Jump to content

kast verstevigen

mart
 Share

Recommended Posts

er komen idd geen extra resonanties bij seed7. waarom zou dat ook?

Aaarggh, je schrijft "en hoe stijver de panelen hoe meer resonanties in het voor het gehoor gevoelige gebied mijn beste spido", schrijf dan ook, "hoe stijver het materiaal hoe meer de resonantiefrequentie naar het voor het gehoor gevoelige gebied verschuift". Da's een wezijnlijk verschil en het laatse is wat je bedoelt en ik ook.

Of zijn jullie allemaal uitgeleerde deskundigen?

Welnee, het is niet veel meer dan middelbare school natuurkunde. Maar ja, dat was voor de meesten geen populair vak :rolleyes:

En met het timmermansoog is ook op een lengte van 14 cm een latje van 1 cm rond wel erg dun, 2 cm is al een stuk steviger. Idd over de gevolgen van de volumeverandering daarbij hoef je je niet echt druk te maken. Afijn je hebt het zelf gehoord :D

;)

er komen idd geen extra resonanties bij seed7. waarom zou dat ook?

Aaarggh, je schrijft "en hoe stijver de panelen hoe meer resonanties in het voor het gehoor gevoelige gebied mijn beste spido", schrijf dan ook, "hoe stijver het materiaal hoe meer de resonantiefrequentie naar het voor het gehoor gevoelige gebied verschuift". Da's een wezijnlijk verschil en het laatse is wat je bedoelt en ik ook.

exact

sorry dat ik zo weinig naar school ben geweest :)

@ goodtube.......tuurlijk jongen. weet je wat jij hebt gelijk dat spido gelijk heeft.

daarom reageert ie ook nooit als ik dit onderwerp aansnij :rolleyes:

verder reageert ie op iedere scheet die ik laat maar hier op niet.

hoe zou dat toch komen? :lol:

hoe dat zou komen ? Hoe lang moet je blijven herhalen....Spido heeft het al vaak genoeg deskundig uit de doeken gedaan.

Via google kom ik bij de antwoorden, die op dit forum staan. Herhalen herhalen herhalen. Dan leer je het vanzelf.

neen

goodtube

sorry ik was fout , jij zat goed.

mijn nederige excuses.

ik ben het niet waard hier rond te hangen , gedoog mij aub :P

resonanties in een plaat triplex verlaten sneller het materiaal dan een dikke balk.

stijf materiaal heeft een hogere resonentie factor dan slap materiaal

simpel omdat massa energie langer vast kan houden.

volgens mij wordt hier massa, volume en stijfheid door elkaar gehaald.

Mart

massa heeft met name de neiging energie vast et houden omdat dat het kan.

stijfheid heb ik het persoonlijk niet over. maar leg me gerust uit waarom je deze conclusie trekt.

woord stijfheid heb ik naar mijn weten niet gebruikt.

maar seed7 wees mij ook al (terecht) op een verkeerde uitleg en ik ben meer flexibel dan sommige hier vermoeden ;)

ik heb er 0,0 problemen mee om toe te geven dat ik fout zit. maar dan moet ik ook wel fout zitten

resonanties in een plaat triplex verlaten sneller het materiaal dan een dikke balk.

stijf materiaal heeft een hogere resonentie factor dan slap materiaal

simpel omdat massa energie langer vast kan houden.

volgens mij wordt hier massa, volume en stijfheid door elkaar gehaald.

Mart

massa heeft met name de neiging energie vast et houden omdat dat het kan.

stijfheid heb ik het persoonlijk niet over. maar leg me gerust uit waarom je deze conclusie trekt.

woord stijfheid heb ik naar mijn weten niet gebruikt.

maar seed7 wees mij ook al (terecht) op een verkeerde uitleg en ik ben meer flexibel dan sommige hier vermoeden ;)

ik heb er 0,0 problemen mee om toe te geven dat ik fout zit. maar dan moet ik ook wel fout zitten

effe muggahziftuh dan,

stijfheid is geen eigenschap van een materiaal maar een eigenschap van een lichaam. Bijenwas versus honingraat, pas als ik de bijenwas in de vorm van een honingraat modelleer kan er stijfheid tot stand komen. Een stijf of stijver materiaal bestaat dus niet. Een aanverwante materiaal eigenschap is de elasticiteitsmodulus.

Dus "stijf materiaal heeft een hogere resonentie factor dan slap materiaal" had moeten zijn, "een stijvere constructie heeft een hogere resonentie frequentie dan een slappe constructie"

Ja, meer massa kan meer energie in zich op nemen en zal er langer over doen om die ook weer af te geven, echter, het is ook moeilijker om meer massa in trilling te brengen. Dan komen er nog andere materiaaleigenschappen aan de orde, zoals de eerdere elasticiteits modulus en b.v. de hardheid etc. die er weer voor zorgen dat het materiaal meer of minder energie in warmte omzet en daardoor minder trillingsenergie weer afgeeft, vergelijk de klank van een marimba met een xylofoon.

nou voor de tigste keer mijn antwoord daarop dan maar

panelen kunnen niet oneindig stijf en zwaar zijn

resonanties in hogere frequenties in hout kunnen makkelijker bestreden worden. in een zwaar materiaal als speksteen gaat die vlieger niet op.

Zeker niet alleen met een laagje bitumen. het is lastiger een zwaar paneel tot vibraties te brengen dan een licht paneel. daarom ( als ie eenmaal trilt) ook moeilijker te dempen....simpel

verder heb ik veel grotere speakers dan jij denkt. iedereen schat dat verkeerd in.

lage frequenties zijn vrijwel niet te dempen daarom lekker laten gaan. alles in de natuur werkt zo dus een speaker ook. daarom klinken mijn speakers ook zo natuurlijk en hebben de makers van mijn speakers legendarische status verkregen en duizenden fans wereldwijd vergaard

mijn panelen doen in lage tonen mee met de muziek, die van jou in de hogere tonen.

gelukkig kan er bij de fictieve spido geen sprake zijn van eigenwijsheid he?

M44, ik krijg een ontiegelijke hekel aan je eigenwijsheden en dus ook aan jou als persoon. Misschien best