Guest tubejack Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Voor de happy few Hear met een buizen riaa en een soldeerbout. Net als met CD-spelers heb ik een tijd met riaa' s lopen te stoeien. Een "open deur" is natuurlijk de juiste afsluitweerstand, ik benoem hem t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Dat geld alleen in uw combinatie, alle condensatoren klinken goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Dat geld alleen in uw combinatie, alle condensatoren klinken goed D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 dat hoef ook niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Daar kom je nog wel een achter als je niet meer groen achter je oren bent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Ik ben al vanaf 1979 modificeren en ik weet, wij zijn gelukkig niet perfect ,dus we lopen af en toe tegen een muur aan, als je vanaf die tijd bezig bent dan moet je wel wat ervan af weten--ONDERZOEKEN-- anders kun je beter stoppen met modificeren, en ik ben niet anoniem sommige kinne mich Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Ik ben al vanaf 1979 modificeren en ik weet, wij zijn gelukkig niet perfect ,dus we lopen af en toe tegen een muur aan, als je vanaf die tijd bezig bent dan moet je wel wat ervan af weten--ONDERZOEKEN-- anders kun je beter stoppen met modificeren, en ik ben niet anoniem sommige kinne mich Sommige kinne mich? @ Anders kun je beter stoppen? Inderdaad ja @Ik ben al vanaf 1979 enz. En je snap er nog niets van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Ik ben al vanaf 1979 modificeren en ik weet, wij zijn gelukkig niet perfect ,dus we lopen af en toe tegen een muur aan,als je vanaf die tijd bezig bent dan moet je wel wat ervan af weten--ONDERZOEKEN-- anders kun je beter stoppen met modificeren, en ik ben niet anoniem sommige kinne mich Het zou handig zijn als je wat informatie zet in je gebruikers profiel en wellicht ook een link naar je website? Nu ben je voor bijna iedereen anoniem. Je stelt dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Een "open deur" is natuurlijk de juiste afsluitweerstand, ik benoem hem t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Als jullie nou niet zo bang zouden zijn om opampjes te gebruiken (voor mijn part pak je Bursons) dan kun je heul mooie folie C's gebruiken van 2.5% of 1% alsook Welwyn weerstandjes van 0.25%. Dan heb je ook het voordeel dat je de zaak laagohmig kunt houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 Dat geld alleen in uw combinatie, alle condensatoren klinken goed Daar kom je nog wel een achter als je niet meer groen achter je oren bent Dit is een opmerking die geen hout snijdt en zelfs trollerig overkomt. Ik ben al vanaf 1979 modificeren en ik weet, wij zijn gelukkig niet perfect ,dus we lopen af en toe tegen een muur aan, als je vanaf die tijd bezig bent dan moet je wel wat ervan af weten--ONDERZOEKEN-- anders kun je beter stoppen met modificeren, en ik ben niet anoniem sommige kinne mich Beste Wol, Als je al zolang aan het modificeren bent, dan heb je vast veel kennis opgedaan. Waarom niet dan wat van die opgebouwde kennis hier delen, zodat anderen er ook iets van kunnen opsteken. dan lever je tenminste een echte bijdrage aan dit forum. Het alleen maar roepen van dat alle condsensators goed klinken zal best in jouw optiek, maar vertel dan tenminste hoe je aan deze kennis komt en hoe je dat hebt ONDERZOCHT. Want dan lever je opnieuw een echte bijdrage aan dit forum en hebben anderen er wellicht ook wat aan. Nu komt het over alsof je maar wat roept. Ik ben al vanaf 1979 modificeren en ik weet, wij zijn gelukkig niet perfect ,dus we lopen af en toe tegen een muur aan,als je vanaf die tijd bezig bent dan moet je wel wat ervan af weten--ONDERZOEKEN-- anders kun je beter stoppen met modificeren, en ik ben niet anoniem sommige kinne mich Het zou handig zijn als je wat informatie zet in je gebruikers profiel en wellicht ook een link naar je website? Nu ben je voor bijna iedereen anoniem. Je stelt dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 18 februari 2010 Members Report Share Posted 18 februari 2010 Ach ja, die RIAA... Wil ik jullie zondag laten horen dat de beste RIAA g Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 Ach ja, die RIAA... Wil ik jullie zondag laten horen dat de beste RIAA g Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 (...) Dan heb je ook het voordeel dat je de zaak laagohmig kunt houden. Beste KT88, Je presenteert het als ware laagohmigheid een bijkomstigheid... hoe wijs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 Wol we wachten.... @KT88 Zie niet zo het voordeel in van laag ohmig ok veranderingen van zo' n uitgang t.o.v. het riaafilter zullen minder invloed hebben. Buizen verouderen dus de inwendige weerstand zal ook veranderen en zo'n schakeling is vaak hoogohmig en heeft i.d.d. meer invloed... Nadeel vind ik dat bij een laagohmig riaa-filter weer grotere capaciteiten nodig hebt. En condensatoren zijn ook niet altijd stabiel... M.i. lood om oud ijzer. Ik vind zelfs een afwijking van 0,5...1 dB acceptabel hoor je toch niet.... (de meeste) "we" bang van "opamps" nee hoor ik niet meer, mede dankzij jouw input. Ik zie heus wel mooie toepassingen zoals in een MC preamp en in mijn CD-speler en referentie FM tuner doen ze het subliem Maar vind buisjes gewoon leuker en hoe laagohmig wil je het hebben? is 150Ω genoeg? Ik heb ergens nog wel een "zot" en over de top project met 10 buizen even zoeken in het archief.... Vriendelijke groet, Jack P.s. "gevonden" Dit was een "fielproject" om de invloed van de buizen zoveel mogelijk te elimineren zijn 3 mu-stages gebruikt. Beste buizen bezetting AZ1 gaasanode 1e trap 12SX7-GT van RCA 2e trap 8SN7 van Sylvania en de uitgang Dumond 1G4GT DHT alle penthodes Mullard EF184 ..... Ik heb dit 3x gebouwd maar stom genoeg de laatste versie V2.1 gesloopt Voor versie 2.2. die nooit gekomen is.... speelde subliem samen met een Ortofon X5-MC. Tegenwoordig laat ik mijn bouwsels heel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 Laagohmig heeft in zoverre voordelen dat de afwijking in componenten doorgaans kleiner kan worden gehouden, het temperatuurverloop kleiner is, er meer keuze is in componenten en last but not least: gevaar voor instraling stukken kleiner is. Bedenk trouwens ook eens dat condensatoren tegenwoordig slechts in E6 waarden te verkrijgen zijn.......een filter waar bijv. 39 of 56 nF in zit is uit dat oogpunt niet wenselijk. Weerstandjes zijn tot en met E192 gewoon te vinden en niet te gek duur, condensatoren in E6 met 1% ook niet. Met buizen blijft het sukkelen, ze verouderen, piepen, kraken, ruisen en vangen rommel op van buiten (deels ook vanwege de hoogohmigheid). Met buizen is het wel makkelijker ontwerpen dan met transistoren, alhoewel opampjes ook erg makkelijk in de omgang zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 Laagohmig heeft [......] Ok ieder zo zijn ding. Met buizen blijft het sukkelen, ze verouderen, piepen, kraken, ruisen en vangen rommel op van buiten (deels ook vanwege de hoogohmigheid).Met buizen is het wel makkelijker ontwerpen dan met transistoren, alhoewel opampjes ook erg makkelijk in de omgang zijn. N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 N Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 @inbouwen van het element enz. Denk aan de toekomst van de goeroe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 @inbouwen van het element enz. Denk aan de toekomst van de goeroe Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 Beste Miracle Dit is als een grapje geschreven. Maar er zijn genoeg forummers die menen dat alleen AS er verstand van heeft. Tenminste zo lees ik het vaker op de forums. Ik weet wel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 Tegenwoordig lijkt het maar normaal dat je de "vakman" daar maar voor betaald, voor iets wat eigenlijk iedereen met een beetje geduld zelf kan (tenzij je een ernstige vorm van vibohandjes hebt). Tja, als twee linker handen hebt en niet links bent, wat dan? Heb toch wel een beetje de indruk dat er daar veel mensen van rondlopen. Dat is tegenwoordig niet anders dan vroeger. Maar i.d.d. als er maar eentje zou zijn die er verstand van zou hebben en die dan ook nog in Nederland woont, zouden al die fabrikanten van mooie draaitafels en elementen allang failliet zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 19 februari 2010 Report Share Posted 19 februari 2010 Het inbouwen van een element is niet alleen geen rocket science, het is gewoon buitengewoon eenvoudig als je een beetje geduld hebt en uit je ogen kunt kijken. De moeilijk moeilijk cultuur omtrent het inbouwen van elementen is hear jaren geleden begonnen door aanhangers van de vakman. Ik heb dat nooit begrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts