symfo Posted 12 december 2009 Report Share Posted 12 december 2009 Wie kan mij helpen ? Kreeg deze week dit Dynavector element in handen maar Ik weet echt niet welke het is. Er zit geen naald meer op dus is de 2e vraag........ Is het interessant om deze te laten repareren. Hij zou dan in de BlueAmp Thorens 125 met SME 3009 komen te zitten op de Surzur phonotrap. Mvg symfo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 december 2009 Report Share Posted 12 december 2009 Hoi Symfo, Zo te zien is het een Dynavector uit de Karat reeks. Welke precies weet ik helaas ook niet. Het kan een 17d zijn, maar volgens mij is die goudkleurig. De 19a zit ook in zo'n behuizing, maar die heeft ook het type erop staan. De enige die enkel Dynavector erop heeft staan is de Karat Ruby (DV100R). Een juweel en je hebt de hoofdprijs als ie het is. Die dingen zijn echt heel erg goed. Enig nadeel: ERG TEER. Een kleine "mishandeling" is voldoende om het element te slopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 12 december 2009 Author Report Share Posted 12 december 2009 En ook dit nog binnen gekregen. Een Uwe wood body. Ebbenhouten behuizing voor mijn Denon 103D element. Ik ben benieuwd of dit nog een beetje uit gaat maken in het geluid. Alleen voor het uiterlijk vind Ik het al mooi. Komt in mijn ebbenhouten Yamamoto headshell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 december 2009 Report Share Posted 12 december 2009 Hoi Symfo, Zo te zien is dat een Karat DV23-RS. Op de site van dhtrob.com staat trouwens een stukje over die Uwe wood body, wellicht leuk om te lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 december 2009 Report Share Posted 15 december 2009 Misschien kun je maar 't beste contact opnemen met • de fabrikant (Dynavector Systems Ltd. 2-16-15 Iwamoto-cho Chiyoda-ku Tokyo 101-0032 Japan TEL +81 (0) 3-3861-4341 FAX +81 (0) 3-3862-1650) of met • de importeur (Latham Audio, Internet: www.latham.nl, Telefoon: 013-5082411, Fax: 013 - 5082617, E-mail: info@latham-ci.com) om een originele cantilever+naald te laten plaatsen. Want dat is wel iets heel speciaals: een korte cantilever van monoliet robijn, met een naakte line contact geslepen diamant er op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 15 december 2009 Author Report Share Posted 15 december 2009 Bedankt voor de reakties heren. Ik ben ook benieuwd of hij nog voor een redelijk bedrag te maken is. Ik heb de Dynavector vorige week op Ebay gekocht voor 11,50 euro. Dus was het wel een gokje waard. Wel dit weekend het houten Uwe body op de 103D geplaatst. Nog niet echt kunnen luisteren. Zal morgen wel een foto plaatsen. Is echt een mooi gezicht zo'n houten blok. En met de Yamamoto shell lijkt het wel 1 geheel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 december 2009 Report Share Posted 15 december 2009 Even gekeken naar aanleiding van Audiopaul's verwijzing: Yamamoto headshell HS-1 (korte review) http://www.dhtrob.com/impressies/yamamoto_hs1.shtml Kun je nog een foto plaatsen van de headshell met houten ombouw, Symfo? Of zie: Yamamoto HS-1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 Ja, ik hoop dat het nog te repareren is & voor een haalbare prijs. Anders is het de prullenbak voor het kleinood. mag die prullenbak dan hear zijn? je kunt ook een bij http://www.sound-smith.com/ navragen, die doen o.a. in robijn cantilevers, maar zulke korte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 Als het niet te repareren is, wat kun je er dan nog mee, Seed7? van leren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts