Jump to content

K- computer.

carl
 Share

Recommended Posts

Ik geef de computer nog een kans en anders gaat hij naar het grof vuil.

Wat moet je eigenlijk tegenwoordig kopen als je iets zoekt dat:

- niet te groot is

- zo min mogelijk lawaai maakt

- mijn 17 jarige zoon er spellen op kan spelen desnoods met een outdoor geheugen.

Wat voor een prijzen betaal je voor zoiets als je monitor e.d nog goed zijn?

De desktops van Dell zijn meestal erg stil (zeg vanaf 500 euro).

Anders een niet te zwakke laptop (ivm gaming, vanaf 800 euro of zo).

Misschien heb je hier wat aan (als je niet bang bent zelf wat in elkaar te prikken)

http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/

- niet te groot is

- mijn 17 jarige zoon er spellen op kan spelen desnoods met een outdoor geheugen.

Wil je zoon gamen, pak een xbox of playstation .Gamen op een PC of Laptop is een ramp..

Je zult nogal wat power nodig hebben, plus de games van eind volgend jaar zullen zeer waarschijnlijk

alweer zeer slecht lopen.

Voor de Xbox360 is er een oplossing om het gamen iets goedkoper te maken voor de PS3 niet.

Ik weet niet waar je de PC voor gebruikt, maar voor het normale gebruik kom je met een gooedkoop systeem een heel end.

Een systeemkast voor 250 euro moet mogelijk zijn.

Geef zoonlief zijn eigen machine om te klooien, en neem zelf een bescheiden PC waarop je je eigen ding kan doen.

Probleem opgelost. Viriii, malware enz. zijn dan zoonlief's eigen probleem geworden en jij hebt er geen last meer van.

En gezien zoonlief al 17 jaar is, kan die van zijn krantenwijkje best wat extra RAM plankjes kopen als de machine te traag wordt voor zijn spelletjes.

Wat Siep aangeeft is wel een erg goeie, een xBox of een sps voor zoonlief om op te gamen en een hele stille, veilige box voor internet en andere zaken, iets als deze :

overview-routing-size-20091020.png

zo stil als een goede laptop, draait middels het programma Parrallels Desktop ook al je windows applicaties, neemt deze zelfs geheel automatisch over van de huidige PC..

http://store.apple.com/nl/browse/home/shop...family/mac_mini

Geef zoonlief zijn eigen machine om te klooien, en neem zelf een bescheiden PC waarop je je eigen ding kan doen.

Probleem opgelost. Viriii, malware enz. zijn dan zoonlief's eigen probleem geworden en jij hebt er geen last meer van.

En gezien zoonlief al 17 jaar is, kan die van zijn krantenwijkje best wat extra RAM plankjes kopen als de machine te traag wordt voor zijn spelletjes.

Sorry, maar met wat xtra Ram plankjes ben je er niet.

Je moet grafische power hebben.

Dus een super grafische kaart,Prijzen tussen de 200-300 euro.

En je weet zeker dat je volgend jaar weer zo'n investering moet doen.

We willen natuurlijk wel de nieuwe games spelen en niet alleen ouwe meuk.

Stil en nog lekker snel e.d.?

Ik zou gaan vragen bij ikbenstil. Heb ik mijn eigen pc vandaan die hier vlakbij de speakers staat. Leveren ook een prima service, toen mijn pc stilletjes (jaja) overleed van de zomer.

Zelf bouwen deed ik vroeger, maar nu beperk ik me tot zelf kopen. Bevalt veel beter. :D

M :ph34r: rc

Ik denk dat een goede grafische kaart wel duurder is dan

Ik denk dat een goede grafische kaart wel duurder is dan

Het probleem met een x box is dat mijn zoon niet kan spelen met anderen op internet. Dat betekent dat hij al snel onze computer weer gaat inpikken. In alle eerlijkheid had ik gedacht dat ik met 600/700 euro klaar was. Ik ga binnenkort verhuizen en wil het voorzichtig aan doen.

Wat zijn trouwens goede ketens/merken om iets bij te kopen. Vorige keer gekocht bij paradigit.

Het probleem met een x box is dat mijn zoon niet kan spelen met anderen op internet. Dat betekent dat hij al snel onze computer weer gaat inpikken. In alle eerlijkheid had ik gedacht dat ik met 600/700 euro klaar was. Ik ga binnenkort verhuizen en wil het voorzichtig aan doen.

Wat zijn trouwens goede ketens/merken om iets bij te kopen. Vorige keer gekocht bij paradigit.

Het probleem met een x box is dat mijn zoon niet kan spelen met anderen op internet. Dat betekent dat hij al snel onze computer weer gaat inpikken.

With all due respect: als een jong van 17 thuis de dienst uitmaakt dan zit er wat mij betreft iets niet helemaal lekker. Maar goed.

Ik koop mijn computers, indien nodig, bij een klein PC boertje hier in het dorp die ze zelf samenstelt naar mijn wensen.

In vele gevallen is dat even duur of net iets duurder dan de bekende grootgrutters (de speciale aanbiedingen bij de Makro of Lidl uitgezonderd maar daar heb je weinig te kiezen).

De laatst vervangen machine was een Pent IV 1.2 GHz die ik daar in 2002 heb gekocht en zonder enig probleem dit najaar heeft gehaald.

Toen was de harddisk op.........de rest zal het nog wel doen maar is voor hedendaagse begrippen alweer zo verouderd dat er bijvoorbeeld nauwelijks meer RAM-latjes voor te krijgen waren.

In de computer-wereld is dat een Methusalem en een ongekende levensduur.

Die machine gaat nu, voorzien van een verse HDD, zijn verdere leven slijten als muziekserver.

De replacement machine is een Asus motherboard met dual core 3 GHz processor met 2 GB ram, een enorme HDD van 500 GB (hoe krijg ik DAT ooit vol?), een voor mij meer dan adequate videokaart (ik speel geen spelletjes) en een geluidskaart en op mijn verzoek uitgerust met XP pro en wat administratiesoftware.

Totaalkosten 300 euro ex BTW. Ding is retesnel en doet alles wat een simpel mensch als ik maar kan wensen.

De machine voor je zoon zou uitgerust kunnen worden met zo'n GTI Turbo videokaart en daarvan kunnen de kosten zeer uiteenlopen.

Die 1000.....1500 euro van Mordante vind ik ongeloofwaardig, of ik loop alweer aardig achter waar het de performance betreft. Wat ik zeker niet zal uitsluiten.

Het probleem met een x box is dat mijn zoon niet kan spelen met anderen op internet. Dat betekent dat hij al snel onze computer weer gaat inpikken.

Microsoft maakt het inderdaad niet gemakkelijker, met de Sony PS3 is online gaming en over het internet dwalen wel mogelijk.

Wordt overigens vaak niet vreselijk overdreven wat je nodig hebt om een beetje te kunnen gamen ?

Processorsnelheden die hoger liggen dan benodigd, videokaarten met mogelijkheden waarvan maar een klein deel wordt gebruikt.

Vaak kun je met beduidend minder toe dan de freaks je doen geloven, kijk maar eens naar al die pubers die zich op oudere en goedkopere machines heerlijk uitleven.

Hoeveel klachten leverde het spelen op de huidige machine op, hoe vaak kreeg je te horen dat hij in z'n mogelijkheden werd beperkt door tekortkomingen van de hardware ?

Een goede keten noemen is best lastig, uiteindelijk ben je domweg overgeleverd aan het individu dat je helpt in de zaak waar je binnen stapt, de vraag die zich dan opwerpt is of er met je mee gedacht wordt of dat er gewerkt wordt aan de commerci

- niet te groot is

Een Mac Mini is klein en stil, maar is geen hard core gaming machine. Op een Mac kan je zowel OS X als Windows gebruiken.

Op een Mac kan je zowel OS X als Windows gebruiken.

Dat schijnt toch minder goed te werken dan men je wil doen geloven..

Dat is inderdaad erg lang het geval geweest, sinds MS Virtual PC in handen heeft gekregen was het resultaat op z'n zachtst uitgedrukt teleurstellend, echter nu na de introductie van de Intel Macs is die situatie drastisch veranderd.

Na het uitkomen van de eerste serie Mac met Intel processors zijn er nog al wat vergelijkende onderzoeken gedaan die soms zelfs ronduit lovend waren met koppen als " De beste PC is een Mac " en dit op sites en in tijdschriften die zich vooral op het Wintel platform richten.

Natuurlijk blijft de snelheid enigszins achter bij die van de Mac onder OS X, maar zoals Siep ook al zegt waarom zou je Windows willen draaien op een Mac, bijna alles wat op de PC mogelijk is kun je op de Mac ook, zelf heb ik in Windows m'n Nokia software draaien en de PSU Designer van Duncan Amps, domweg omdat hiervoor nog geen alternatieven bestaan.

Gamen is ook zoiets, maar gezien het marktaandeel van Apple in de States gestaag groeit zie je steeds meer beschikbaar komen, kijkend naar de verkopen over het jaar 2009 zal deze trend zich beslist voortzetten.

Allerlei Freeware bestaat ook voor de Mac, OpenOffice, Audacity, VLC, en nog vele anderen.

Maar misschien is het wel goed dat je vooral blijft twijfelen, niet overstapt, het platform niet te groot maakt, blijven wij hier lekker verschoond van allerlei ellende, virussen, trojans etcetera.

<_<

enige tijd geleden heb ik mijn grote PowerMac vervangen door een laptop, uitgaand van een schone machine heeft het een half uurtje geduurd om - volledig automatisch - alle programma's, instellingen en bestanden van de oude machine over te nemen, alleen de drivers van printer en scanner heb ik moeten vernieuwen omdat die onder SnowLeopard niet konden draaien, dus al met al wel een uurtje werk.

Later Windows XP opnieuw ge

Op een Mac kan je zowel OS X als Windows gebruiken.

Dat schijnt toch minder goed te werken dan men je wil doen geloven..

Waarom zou je dat willen :confused:

Nou, zo'n (redelijk goedkoop) apparaatje (Mac-mini) speelt Bluray bestanden hardstikke mooi af, hetzij via het meegeleverde Front Row/Quicktime (na wat gratis updates uitvoeren), hetzij via VLC-player. Aangezien er momenteel nog geen ingebouwde Bluray-spelers/branders te verkrijgen zijn in een Mac, verkrijg je de bestanden via downloaden (torrents) of via bestandsuitwisseling op een externe harddisk. Voor dat laatste is een externe harddisk met NTFS er op het gemakkelijkst, omdat dat de enige manier is om Bluray bestanden groter dan 4 GigaByte gemakkelijk uit te wisselen tussen diverse Apple/Windows computers. Aangezien Apple-computers wel kunnen lezen van NTFS, maar er niet (eenvoudig) op kunnen schrijven, doe je dat schrijven naar externe NTFS-harddisks vanaf de Windows-partitie (XP-SP2) op je Apple computer, vanuit een tussen de OS'en gesharede mappenstructuur.

Dat is het antwoord.

een enorme HDD van 500 GB (hoe krijg ik DAT ooit vol?)
Dat was de uitspraak bij ons thuis ook toen er een pc kwam met een harde schijf van wel 20Mb (ongeveer 2000 gulden, eind jaren 80). Op een floppy (5,25") kon 180kb. Je kon toen kiezen uit verschillende monitoren; wit-, groen- of amberkleurig beeld voor monochroomschermen maar er waren al 16-kleurenbeeldschermen. Zat je op een groen scherm Lazy Larry tikkend op "wilde" avonturen te sturen en heel andere Engelse woorden te leren dan je op school deed.

Maar toen de grafische vormgeving eenmaal goed op gang kwam was het hek van de dam wat benodigde schijfruimte betreft.