Harbeth Posted 30 december 2009 Report Share Posted 30 december 2009 Een aantal weken geleden liet ik weten dat er gewerkt werd aan een Dayens Ampino (upgrade version). Gisteren aan het eind van de middag is het ding vanuit Servi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Ik vraag me wel af of we met zijn allen soms (zeg maar regelmatig) niet onnodig veel betalen wanneer je naar dit prima versterkertje geluisterd hebt! Gefeliciteerd met je aanwinst. Wat mij opvalt in audio land is dat er steeds meer 2 extremen ontstaan. Aan de ene kant de low budget massa apparaten, waarvan je denkt: hoe is het mogelijk dat ze het ervoor kunnen maken? DVD spelers voor 70 euro, ht setjes met 5 speakers en sub voor 200 euro etc. Dit zijn de apparaten die als ze stuk gaan (en dat doen ze vaak ook binnen 2 a 3 jaar, want de kwaliteitscontrole zal wel afwezig zijn) gewoon weggooit, omdat repareren duurder is dan een nieuwe. Aan de ander kant schuift "high end" steeds meer op naar belachelijke prijzen, als of dat soort prijzen nodig zijn om je te kunnen onderscheiden. Zo zag ik laatst dit absurde merk (geen apparaat onder de $25000) http://www.ypsilonelectronics.com/ De vraag prijs staat in geen enkele relatie met het product (hoe mooi ook, maar 50k$ voor een cd loopwerk en dac is absurd) En hoeveel speakers van $100.000 of ver daarboven zijn er tegenwoordig niet? http://www.audiojunkies.com/blog/1677/the-...rs-2009-edition Het geldt gelukkig niet voor alle merken, sommige hebben nog wel een gezonde prijs/kwaliteit verhouding (ik denk aan Cambridge, Bryston, T+A, Denon en dat soort fabrikanten. Array mag van mij daar ook aan toegevoegd worden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Gefeliciteerd Harbeth ,gelukkig klinkt het goed ,is toch afwachten als combinatie bij je overige spullen[ speakers]. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 Harbeth, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je er tegenaan kijkt over een paar weken, als je versterker en jij zijn gewend. Dan weet je toch pas goed wat je in huis hebt gekregen. Ook nog gefeliciteerd met je luidsprekers, dat zijn vast hele mooie. Ik heb veel goeds gehoord over het merk. groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 31 december 2009 Report Share Posted 31 december 2009 gefeliciteerd. mooi apparaat, mooie speakers lekker luisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 31 december 2009 Author Report Share Posted 31 december 2009 Mumsoft heeft gelijk: ik ben zelf ook benieuwd hoe ik de geluidskwaliteit over een paar dagen waardeer. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar de 'goedkope' versterkers van bekende merken als NAD en Cambridge (heb ik thuis gehad en uitgebreid beluisterd) waren klankmatig een enorme teleurstelling en de Ampino is mij na 3 dagen niet tegengevallen! Natuurlijk, het ding heeft niet de kracht van mijn 840 V2 of de verfijning van de BlueNote S-1 Signature ) op de foto onderop het rekje en ook mijn LA Audio klinkt beter, maar eigenlijk klopt de Ampino tonaal absoluut. Bepaalde opnamen excelleren met dit kleine ding, andere klinken wat dun, maar doen dat ook op andere versterkers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 1 januari 2010 Report Share Posted 1 januari 2010 Mumsoft heeft gelijk: ik ben zelf ook benieuwd hoe ik de geluidskwaliteit over een paar dagen waardeer. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar de 'goedkope' versterkers van bekende merken als NAD en Cambridge (heb ik thuis gehad en uitgebreid beluisterd) waren klankmatig een enorme teleurstelling en de Ampino is mij na 3 dagen niet tegengevallen! Natuurlijk, het ding heeft niet de kracht van mijn 840 V2 of de verfijning van de BlueNote S-1 Signature ) op de foto onderop het rekje en ook mijn LA Audio klinkt beter, maar eigenlijk klopt de Ampino tonaal absoluut. Bepaalde opnamen excelleren met dit kleine ding, andere klinken wat dun, maar doen dat ook op andere versterkers. Dat zal je toch niet lukken tegen m,n schenen schoppen van z,n afstand. , nogmaals fijn dat het nu al mooi klinkt . gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 1 januari 2010 Report Share Posted 1 januari 2010 Ik vraag me wel af of we met zijn allen soms (zeg maar regelmatig) niet onnodig veel betalen wanneer je naar dit prima versterkertje geluisterd hebt! Gefeliciteerd met je aanwinst. Wat mij opvalt in audio land is dat er steeds meer 2 extremen ontstaan. Aan de ene kant de low budget massa apparaten, waarvan je denkt: hoe is het mogelijk dat ze het ervoor kunnen maken? DVD spelers voor 70 euro, ht setjes met 5 speakers en sub voor 200 euro etc. Dit zijn de apparaten die als ze stuk gaan (en dat doen ze vaak ook binnen 2 a 3 jaar, want de kwaliteitscontrole zal wel afwezig zijn) gewoon weggooit, omdat repareren duurder is dan een nieuwe. Aan de ander kant schuift "high end" steeds meer op naar belachelijke prijzen, als of dat soort prijzen nodig zijn om je te kunnen onderscheiden. Zo zag ik laatst dit absurde merk (geen apparaat onder de $25000) http://www.ypsilonelectronics.com/ De vraag prijs staat in geen enkele relatie met het product (hoe mooi ook, maar 50k$ voor een cd loopwerk en dac is absurd) En hoeveel speakers van $100.000 of ver daarboven zijn er tegenwoordig niet? http://www.audiojunkies.com/blog/1677/the-...rs-2009-edition Het geldt gelukkig niet voor alle merken, sommige hebben nog wel een gezonde prijs/kwaliteit verhouding (ik denk aan Cambridge, Bryston, T+A, Denon en dat soort fabrikanten. Array mag van mij daar ook aan toegevoegd worden) En dan kan je je ook nog afvragen hoeveel van die absurd dure producten ook nog eens als "wegwerpapparaat" worden gekocht door mensen die van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten kopen van hun geld.... Het zullen echt niet allemaal audiofielen zijn die dit soort spul kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 1 januari 2010 Author Report Share Posted 1 januari 2010 ik krijg niet de indruk dat het geluid nog verandert/verbetert, maar dat was koud uit de doos eigenlijk al zo. Volgens het bijgevoegde 'rapport' van de ontwerper heeft ieder apparaat geproefdraaid, leuk trouwens dat er een handgeschreven serienummer opgeplakt is dat ook op het garantiebewijs zit (inclusief handtekening van de beste man). Volgende week plug ik de boel weer om naar de Cambridge 840 en dan pas weet ik eigenlijk hoe de Ampino klinkt! Verrassend vind ik dat de speakers (Harbeths) zich prima laten aansturen ondanks het feit dat er maar 2X25 w geproduceerd wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 en toen was het al een tijdje stil,....................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 Ron ik heb vrijwel wekelijks "nieuwe" aanwinsten .... klein of groot. Daar ga ik jullie niet mee vermoeien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 23 februari 2010 Author Report Share Posted 23 februari 2010 en toen was het al een tijdje stil,....................... Ik weet niet of je mij bedoelt?, maar het klopt wel. Heb de laatste tijd een beetje geswitcht tussen de versterkers om een (geluids)beeld te krijgen. Duidelijk is wel dat versterkers onderling enorm verschillen, meer dan ik voor mogelijk heb gehouden. Ik heb nu mijn LA Audio buizenversterker weer eens aangesloten en dan valt weer op hoe anders (vooral krachtig) dit klinkt in vergelijking met de Dayens Ampino en ook met de Cambridge 840. De Dayens is een prima versterker die er prachtig uitziet en mooi snel klinkt. De breedte en detail van de Cambridge haalt de Ampino niet, maar het ding klinkt muzikaal en fris. Nog even over de LA Audio: de Tannoy Speaker Reference Cable laat zich hier niet van zijn beste kant horen op deze versterker. Ik heb voor de buizenversterker een Best Wire gekocht die het totale geluidsbeeld meer in balans brengt (lees: fraaier klinkt). Ik weet niet hoe het kan, maar het is absoluut zo dat met deze kabel de buizenversterker meer in balans klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts