stefk Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Beste, er is al veel geschreven gezegd en uitgeprobeerd ivm stroomkabels. Voor de ene moet het minstens 1m80 zijn, de andere don't care enz Maakt de lengte nu echt uit? Hoor je het verschil tussen 1m80 en 30cm? Waarom ik dit topic start? Wel ik gebruik nu een ander stopcontact in huis waardoor het suprablok vlak achter de installatie komt te liggen. Met max 40cm heb ik echt genoeg voor mn amp. Heb ik al die rare bochten en krullen niet om de kabel gedraaid en geplooid te krijgen richting stekkerblok. Gewoon recht het stekkerblok in, geen vloer te raken, luidsprekerkabel er mooi onderdoor. Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Maakt de lengte nu echt uit? Hoor je het verschil tussen 1m80 en 30cm? Nee. Geen enkele reden om je kabel niet in te korten tot de gewenste lengte. Laat je toch niets wijsmaken Stef! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Een goede stroomkabel, zoals de Oyaide kabel die jij gebruikt werkt als een netfilter. Komt U maar, Miracle! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Ik weet dat ik tinnen oortjes heb en mijn spullen nog niet eens goed genoeg zijn voor de garageset van sommige audiofielen, maar ik heb werkelijk nog nooit een verschil gehoord in netkabels. En ik ben daar blij om want het scheelt een hoop onrust over of die kabel nou wel deugt of niet. Hier dus de standaard rommelbak snoertjes (check uw locale kringloopwinkel!) in gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 maar ik heb werkelijk nog nooit een verschil gehoord in netkabels. Bedoel je een verschil tussen verschillende merken netkabels (ik hoor bij sommige kabels wel degelijk een verschil) of tussen een korte (0,4 m) en een lange kabel (1,8 m)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Beide. Maar ik zei al, met mijn Malle Pietje spullen en mijn rampzalige gehoor zal ik het wel niet horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Ik heb wel eens van een forum lid hear gehoord dat door een lange kabel de afstand van de stoorbron groter wordt en daardoor de kabel de kans heeft de storing te verwerken. Zoiets als een steen die je in het water gooit. Dat zou dan ook (mede) het succes van gevlochten kabels verklaren want daar zit nogal wat koper in. Maar goed dat zou dan meetbaar moeten zijn. Wel eens geprobeerd Sander? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 december 2009 Report Share Posted 20 december 2009 Ik heb in mijn wilde jaren, toen ik nog bij 1 van de best aangeschreven high end winkels werkte, zowat alles geprobeerd Carl. Ik deed erg mijn best maar hoorde het zelfs toen al niet. Zullen dus wel mijn rotte oortjes zijn........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 december 2009 Author Report Share Posted 21 december 2009 maar ik heb werkelijk nog nooit een verschil gehoord in netkabels. Bedoel je een verschil tussen verschillende merken netkabels (ik hoor bij sommige kabels wel degelijk een verschil) of tussen een korte (0,4 m) en een lange kabel (1,8 m)? Kun je iets meer vertellen over de verschillen? De kabel die ik nu heb is maar 1m20 ... dus ook niet de beoogde 1m80 Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 december 2009 Report Share Posted 21 december 2009 Volgens mij zijn er sommige merken die 1.80m als kortse lengte hebben voor hun stroomkabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 december 2009 Report Share Posted 21 december 2009 Ik heb in mijn wilde jaren, toen ik nog bij 1 van de best aangeschreven high end winkels werkte, zowat alles geprobeerd Carl. Ik deed erg mijn best maar hoorde het zelfs toen al niet. Zullen dus wel mijn rotte oortjes zijn........ Ik heb ooit wel eens geexperimenteerd en toen meende ik wel wat verschil te horen tussen een standaard kabel en een gevlochten interlink van Kimber. Maar ja wat moet je er mee wat is beter of niet. Is het moeilijk om te kijken of een stoorbron afneemt naarmate die verder van de bron zit Sander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 21 december 2009 Report Share Posted 21 december 2009 Ik heb wel eens van een forum lid hear gehoord dat door een lange kabel de afstand van de stoorbron groter wordt en daardoor de kabel de kans heeft de storing te verwerken. Zoiets als een steen die je in het water gooit. Dat zou dan ook (mede) het succes van gevlochten kabels verklaren want daar zit nogal wat koper in. Maar goed dat zou dan meetbaar moeten zijn. Wel eens geprobeerd Sander? Je kunt je afvragen of de spullen wel zo goed zijn als je de filter eigenschappen van een netsnoer nodig hebt om een fatsoenlijk geluid te krijgen. Zeker als je kijkt door hoevel meter kabels, hoeveel schakelaars, potmeters, opamps, ADC/DAC's enz het geluid als is gegaan voordat het op de CD staat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 21 december 2009 Report Share Posted 21 december 2009 Ik heb in mijn wilde jaren, toen ik nog bij 1 van de best aangeschreven high end winkels werkte, zowat alles geprobeerd Carl. Ik deed erg mijn best maar hoorde het zelfs toen al niet. Zullen dus wel mijn rotte oortjes zijn........ Ik heb ooit wel eens geexperimenteerd en toen meende ik wel wat verschil te horen tussen een standaard kabel en een gevlochten interlink van Kimber. Maar ja wat moet je er mee wat is beter of niet. Is het moeilijk om te kijken of een stoorbron afneemt naarmate die verder van de bron zit Sander. Worden stoorbronnen ook niet schromelijk overdreven door de leveranciers? Ik woon in een doorsnee woonwijk, heb de PC altijd aan staan in de woonkamer. Onlangs eens de proeft op de som genomen en volumeregelaar maximaal gezet en mijn oor tegen de tweeter aan gehouden: stilte. Vervolgens de AKG K701 opgezet (via Pro-ject Headbox): stilte. Om te checken of ik doof was geworden een test signaal van CD op -70 dB opgezet: ik hoorde het piepje (en daarvoor hoefde de volumeregelaar niet maximaal te staan). Dus ik ben in ieder geval niet doof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 december 2009 Report Share Posted 21 december 2009 De beruchte XTC kabels moesten ook een minimale lengte van 1,8 meter hebben. Maar bij die kabels zou zelfs KT88 grote verschillen horen. Wat klonk dat "verstopt". Alle brijantie was gewoon weg. Net zoals bij de van den Hul netkabels. Dan is een gewoon PC snoer inderdaad beter. Dat er een lengte nodig is zou te maken kunnen hebben met het uitdempen van hoogfrequent in een buis. Maar dan werkt het alleen bij afgeschermde kabels. Ik heb al m'n (gevlochten) netkabels keurig op lengte gemaakt. Daarmee voorkom je een kluwen netkabels achter je set waar de signaalkabels ergen tussenin liggen. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 22 december 2009 Report Share Posted 22 december 2009 Ik heb me ook nooit niks aangetrokken van eventuele "voorgeschreven" lengtes voor bvb netkabels; de kabels die ik heb liggen die zijn gewoon op zulke lengte gemaakt (zelf gemaakt) dat ze zo kort mogelijk zijn en toch overal geraken. En ze liggen zoveel mogelijk gescheiden en/of dwars op de interlinks. Wat ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 december 2009 Report Share Posted 24 december 2009 Onlangs eens de proeft op de som genomen en volumeregelaar maximaal gezet en mijn oor tegen de tweeter aan gehouden: stilte. Vervolgens de AKG K701 opgezet (via Pro-ject Headbox): stilte. Of jij bechikt over wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts