Jump to content

Hoofdtelefoon bij mp3

stefk
 Share

Recommended Posts

Hello hello,

Onze dochter krijgt een mp3 speler voor haar verjaardag. Daar we geen voorstander zijn van oortjes, hebben we besloten er een koptelefoon bij te kopen.

Ik stond in de mediamarkt en zag daar een gigantisch rek vol koptelefoons, lopende van 20 tot 250 euro. Bekende merken zoals Philips Sennheiser, AKG en vele onbekende voor mij.

Iemand een idee welk type of merk te doen is voor 50

Het schijnt dat de Philips-en erg goed zijn in die prijsklasse. Let er vooral op dat het ding goed zit, niet bij het minste of geringste van het hoofd valt en dat je geen "zweetoren" krijgt. Verder klinken die dingen in deze prijsklasse allemaal wel zo'n beetje hetzelfde, afgezien van de klankkleur die de fabrikant eraan meegeeft. Dus een Sennheiser klinkt als een Sennheiser, en BD als BD.

Een toppertje die ik uit ervaring kan aanbevelen is de Sennheiser PX100. Deze valt ruim binnen het budget en klinkt erg goed, niks geen bass boost of zo maar gewoon een mooie, natuurlijke en ongekleurde sound. Grote kans dat pa 'm ook "even" leent van dochterlief! :D

Bovendien is 'ie handig opvouwbaar en in een soort hard case te vervoeren. De iets duurdere PX200 valt ook nog binnen het budget maar is beslist niet beter dan de PX100. Het is wel de gesloten uitvoering van de PX100, dus in sommige gevalligen (bijv. in de trein) wellicht te verkiezen boven de PX100

Zeker even gaan luisteren naar die PX100! B)

se05.jpg

Een toppertje die ik uit ervaring kan aanbevelen is de Sennheiser PX100. Deze valt ruim binnen het budget en klinkt erg goed, niks geen bass boost of zo maar gewoon een mooie, natuurlijke en ongekleurde sound. Grote kans dat pa 'm ook "even" leent van dochterlief! :D

Bovendien is 'ie handig opvouwbaar en in een soort hard case te vervoeren. De iets duurdere PX200 valt ook nog binnen het budget maar is beslist niet beter dan de PX100. Het is wel de gesloten uitvoering van de PX100, dus in sommige gevalligen (bijv. in de trein) wellicht te verkiezen boven de PX100

Zeker even gaan luisteren naar die PX100! B)

se05.jpg

We hebben twee exemplaren thuis van de PX 100 en ik heb het ding -naar volle tevredenheid- ook anderen aangeraden! Ook prima geschikt om ongestoord naar youtube te luisteren.

Thanks allemaal

Zal informeren naar de PX100 en eens Philips ernaast zetten.

De Hardcase is idd handig voor op reis of als ze naar de grootouders gaan slapen

Gesloten kan ook wel handig zijn om anderen niet al te veel te storen ...

Trein laat nog wel op zich wachten, Lana w pas 10

En ja Paul, vader lief zal ook wel eens aan de mp3 hangen :D

Gr

Stef

Vergeten vragen

is zo'n PX100 gemakkelijk te verkleinen voor een kinderhoofd of is deze dan nog te groot?

Gr

Stef

No problemo, is gewoon instelbaar van heel klein tot heel groot. :D

Kan ik het eens op de poezen uitproberen. :D

Gr

Stef

Door jullie inbreng is het een Sennheiser PX100 geworden, wel het nieuwe type II want de vorige was niet meer te koop in de mediamarkt.

iedereen bedankt, heeft mij en vooral mn vrouw veel tijd bespaard in de winkel + internetten.

Vertrouwen op je medemens kan eens geen kwaad en dan gewoon kopen. Punt gedaan en geen gepieker meer. morgen kan ik er ook eens naar luisteren wegens birthday dochter.

De mp3 is een Philips Go Gear Vibe 4G geworden

Gr

Stef

• 3 weeks later...