carl Posted 19 december 2009 Report Share Posted 19 december 2009 Hoe krijg je er nu weer plaatjes in? Dit is de V en die heb ik: http://www.theanalogdept.com/images/spp6_p...hie/PS_0806.jpg Dit is de VI en dat is de nieuwe http://www.audioselectief.nl/nieuws/4934_D...-angle-view.jpg Het verschil is wel duidelijk. In ieder geval een zwaarder subchasis en onder dat chasis zitten dempertjes. Daarnaast schijnt er ook een nieuw lager op te zitten. Nu ben ik niet van plan om mijn draaitafel in te ruilen want ik ben er zeer tevreden mee en denk dat bijvoorbeeld een element meer oplevert. Toch is het wel eens leuk om te kijken of het oude type te upgraden is. Die dempertjes bijvoorbeeld zou dat werken en wat doet het percies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 19 december 2009 Report Share Posted 19 december 2009 Hoe krijg je er nu weer plaatjes in? http://en.wikipedia.org/wiki/BBCode Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 december 2009 Author Report Share Posted 19 december 2009 Ja, ik tik de IMG-code altijd zelf, de plaatjes-functie op dit forum lijkt niet te werken, althans als dat het icoontje is met een gekaderd plaatje is, als een foto. Ik werk met Firefox, misschien is dat het. Het Quote-icoontje werkt weer prima. Oh ja IMG was het Ivan, bedankt ! Maar waarom het hear niet meer goed werkt weet ik niet. Overigens heb ik ook problemen met het lettertype. Als ik op 100% zet dan krijg ik een deel niet in beeld en 75 % is weer te klein. Overigens is mijn computer onlangs gecrasht en zijn we alles weer opnieuw aan het instellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 december 2009 Author Report Share Posted 19 december 2009 Maar wat doen die dempertjes nu precies. Ik heb ze nooit eerder op draaitafels gezien (Henk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Moderator3 Posted 19 december 2009 Report Share Posted 19 december 2009 Ja, ik tik de IMG-code altijd zelf, de plaatjes-functie op dit forum lijkt niet te werken, althans als dat het icoontje is met een gekaderd plaatje is, als een foto. Ik werk met Firefox, misschien is dat het. Het Quote-icoontje werkt weer prima. Oh ja IMG was het Ivan, bedankt ! Maar waarom het hear niet meer goed werkt weet ik niet. Overigens heb ik ook problemen met het lettertype. Als ik op 100% zet dan krijg ik een deel niet in beeld en 75 % is weer te klein. Overigens is mijn computer onlangs gecrasht en zijn we alles weer opnieuw aan het instellen. Kijk eens ook naar de instelling op dit forum. Staat linksonderaan twee knoppen en deze moet staan op I.P.B. 2.2.) Default en Nederlands. En HIER staat een link naar een BB code. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 december 2009 Report Share Posted 19 december 2009 Kijk eens ook naar de instelling op dit forum. Staat linksonderaan twee knoppen en deze moet staan op I.P.B. 2.2.) Default en Nederlands.En HIER staat een link naar een BB code. Heer moderator, waarom is het eigenlijk mogelijk een andere taal te kiezen als dat tot zoveel moeilijkheden leidt? Of anders gezegd: waarom zijn die twee engelse opties (what's the difference) niet ook gevuld? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Maar wat doen die dempertjes nu precies. Ik heb ze nooit eerder op draaitafels gezien (Henk). De ophanging van het subchassis is natuurlijk al geveerd, en wanneer je dan op die zelfde veren een zwaarder subchassis gaat hangen zakt dat te ver door. Ik vermoed dan ook dat die dempertjes gewoon dat extra gewicht opvangen. Niet de mooiste oplossing, maar zal vast gewoon goed werken. Ik vermoed dat het niet met extra gewicht te maken heeft, maar wanneer je een plaat opzet de tafel niet steeds...bonk, bonk op zijn uiterste stand doet. En verder is het natuurlijk zo, zwaarder subchassis cq plateau...zwaardere veren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 de veren zullen doen wat ze moeten, namelijk veren. Je wilt echter wel dat die dingen daar ook eens mee ophouden, en massa veer systeem kan heel lang doorgaan met wiebelen, om dat tegen te gaan ga je dempers inzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2009 Author Report Share Posted 20 december 2009 Toch is die Oracle veel vaster verend dan een LP12 of Thorens 160. We zullen het wel in de reviews lezen en ik houd jullie op de hoogte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Bij mijn weten, als mijn geheugen me niet in de steek laat, zitten de dempers ook onder de veren en er niet tussen in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 december 2009 Author Report Share Posted 21 december 2009 Bij mijn weten, als mijn geheugen me niet in de steek laat, zitten de dempers ook onder de veren en er niet tussen in. Kijk eens even goed Ruud: bij de nieuwe Oracle zit er naast de veren nog een klein dempertje, in feite onder het subchasis. Die bedoel ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 december 2009 Report Share Posted 21 december 2009 Bij mijn weten, als mijn geheugen me niet in de steek laat, zitten de dempers ook onder de veren en er niet tussen in. Kijk eens even goed Ruud: bij de nieuwe Oracle zit er naast de veren nog een klein dempertje, in feite onder het subchasis. Die bedoel ik. Ik zie het Carl, mijn gedachten waren ook bij de oude Oracle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 21 december 2009 Report Share Posted 21 december 2009 Voor zover ik weet hadden de Delphi's tot en met V geen demping voor de ophanging. Twee voorbeelden van merken die dit echter wel doen/deden zijn SME en Townshend. Oh, en de oude Pro-Ject 6.1 had ook zoiets, zij het nogal primitief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 21 december 2009 Report Share Posted 21 december 2009 de veren zullen doen wat ze moeten, namelijk veren. Je wilt echter wel dat die dingen daar ook eens mee ophouden, en massa veer systeem kan heel lang doorgaan met wiebelen, om dat tegen te gaan ga je dempers inzetten. Seed7 die Oracle kan je n.l. zo prachtig afregelen dat bij een verticaal zetje op de spindel het sub chassis al na 2 bewegingen weer stil staat. Beweer niet dat je dit even in een vloek en een zucht doet, maar toch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 december 2009 Report Share Posted 22 december 2009 Seed7 die Oracle kan je n.l. zo prachtig afregelen dat bij een verticaal zetje op de spindel het sub chassis al na 2 bewegingen weer stil staat. geloof ik graag, mij ging het meer om het algemene pricipe, het verschil tussen massaveersysteem en een gedempt massaveersysteem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 december 2009 Author Report Share Posted 22 december 2009 Seed7 die Oracle kan je n.l. zo prachtig afregelen dat bij een verticaal zetje op de spindel het sub chassis al na 2 bewegingen weer stil staat. geloof ik graag, mij ging het meer om het algemene pricipe, het verschil tussen massaveersysteem en een gedempt massaveersysteem. Even voor de duidelijkheid Seed wat bedoel je ermee. Het verschil tussen Linn, Thorens e.d. en een Oracle (en Avid?) is dat de eerste typen op de veer liggen en het tweede typen aan de veer hangen. Wat de nieuwe Oracle kennelijk doet is een aparte demper naast (!) de veren zetten en er dus niet in. Logischerwijs zou deze aanpassing relatief goedkoop op de V over te zetten moeten zijn. Of het wat oplevert ? Zo'n Oracle is niet vlug te verslaan lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 december 2009 Report Share Posted 23 december 2009 Hey Carl, de Oracle draaitafels ken ik niet en technisch kan ik er ook niets over vertellen Als ik de draaitafels bekijk op de foto's + het draadje lees, dan krijg ik het gevoel dat de nieuwe Oracle die dempers wel nodig heeft want anders zou Oracle ze niet ontwikkelen. Moesten deze dempers nodig zijn bij de V, dan zou er al lang een upgradekit aangeboden worden. Puur mijn gevoel Carl!. Mss gaat jouw draaitafel met dempers wel helemaal anders klinken en voor je het weet, heb je een heel degelijk ontwerp naar de kl geholpen Ik begrijp dat je heel nieuwsgierig bent en daarom zou ik in jouw plaats to the point vragen aan Oracle of Henk waarom ze bij de 6 de extra demping hebben gezet. Of het technisch nut heeft bij de 5. Anders rustig verder genieten van jouw voortreffelijke draaitafel. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 december 2009 Author Report Share Posted 23 december 2009 Anders rustig verder genieten van jouw voortreffelijke draaitafel. Gr Stef Dat doe ik zeker Stef. Die VI is eigenlijk net uitgekomen en ik vraag me af of die al in NL is. Henk heeft nu ook Oracle en vreemd genoeg zegt hij dat hij een V in huis heeft en zet er een plaatje bij van een VI. Overigens heb je me wel aan het denken gezet want het subchasis van de VI is veel zwaarder en misschien heeft die daarom wel een extra demper nodig. Kopen zonder uitvoerig uitproberen doe ik overigens nooit. Verder ben ik even wat stil op hifi gebied want ik krijg 1 februari een nieuw -oud- huis. Daar gaat voorlopig alle energie in zitten. Ik wil veel zelf doen en zo geld over houden voor een mogelijke uitbouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 december 2009 Report Share Posted 23 december 2009 Anders rustig verder genieten van jouw voortreffelijke draaitafel. Gr Stef Dat doe ik zeker Stef. Die VI is eigenlijk net uitgekomen en ik vraag me af of die al in NL is. Henk heeft nu ook Oracle en vreemd genoeg zegt hij dat hij een V in huis heeft en zet er een plaatje bij van een VI. Overigens heb je me wel aan het denken gezet want het subchasis van de VI is veel zwaarder en misschien heeft die daarom wel een extra demper nodig. Kopen zonder uitvoerig uitproberen doe ik overigens nooit. Verder ben ik even wat stil op hifi gebied want ik krijg 1 februari een nieuw -oud- huis. Daar gaat voorlopig alle energie in zitten. Ik wil veel zelf doen en zo geld over houden voor een mogelijke uitbouw. Ben ook aan het verbouwen Carl, gaat allemaal niet zo snel maar de centjes die we uitsparen maken veel labeur goed Goed dat ik je laat nadenken, teken dat we je nieuwe invalshoeken geven. ook al kunnen we technisch niets bijbrengen En dat je geniet weet ik volkomen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 december 2009 Author Report Share Posted 24 december 2009 Goed dat ik je laat nadenken, teken dat we je nieuwe invalshoeken geven. ook al kunnen we technisch niets bijbrengenEn dat je geniet weet ik volkomen Gr Stef Weetje Stef, ik vermoed dat topdraaitafels met een toparm erop misschien wel iets anders klinken maar ook weer niet zo ongelooflijk veel.. Een investering in een mooi element betaalt zich waarschijnlijk beter terug dan een dure upgrade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 december 2009 Report Share Posted 24 december 2009 Goed dat ik je laat nadenken, teken dat we je nieuwe invalshoeken geven. ook al kunnen we technisch niets bijbrengenEn dat je geniet weet ik volkomen Gr Stef Weetje Stef, ik vermoed dat topdraaitafels met een toparm erop misschien wel iets anders klinken maar ook weer niet zo ongelooflijk veel.. Een investering in een mooi element betaalt zich waarschijnlijk beter terug dan een dure upgrade. Hoi Carl, ik heb onlangs de Oracle V naast een Fat Bob beluisterd in Sneek. Beide hebben dezelfde arm gemontereerd (SME V), elementen waren wel verschillend, ik meen een JA MC1 B MK2 in de Fat Bob en een Lyra Helikon in de Oracle. Het verwisselen van de phonokabels deed mijn voorkeur overduidelijk verschuiven van de Oracle naar de Fat Bob. Ik heb overigens sinds kort de zeer hoog aangeschreven Furutech AG-12L phonokabel in huis. In de vakantie zal ik 'm eens flink aan de tand voelen, ben benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 december 2009 Report Share Posted 24 december 2009 Seed7 die Oracle kan je n.l. zo prachtig afregelen dat bij een verticaal zetje op de spindel het sub chassis al na 2 bewegingen weer stil staat. geloof ik graag, mij ging het meer om het algemene pricipe, het verschil tussen massaveersysteem en een gedempt massaveersysteem. Even voor de duidelijkheid Seed wat bedoel je ermee. Het verschil tussen Linn, Thorens e.d. en een Oracle (en Avid?) is dat de eerste typen op de veer liggen en het tweede typen aan de veer hangen. Wat de nieuwe Oracle kennelijk doet is een aparte demper naast (!) de veren zetten en er dus niet in. Logischerwijs zou deze aanpassing relatief goedkoop op de V over te zetten moeten zijn. Of het wat oplevert ? Zo'n Oracle is niet vlug te verslaan lijkt me. Is Avid een onbekend, onbemind merk in Nederland? Ik lees en hoor er eigenlijk nooit wat over op de Nederlandse fora. Volgens mij verkoopt Henk wel Avid. Ik heb geen idee hoe het klinkt ivm bv een VPI maar om te zien vind ik Avid best heel fraai. Zeker de Volvere in het zwart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 december 2009 Members Report Share Posted 24 december 2009 [...] Is Avid een onbekend, onbemind merk in Nederland? Ik lees en hoor er eigenlijk nooit wat over op de Nederlandse fora. Volgens mij verkoopt Henk wel Avid. Ik heb geen idee hoe het klinkt ivm bv een VPI maar om te zien vind ik Avid best heel fraai. Zeker de Volvere in het zwart. Avid wordt tegenwoordig gevoerd door Riverside Audio. Het lijkt me stug dat die in Sneek worden verkocht daar ze uit de hoge hoed van een zeer nabije concurrent komen. Staan ze er wel (en ik me dus vergis) is dat mooi meegenomen, het zijn namelijk gewoon h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 december 2009 Report Share Posted 24 december 2009 [...] Is Avid een onbekend, onbemind merk in Nederland? Ik lees en hoor er eigenlijk nooit wat over op de Nederlandse fora. Volgens mij verkoopt Henk wel Avid. Ik heb geen idee hoe het klinkt ivm bv een VPI maar om te zien vind ik Avid best heel fraai. Zeker de Volvere in het zwart. Avid wordt tegenwoordig gevoerd door Riverside Audio. Het lijkt me stug dat die in Sneek worden verkocht daar ze uit de hoge hoed van een zeer nabije concurrent komen. Staan ze er wel (en ik me dus vergis) is dat mooi meegenomen, het zijn namelijk gewoon h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 24 december 2009 Report Share Posted 24 december 2009 [...] Is Avid een onbekend, onbemind merk in Nederland? Ik lees en hoor er eigenlijk nooit wat over op de Nederlandse fora. Volgens mij verkoopt Henk wel Avid. Ik heb geen idee hoe het klinkt ivm bv een VPI maar om te zien vind ik Avid best heel fraai. Zeker de Volvere in het zwart. Avid wordt tegenwoordig gevoerd door Riverside Audio. Het lijkt me stug dat die in Sneek worden verkocht daar ze uit de hoge hoed van een zeer nabije concurrent komen. Staan ze er wel (en ik me dus vergis) is dat mooi meegenomen, het zijn namelijk gewoon h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts