Harbeth Posted 14 december 2009 Report Share Posted 14 december 2009 Surfend op het net kwam ik dit tegen: http://www.6moons.com/audioreviews/dayens/ampino.html. Een mooie gelegenheid om de eindejaaruitkering voor in te zetten, dacht ik zo. Er is van deze versterker ook een upgrade versie te koop met Mundorff condensatoren ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 december 2009 Report Share Posted 14 december 2009 Ik ken het versterkertje niet, maar als ik de opbouw zo zie, en de gebruikte materialen (ao Toshiba eindtrappen en een mooie ringkern) zou het best nog wel eens een heel leuk ding kunnen zijn. Zeker voor dat geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 december 2009 Report Share Posted 14 december 2009 Voor dat geld ($220) kun je het waarschijnlijk niet eens zelf bouwen. Een leuk kastje is al gauw 50 euro. Die Mundorf upgrade zie ik geen info over. Is maakt het wel iets minder voordelig (vraag me af of Mundorf voor zo'n ampje niet net iets te veel van het goede is. Is de rest het wel waard en laat het wel de potentie van Mundorf horen?)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 december 2009 Report Share Posted 14 december 2009 Voor dat geld ($220) kun je het waarschijnlijk niet eens zelf bouwen. Een leuk kastje is al gauw 50 euro. Die Mundorf upgrade zie ik geen info over. Is maakt het wel iets minder voordelig (vraag me af of Mundorf voor zo'n ampje niet net iets te veel van het goede is. Is de rest het wel waard en laat het wel de potentie van Mundorf horen?)) Ik vermoed idd ook dat er dan wel meer geupgrade moet gaan worden om die Mundorfs maar een beetje tot hun recht te laten komen. Dan zouden die draadgewonden weerstanden (witte blokjes) en potmeter minstens ook vervangen mogen worden door betere. Toch denk ik dat dit versterkertje wel beter zal klinken met Mundorf C's dan met wat er oringineel in zit, maar nog beter met ook nog betere weerstanden en pot, maar dat kun je ev. later zelf nog gaan doen, en kost ook niet de hele wereld. Lijkt me een leuk versterkertje om eens mee te expirimenteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 14 december 2009 Report Share Posted 14 december 2009 Wat ik niet snap is dat de koelribben in het kastje zitten, dan krijg je toch geen fatsoenlijke koeling? Bovendien warmt het kastje zo te veel op wat weer niet goed is voor de levensduur van de componenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 december 2009 Report Share Posted 14 december 2009 Wel grappig dat die draaistang d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 15 december 2009 Author Report Share Posted 15 december 2009 Tot zover hartelijk dank voor de interessante antwoorden Mede hierdoor ga ik zo dadelijk naar de bank om de betaling te regelen! Als ik het diong heb, laat ik weten hoe het klinkt. Vervelend is wel, volgens mij dat mijn Harbeth-luidsprekertjes lastig aan te sturen zijn, waardoor ik niet direct een goed beeld krijg van de Dayens Ampino. Ga tzt eens op zoek naar passende speakertjes: tips van harte aanbevolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 december 2009 Report Share Posted 15 december 2009 Meestal kies je een versterker die past bij je speakers. Tenzij je niet tevreden bent met die Harbeth, wat ik niet verwacht gezien je nickname... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 15 december 2009 Author Report Share Posted 15 december 2009 Ben zeer tevreden met m'n Harbeths, klopt: fraai midden, veel detail en geen geboenk. De Dayens Ampino is betaald; ik kan niet meer terug. Het is een geval van pure hebzucht, maar ik vermoed dat deze kleine versterker met weinig vermogen niet de ideale match vormt met m'n HL-P 3 ES, vandaar dat ik me zeer aanbevolen houd voor een paar 'gemakkelijke' speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 december 2009 Report Share Posted 15 december 2009 Als je iets compacts zoekt. misschien een paartje tweede hands von schweikert VR1 (ik heb een stel staan, maar verkoop ze niet) Of (leuker) als je wat meer ruimte hebt zelf een open baffle speaker maken met een 15" coaxiale speaker (Beyma of zoiets) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 15 december 2009 Author Report Share Posted 15 december 2009 Zelf maken zit er niet in: 4 paar linkerhanden. Die VR 1 lijkt me een bruikbare tip (afgezien van de prijs op dit moment); hoe moet ik dat zien/horen met die Von Schweikert qua geluid? (ander topic?). Is deze speaker geschikt om achter de Dayens te hangen (2X25 watt)? Hoe is het klankkarakter? Is de Von Schweikert vergelijkbaar met m'n Harbeths? Waar liggen de verschillen? 'Zu' schijnt ook prima te zijn voor beperkte vermogens, maar is ook aan de prijs en moeilijk te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 Ik zou never nooit mijn speakers wegdoen omdat ik een versterker zou willen kopen die me "wel aanspreekt". De speakers dicteren welke versterker je nodig hebt, niet andersom. Ik zou die Harbeths vooralsnog even op zolder zetten ofzo, en vast een krant op de vloer leggen om de haren die je uit je kop gaat rukken makkelijk op te kunnen ruimen. PS. als je hem toch al hebt gekocht, vervang dan die ceramische compensatie Ctjes door styroflex of Wima FKP en die trieste open potmeter door een Alps Blue Velvet. Geen snubbers over de gelijkricht-dioden. Exact dezelfde fouten die Musical Fidelity ook maakt (voor een veelvoud van de prijs, da's waar). 2 x 4700 uF vind ik ook wat ondermaats. Mag best 2 x 10.000 uF worden. Geen speaker-beveiliging, slechts zekeringen in de voedingslijnen beschermen je kostbare (?) woofers. Toch maar goed van die 4700 uF, dan zit er niet teveel kracht achter als die eruit ploft. Ik weet het, voor 220 dollar mag je niet teveel verwachten maar het is wel de dressing over de salade, zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 Hallo Harbeth , uw speakers zijn gewoon top ,koop gewoon een een tripath versterker van 45 euro,s of een hybride buizen mosfet SA 25 van audio en techniek, tweede hands krijg je ze voor een prikje of ucd van hypex geeft toch voorlopig niet zoveel geld uit,vorig jaar heb ik die op analoog tage gehoord in Krefeld met Croft buizen amplie met Thorens ik dacht de 150 serie klonk gewoon schitterend, andere half uur heb ik daar geluisterd. gewoon super Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 harbeths houden. zeker niet omwisselen voor een paar zweikerts. weg emotie, weg muzikaliteit. zonde. zoek liever een andere versterker. of hou het zoals je het hebt. wat bevalt er NU niet dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 16 december 2009 Author Report Share Posted 16 december 2009 harbeths houden.zeker niet omwisselen voor een paar zweikerts. weg emotie, weg muzikaliteit. zonde. zoek liever een andere versterker. of hou het zoals je het hebt. wat bevalt er NU niet dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 16 december 2009 Author Report Share Posted 16 december 2009 Ik geloof dat er sprake is van een misverstand: de Dayens Ampino versterker heeft een beperkt vermogen en mijn Harbeths HL-P 3ES heeft veel nodig om uitstekend te klinken, m'n Cambridge 840 V2 en LA Audio A60 lukt dat uitstekend. Ik zoek op termijn naar een makkelijk aanstuurbare luidspreker voor m'n Dayen Ampino en kreeg als tip de Von Schweikert VR 1. Mijn Harbeths wegdoen is niet aan de orde Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 Ik geloof dat er sprake is van een misverstand: de Dayens Ampino versterker heeft een beperkt vermogen en mijn Harbeths HL-P 3ES heeft veel nodig om uitstekend te klinken, m'n Cambridge 840 V2 en LA Audio A60 lukt dat uitstekend.Ik zoek op termijn naar een makkelijk aanstuurbare luidspreker voor m'n Dayen Ampino en kreeg als tip de Von Schweikert VR 1. Mijn Harbeths wegdoen is niet aan de orde goed zo dan zou ik in jou geval voor een klipsch heresy gaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 16 december 2009 Author Report Share Posted 16 december 2009 Ik geloof dat er sprake is van een misverstand: de Dayens Ampino versterker heeft een beperkt vermogen en mijn Harbeths HL-P 3ES heeft veel nodig om uitstekend te klinken, m'n Cambridge 840 V2 en LA Audio A60 lukt dat uitstekend.Ik zoek op termijn naar een makkelijk aanstuurbare luidspreker voor m'n Dayen Ampino en kreeg als tip de Von Schweikert VR 1. Mijn Harbeths wegdoen is niet aan de orde goed zo dan zou ik in jou geval voor een klipsch heresy gaan Weer een tip, mooi zo! Kun je duidelijk maken waarom een Klipsch Heresy te verkiezen valt boven een Schweiker VR 1? Ik ken geen van beide Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 klipsch is heel gemakklijk aan te sturen. er zijn ook raakvlakken tussen harbeth en klipsch in termen van levendigheid & live geluid. beide ook geen enorme hoeveelheden laag. klipsch is echter wel wat feller , meer upfront. beetje de onbeschaafde variant op de harbeth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 december 2009 Report Share Posted 16 december 2009 Ik zou straks met je versterker onder je arm op wat doordeweekse dagen langs een aantal audio boeren gaan om wat verschillende modellen binnen jouw budget te beluisteren. Dat is veel nuttiger dan op een forum te vissen naar de hardst scheeuwende adviseur. Het ding weegt per slot van rekening nog geen 4 kilo. Ik denk overigens dat het best wel mee zal vallen met de aansturing van je Harbeth, mits je er geen grote huiskamer mee probeert te vullen op oorlog sterkte. Ze hebben dan wel een laag rendement, maar zijn een vriendelijkere belasting dan veel andere luidsprekers (incl. die Heresry, die zwabberen veel meer in hun impedantie. Heb dat model namelijk ooit overwogen voor een 8 watt se buizen ampje) Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 16 december 2009 Author Report Share Posted 16 december 2009 Ik heb nog niet zo'n haast met een setje luidsprekers voor de Dyans Ampino, maar ik word wel graag alvast op een bepaald spoor gezet zodat ik die (Von Schweikert & Klipsch) op een shortlist kan zetten. Gezien de prijs van beide, moet het toch een demo of tweedehands worden. Duck Twacy merkt terecht op dat de Harbeths niet zo'n grillig impedantieverloop hebben, dus met de Harbeths kan ik ook wel wat stoeien. Verder heb ik op mijn Sharp SD-SG 11-H set een paartje Cambridge S30 luidsprekers om mee te experimenteren. Uiteindelijk ben ik op zoek naar een setje luidsprekers om kleine, weinig vermogende versterkers goed tot hun recht te laten komen. Ik geloof namelijk dat ik een verslaving aan het opbouwen ben voor kleine, hebberigmakende versterkertjes (www.miniwatt.com.hk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelvanginkel Posted 19 december 2009 Report Share Posted 19 december 2009 Bij audio-life hebben ze een Dayens Ampino staan. Ik kan je aanraden daar eens te gaan luisteren. De Dayens klinkt erg goed icm de JM Reynaud Bliss (voorheen Duet). Heb mijn Onix Reference 1 verkocht en de JM Reynauds aangeschaft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 20 december 2009 Author Report Share Posted 20 december 2009 Bij audio-life hebben ze een Dayens Ampino staan. Ik kan je aanraden daar eens te gaan luisteren. De Dayens klinkt erg goed icm de JM Reynaud Bliss (voorheen Duet). Heb mijn Onix Reference 1 verkocht en de JM Reynauds aangeschaft. Wat en waar precies is audio-life? Ben heel benieuwd! Wel toevallig, ik heb een tijdje terug mijn Jean Marie Reynaud Arpeggione II (de vloerstaande versie van de Duet) ingeruild op een buizenversterker. Kun je wat meer vertellen over je luisterervaring met de bovengenoemde combi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 http://www.audio-life.nl/ Ze zijn ook sponsor op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=profile;u=1800 Kun je ook contact maken eventueel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 20 december 2009 Author Report Share Posted 20 december 2009 Bedankt! Zal eens gaan kijken op de site; volgens mij zijn ze geen dealer van Dayens, dus wat ze met dat merk doen is me niet duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts