Jump to content

repareren

rikki007
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een set HB 850 speakers van (Philips Zwart bruin notenkleur hout) 3 weg systeem.

EEn van de twee boxen doet niets meer.

1.Hoe krijg je zo'n speaker open...

2.zit er mischien een zekering in een speaker?

Ze zijn een tijd niet gebruikt, de contacpunten van de aansluitingen zijn volgens mij wel schoon.

Wie helpt of kent iemand die repareert in omgeving limburg/brabant?

Hoi,

Ik heb een set HB 850 speakers van (Philips Zwart bruin notenkleur hout) 3 weg systeem.

EEn van de twee boxen doet niets meer.

1.Hoe krijg je zo'n speaker open...

2.zit er mischien een zekering in een speaker?

Ze zijn een tijd niet gebruikt, de contacpunten van de aansluitingen zijn volgens mij wel schoon.

Wie helpt of kent iemand die repareert in omgeving limburg/brabant?

Meestal kun je de kast van speakers niet meer openschroeven. Het filter kun je meestal aan door de woofer er uit te schroeven. Je moet dan eerst voorzichtig het front er vanaf trekken. Dit zit (ook al weer meestal) vast geklikt.

Je kunt er mee naar De Stemvork in Uden of Speakerland in Oss. Beiden hebben ze veel ervaring met speakers en hebben eventueel vervangende luidsprekers (of kunnen deze bestellen). Het is w

Philips gebruikte zo ver ik weet ook geen zekeringen. Er zijn speakermerken die hun speakers wel afzekeren. Dat gebeurd dan vaak met een autolampje. Zoals Hans al zegt, zul je de woofer los moeten schroeven oom aan het binnenste te komen.

Ik ken de speaker dus niet, maar ik geloof niet dat het echt duur zal worden. Philips units zijn normaal gesproken behoorlijk betaalbaar. Ik geloof echter niet dat het aan de units ligt, want dan zouden toevalig alle 3 de units defect moeten zijn en die kans acht ik klein. Grote kans dat het een slecht soldeerpunt op de klemmen is. Mocht de speaker toch afgezekerd zijn, dan kom je er snel genoeg achter als je 'm open hebt.

.........Ik herinner me dat ik destijds de Heren te Dendermonde (Blg.) vroeg welke pokkephilipsproductmanager er verantwoordelijk voor was dat dit speakersysteem .............. bla bla bla

dat was zekers een hele opgave als virtueel persoon :lol:

...dat was zekers een hele opgave als virtueel persoon :lol:

Er zijn meer mensen die met de doden spreken.

Wat betreft de reparatie zou je zelf eerst uit kunnen zoeken of het aan het filter ligt. Meestal is de aansluitterminal wel los te halen, controleer of daar niets los zit. Ook kunnen de aansluitingen op het filter los zijn geraakt, dan moet de woofer er uit, zit er een sierring om? De kast verstevigen, verbouwen of nieuw bouwen heeft meestal wel zin, maar dat is een andere hobby.

dan zou je gewoon kunnen meedenken naar een oplossing voor het probleem en daarnaast nog kunnen melden dat er wat jou betreft nog heel veel mogelijk is in het tweaken aan deze box.

hij kan dan contact met hje opnemen of hier openlijk de vraag stellen.

iemand iets duidelijk maken door zijn spullen af te kraken..................waarom toch?

Want zeg nou zelf, als je relatief veel geld gaat uitgeven voor iets speciaals, dan wil je toch geen spul van een bedrijf dat ook mixers en scheerapparaten maakt. Dan moet het een beetje bijzonder zijn.

Daar hebben toch hele generaties anders over gedacht.

Velen van ons zijn in hun jeugd opgevoed met "Philips-geluid" uit TV's en stereo-installaties, of dat nou Philips, Aristona of Erres was. En dat was niet allemaal doorsnee spul: er was werkelijk schitterende apparatuur bij (ook bv. cassetedecks en MFB-luidsprekers) die ook een hele hoop geld kon kosten. De mensen hadden er het geld voor over want "dan was het ook goed".

Je kunt zeggen wat je wil, maar er is een tijd geweest (zoals in het liedje "a long , long time ago") dat Philips goed en degelijk was.

In die zin heeft Spido gelijk dat onder invloed van "marketing" erg veel kapot is gemaakt, onder andere een hele AV-tak.

Ik hoop dat Rikki007 iemand vindt die het ongetwijfeld erg eenvoudige foutje (hoe kan anders de hele luidsprekers in

als je de post van spido goed leest geeft ie aan dat het weinig zin heeft om ze te repareren ....mits er heel vel werk ingestopt word.

als je de post van spido goed leest geeft ie aan dat het weinig zin heeft om ze te repareren ....mits er heel vel werk ingestopt word.

Het is maar wat je wil. Blijkbaar is de topicstarter uitermate tevreden met hoe de FB850 nu klinkt. Het enige dat hij wil is dat zijn speaker weer werkt. Dat kan echt geen honderden euri gaan kosten. Zoals ik al eerder heb gezegd, waarschijnlijk is het gewoon een slecht/los soldeerpunt op de klemmen. Natuurlijk kan het beter en dan zou ik ook eerder voor andere speakers gaan kijken dan deze proberen op te krikken naar een hoger niveau. Maar als Rikki er zo blij mee is, wat is er dan mis met een reparatie voor een paar

als hij dat allemaal zelf kon doen had ie onze hulp niet nodig in het opsporen van het probleem <_<