Jump to content

FM Antenne

tube 300
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Dankje George.

Ik heb net even een uurtje staan het boekje van Audioscript staan te scannen

als je dat leest. Weet je dat ik geen onzin vertel en 2 welke antenne je in

w

iemand nog een idee over mijn laatste vraag in dit topic?

Die receiver? Da's een kleinigheid joh, paar eindtransistoren en klaar.

Misschien ook lampjes vervangen.

kan zo'n receiver ook als VV/tuner functioneren?

Guest tubejack
kan zo'n receiver ook als VV/tuner functioneren?

Soms als de voor en eind versterker los van elkaar te scheiden zijn.

Meestal zit er dan een schakelaar of "brugjes" achter op het apparaat

Vanzelf sprekend is het niet .

Het is een zipbestand met de orginele 300dpi hi-res scanner bestanden dus ruim 80mb groot

www.tubejack.nl/Audioscript.zip

Vriendelijke groet,

Jack

P.s. ik laat het niet te lang staan i.v.m. beperkte webspace kan op verzoek altijd weer terug

gezet worden of op een CD worden gebrand.

Ik heb hem

Leuk om weer eens te zien.

Natuurlijk nog niet helemaal door gelezen maar ik kom regelmatig op de verschillende torens (zijn oveigens nu in beheer van Alticom) en dan is het ook leuk om zulks nostalgisch werk te zien.

Ik ga zo nog weer even verder lezen.

Groetjes George

Wel vreemd dat de eigenaar dan aangeeft dat de lampjes gewoon goed zijn. Ook vrij bijzonder dat het maar

Wat mij wel opvalt aan de adviezen over de buien antenne is dat er voorbij gegaan wordt aan de locatie waar er geluisterd wordt.

Woon je net als Jack ver van de zender vandaan dan is een goede richt antenne onontbeerlijk.

Woon je in de buurt van de zender dan is een simpele dipool al voldoende om een goed signaal te leveren.

Een richt antenne zou zelfs dan teveel gain hebben een de ingang van je tunner zelfs kunnen oversturen.

Woon je dicht bij de zender maar wil je andere zenders uit de lucht pakken die veel verder weg staan dan heb je weer wel die richt antenne nodig maar dan niet op de zender dicht bij richten maar naar dat station dat juist moeilijk te ontvangen is.

De zenders die dan dicht bij staan komen evengoed wel binnen dan.

Groetjes George

Hoi George ik woon in midden Limburg ik weet niet of dat in de buurt van een zender is

Hoi Pjotr aan de tuner zal het niet liggen hij is voorzien van nieuwe condensatoren en nagezien door Jack .

Ik was naar een tuner op zoek en er zijn er zoveel te koop maar meestal oud en moet er toch iets aan gedaan worden

dan kon ik maar beter bij Jack kopen

die zijn tenminste helemaal nagezien en up to date gemaakt.

dus dat zit wel goed.

Het zijn mischien stomme vragen die ik stel maar ik heb totaal geen verstand van tuners of antennes.

Ik wil nu wel een antenne aanschaffen (en daar heb ik wat hulp bij nodig )om een beter geluid te krijgen het steekt nu erg af tegen mij cd of lp weergave

Wel vreemd dat de eigenaar dan aangeeft dat de lampjes gewoon goed zijn. Ook vrij bijzonder dat het maar

Guest tubejack
Ik wil nu wel een antenne aanschaffen (en daar heb ik wat hulp bij nodig )om een beter geluid te krijgen het steekt nu erg af tegen mij cd of lp weergave

Lees het boekje eens dat ik op mijn site heb gezet. Dan wordt het vanzelf duidelijk.

:)

Hier zijn alle zenders en frequenties etc te vinden.

http://radio-tv-nederland.nl/

Lees het boekje eens dat ik op mijn site heb gezet. Dan wordt het vanzelf duidelijk.

ik heb het gedownload maar kan het niet openen :(

Guest tubejack

FF proberen, ben het zip bestand aan het downloaden .....

Kun je unzippen met pkunzip en wellicht is dat nu standaard in Windows 7?

Doet het gewoon....

Er zitten 18 bestanden in het zip-file

Winzip

Ik neem aan dat je die gebruikt.

Hier zijn alle zenders en frequenties etc te vinden.

http://radio-tv-nederland.nl/

bedankt dat is handig die frequenties

als ik boekje kan openen ga ik het zeker lezen

maar is het eigenlijk mogelijk om met een tuner qua weergave in de buurt van goeie cd speler of platenspeler te komen ?

Of zal dit nooit kunnen omdat het "uit de lucht" gepikt word?

• 2 years later...
Guest tubejack

Er zijn of worden overal in het land nieuwe FM zenders en antennes geplaatst zie:

http://www.radio-tv-nederland.nl/ Dat zijn investeringen voor 15 tot 20 jaar :)

Dit bedrijf maakt mooie FM antennes.

http://ronsmithaeria...alogue/menu.php

Ik heb daar een antenne besteld, hoop hem in het voorjaar op het dak te kunnen zetten.

De Galaxy 17 . Ga hem in fase op het dak zetten waarschijnlijk 8-14-17 zodat de buurt kan wennen :unsure:

Het is een modulair systeem. Je kunt ook b.v. met een 5 element beginnen de Circulair 5 en dan

steeds uitbouwen. van deze

c5b.jpg

Naar deze Galaxy 17 ....of groter tot 29....32.. :blink:

g17_original.jpg

The Galaxie "17" is our most popular model, recommended by Naim Audio for its excellent characteristics and soundstage on their tuners. The centre of our range, its high forward gain and excellent rejection make it suitable for most applications.Comment below by Malcolm Steward - Audiophile - March 1992.

"To dispel the notion that any aerial will suffice so long as it is roof mounted, compare the signal strengths I measured off the two aerials I have on a 12 foot roof mast. The secondary device is a Magnum Dynalad ST-2 omnidirectional, while the directional multi-element Galaxie 17 is aligned to use the transmitters at Wrotham in Kent and Crystal Palace in south east London. The Magnum Dynalab omni gives 40dB of signal on Radio 3, and the Galaxie gives 67dB, a difference of more than 2mV, more than 22 times the gain. On one of London’s commercial stations the omni manages 39db (89 microvolts) while the Galaxie pulls in 74dB (5 millivolts) the latter being more than 50 times greater. The difference especially on Radio 3, is readily audible. With live broadcasts the Galaxie 17 produces a far deeper soundstage, greater clarity, more depth and substance to instrument timbre, and more low level detail than either the Magnum or the Yagi which the Magnum replaced"

Jack,het zijn geen kleintjes schrik niet,ik had een dertien element en vorig jaar gesloopt ,want analoge tuner al is die gemodificeerd hij komt niet mee met internet streaming.

Guest tubejack

Deze is met een lengte van 1 meter 74 vrij compact.

Hier staat de stream doos uit. :blink: Van 128Kbits ok 192Kbits of 160 Wma wordt ik echt niet gelukkig.

Het haalt het niet bij b.v. een zender zoals Radio M of Radio Noord Holland of Radio 2.

Internet radio staat m.i. nog in de kinderschoenen. Het kan heus wel, maar kom dan met 320Kbits Mepeg 1 layer 3 zoals Linn doet.

Maar dan nog zijn sommige FM stations beter met 384Kbits Mepg 1 layer 2 .... want ook daar is tot de zendmast alles digitaal.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/MPEG-1_Audio_Layer_II