m44 Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 ja ik ken er 2 persoonlijk. echte onafhankelijke wetenschappers verder lees ik veel over pseudowetenschap ( das meer mijn vak) waar ik geen moeite mee heb mits je erkent dat het pseudo wetensschap is en geen absolute waarheid. bedoeld om je aan het denken te zetten. (psychologie,filosofie,psychiatrie etc etc) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Ja Al Gore $$$$ gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Ja Al Gore $$$$ gr hj idd zeeeeeer onafhankelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 Is een wetenschapper niet in dienst van de wetenschap,Dan kun je na je dood ook wetenschapper worden door je lichaam in dienst van de wetenschap te stellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 als je de bbc testen zo serieus neemt zou je besluiten om perfect performers te maken van licht massief hout en met een brede baffle Heeft ie ook gedaan. Zie zijn experimenten met schroothout a la de "King". Is ie kennelijk toch van terug gekomen. het is ook veel moeilijker een goede houten kast te maken dan niet willen nadenken over een kast en gewoon hem maar van speksteen te maken en dan doen alsof alle kast problemen op magische wijze verdwenen zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 (...) het is ook veel moeilijker een goede houten kast te maken (...) Het is niet slechts veel moeilijker... het is zelfs volstrekt onm Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 moet makkelijk zijn om klaas feenstra te heten alter ego creeeren, oogkleppen op en gaan maar. het is heel goed mogelijk een houten kast et bouwen. musical affairs begrijpt dat heel goed. audio note ook ook zo de oude bbc monitoren. liever een smerig laag dan een vervelend snerpend vervormd mid gebied van stenen luidsprekers in recensies heeft men het ook vaak over het mid hoog wat niet als positief gezien word bij de PP's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 De houten luidsprekers van het merk the Perfect Performer, die Pjotr kennelijk bedoelt, zijn gemaakt van 18 mm AA-kwaliteit berkenmultiplex. Als hij dit "schroothout" noemt, betekent dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 moet makkelijk zijn om klaas feenstra te hetenalter ego creeeren, oogkleppen op en gaan maar. het is heel goed mogelijk een houten kast et bouwen. musical affairs begrijpt dat heel goed. audio note ook ook zo de oude bbc monitoren. liever een smerig laag dan een vervelend snerpend vervormd mid gebied van stenen luidsprekers in recensies heeft men het ook vaak over het mid hoog wat niet als positief gezien word bij de PP's Beste m44, Heb jij recensies gelezen? Waar? Beste Pjotr, De perfecte speaker h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Beste Pjotr, De perfecte speaker h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 hier en bij verslagen van audioclubs. je weet wel ,dat jij met de perfecte luidspreker komt opdagen en dat je daarna op advies van een stel audiofielen besluit je filter aan te passen. je weet wel dat soort recensies..... eigenlijk kraak je alles af wat niet van speksteen gemaakt is he. er zijn blijkbaar te weinig positieve dingen te nmoemen over je eigen product en dus verlaag je je maar weer tot het afkraken van andermans prodcuten. soort omgekeerde reclame maken. zoals republikeinen dat doen. "the democrats suck" en dan maar hopen dat ze daar in trappen. kan me voorstellen dat je een speakerbouw god bent op verjaardagen en familie feestjes. "Dan kost die altijd nog veel minder dan zo'n basloze vliesspieker die nog 't meest op een ingelijste vuilniszak lijkt" kijk dit soort uitspraken....basloze? op feestjes zal het lachen zijn maar hier weet een groot deel dat het simpelweg niet klopt wat je zegt. boze tongen zullen beweren "een leugen" maar ik ga ervan uit dat je je vergist. je word ook een dagje ouder. oortjes zullen ook achteruit gaan. beetje zoals een slechtziende schildert. Kan wel leuk zijn maar het kan ook gewoon beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Beste Pjotr, ................................... Dan kost die altijd nog veel minder dan zo'n basloze vliesspieker die nog 't meest op een ingelijste vuilniszak lijkt. En ik heb niet eens basloze vliesspiekers........ Tenzij je mijn basloze alu ribbon tweeters bedoelt. Die zijn sowieso te klein om op vuilniszakken te lijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 als TS nou gewoon zijn dwarsbalkje plaatst (en let op de opmerkingen van Spido dat een stukkie multiplex beter werkt) en ons komt vertellen hoe blij hij er van wordt is ? learning by doing. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 @ Robx, Van mij heb je helemaal gelijk met je terechte opmerking. Learning by doing ! De TS kan zelfs nog experimenteren met verschillende houtsoorten om te horen of er werkelijk een verschil is. Een balkje in de kast doen kan zeker bijdragen in positieve zin en ook de plaats van het balkje. Dit is allemaal gehoormatig vast te stellen en hoeft geen dagen te duren. Welk balkje je ook neemt, het verstevigt de kast en daar gaat het om. En nu nog even dit : 8 pagina's over een balkje en van welke houtsoort het moet zijn. Ze zijn weer lekker bezig de mannen met hun testosteron-postings en de bekende welles/nietes en de steeds herhalende uitspraken die te pas en te onpas uit de kast worden gehaald., zoals het steeds maar het afzeiken van alle speakers die geen PP zijn en de onderliggende verkapte reclame voor de PP. Dit forum wordt steeds meer een afspiegeling van het AF forum. Dit wilde ik even kwijt hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 @M44 Je hebt het over recensies van de speksteentjes. Nou, als er iemand is die terugleest op dit forum en andere, dan ben ik het wel. Die recensies waar jij waarschijnlijk op doelt, dus die waar er nog kritiek was (op mid/hoog) stammen allemaal uit 2003, 2004 en daarna zijn de speakers nog aangepast. Die recensies gaan over de prototype's. Weet je, je moet of eens naar die dingen gaan luisteren, of gewoon je mond houden. Want degene die hier de boel telkens maar weer oprakelt, met achterhaald commentaar, ben jij. En Spido maakt geen reclame voor Klaas. Klaas zit helemaal niet op werk te wachten. Maar als je de KF speakers wilt hebben, dan maakt ie ze met liefde voor je. Blijkbaar, profiteren alleen slimmeriken van zijn producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 jij bent idd heel slim. en de rest van ons allen luistert naar baggerspeakers. behalve tubejack dan. want dat vind jij toch ook ? dat wij allemaal naar rotzooi zitten te luisteren. 2e keus ondoordacht spul? nou goed? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 jij bent idd heel slim. en de rest van ons allen luistert naar baggerspeakers. behalve tubejack dan. want dat vind jij toch ook ? dat wij allemaal naar rotzooi zitten te luisteren. 2e keus ondoordacht spul? nou goed? ik beweer niet dat er naar baggerspeakers wordt geluisterd. Ik geef alleen commentaar op jouw commentaar, omdat ik veel van die commentaar niet representatief vind. That's all. Ik beweer overigens wel, dat PePe's gewoon hele goede luidsprekers zijn, vooral voor het geld. En dat ik dat beweer, dat weet je van me. Net zoals ik van jou weet, dat jij erg in je nopjes bent met jouw weergevers. Dus mooi. Zoals gezegd vind ik je kritieken niet meer representatief, omdat je de PePe's nog steeds niet hebt kunnen beluisteren. Dus, dat wordt dan maar eens tijd, vind je niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 als TS nou gewoon zijn dwarsbalkje plaatst (en let op de opmerkingen van Spido dat een stukkie multiplex beter werkt) en ons komt vertellen hoe blij hij er van wordt is ? learning by doing. groet @ Robx,Van mij heb je helemaal gelijk met je terechte opmerking. Learning by doing ! De TS kan zelfs nog experimenteren met verschillende houtsoorten om te horen of er werkelijk een verschil is. Een balkje in de kast doen kan zeker bijdragen in positieve zin en ook de plaats van het balkje. Dit is allemaal gehoormatig vast te stellen en Als je even opgelet had dan had je ook gezien dat TS dat ook gedaan heeft. Maar ouwenelen over anderen is ook voor jullie kennelijk veel leuker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 de conclusie volgt niet uit de premisse. blijkbaar staan er zoveel teksten dat de actie van TS even niet opgevallen is. Dat is de juiste conclusie. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 is dat zo ? De TS heeft alleen maar een stokkie tussen de wanden gestoken en bemerkte geen verschil. Nogal wiedes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 oh ... die actie. nee daar mag je niet erg veel van verwachten. ik dacht aan de suggestie van Spido, dus wat steviger aanpakken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Dit is het laatste dat Mart schreef http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=364462 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 jij bent idd heel slim. en de rest van ons allen luistert naar baggerspeakers. behalve tubejack dan. want dat vind jij toch ook ? dat wij allemaal naar rotzooi zitten te luisteren. 2e keus ondoordacht spul? nou goed? ik beweer niet dat er naar baggerspeakers wordt geluisterd. Ik geef alleen commentaar op jouw commentaar, omdat ik veel van die commentaar niet representatief vind. That's all. Ik beweer overigens wel, dat PePe's gewoon hele goede luidsprekers zijn, vooral voor het geld. En dat ik dat beweer, dat weet je van me. Net zoals ik van jou weet, dat jij erg in je nopjes bent met jouw weergevers. Dus mooi. Zoals gezegd vind ik je kritieken niet meer representatief, omdat je de PePe's nog steeds niet hebt kunnen beluisteren. Dus, dat wordt dan maar eens tijd, vind je niet? maar waarom heb ik minder recht van spreken als spido/klaas mijn weergevers ook nooit gehoord heeft en er wel allerlei zaken over denkt te kunnen zeggen? vertel me dat dan eens ik herhaal gewoon wat er in recensies is gezegd. ook nadat klaas al luidkeels had geroepen dat hij de beste weergevers maakte hadden er mensen commentaar en moest ie zijn filters gaan herzien. wie zegt dat ie het nu bij het rechte eind heeft. het zijn de commercielen die vinden dat er zo veel voorruitgang is geboekt in luidspreker technologie sinds de jaren 70. ik vind van niet. en ik heb nog geen spekstenen luidsprekers gehoord maar wel stenen luidsprkers van vos en terazzo art fidelity of zoiets en een keer een natuurstenen monitor. en allemaal , allemaal hadden ze een wat te prominent mid /hoog. en toevallig is volgens mij het mid/hoog ook bij de PP's in recensies hetgeen men over struikelt. als jij nu eens wat meer open staat voor een of ander kom je en keer hier luisteren en dan kun je horen wat speakers ervan brouwen die je voor een paar honderd euro kan kopen op marktplaats. ik heb al ruime 1,5 jaar geleden gevraagd of ik langs kon komen bij klaas, ik was slechts kilometers verderop namelijk. maar ik had die vraag gesteld aan spido en die gaf ineens niet meer thuis en zijn verklaring was dat ik dat aan klaas moest vragen en niet aan spido je weet wel , spido die verder alle contacten voor meetings met het Hear forum regelt voor klaas. zelfs kan zeggen welke soep klaas zal maken.... Die spido gaf ineens geen gehoor aan een openbare oproep. en ik woon nu eenmaal niet naast de deur Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 iedereen in dit land heeft recht van spreken. Misschien zelfs teveel. En dat recht, kan ook wel eens vervelend worden, vind je niet? Even over jouw speakers: die zullen heel goed zijn, en bijzonder zijn ze zeker. Maar: ze zijn niet te koop, ze worden niet meer geproduceerd. En je hebt ze voor een habbekrats gekocht. Die goede ervaring, die jij er mee hebt, kun je niet meenemen in je oordeel, dat er altijd veel voor weinig te krijgen is! Als jouw speakers echt zo goed waren, dan werden ze nog wel gemaakt of nagemaakt. Maar misschien zouden ze dan wel veel te duur worden ( en dat is precies het punt, waar het vaak om gaat). Maar de tijd gaat vooruit en het zal niet zo zijn dat alles steeds beter wordt (integendeel) maar men wil ons dat wel doen geloven. Spido probeert je daarvan te behoeden. Ik heb daar geen moeite mee. Spido is niet commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Hoe complexer ze het maken, hoe groter de kans dat het ergens onderweg fout gaat. Daarom is de keuze voor speksteen als materiaal ook best verstandig. Dat scheelt gewoon een hoop gedoe. Wat pas echt een hoop gedoe scheelt is om gewoon een mooi kastloos systeem te bouwen of aan te schaffen. Weg domme, vergezochte problemen die blijkbaar enkel met miljarden jaren oude fossielen zijn weg te werken. Weg massatrage weergevers. Weg holle, onnatuurlijke bas die meteen door de mand valt als je ooit akoestisch live luisteren zou. Weg goedkope basreflexoplossingen (da's pas kostenbesparend ten koste van kwaliteit). En zo eventueel meer... Wat is volgens jou eenvoud? Een kast of geen kast? Ik dacht zelf ook dat geen kast dichter bij de basis was... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts