Jump to content

vragen over aansluiten element ??????

symfo
 Share

Recommended Posts

[Beste Symfo,

Volgens mij kun je het beste, gezien jou installatie,draaitafel, arm en zeer zeker niet te vergeten jou smaak denken aan een Benz Micro Glider H 2

MvG Haudio,

Hallo Haudio

Waarom een H 2 ?

Is het niet zo dat op een Blue Amp een L beter past?

:D Zo langzamerhand begin Ik nog wat te leren hier :D

[Beste Symfo,

Volgens mij kun je het beste, gezien jou installatie,draaitafel, arm en zeer zeker niet te vergeten jou smaak denken aan een Benz Micro Glider H 2

MvG Haudio,

Hallo Haudio

Waarom een H 2 ?

Omdat een L2 meer een extra verfijnt element is qua klank , zoals jij zegt voor tingeltangel muziek, omdat jij meer van drive in de muziek houd.

Is het niet zo dat op een Blue Amp een L beter past?

:D Zo langzamerhand begin Ik nog wat te leren hier :D

Natuurlijk gaat dat steeds beter.

Op de Blue-Amp kunnen zeer veel elementen aangesloten worden, omdat er de instelmogelijkheden voor zijn, deze zitten er niet voor niets op, maar anders kun je Rolf toch nog vragen, Rolf heeft op mijn aanraden een Lyra Dorian aangeschaft en is daar zeer tevreden mee.

MvG Haudio

Klopt helemaal. Inderdaad heb Ik contact met Rolf gehad en hij is uitermate goed te spreken over de Dorian.

Ik heb deze even op de Blue Amp workshop in Sneek mogen beluisteren op de oude Thorens en die paar kleine indrukken die Ik er van gekregen heb waren zeer goed.

Helaas is deze net boven mijn huidige budget. :mad2:

Meer verfijning, detail in zowel toon als dynamiek, kan ik niet rijmen met tingel-tangel muziek, dat je voor meer drive een minder verfijnde bron zou moeten kiezen lijkt al helemaal volslagen kolder.

Wanneer gaan we eens begrijpen dat je voor verschillende soorten muziek g

Guest kikkervisje
Meer verfijning, detail in zowel toon als dynamiek, kan ik niet rijmen met tingel-tangel muziek, dat je voor meer drive een minder verfijnde bron zou moeten kiezen lijkt al helemaal volslagen kolder.

Wanneer gaan we eens begrijpen dat je voor verschillende soorten muziek g

Guest kikkervisje
Is het niet meer een accent van het element, waar hier sprake van is? De ultieme detail-graver versus een element dat meer cohesie aan de 'sound' geeft?

Zoiets als: ik schenk de wijn nu uit in kristal?

Ik heb nog een weinig gebruikte ZYX te koop uit eind 2007 op 2 e hands , ook een top elementje aleen niet zo goed als de vd hul condor vind ik persoonlijk , ik heb geen problemen met de vd hul in de vpi , maar het afstellen van een element gaat bij mij niet verder dan VTA instellen , nauwkeurig de naaldkracht instellen met een goede meter , kijken of de naald rechtstaat tov de groef en de juisteafsluitimpedantie instellen op de phonotrap .

De zyx is eigenlijk niet helemaal geschikt voor de vpi arm aangezien er een extra elementgewichtje moet worden geinstalleerd

gr :angry: hj :D

Is het niet meer een accent van het element, waar hier sprake van is? De ultieme detail-graver versus een element dat meer cohesie aan de 'sound' geeft?

Detail en cohesie zijn toch geen tegenstellingen? Een goed element doet beide goed. Dat soms cohesie voor sommigen door detail minder duidelijk wordt is een ander verhaal maar dat ligt over het algemeen niet aan het element.

;)

hear, hear.............

:rolleyes:<_<

Alhoewel, er zijn elementen die het in het laag aardig laten liggen of in het hoog behoorlijk oplopen en daardoor inderdaad - schijnbaar - meer detail laten horen,

de tonale balans is dan domweg niet in evenwicht, fout dus...........