mordante Posted 25 december 2009 Report Share Posted 25 december 2009 [...] Is Avid een onbekend, onbemind merk in Nederland? Ik lees en hoor er eigenlijk nooit wat over op de Nederlandse fora. Volgens mij verkoopt Henk wel Avid. Ik heb geen idee hoe het klinkt ivm bv een VPI maar om te zien vind ik Avid best heel fraai. Zeker de Volvere in het zwart. Avid wordt tegenwoordig gevoerd door Riverside Audio. Het lijkt me stug dat die in Sneek worden verkocht daar ze uit de hoge hoed van een zeer nabije concurrent komen. Staan ze er wel (en ik me dus vergis) is dat mooi meegenomen, het zijn namelijk gewoon h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 december 2009 Report Share Posted 25 december 2009 Avid werd vroeger geimporteerd door Audio Excellence maar door de upgrade naar de Avid II die behoorlijk duurder is, zijn ze waarschijnlijk ermee gestopt. Gr Stef Vroeger......... er is een tijd geweest dat Audio Excellence en nog wat andere bedrijven maar ook particulieren de boot naar Engeland namen en er bij de dichtst bijzijnde hifi winkel erg voordelig konden shoppen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 december 2009 Author Report Share Posted 25 december 2009 [Het verwisselen van de phonokabels deed mijn voorkeur overduidelijk verschuiven van de Oracle naar de Fat Bob. Ik heb overigens sinds kort de zeer hoog aangeschreven Furutech AG-12L phonokabel in huis. In de vakantie zal ik 'm eens flink aan de tand voelen, ben benieuwd! Als ik nog aan die sessie bij jou en daarvoor aan mijn luistersesies denk Paul geloof ik dat gelijk. Die Furutech ken ik nog niet maar dat komt nog wel. Laat het SVP weten! Overigens zijn Die JA's onverslaanbaar. Overigens een wat redelijker prijs dan de Chrystal http://www.soundstage.com/vinyl/vinyl20080701.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 25 december 2009 Report Share Posted 25 december 2009 je kunt nooit een vergelijking maken tussen een Oracle en een Fat Bob ,een appel en een tomaat smaken toch ook niet hetzelfde Het zijn hemelsbreed twee verschillende draaitafels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 26 december 2009 Report Share Posted 26 december 2009 je kunt nooit een vergelijking maken tussen een Oracle en een Fat Bob ,...................... Het zijn hemelsbreed twee verschillende draaitafels Juist daarom kan je het zo leuk vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 december 2009 Report Share Posted 26 december 2009 Hoi Carl, ik heb onlangs de Oracle V naast een Fat Bob beluisterd in Sneek. Beide hebben dezelfde arm gemontereerd (SME V), elementen waren wel verschillend, ik meen een JA MC1 B MK2 in de Fat Bob en een Lyra Helikon in de Oracle. Het verwisselen van de phonokabels deed mijn voorkeur overduidelijk verschuiven van de Oracle naar de Fat Bob. Mag ik daaruit concluderen dat een phonokabel belangrijker is dan het loopwerk..?? Dit houd me dus al lang bezig.. 1. welke invloed heeft het loopwerk (incl motorsturing) 2. welke invloed heeft de arm 3. welke invloed heeft het element 4. welke invloed heeft de phonopre 5. welke invloed heeft de phonokabel En dat dan t.o.v. elkaar. Nou weet ik ook wel dat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 26 december 2009 Report Share Posted 26 december 2009 Same here Hans, ben zelfs laatst een topic gestart over wat dan het verschil is in elementjes. Wordt de invloed van een element niet over gewaardeerd? Zonder goed loopwerk valt alles in de soep. Dus een loopwerk wat stabiel draait en geen invloed heeft op het element. Arm en element combi moet gewoon deugen. Dat is technisch uit te rekenen maar buiten dat ook te zien en te beluisteren. Het elementje moet een naald hebben waarmee het goed kan aftasten en verder weinig bewegende massa. Phonotrap moet technisch in orde zijn, een zeer hoge resolutie kunnen leveren en goed matchen met het element. Make or brake zit voor mij in de bekabeling. Waarschijnlijk omdat ik daar het minst van snap. Want dat zal ongetwijfeld te maken hebben met capaciteit e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 december 2009 Report Share Posted 26 december 2009 Hoi Carl, ik heb onlangs de Oracle V naast een Fat Bob beluisterd in Sneek. Beide hebben dezelfde arm gemontereerd (SME V), elementen waren wel verschillend, ik meen een JA MC1 B MK2 in de Fat Bob en een Lyra Helikon in de Oracle. Het verwisselen van de phonokabels deed mijn voorkeur overduidelijk verschuiven van de Oracle naar de Fat Bob. Mag ik daaruit concluderen dat een phonokabel belangrijker is dan het loopwerk..?? Dit houd me dus al lang bezig.. 1. welke invloed heeft het loopwerk (incl motorsturing) 2. welke invloed heeft de arm 3. welke invloed heeft het element 4. welke invloed heeft de phonopre 5. welke invloed heeft de phonokabel En dat dan t.o.v. elkaar. Nou weet ik ook wel dat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 december 2009 Author Report Share Posted 26 december 2009 [ [quote name='Audiopaul' post='362475' date='24 Dec 2009, Mag ik daaruit concluderen dat een phonokabel belangrijker is dan het loopwerk..? Nee natuurlijk niet Hans. Wij praten hier over zeer hoogwaardige spullen. Het laatste beetje maakt dan wel het verschil uit en volgens mij bedoeld Paul dat ook. Overigens begrijp ik dat die spullen behoorlijk duur zijn allemaal. Het is natuurlijk nogal wat prutswerk om zo'n JA te maken en zo'n Bue Amp is handwerk. Ik vind overigens net als Paul zo'n kabel behoorlijk overpriced. Ik ben ook benieuwd naar zijn bevindingen. Stond overigens die Furutech onlangs niet in de LP? PS is zo,n Siltech niet veel te stug voor een subchasis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 december 2009 Report Share Posted 26 december 2009 [[quote name='Audiopaul' post='362475' date='24 Dec 2009, Mag ik daaruit concluderen dat een phonokabel belangrijker is dan het loopwerk..? Nee natuurlijk niet Hans. Wij praten hier over zeer hoogwaardige spullen. Het laatste beetje maakt dan wel het verschil uit en volgens mij bedoeld Paul dat ook. Overigens begrijp ik dat die spullen behoorlijk duur zijn allemaal. Het is natuurlijk nogal wat prutswerk om zo'n JA te maken en zo'n Bue Amp is handwerk. Ik vind overigens net als Paul zo'n kabel behoorlijk overpriced. Ik ben ook benieuwd naar zijn bevindingen. Stond overigens die Furutech onlangs niet in de LP? PS is zo,n Siltech niet veel te stug voor een subchasis? Hoi Carl, dat bedoel ik dus ook. De Furutech AG-12L Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 december 2009 Author Report Share Posted 26 december 2009 Nu twijfel ik even in welk stadium de Siltech Avondale er bij werd gehaald. Potver.. ik word vergeetachtig. Misschien kan Henk nog even uitsluitsel geven. De kern is natuurlijk dat de zout,peper of een ander kruid uiteindelijk de smaak bepalen hoe goed ook het hoofdgerecht (het loopwerk en de arm) ook is. Daarom zijn zaken als Audioselectief waar nog geexperimenteerd wordt zo van belang. Het is me nooit zo duidelijk geworden naar welke muziek Henk graag luistert (van Aleida wel) maar zijn klankbeschrijvingen klopppen nagenoeg altijd.Ik ga in bed straks lekker de LP lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 januari 2010 Author Report Share Posted 1 januari 2010 dit zijn dus kennelijk de upgrade mogelijkheden (zie onder new), maar wat een geld: http://www.audiomax-ltd.com/turntables2.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 22 januari 2010 Report Share Posted 22 januari 2010 dit zijn dus kennelijk de upgrade mogelijkheden (zie onder new), maar wat een geld: http://www.audiomax-ltd.com/turntables2.htm Ha die Carl, In ieder geval heeft de Ontwikkelaar,Maker van Oracle Delphi besloten om ook op de Analoog dagen te komen op 8,9 en 10 april en dan voor Europa de nieuwe Oracle Delphi Mk VI draaitafel te introduceren, ook natuurlijk te beluisteren, waarschijnlijk via de Arabesque luidsprekers. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 januari 2010 Author Report Share Posted 23 januari 2010 Hai Henk, Ik zal de nieuwe Oracle met plezier komen horen en ook zien. Maar los daarvan wil ik jullie analoge dagen voor geen geld missen. Groet ook aan Aleida! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 februari 2010 Author Report Share Posted 20 februari 2010 Inmiddels is de VI getest door Micky Fremer in de Stereophile. Hij vond hem met Phantom en Lyra beter dan met SME/Oracle en Benz/Oracle Thalia. Ik heb de V dus ook uitgeprobeerd met SME en Graham maar dan de 2.2. Voor mij was dat dus ook de betere match. Met veel interesse ga ik hem bij Henk beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 februari 2010 Author Report Share Posted 20 februari 2010 Inmiddels is de VI getest door Micky Fremer in de Stereophile. Hij vond hem met Phantom en Lyra beter dan met SME/Oracle en Benz/Oracle Thalia. Ik heb de V dus ook uitgeprobeerd met SME en Graham maar dan de 2.2. Voor mij was dat dus ook de betere match. Met veel interesse ga ik hem bij Henk beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 februari 2010 Report Share Posted 21 februari 2010 Inmiddels is de VI getest door Micky Fremer in de Stereophile. Hij vond hem met Phantom en Lyra beter dan met SME/Oracle en Benz/Oracle Thalia. Ik heb de V dus ook uitgeprobeerd met SME en Graham maar dan de 2.2. Voor mij was dat dus ook de betere match. Met veel interesse ga ik hem bij Henk beluisteren. Hey Carl, Zou leuk zijn als je het "betere" ook zou benoemen Hear. Waar zit voor jou de verbetering of waar let jij op waardoor je de combi met Graham verkiest? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 februari 2010 Author Report Share Posted 21 februari 2010 Inmiddels is de VI getest door Micky Fremer in de Stereophile. Hij vond hem met Phantom en Lyra beter dan met SME/Oracle en Benz/Oracle Thalia. Ik heb de V dus ook uitgeprobeerd met SME en Graham maar dan de 2.2. Voor mij was dat dus ook de betere match. Met veel interesse ga ik hem bij Henk beluisteren. Hey Carl, Zou leuk zijn als je het "betere" ook zou benoemen Hear. Waar zit voor jou de verbetering of waar let jij op waardoor je de combi met Graham verkiest? Gr Stef Extreem gezegd het verschil tussen Monet en Toulouse Loutrec Stef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 21 februari 2010 Report Share Posted 21 februari 2010 ...getest door Micky Fremer in de Stereophile... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 februari 2010 Author Report Share Posted 22 februari 2010 ...getest door Micky Fremer in de Stereophile... Je neemt hem niet serieus ? Toch altijd het eerste wat ik lees in de Stereophile net zoals vroeger de Suske en Wiske in de krant. Maar dat was nog in de tijd dat Vandersteen zelf tekende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Hifi bladen zijn de grootste onzin, doorlezen en weggooien wat er instaat zijn moment opname en de commercie speelt daar een grote rol bij,geen goede test geen of bijna geen reclame inkomsten,voorbeeld,bekende redacteur audio blad moest wel eens van opdrachtgever het verhaal herschrijven Audio bladen zijn voor mij reclame bladen : Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 De stereophile is anders een prima blad, prettig om te lezen, voldoende diepgang (en soms best moeilijk). Dat ongenuanceerde geraas op hifi-bladen geeft mij weinig vreugde. Fora lezen is zeker een aardige aanvulling, maar daar wordt 10% ervaring en 90% mening verkondigd. Zoals steeds maar weer blijkt. Dit is mijn mening gebaseerd op een paar jaar leeservaring. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 februari 2010 Members Report Share Posted 23 februari 2010 Hifi bladen zijn de grootste onzin, doorlezen en weggooien wat er instaat zijn moment opname en de commercie speelt daar een grote rol bij,geen goede test geen of bijna geen reclame inkomsten,voorbeeld,bekende redacteur audio blad moest wel eens van opdrachtgever het verhaal herschrijven Audio bladen zijn voor mij reclame bladen : En denk je dat dit met de punt enellen, punt de-ees en punt commen anders is? Alles bestaat tegenwoordig bij de gratie van de reclame. Zonder dit alles zou het een karige boel worden om nog wat informatie te verkrijgen. Zelf een groot gemeengoed als de Donald Duck (ja, die lees ik ook graag onder het excuus dat mijn kinderen abonnee zijn) zou niet meer bestaan. Daar zou je toch niet heen willen? Overheidgesponsorde lectuur blijft dan over, volgens mij ging dat al eens flink fout! Om dit nog een heel klein beetje on topic te houden, waarschijnlijk ging dit draadje dan ook over een mk zoveel, maar dan van Philips... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts