Jump to content

Nieuw loopwerk CD-speler

Miracle.
 Share

Recommended Posts

Die Sony loopwerken zijn moeilijk te krijgen, worden ook al vele jaren niet meer gemaakt. Ik heb er wellicht nog wel een reserve loopwerk voor je, ik heb een klein probleem met mijn Sony SCD-555 en denk erover na om hem weg te doen. Ik dacht dat het aan mijn loopwerk lag, maar met het nieuwe loopwerk bleef het probleem bestaan en ben er eigenlijk wel klaar mee.

Zonde van de Vacuumstate mode (of zit daar het probleem?)

Hoe bevalt die MHZS?

Die Sony loopwerken zijn moeilijk te krijgen, worden ook al vele jaren niet meer gemaakt. Ik heb er wellicht nog wel een reserve loopwerk voor je, ik heb een klein probleem met mijn Sony SCD-555 en denk erover na om hem weg te doen. Ik dacht dat het aan mijn loopwerk lag, maar met het nieuwe loopwerk bleef het probleem bestaan en ben er eigenlijk wel klaar mee.

Zonde van de Vacuumstate mode (of zit daar het probleem?)

Hoe bevalt die MHZS?

Nee, de speler doet het opzich, maar heeft ander raar probleem en heb geen zin om hem op te sturen om te repareren, maar gebruiken doe ik hem nu al een jaar of twee niet meer. Die MHZS is geweldig, en zit een Philips CDM 2 Pro loopwerk in, een van de zeer weinige (huidige) loopwerken die w

De VAM 1202 vind ik eerlijk gezegd een van de slechtste loopwerken die ik ken. Zolang ze het doet is het prima, maar de levensduur van 1202 loopwerken is dramatisch slecht. Geef mij maar de oudere CDM loopwerken ipv die weggooi VAM1202 en 1210 loopwerken.

Sorry, maar ik ken toch een aantal spelers met 1202 loopwerken die al zo'n 15 jaar probleemloos werken. Het is alleen oppassen met namaak Chineese 1202 loopwerken. Die gaan idd niet veel langer dan 2 jaar mee, en bij intensief gebruik zelfs minder dan een jaar.

Tegenwoordig worden die loopwerken ook in Japan gemaakt, en die zijn, voor zover ik kan constateren wel goed.

Ik heb een jaar of 4 geleden een paar van die Japanse 1202's in verschillende spelers van kennissen gebouwd, en die doen het, ondanks bij sommigen intensief gebruik, nog steeds naar volle tevredenheid.

Mvg. Miracle.

P.S. De CDM Pro 2 loopwerken zijn idd nog beter dan de CDM12/VAM1202, maar helaas nog slechter aan te komen.

Wanneer jij (of iemand anders) een adres weet waar ik voor een fatsoenlijke prijs deze loopwerken kan kopen houd ik me aanbevolen.

Ik ga binnenkort een paar van die dingen bestellen bij Daisy Laser, als er een of meer voor jou mee moet komen moet je 't maar zeggen Miracle.

Helaas leverd Daisy laster enkel de namaak CDM 12 pro2 loopwerken, meer bekend onder de noemer VAU1254/31LF.

Hier heb ik er ook al

Wat is precies het probleem Arjen?

Zijn inderdaad mooie loopwerken, is best de moeite om die speler weer in orde te maken.

Wanneer het laatste nummer is afgelopen blijft de speler doordraaien en reageren de speler nergens meer op. Je moet hem dan uitzetten en weer aanzetten en dan doet hij het weer normaal. Het lijkt alsof hij niet ziet dat de cd is afgelopen, dus ik dacht dat het in mijn loopwerk zat. Na veel moeite een loopwerk kunnen vinden, maar loste probleem niet op en ben er nu wel klaar mee en staat al enige tijd in doos in een berging ergens.

Hallo KT, Heb laats een Stello transport over genomen en (voor peace of mind) zou ik wel een reserve loopwerk willen hebben liggen op de plank

Volgens Stello is het een VAM1210, maar daar vind je maar weinig over. Mogelijk past deze unit verkocht door Daisy

http://www.daisy-laser.com/products/cd/mod...065/l121065.htm

Maar zeker weet ik het niet. MIsschien jij iets meer van deze VAM wereld :)

Een zooi discussie op diyaudio

http://www.diyaudio.com/forums/digital-sou...vam-1210-a.html

en op zelf bouw forum

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi...=20&t=10096

Op diyaudio schrijft een zeker Mooly

The CDM12.4 (and it's VAM equivalent) have an IC on the pickup... a TDA1302 RF amp

The CDM12.1 and it's VAM counterpart do not.

The "polarity" of the magnet on the platter is opposite too... it repels the disc clamp if you try and fit the wrong one.

(Ik hem mijn speler nog niet open gemaakt om te kijken of ik de IC zie. Weet ook niet of dat makkelijk te spotten is)

Dus is het denk wel belangrijk om dit te checken voordat je iets koopt. Als de L1210/65 past en nog steeds door Daisy verkocht wordt, zou ik wel intersse hebben (mits betaalbaar natuurlijk)

VAM 1202 datasheet kun je hier vinden

http://www.datasheetarchive.com/datasheet-...SA00106829.html (klik op dpwnload voor een pdf)

@Miracle, sorry voor het hi jacken van je draadje

Helaas leverd Daisy laster enkel de namaak CDM 12 pro2 loopwerken, meer bekend onder de noemer VAU1254/31LF.

Is die niet echt dan (geen origineel philips)??

HEbwat gegoogled

http://www.akustik-perfekt.homepage.t-onli...u1254_31lf.html

http://en.hifidiy.net/Home_page/200910/t20091019_2250.htm

(Als ik dat laatste zie krijg ik toch zin om eens een mooie kast voor mn CDPro2 te maken,heb dat loopwerk ook nog hoier eregens in de verpakking liggen)

Ik heb wel begrepen dat er heel wat wordt gerefurbished of nagemaakt in China en zo

Ik ga binnenkort een paar van die dingen bestellen bij Daisy Laser, als er een of meer voor jou mee moet komen moet je 't maar zeggen Miracle.

Hier heb ik er ook al