remcojan Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Weet iemand hoeveel LP's er verkocht zijn in 2009? (wereldwijd). Ik zie wel berichten dat de verkoop met vele tientallen procenten is gestegen, maar ik heb nog geen absolute getallen kunnen vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sterremuur Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Hier staan verkoopcijfers. Over 2009 is waarschijnlijk de boel nog niet getotaliseerd. http://www.riaa.com/keystatistics.php Ik had hiervan de jaartotalen al eens in een grafiek gezet. Hierbij kun je zien dat vinyl weliswaar aan het stijgen is, maar de CD nog lang niet voorbij is. Let er op dat het om een logaritmische schaal vertikaal gaat!. Vinyl is wereldwijd dus peanuts vergeleken met CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Let er op dat het om een logaritmische schaal vertikaal gaat!. Vinyl is wereldwijd dus peanuts vergeleken met CD. Maar wel bijna 500% meer verkocht in het laatste jaar, itt cd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 januari 2010 Report Share Posted 18 januari 2010 Hier staan verkoopcijfers.Over 2009 is waarschijnlijk de boel nog niet getotaliseerd. http://www.riaa.com/keystatistics.php Ik had hiervan de jaartotalen al eens in een grafiek gezet. Hierbij kun je zien dat vinyl weliswaar aan het stijgen is, maar de CD nog lang niet voorbij is. Let er op dat het om een logaritmische schaal vertikaal gaat!. Vinyl is wereldwijd dus peanuts vergeleken met CD. Als de trend zich doorzet is het binnen 1 tot 2 jaar meer vinyl dan CD's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sterremuur Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 .....en wie heeft er een DT en gebruikt die? (antw.: alleen jij!). Dat denk ik niet. De straat telt zo'n 600 huizen....... Daar zal toch n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Misschien helpt het als de vrouwen er een markt (vraagkant) in gaan zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 20 januari 2010 Author Report Share Posted 20 januari 2010 Dat denk ik toch niet, hoogstens zal het zich stabiliseren.Kijk eens in je straat: wie heeft wel een CD-speler? (antw.: iedereen), en wie heeft er een DT en gebruikt die? (antw.: alleen jij!). Ik kom toch behoorlijk wat mensen tegen die overwegen weer een DT aan te schaffen. Als ik ze dan naar de speciaalzaak verwijs en ze zien dat je voor relatief weinig geld heel leuk spul kunt kopen worden ze nog enthousiaster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 20 januari 2010 Author Report Share Posted 20 januari 2010 Let er op dat het om een logaritmische schaal vertikaal gaat!. Vinyl is wereldwijd dus peanuts vergeleken met CD. Maar wel bijna 500% meer verkocht in het laatste jaar, itt cd.. De mensen in de vinylbusiness zal met dit soort cijfers een zorg zijn dat het nog steeds peanuts is vergeleken met CD. Zij zien vooral hun omzet gigantisch stijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 Let er op dat het om een logaritmische schaal vertikaal gaat!. Vinyl is wereldwijd dus peanuts vergeleken met CD. Maar wel bijna 500% meer verkocht in het laatste jaar, itt cd.. De mensen in de vinylbusiness zal met dit soort cijfers een zorg zijn dat het nog steeds peanuts is vergeleken met CD. Zij zien vooral hun omzet gigantisch stijgen. Pecies! CD's zijn voor een habbekrats te krijgen, maar LP's doen goudgeld. Bij de meesten hear klinken die lekkerder, en dan is er nog het ritueel. Dus de liefhebbers kopen meer en meer LP's, en de massa loadt meer en meer down. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 Dat denk ik toch niet, hoogstens zal het zich stabiliseren.Kijk eens in je straat: wie heeft wel een CD-speler? (antw.: iedereen), en wie heeft er een DT en gebruikt die? (antw.: alleen jij!). Ik kom toch behoorlijk wat mensen tegen die overwegen weer een DT aan te schaffen. Als ik ze dan naar de speciaalzaak verwijs en ze zien dat je voor relatief weinig geld heel leuk spul kunt kopen worden ze nog enthousiaster. kom ook regelmatig mensen tegen die nog een LP collectie hebben. en ja ze OVERWEGEN een DT maar finaal koopt maar weinig van deze mensen een DT is mijn ervaring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 CD's zijn voor een habbekrats te krijgen, maar LP's doen goudgeld. Maar als op E-bay voor een 'out of print' cd een flinke prijs wordt gevraagd (20 euro en hoger of zelfs veel hoger) dan wordt de LP versie er voor een veel vriendelijker prijs aangeboden. Die is dan blijkbaar veel minder schaars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 CD's zijn voor een habbekrats te krijgen, maar LP's doen goudgeld. Maar als op E-bay voor een 'out of print' cd een flinke prijs wordt gevraagd (20 euro en hoger of zelfs veel hoger) dan wordt de LP versie er voor een veel vriendelijker prijs aangeboden. Die is dan blijkbaar veel minder schaars. Ja, en kraakt en bobbelt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Ja, en kraakt en bobbelt. Het zal wel niet de beste kwaliteit zijn. Maar dat geldt ook voor de cd's, waar blijkbaar toch meer vraag naar is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts