spido Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 (...) Beschikbaarheid en prijzen Alle modellen in de 800 Series Diamond zijn te bestellen vanaf februari bij de betere Hifi-winkels. 800 Diamond: 11.000 euro per stuk 802 Diamond: 7.000 euro per stuk 803 Diamond: 4.500 euro per stuk 804 Diamond: 3.500 euro per stuk 805 Diamond: 2.250 euro per stuk HTM2 Diamond: 4.700 euro per stuk HTM4 Diamond: 2.350 euro per stuk Op de website van Bowers en Wilkins is een film te bekijken over de nieuwe 800 serie luidspreker. (...) Hebben wij niet v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 't mag ook wat kosten: De diamant die verwerkt is in de tweeter, komt van edelsteengigant De Beers Ik dacht altijd dat de voor tweeters gebruikte diamant synthetisch was maar deze komen blijkbaar uit een Zuid-Afrikaanse mijn. Of zouden ze schitterende diamanten op de dome plakken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Dearest John, je geest en je nalatenschap worden verschr Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Versterkers met hoge bandbreedte prima maar dat de tweeters dit ook moeten weergeven terwijl mijn oren het toch niet doorgeven. Het zal allemaal wel. Marketing. Meer is het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 't mag ook wat kosten:De diamant die verwerkt is in de tweeter, komt van edelsteengigant De Beers Ik dacht altijd dat de voor tweeters gebruikte diamant synthetisch was maar deze komen blijkbaar uit een Zuid-Afrikaanse mijn. Of zouden ze schitterende diamanten op de dome plakken? Idd, natuurlijke diamanten van het formaat wat je voor een tweeter nodig hebt aan plakjes gaan zagen is ridicuul. Misschien doet De Beers ook in synthetische diamant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 of......... ze verkopen ook slijpstof ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Dearest John, je geest en je nalatenschap worden verschr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 januari 2010 Report Share Posted 20 januari 2010 Misschien doet De Beers ook in synthetische diamant?Dat zal de oplossing zijn. De tweeters van Accuton zijn van CVD diamant (die van B&W ook), een synthetisch geproduceerde diamant die ook bij Element Six wordt gefabriceerd, Element Six is een dochtermaatschappij van De Beers die zich met synthetische diamant bezig houdt.Zie ook: acoustic applications, hier wordt B&W genoemd als afnemer van hun technologie. John mag dus trots zijn dat ze nieuwe technologie Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 januari 2010 Author Report Share Posted 21 januari 2010 Dearest John, je geest en je nalatenschap worden verschr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 Die diamanten tweeters gaan tot 70khz Dat is dan heel mooi voor vleermuizen, maar voor ons is 't heel jammer, want dat veroorzaakt meer ellende dan goeds. Harde membranen hebben staande golf-problemen, die onvermijdelijk samenhangen met hun diameter; en ze hebben eigenresonanties die samenhangen met hun massa en hardheid. Die staande golven en eigenresonanties leveren een massa harmonischen, verschil- en plustonen op. Dat mag iedereen mooi vinden, maar dat heeft met kwaliteit (vervormingsvrijheid, echtheid) niets te maken. John was een gentleman. Een gentle man! Hij gebruikte dan ook liever de natuurlijke uitdoving van break-up in relatief zacht kevlar dan de harde, vrijwel ontembare, re-actieve piston-action van keiharde sandwich (Leak, Podzus) of hexacom (Eton). Naarmate de frequentie stijgt, concentreert het actieve deel van de conus zich meer rond de spreekspoel. Dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 januari 2010 Report Share Posted 21 januari 2010 't mag ook wat kosten:De diamant die verwerkt is in de tweeter, komt van edelsteengigant De Beers Ik dacht altijd dat de voor tweeters gebruikte diamant synthetisch was maar deze komen blijkbaar uit een Zuid-Afrikaanse mijn. Of zouden ze schitterende diamanten op de dome plakken? Ik twijfel er sterk aan of het echte diamanten zijn , bij thiel is het in ieder geval synthetische diamant , bij mijn weten maakt accuton de domes ook niet zelf . Er zou een flink diamantje nodig zijn om daarvan een 25 mm dome te maken plus je hebt een hoop afval , hoeveel karaat zou je zoiets noemen. http://www.clofis.nl/nl/thiel/thiel.htm http://www.clofis.nl/nl/thiel/thiel-faq.htm Ps ik zie dat richard 2 de research al heeft gedaan Ik heb net 2 weken de 20 mm dome van diamant in mijn prototypes geprobeerd en ik kan u melden dat het de duizenden euros in aanschaf wel waard is, tenminste ik zou het liever aan een D tweeter uitgeven dan aan kabels van duizenden euros , voor de mensen die willen horen hoe het muziek maakt ,op de heardag is het model illusion uitgerust met een diamanten tweeter. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Ik heb net 2 weken de 20 mm dome van diamant in mijn prototypes geprobeerd en ik kan u melden dat het de duizenden euros in aanschaf wel waard is... Je gelooft het waarschijnlijk nog echt ook... "de duizenden euros wel waard is..." is de audiofiele dijenkletser van het jaar en het is nog maar net begonnen. Zet toch gewoon een ribbon in die dingen van je HJ, dan heb je echt hoog en beter hoog voor een fractie van de kosten. Over 10 jaar heeft niemand het meer over die diamanten rotdingen, behalve om te laten zien hoe ver we toen gingen om mensen om de tuin te leiden dat het nog beter kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Een ribbon is/was ook een optie en inderdaad een stuk goedkoper ,maar van het afstraalgedrag van een aantal ribbons ben ik niet zo kapot , maar dat ze beter zijn als de ceramische variant staat voor mij als een paal boven water, stressvrijer ,meer detail en alles klinkt wat natuurlijker . Ik heb overigens vanmorgen vernomen dat usher ook met diamanten tweeters gaat komen binnenkort (in eigenbeheer ontwikkeld), misschien word het het omgedraaide en zitten er over 10 jaar vrijwel overal diamanten tweeters in gemonteerd. Tuurlijk is het veel "te" duur , maar wat denk je van de onwikkelingskosten van die techniek en het feit dat het niet veel word verkocht, en ja sommigen geven 5 K uit voor een kabel gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 wat kost zo'n diamanten vogeltje exact HJ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Moet je even de de importeur bellen , de prijs als fabrikant is minder als de consumentenprijs, 5 a 6000 euro zal de consumentenprijs zijn per paar gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Een ribbon is/was ook een optie en inderdaad een stuk goedkoper ,maar van het afstraalgedrag van een aantal ribbons ben ik niet zo kapot , en ja sommigen geven 5 K uit voor een kabel gr hj hj je hebt er toch maar 1 nodig. Ja en je 5K kabel voorbeeld; tsja dat snijdt pas echt echt hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Tuurlijk is het veel "te" duur , maar wat denk je van de onwikkelingskosten van die techniek en het feit dat het niet veel word verkocht, en ja sommigen geven 5 K uit voor een kabel Veel geld uitgeven voor een mooi geluid is ook helemaal niet erg, maar hier is sprake van een hype-achtige 'samenzwering'. Onder andere het argument van de hoge ontwikkelingskosten wordt gebruikt om daarmee automatisch kwaliteit te duiden en dat verband is me niet duidelijk geworden na meermalen zo'n ding te hebben kunnen beluisteren. Er zijn (niet de minste) textieldomes die natuurlijker en beter presteren. Ik vraag me gniffelend af of je in blinde tests met verschillende als zeer goed bekend staande hoogweergevers de diamanttweeter zult beoordelen als de beste weergever. De kwaliteit van de hoogweergave wordt immers grotendeels meebepaald door de seriecomponent(en) in het scheidingsfilter. Oh, en ik twijfel er niet aan dat degenen die 5k voor een kabel uitgeven ook net zo makkelijk 5k voor een tweeter zouden betalen, als hen erbij werd verteld hoeveel beter die diamant is dan alles wat ze ooit hebben gehoord... Feit is dat de luidsprekertechniek op dood spoor zit en het weliswaar terecht zoekt in nieuwe materialen, maar jammer genoeg zoekt op de verkeerde plekken. p.s.: voor het eerst in lange tijd kan ik het eens zijn met Spido, die dit onderwerp te berde bracht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Feit is dat de luidsprekertechniek op dood spoor zit en het weliswaar terecht zoekt in nieuwe materialen, maar jammer genoeg zoekt op de verkeerde plekken. Tja, het blijf natuurlijk een flapperaartje met een spoeltje er aan in een kastje Toch ben ik het niet helemaal met je eens. Men weet tegenwoordig aardig de vervorming lager te krijgen en woofers voor subs met bescheiden afmetingen zijn kwalitatief toch wel een stuk beter dan 20 jaar geleden. Ook al is dat tegenwoordig made in Taiwan (o.a. Dayton). Ribbon tweeters met alu bandjes daarentegen zijn idd nog steeds nauwelijks of niet te overtreffen. Maar ook daar is wel wat progressie te bespeuren door het beschikbaar komen van supermagneten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Beste Tubejack, Waar ik me druk over maak? Ik maak me druk om afzetterij. Om veel te hoge prijzen, in relatie tot de geleverde kwaliteit. En om L*lkoek! Je zou een punt hebben als we zouden zijn veroordeeld tot B&W. Er zijn echter zo veel andere producten op de markt, dat als je vindt dat het afzetterij is, er voldoende alternatieven zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Beste Tubejack, Waar ik me druk over maak? Ik maak me druk om afzetterij. Om veel te hoge prijzen, in relatie tot de geleverde kwaliteit. En om L*lkoek! Je zou een punt hebben als we zouden zijn veroordeeld tot B&W. Er zijn echter zo veel andere producten op de markt, dat als je vindt dat het afzetterij is, er voldoende alternatieven zijn. Nou, concollega's van B&W waarvoor dit verhaal opgaat zijn er genoeg. Het gros, zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 Ribbon tweeters met alu bandjes daarentegen zijn idd nog steeds nauwelijks of niet te overtreffen. Maar ook daar is wel wat progressie te bespeuren door het beschikbaar komen van supermagneten. En elektromagneten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 Ribbon tweeters met alu bandjes daarentegen zijn idd nog steeds nauwelijks of niet te overtreffen. Maar ook daar is wel wat progressie te bespeuren door het beschikbaar komen van supermagneten. En elektromagneten. Elektromagneten voor luidsprekers zijn net zo oud als er moving coil luidsprekers (en bandluidsprekers) zijn; het magnetisch veld voor deze eerste luidsprekers werd met elektromagneten opgewekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 De diamanttweeter komt zo wellicht wel in de buurt van een bandtweeter. Gelukkig is er nu een heel goed bandje te verkrijgen voor 70 Euro die ook verticaal een mooi afstraalgedrag heeft, de B&G Neo3pdr. Maar voor sommigen maakt 70 Euro of een paar duizend niet zo veel verschil. Ik vraag me gniffelend af of je in blinde tests met verschillende als zeer goed bekend staande hoogweergevers de diamanttweeter zult beoordelen als de beste weergever. De kwaliteit van de hoogweergave wordt immers grotendeels meebepaald door de seriecomponent(en) in het scheidingsfilter. Ook op dit laatste vlak laat B&W zien, niet meer helemaal bij de les te zijn. In Hobby Hifi 4/2007 klaagt een lezer over de matige weergave van z'n Nautilus 804, en het blad gaat meten en rekenen en komt tot de conclusie, dat het filter gewoon niet goed genoeg is ontworpen voor de drivers. Even modelleren, en hup, een verbeterd filter en een blije lezer. Blijkbaar heeft de marketingafdeling bij B&W het voor het zeggen en worden er prutsproducten afgeleverd voor belachelijk hoge prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 ... en het blad gaat meten en rekenen en komt tot de conclusie, dat het filter gewoon niet goed genoeg is ontworpen voor de drivers. Even modelleren, en hup, een verbeterd filter en een blije lezer.Tja, bij een typisch HH-filter heb je toch snel het viervoudige aan componenten nodig om het laatste muggebultje uit de frequentieplot te filteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 Ook op dit laatste vlak laat B&W zien, niet meer helemaal bij de les te zijn. In Hobby Hifi 4/2007 klaagt een lezer over de matige weergave van z'n Nautilus 804, en het blad gaat meten en rekenen en komt tot de conclusie, dat het filter gewoon niet goed genoeg is ontworpen voor de drivers. Even modelleren, en hup, een verbeterd filter en een blije lezer. Blijkbaar heeft de marketingafdeling bij B&W het voor het zeggen en worden er prutsproducten afgeleverd voor belachelijk hoge prijzen. Goh, waarom verbaasd mij dit nou niet. Boycotten die troep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts