Jump to content

Geweldig

Richard 2
 Share

Recommended Posts

gaaf om dat een keer zo vormgegeven te zien worden.

geeft een leuke insight in het stuk vind ik. je ziet goed hoe simpel en tegelijkertijd ongeloofelijk complex het is

gaaf om dat een keer zo vormgegeven te zien worden.

geeft een leuke insight in het stuk vind ik. je ziet goed hoe simpel en tegelijkertijd ongeloofelijk complex het is

Okay: het is Bach. The Big B.

Een vrome, religieuze ziel.

Hij maakte heel veel mooie muziek.

En ook nog twintig kinderen.

(Wie doet hem d

vrome religieuze ziel?

drugsgebruiker bedoel je. vernieuwend. veruimde geest zelfs.....zal het opium zijn?

ezo van het andere forum noemde hem eens treffend "de Jimi hendrix onder de componisten" :lol:

hij blijft goed :)

vrome religieuze ziel?

drugsgebruiker bedoel je. vernieuwend. veruimde geest zelfs.....zal het opium zijn?

ezo van het andere forum noemde hem eens treffend "de Jimi hendrix onder de componisten" :lol:

hij blijft goed :)

Pure laster! Kwaadsprekerij! :angry:

En dat alleen maar omdat hij een keertje een paar cantates heeft geschreven die niet over Onze Lieve Heer gingen, maar over boeren en over koffie... <_<

R-1902140-1251236653.jpeg

jaja

jij denkt dat ie "dovers powder "gebruikte omdat ie jicht had :lol:

verder was bach dwars van improvisatie. alles moest op papier staan. saai hoor

jaja

Welke betrouwbare bron vermeldt verslaving aan Dover's Powder van J.S. Bach?

Alleen al zijn gigantische oeuvre, zijn stiptheid en betrouwbaarheid in de vervulling van zijn dienstbetrekkingen (als organist en als kapelmeister, bijv.), en zijn complexe maar toch ordelijke composities maken de verdachtmaking zeer twijfelachtig.

Overigens improviseerde Bach zelf heel veel, tijdens het componeren.

Hij wilde echter niet dat mindere talenten een rommeltje van zijn werken zouden maken.

Groot gelijk!

(In latere eeuwen werden zijn werken vaak verkeerd uitgevoerd: door te grote koren in plaats van kleine, door grote orkesten in plaats van kleine, door niet-authentieke instrumenten, door dikke zangeressen in plaats van dunne jongetjes van jonger dan twaalf jaar, en veel te traag en zwoel. Gelukkig is men daar van terug gekomen.)

Ik wil hier toch wel iets over kwijt.......

Voor mij is J. S. Bach de aller- aller- allergrootste geweest die de wereld heeft gekend.

Alles wat daarna kwam, draagt sporen van zijn werk in zich (en wat dacht je van jazz?)

Of je nou de aanpak van een Richter prefereert of van een Harnoncourt of Koopman maakt me dan niet eens meer zoveel uit.

Bach is op zoveel manieren te spelen zonder dat het mij gaat storen.......ik heb ergens een plaat van Leopold Stokowsky die Bach op zo'n vreemde manier interpreteert en toch blijft het groots.

Ook "Switched On Bach" door "Wendy Carlos" of de improvisaties van Jacques Loussier of Ekseption (Rick vd. Linden) doen er niets aan af.

Maar misschien komt dit alles wel doordat ik van huis uit met Bach doordrenkt ben, mijn vader was kerk-organist.............ben dus verpest voor 't leven. :D

Ook "Switched On Bach" door "Wendy Carlos" of de improvisaties van Jacques Loussier of Ekseption (Rick vd. Linden) doen er niets aan af.

Vergeet ook niet Sketches of Bach van Chris Hinze. Wat een draak van gedrocht was dat :D

Die van Wendy Carlos vond ik wel aardig maar wel erg gedateerd.

;)

jaja

Welke betrouwbare bron vermeldt verslaving aan Dover's Powder van J.S. Bach?

Alleen al zijn gigantische oeuvre, zijn stiptheid en betrouwbaarheid in de vervulling van zijn dienstbetrekkingen (als organist en als kapelmeister, bijv.), en zijn complexe maar toch ordelijke composities maken de verdachtmaking zeer twijfelachtig.

Overigens improviseerde Bach zelf heel veel, tijdens het componeren.

Hij wilde echter niet dat mindere talenten een rommeltje van zijn werken zouden maken.

Groot gelijk!

(In latere eeuwen werden zijn werken vaak verkeerd uitgevoerd: door te grote koren in plaats van kleine, door grote orkesten in plaats van kleine, door niet-authentieke instrumenten, door dikke zangeressen in plaats van dunne jongetjes van jonger dan twaalf jaar, en veel te traag en zwoel. Gelukkig is men daar van terug gekomen.)

verslaving?

wie heeft het over verslaving?

wel zegt men dat bach een hekel had aan mensen/muzikanten die al spelende/dwalende met hun vingers zochten naar inspiratie. dat hield hij zijn leerlingen ook voor.

er is een verschil tussen improviseren tijdens het componeren en bij het uitvoeren uiteraard

Ik wil hier toch wel iets over kwijt.......

Voor mij is J. S. Bach de aller- aller- allergrootste geweest die de wereld heeft gekend.

Alles wat daarna kwam, draagt sporen van zijn werk in zich (en wat dacht je van jazz?)

Of je nou de aanpak van een Richter prefereert of van een Harnoncourt of Koopman maakt me dan niet eens meer zoveel uit.

Bach is op zoveel manieren te spelen zonder dat het mij gaat storen.......ik heb ergens een plaat van Leopold Stokowsky die Bach op zo'n vreemde manier interpreteert en toch blijft het groots.

Maar misschien komt dit alles wel doordat ik van huis uit met Bach doordrenkt ben, mijn vader was kerk-organist.............ben dus verpest voor 't leven. :D

ben jij niet in de war met richard clayderman :lol:;)

ben jij niet in de war met richard clayderman :lol:;)

:lol: :lol: :lol:

He has recorded over 1,200 melodies and has created a new romantic style through a repertoire which combines his trademark originals with classics and pop standards. He has devoted much of his time to performing concerts and pleasing his fans going as far as playing 200 shows in 250 days. He has clocked up worldwide record sales of approximately 70 million, at the last count, and a remarkable 267 Gold and 70 Platinum discs to his credit. He is popular in Asia and is noted by the Guinness Book of World Records as being "the most successful pianist in the world"

Gebruikt vast veel speed :D

;)

Bach was gewoon een "knooppunt" in de muziek geschiedenis. De persoon waar alle draadjes uit het verleden samen kwamen en iemand die eclectisch genoeg was om dat ook waar te nemen en creatief genoeg om er iets mee te doen. Iets vernieuwends heeft hij echter niet gedaan (hoeft ook niet).

Heb die Kruidvat doos, wie niet en heel veel muziek daarin vind ik toch wel "een lange zit", is ook niet zo mijn ding dat Barok.

(...) verder was bach dwars van improvisatie. alles moest op papier staan. saai hoor

Bach was

Ik ben toch nieuwsgierig geworden en heb de bladmuziek gedownload. Van het weekend bij mijn ouders weer eens achter de piano gaan zitten B)

het was een groots muzikant. bijna onnavolgbaar.

door te luisteren naar zijn muziek kun je bijna niet anders concluderen dat de beste man zelf een virtuoos moest zijn.

succes