Jump to content

vMedevoort Pa600

Sherwin
 Share

Recommended Posts

Is hier iemand op het forum die ook in bezit is van deze zeer goede versterker? Of iemand die er ooit ervaring mee heeft gehad, want volgensmij is dit echt een uniek apparaat (eigenlijk bedoelt voor de studio) maar hij klinkt wel zo afschuwelijk goed!

Echt een versterker met Slam, en speciaal opgebouwde trappen (je komt het niet dagelijks tegen).

Mvgr, Sherwin

Beste Sherwin,

Deze versterker heb ik mogen beluisteren

bij Sebastiaan destijds op mijn gemodificeerde Infinity Omega's. Het geluid was zeer gecontroleerd en transparant met veel details. Een prachtige versterker :)

Groet

Rene

In de tv reclame van de Postbank (die ene die is opgenomen in de studio) met Xander de Busonjuh enzo komen trouwens ook een paar van Medevoort re8.5 speakers in voor. Die grote "linesources" aan de zijkant als je door het glas naar de Postbank helden kijkt.. jaja, scherp hje? ;)

Geplaatst door PD:

In de tv reclame van de Postbank (die ene die is opgenomen in de studio) met Xander de Busonjuh enzo komen trouwens ook een paar van Medevoort re8.5 speakers in voor. Die grote "linesources" aan de zijkant als je door het glas naar de Postbank helden kijkt.. jaja, scherp hje? ;)

Weet je toevallig ook wat voor setje er gebruikt wordt in die reclame van Planet internet? :D Die ene waarbij er een 'virus' het huis binnenkomt en (o.a.) de cd-speler molt door het loopwerk af te breken...

Ziet er niet heel goedkoop uit, die set (die kleine speakertjes die erbij staan wel trouwens). Champagne- of zilverkleurig setje is het...

Geplaatst door PD:

Beste,

Te gek! Ad verdient het. Heleaas kent bijna niemand deze fraaie two tower line source hybride elecrostaten. Ik heb ze mogen beluisteren bij van Medevoort zelf, en zonder andere systemen te kort te willen, is dit wel het fraaiste hybride systeem. De ESL liefhebbers zullen nu hun vraagtekens zetten, maar ik vond de intergratie waanzinnig!

En ja ik geef eerlijk toe, die rust, maar vooral natuurgetrouwheid van bekkens, kan een ESL zo waanzinnig mooi. Het laag het zijn kwaliteiten in de rust, ens trakheid. Geen extreme slamm weergever, maar recht, strak en zeer open en uitgebalanceerd. Wie het geld ervoor heeft, moet ze beslist eens horen.

Groeten,

Bas

Luidsprekers van vanMedevoort heb ik nooit mogen beluisteren maar versterkers gelukkig wel. Kan je zeggen dat je in princiepe altijd een goede versterker hebt als je er een van VanMedevoort koopt. Ze klinken gewoon te gek. Moet alleen effe letten op het vermogen als je electrostaten gaat aansturen.

VanMedevoort is altijd goed denk ik zo...

Je project van je weergevers is klasse uitgepakt zie ik?...,

Heb eigenlijk nog niet van je vernomen hoe ze klankmatig zijn,of wellicht wel,maar ik kan het me niet meer voor de geest halen.

En tja VM......,dat weet je wel hoe ik daar over denk,en na ruim 6 jaar trouwe dienst werkt m'n loopwerk nog steeds toppie!!

-- Hans.

Geplaatst door The Koosjer connection:

Je project van je weergevers is klasse uitgepakt zie ik?...,

Heb eigenlijk nog niet van je vernomen hoe ze klankmatig zijn,of wellicht wel,maar ik kan het me niet meer voor de geest halen.

En tja VM......,dat weet je wel hoe ik daar over denk,en na ruim 6 jaar trouwe dienst werkt m'n loopwerk nog steeds toppie!!

-- Hans.

Wat heb jij van VM staan naast 't loopwerk (VRDS?)? Zelf heb ik de MA111 geintegreerde versterker en de DD7.5 speakers. Ik denk dat ik hier nog heel oud mee ga worden ook al hoor ik bijna elke dag zoveel ander/duurder apparatuur.. Geef mij maar VM! :D

Klopt helemaal Henk,ik kan/mag nog steeds niet van de opper-goeroe de site op :(

De set zoals ie bij mij speeld:

Het loopwerk is de CT 333

DAC is de DA 222

En de versterkers zijn de CA en de PA 222

Verder zijn de interlinks en de luidspreker-kabels ook van VM in zilver.

De weergevers zijn Magnats.

En van het loopwerk ben ik de trotse aller,aller eerste bezitter in Nederland. :D

Bij toeval,toen ik 'm had beluisterd bij Raf,en gelijk gekocht had,bleek het de eerste te zijn die in de publieke verkoop kwam.

Het is een leuk verhaaltje natuurlijk,maar niet meer dan dat,

Maar het speeld nog steeds toppie!

tot zover,--Hans.

Mag ik weer Jee-Pee? :(:D

hallo ik ben nieuw hier maar heb al 10 jaar

een vanmedevoort set in huis namelijk

de ca 220 voorversterker

en twee maal de pa 330 einverst

ik heb ze al lang maar ik peinz er niet over

om ze weg te doen ik vind ze super klinken.

ik draai met een teac vrds 10

en magnepan speakers super kombinatie.

ik heb alle komponenten zelf verbeterd

met uitgebouwde voedingen betere stabilisatie elco,s en zo

kontacten doorgesoldeerd ik zou

het nooit weer terug brengen in orginele

staat want het verschil is navenant groot

zo stabiel zo ruimtelijk zo veel controle

over de speakers en dynamiek zonder einde.

Het zijn de fantastische P12's :D

Mooie open weergevers met een ge*l strak laag,en al minstens 15 jaar in m'n bezit zoniet langer :D

--Hans

Oh, die ken ik niet (van voor mijn tijd ;) ). Zal eens wat zoeken op het www...

Geplaatst door Henrie:

Oh, die ken ik niet (van voor mijn tijd ;)

Ik geloof het ook,al is het niet veel? ;):D

Nee,het was gewoon voor mijn oren de beste weergever voor de set,

De luister-sessie's bij Raf destijds kwamen niet verder dan m'n Magnats,en de rest kon ik gewoon niet betalen :(:D

-- Hans

Wat dacht je wat ik bedoelde dan?,

Toch niet je leeftijd[?] :D,

Kzou niet durven...... ;)

--Hans

Nou dat dacht ik wel eigenlijk... Maar dat bedoelde je niet dus ;) Ach, het zij je anders wel vergeven hoor ;)

Sherwin,

Ik heb eigenlijk een vraagje, door de Seas middentoner in een openbaffle te zetten, wordt het open magneetsysteem dat deze driver heeft wel een erg makkelijke prooi voor stof en ander vuil, volgens mij wordt daar ook voor gewaarschuwd door de fabrikant iig door intertechnik: "Vorsicht: Mitteltongeh