyreen/polystyreenschuim/"piepschuim") en kurk zijn niet geschikt voor het ontkoppelen: hun inwendige demping, met name bij lage frequenties, is te gering.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 augustus 2012 Report Share Posted 30 augustus 2012 Traagschuim is prima. Elk soort schuim, eigenlijk. Spido, neem eens zo'n stalen kogeltje, of gewoon een knikker, laat die op een plaat traagschuim vallen. Herhaal de proef nu met "gewoon" schuim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 augustus 2012 Report Share Posted 30 augustus 2012 Ontkoppelen van een draaitafel? Als het een sub chassis is dan is deze al ontkoppeld. Als je die van mij bedoeld: dat is inderdaad een subchassis. Maar volgens mij nog lang niet genoeg ontkoppeld. Ik kan nog steeds mijn rack aantikken (die is al zo'n 62 kg. zwaar) en dat komt nog door..... Ik ben (nog steeds) met de onderkant bezig, en daar komen de kogels écht wel onder Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 augustus 2012 Author Report Share Posted 31 augustus 2012 Beste Seed7, Traagschuim, net zoals een gelkussen of een zandbed, kan trilling van een onderplaat dempen. Maar daar ging het niet om. Het ging om ontkoppelen... met andere woorden: hoe bereiken wij zo dicht mogelijk De Vrij In De Lucht Zwevende Draaitafel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 augustus 2012 Report Share Posted 31 augustus 2012 hoe bereiken wij zo dicht mogelijk De Vrij In De Lucht Zwevende Draaitafel? simpel, met magneetjes. Maar ontkoppeld heb je dan niet bepaald. Of, ehm, schort er iets aan je definitie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 31 augustus 2012 Report Share Posted 31 augustus 2012 Je kan je ook afvragen of juist koppelen niet veel slimmer is. En dan niet op één of ander tafeltje, maar aan een stevige gegoten betonnen bak bijvoorbeeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 augustus 2012 Report Share Posted 31 augustus 2012 Ik weet niet of ik nu spuit ellef ben Maar ik heb wel eens gelezen, dat sommige de hele draaitafel in een bak met olie hadden staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 31 augustus 2012 Report Share Posted 31 augustus 2012 Ene Stefan Colin heeft zoiets met zijn draaitafel gedaan: Het hele zaakje drijft dus in een bak olie van hoge viscositeit. (Bron: DHT Rob) Ik vraag me alleen af of die olie geen kwalijke dampen afgeeft.. Of misschien heeft ie er nog wel een ander vloeistofje bovenop gegooid om het luchtdicht af te sluiten.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 1 september 2012 Report Share Posted 1 september 2012 Een draaitafel moet ook weer niet vrij zeven. Want de draaitafel is zelf ook een bron van trillingen en de motor zet continu wisselende krachten op het plateau en de rest. Ik kan me dus wel vinden in S@m: een extreem zwaar blok nemen en dat ontkoppelen. De draaitafel zweeft dan weliswaar t.o.v. de omgeving (boven bepaalde frequenties natuurlijk), maar is zo zwaar dat het niet meer van z'n stuk te brengen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 2 september 2012 Report Share Posted 2 september 2012 Bedoel je deze..?? http://www.hear.nl/f...__fromsearch__1 en deze ?? Mijn foto's zijn helaas verdwenen. Zoiets dus, maar eigenlijk moeten er harde onderleggers onder de kogels MDF is te zacht. Zoiets Hans? Nu nog een keer wat natuursteen eronder, misschien binnenkort eens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 september 2012 Report Share Posted 2 september 2012 Precies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 2 september 2012 Report Share Posted 2 september 2012 Zoiets Hans? Nu nog een keer wat natuursteen eronder, misschien binnenkort eens... Dat meen je niet, is dat stabiel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 3 september 2012 Report Share Posted 3 september 2012 Ontkoppeling a la Michell Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 september 2012 Report Share Posted 3 september 2012 Je hebt denk ik ook iets als de wet van de afnemende meeropbrengsten.Ik kan me niet voorstellen hoe je zo'n Mitchell of bijvoorbeeld mijn Oracle wat op een stevig gevuld rak staat nog wezenlijk kan ontkoppelen. Tegen stoten is overigens weinig bestand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 september 2012 Report Share Posted 3 september 2012 Tegen stoten is overigens weinig bestand. Een speler van beton nemen. En die nog eens op een wandrack. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 september 2012 Report Share Posted 3 september 2012 Ik zei "weinig" Frank . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 3 september 2012 Report Share Posted 3 september 2012 Ik zei "weinig" Frank . Klopt, er zijn maar "weinig" betonnen spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 3 september 2012 Report Share Posted 3 september 2012 Dat meen je niet, is dat stabiel? Ik weet, het ziet er niet uit zo. maar het is zeker stabiel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts