Jump to content

Welke sub past bij me maggies?

audiofan
 Share

Recommended Posts

Je kunt wat meer bas uit de maggie.s proberen te halen door de zijpanelen te verlengen, maar dat gaat weer ten koste van de homogeniteit, maar een subwoofer er bij plaatsen dat word knudde , gewoon experimenteren, en een frequentie meting doen , en dan zelf luisteren of je laat leden van Hear opdraven en dat hou je gewoon een open dag met koffie en cake <_<:D

Duck als je bedoeld om een akoesticus binnen te halen vind ik zonde van het geld wat die kost,

en als je over die Trinnov Optimizer ST wort het geluid nog slechter in de prullenbak er mee <_<

Dank je Duck, die link had ik er aan willen hangen, kon hem niet vinden

p.s. Ik denk dat de topic starter dit artikel eens goed moet lezen en zich dan moet afvragen wat zijn werkelijke probleem is, ik denk namelijk dat dat niet in het sub-laag zit. KT88's Buy a bigger Maggie, kon nog wel eens het beste advies zijn. ;)

Dat denk ik ook wel (bigger Maggie is better for bass :) )

De auteur heeft wel meer geschreven over het subject http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb200101.htm

Ik denk inderdaad dat een muziek sub(s) inregelen niet eenvoudig is (het gaat om de integratie van lage midden gebied en het laag), maar ik denk wel dat het mogelijk moet zijn (afgezien van de problemen in de kamer akoustiek, die natuurlijk groter worden bij meer en dieper laag)

Wol, ik denk dat je me met PD verwart. Ik zou niet weten hoe goed dat Trinnov appraat is (of andere dsps, zoals van Lyngdorf, DeqX, SVS, Groundsound en nog 10 andere merken). Elk voordeel heeft zijn nadeel geldt natuurlijk hier ook. Ik zou het wel een keer willen beluisteren overigens.

Zou Hypex ook niet met een nieuw model DSP/X-ver komen?

De auteur heeft wel meer geschreven over het subject http://www.soundstage.com/maxdb/maxdb200101.htm
Home-theater subwoofers are designed to move a lot of air in the 40-80Hz range to make explosions and the like have that solid, realistic character that can make home theater so satisfying.

In de HT wereld is er op subwoofer gebied wel het e.a. veranderd sinds 2001, moet ook wel met de enorme toename van infrasoon signaal in films. b.v. Cloverfield 10Hz en lager

[p.s. Ik denk dat de topic starter dit artikel eens goed moet lezen en zich dan moet afvragen wat zijn werkelijke probleem is, ik denk namelijk dat dat niet in het sub-laag zit. KT88's Buy a bigger Maggie, kon nog wel eens het beste advies zijn. ;)

dat lijkt mij ook.

werkt gewoon niet zon sub toevoeging. passief of actief.

Hoewel de details van de lage klanken perfect zijn mis is soms de impact van bepaalde instrumenten.

De klanken zijn daar in detail maar de power die er bij hoort mis ik soms nog (zoals een kickdrum of met bepaalde klasieke stukken).

wat ik bedoel M is dat wat de OP mist niet in het berijk van een sub zit, maar meer in het mid-laag.

- 3 db punt zegt volgens mij ook niet alles , een -3 db punt van 40 hz met veel vlies/konus opp weergegeven , zal overtuigender in de bass klinken als 22 hz -3 db met een klein iel vliesje cq konusje .

size thus matter.

gr :angry: hj :D

Ps daarom heeft dat 2 weg voyagermodel van me oa 2 geschakelde woofers

Die Carvers hadden per kant 3 stuks 12 inch open baffle en dat stond me een partij te wapperen, niet mooi meer. :rolleyes:

De ribbon moest alles vanaf 100 Hz doen en dat ging wel goed.

Maar grotere Maggies betekent ook: een groter mid-oppervlak (vanaf de 3.X series is het een drieweg).

De nieuwe MG1.7 schijnt ook een 3-weg te zijn, daar ben ik wel heul benieuwd naar.

http://www.avguide.com/blog/more-ces-excit...duces-the-mg-17

ik wil een ribben midden-hoogtoner bouwen vanaf 100 hz bouwen en die naast de magnapan mg2b neerzetten kijken hoe dat klinkt,

magneten heb ik al ,maar een tuutje zin die moet ik nog ontvangen :D

Offtopic:

Wol, als je nog interesse hebt in een stelletje MG1 panelen, mag je die zo op komen halen. Zijn er 6 in totaal.

Wel even opnieuw lijmen en/of bedraden.

Als het goed is zijn ze allemaal nog wel compleet.

Magnepan_MG1.jpg