Jump to content

Verkoopcijfers vinyl?

remcojan
 Share

Recommended Posts

Hier staan verkoopcijfers.

Over 2009 is waarschijnlijk de boel nog niet getotaliseerd.

http://www.riaa.com/keystatistics.php

Ik had hiervan de jaartotalen al eens in een grafiek gezet. Hierbij kun je zien dat vinyl weliswaar aan het stijgen is, maar de CD nog lang niet voorbij is.

CDLP.jpg

Let er op dat het om een logaritmische schaal vertikaal gaat!. Vinyl is wereldwijd dus peanuts vergeleken met CD.

Hier staan verkoopcijfers.

Over 2009 is waarschijnlijk de boel nog niet getotaliseerd.

http://www.riaa.com/keystatistics.php

Ik had hiervan de jaartotalen al eens in een grafiek gezet. Hierbij kun je zien dat vinyl weliswaar aan het stijgen is, maar de CD nog lang niet voorbij is.

CDLP.jpg

Let er op dat het om een logaritmische schaal vertikaal gaat!. Vinyl is wereldwijd dus peanuts vergeleken met CD.

Als de trend zich doorzet is het binnen 1 tot 2 jaar meer vinyl dan CD's B)

Dat denk ik toch niet, hoogstens zal het zich stabiliseren.

Kijk eens in je straat: wie heeft wel een CD-speler? (antw.: iedereen), en wie heeft er een DT en gebruikt die? (antw.: alleen jij!).

Ik kom toch behoorlijk wat mensen tegen die overwegen weer een DT aan te schaffen. Als ik ze dan naar de speciaalzaak verwijs en ze zien dat je voor relatief weinig geld heel leuk spul kunt kopen worden ze nog enthousiaster.

Maar wel bijna 500% meer verkocht in het laatste jaar, itt cd.. :rolleyes:

De mensen in de vinylbusiness zal met dit soort cijfers een zorg zijn dat het nog steeds peanuts is vergeleken met CD. Zij zien vooral hun omzet gigantisch stijgen.

Maar wel bijna 500% meer verkocht in het laatste jaar, itt cd.. :rolleyes:

De mensen in de vinylbusiness zal met dit soort cijfers een zorg zijn dat het nog steeds peanuts is vergeleken met CD. Zij zien vooral hun omzet gigantisch stijgen.

Pecies!

CD's zijn voor een habbekrats te krijgen, maar LP's doen goudgeld. Bij de meesten hear klinken die lekkerder, en dan is er nog het ritueel.

Dus de liefhebbers kopen meer en meer LP's, en de massa loadt meer en meer down.

M :ph34r: rc

Dat denk ik toch niet, hoogstens zal het zich stabiliseren.

Kijk eens in je straat: wie heeft wel een CD-speler? (antw.: iedereen), en wie heeft er een DT en gebruikt die? (antw.: alleen jij!).

Ik kom toch behoorlijk wat mensen tegen die overwegen weer een DT aan te schaffen. Als ik ze dan naar de speciaalzaak verwijs en ze zien dat je voor relatief weinig geld heel leuk spul kunt kopen worden ze nog enthousiaster.

kom ook regelmatig mensen tegen die nog een LP collectie hebben.

en ja ze OVERWEGEN een DT maar finaal koopt maar weinig van deze mensen een DT is mijn ervaring

CD's zijn voor een habbekrats te krijgen, maar LP's doen goudgeld.

Maar als op E-bay voor een 'out of print' cd een flinke prijs wordt gevraagd (20 euro en hoger of zelfs veel hoger) dan wordt de LP versie er voor een veel vriendelijker prijs aangeboden. Die is dan blijkbaar veel minder schaars.

CD's zijn voor een habbekrats te krijgen, maar LP's doen goudgeld.

Maar als op E-bay voor een 'out of print' cd een flinke prijs wordt gevraagd (20 euro en hoger of zelfs veel hoger) dan wordt de LP versie er voor een veel vriendelijker prijs aangeboden. Die is dan blijkbaar veel minder schaars.

Ja, en kraakt en bobbelt.

M :ph34r: rc