Jump to content

Hifi Show Firma HELDER Te Meersen Limburg

Guest
 Share

Recommended Posts

Ik was vandaag bij audio zaak Helder in Meersen om KEF MUON Speaker te beluisteren ik vond het goed klinken vooral

de platenspeler Clearaudio met CMB magneet lager.

Goed ,de speaker kost 130.000 Euro,s en uiteraard actief met Marantz versterkers aangesloten maar show was goed

en heel vriendelijke mensen met goede informatie over audio.

Voor een show demonstratie was het een goed geluid, wel met de platenspeler met cd speler vond ik het niet zo goed maar of het die 130.000 euro,s waard zijn heb ik mijn twijfels, voor apparaten freaks een hebbe ding <_<:D

Kef (wat mij betreft wat te fel, kefkefkefkef) in combinatie met Marantz (wat mij betreft wat te tam de laatste jaren) zou idd nog wel eens een leuke combinatie kunnen zijn.

Wat mij wel verbaasd is dat een Colereaudio platenspeler met rumbleCMB lager beter klonk dan een CD-speler.

Wat was het gebruikte element, en welke CD-speler?

Volgens mij moet dat wel een h

Guest kikkervisje
Kef (wat mij betreft wat te fel, kefkefkefkef) in combinatie met Marantz (wat mij betreft wat te tam de laatste jaren) zou idd nog wel eens een leuke combinatie kunnen zijn.

Wat mij wel verbaasd is dat een Colereaudio platenspeler met rumbleCMB lager beter klonk dan een CD-speler.

Wat was het gebruikte element, en welke CD-speler?

Volgens mij moet dat wel een h

Miracle de cd speler was Marantz en het element was ook een clearaudio <_<

Platenspeler compleet koste 5500 euro,s,

En dan moeten mijn mangers ook rumble ,want met de plaat was het geluid dichter bij de mangers als bij de cd speler :D<_<

Ik ben vanmorgen ook even geweest... indrukwekkend.

Alleen al hoe ze die dingen gemaakt hebben. Ze lijken wel van massief aluminium.

De units zouden vanaf de binnenkant gemonteerd zijn; ik vraag me dan af waar een klepje zit?

De Kef's (nr 55A en 55B)

DSC_2143.jpg

DSC_2153.jpg

Er zijn 'pas' 59 sets verkocht, dus we moeten snel zijn.

Twee set zijn in het bezit van Nederlanders, maar staan allen in het buitenland...

De set werd aangestuurd door een Marantz SC-7st en een aantal MA-9st's. De CD speler is een SA-7.

DSC_2147.jpg

De draaitafel was compleet van Clearaudio. Deze kon mij niet echt bekoren, maar dat lag volgens mij aan de afstelling. Het beeld stond naar links de gehele tijd.

DSC_2148.jpg

De set is natuurlijk veel te groot voor de winkel, maar paste wonderbaarlijk toch goed. Je moet niet te hard draaien

De speakers moesten wel heel kort bij de wanden staan. Door dit laatste vond ik de 3D plaatsing tegen vallen, terwijl de vorm van de KEF denk ik juist hiervoor ontworpen is.

Kracht was er genoeg: zeker met Rammstein.

Minpuntje: kan soms heel hard en op het scherpe af klinken. Kan de ruimte zijn, of de Marantzen

Volgens een mede luisteraar is de set goed te vergelijken met de 207's die in zijn bezit zijn. De unit bezetting is ook grotendeels gelijk.

De set is nog twee maal te beluisteren in Nederland: bij Paulissen in Roermond en bij Breemer??? De laatste zaak ken ik niet.

Dit soort initiatieven vind ik heel positief, laten zien in het land wat een merk kan, niet alleen op de VAD of in Berlijn.

• 3 weeks later...

Shit! Meersen is voor mij bijna loop afstand en ik mis dus de mogelijkheid om deze set te beluisteren. Weet iemand wanneer ze in Roermond zijn?

Heb ik dat.

Iemand vroeg het. Zo ver als ik weet zijn ze uit een massief blok aluminium gefreesd, dus ja...... Ik denk dat het klepje (of klep) aan de onderkant zit. Ik hoop wel dat ze de monteur er uit hebben gehaald voordat ze 'm dicht maakte.

Groet,

Andre

persoonlijk vind ik het de lelijkste speakers ooit..............

ooit?

ooit

van alles wat was en komen zal zeg maar

en verder vind ik kef het hoog veelal wat aan de schelle kant.

maar dat heb ik bij B&W ook

alsof het warme karakter gecompenseerd moet worden.

Ach de vorm is wel goed voor het afstraal gedrag. Dus functioneel is het wel. Maar of aluminium nu beter is? En dat geglim...

Voor dat geld had ik liever iets anders.

Deze doen ook een ton: http://www.higherfi.com/spkrlist/yg_acoustics_voyager.jpg

Uit het rariteiten kabinet http://www.higherfi.com/spkrlist/speakerlist.htm

Weet ik nog niet wanneer ze nog te zien zijn in Nederland....

Sjonge jonge jullie luisteren ook niet meer naar me...

Lelijk vind ik ze niet nee. Hebben wel wat organisch.

Wilson audio grandslam, da's pas lelijk. Vind ik he, is mijn mening, mijn smaak. Voordat ik iemand beledig, want daar moet je voor uitkijken tegenwoordig...... ;)

en verder vind ik kef het hoog veelal wat aan de schelle kant.

maar dat heb ik bij B&W ook

alsof het warme karakter gecompenseerd moet worden.

Onlangs gelezen dat sommige tweeters bewust het hoog wat te scherp weergeven. De bedoeling is dat de speakers dan flink worden ingedraaid, zodanig dat ze crossen v

Het zal ongetwijfeld fantastisch klinken, maar poeh hee, wat een geld.

Maar: het verkoopt. Net als Spykers. Er zijn gelukkig altijd mensen, die iets willen hebben wat een ander niet heeft. En voor de meesten van die lui maakt het niet uit hoeveel het kost. Hoe duurder, hoe exclusiever. Voor exclusiviteit is altijd een markt.

Je zult toch ook maar miljoenen hebben! Had ik maar geen vak geleerd, potdorie.

Van die 59 verkochte sets, zal er geen enkele bij een muziekliefhebber staan, vermoed ik.

Dit soort sets horen in Dubai thuis. Daar waar de Spykers ook staan. En men er geen bal aan heeft, daar in die woestijn :cool2:

PS dit soort sets zijn uiteraard het geld nooit waard, dat weten we inmiddels.

Guest kikkervisje
Het zal ongetwijfeld fantastisch klinken, maar poeh hee, wat een geld.

Maar: het verkoopt. Net als Spykers. Er zijn gelukkig altijd mensen, die iets willen hebben wat een ander niet heeft. En voor de meesten van die lui maakt het niet uit hoeveel het kost. Hoe duurder, hoe exclusiever. Voor exclusiviteit is altijd een markt.

Je zult toch ook maar miljoenen hebben! Had ik maar geen vak geleerd, potdorie.

Van die 59 verkochte sets, zal er geen enkele bij een muziekliefhebber staan, vermoed ik.

Dit soort sets horen in Dubai thuis. Daar waar de Spykers ook staan. En men er geen bal aan heeft, daar in die woestijn :cool2:

PS dit soort sets zijn uiteraard het geld nooit waard, dat weten we inmiddels.

En........lucht het op?

Ach, als ik de pieken had.... ik ging zeker een serieus luisteren.... al was het om daarna mensen uit te nodigen om ze te pseten..... HAHAHA, M44 kom je een biertje doen!

Denk soms ook wel eens of je niet eens met wat lui bij elkaar thuis kan komen. Beetje luisteren en bijkletsen.

Maak ik wel mooie aluminium panelen met grote gaten er in....

Groet,

Andre