andromedaaudiodesign Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Mensen : het is een vrije wereld en een vrije markt , gelukkig ,alleen je moet inderdaad niet alles geloven wat verkopers /fabrikanten u vertellen, maar dat geld ook voor de politiek. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Mensen : het is een vrije wereld en een vrije markt , gelukkig ,alleen je moet inderdaad niet alles geloven wat verkopers /fabrikanten u vertellen, maar dat geld ook voor de politiek. gr hj Het lullige is bovendien dat er hele volksstammen binnen deze hobbygroep actief zijn die je willen doen geloven dat je ook je oren niet moet geloven (vertrouwen), waardoor het gesprekskader over de jaren almaar kleiner en kleiner dreigt te worden. Ja, het is een vrije wereld, dat wel, maar op sommige audioplekken is die vrijheid al aardig ingeperkt. Hier is het gelukkig nog niet zover, maar het scheelde toch maar een haartje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Mensen : het is een vrije wereld en een vrije markt , gelukkig ,alleen je moet inderdaad niet alles geloven wat verkopers /fabrikanten u vertellen, maar dat geld ook voor de politiek. gr hj Het lullige is bovendien dat er hele volksstammen binnen deze hobbygroep actief zijn die je willen doen geloven dat je ook je oren niet moet geloven (vertrouwen), waardoor het gesprekskader over de jaren almaar kleiner en kleiner dreigt te worden. Ja, het is een vrije wereld, dat wel, maar op sommige audioplekken is die vrijheid al aardig ingeperkt. Hier is het gelukkig nog niet zover, maar het scheelde toch maar een haartje... Het zal de tijd zijn. Weet je Toine, het gaat vanzelf weer voorbij en filtert zichzelf uit. Ooit komt weer de dag dat het gesprekskader weer groter wordt en er de betere audioplekken over blijven of weer erbij komen en waar dat soort volksstammen waar jij op doelt niet meer welkom zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 26 januari 2010 Report Share Posted 26 januari 2010 Mensen : het is een vrije wereld en een vrije markt , gelukkig ,alleen je moet inderdaad niet alles geloven wat verkopers /fabrikanten u vertellen, maar dat geld ook voor de politiek. gr hj Het lullige is bovendien dat er hele volksstammen binnen deze hobbygroep actief zijn die je willen doen geloven dat je ook je oren niet moet geloven (vertrouwen), waardoor het gesprekskader over de jaren almaar kleiner en kleiner dreigt te worden. Ja, het is een vrije wereld, dat wel, maar op sommige audioplekken is die vrijheid al aardig ingeperkt. Hier is het gelukkig nog niet zover, maar het scheelde toch maar een haartje... Het zal de tijd zijn. Weet je Toine, het gaat vanzelf weer voorbij en filtert zichzelf uit. Ooit komt weer de dag dat het gesprekskader weer groter wordt en er de betere audioplekken over blijven of weer erbij komen en waar dat soort volksstammen waar jij op doelt niet meer welkom zijn. Zo zie ik het ook. Het is bijna de klassieke levenscyclus van een produkt. Het begint met een klein bedrijfje, opgezet vanuit liefde voor het product. De oprichter is of wordt een goeroe en lange tijd rollen er modellen van de band die de wereld verbijsteren. Na enkele tientallen jaren verdwijnt de goeroe van het toneel en wordt de goede naam uitgemolken door de marketing mensen. I.p.v. " een speakerbouwer moet goede speakers bouwen" - heel Platonisch...- wordt het uiteindelijk: " een speakerbouwer moet zoveel mogelijk winst maken". (Ik heb zelf bij een luidsprekermerk gewerkt en het viel me op dat er van de dik 50 mensen die er werkten, maar enkelen waren die echt verstand van geluid en audio hadden). Op zo'n moment is het de truc, om dit merk links te laten liggen. Echter, er zullen altijd nog slachtoffers te vinden zijn die diep in de buidel tasten voor iets dat is gebouwd op vergane glorie. B&W zal nog een aantal jaren veel te dure matige spullen verkopen, maar de echte liefhebber weet wel beter waar de goede speakers vandaan komen. Vergeet ook niet de macht van zo'n B&W: ze hebben een netwerk van dealers, weten waar je moet adverteren, hoe je recensies manipuleert, wie je gratis speakers moet sturen, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 26 januari 2010 Report Share Posted 26 januari 2010 ... er zullen altijd nog slachtoffers te vinden zijn die diep in de buidel tasten voor iets dat is gebouwd op vergane glorie. B&W zal nog een aantal jaren veel te dure matige spullen verkopen,Op een gegeven moment zelfs computerboxjes. Ooit ook een roemrucht merk: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 26 januari 2010 Report Share Posted 26 januari 2010 Ooit ook een roemrucht merk: Altec Lansing is idd wel het meest trieste voorbeeld wat je kunt vinden. Wat een prachtige speakers heeft dat merk niet gemaakt in het verleden, en dan nu dit..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 idd maar jbl maakt ook voor 80% rommel tegenwoordig. in de lijn van altec wat denkt u van bose? prachtige receivers en versterkers gemaakt. en de 901 blijf ik een leuk concept vinden( maar das persoonlijkl) en nu? melkpakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 B&W is toch een bekend merk en bekende merken zijn toch altijd top nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 iddmaar jbl maakt ook voor 80% rommel tegenwoordig. JBL staat toch voor James B. Lansing... en is samengegaan met Altec. Zo is Altec Lansing ontstaan. Eigenlijk hetzelfde merk... Of zit ik er nu ver naast..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 hij zat bij altec maar is met jbl zijn eigen weg gegaan.( hij is altecs grootste concurrent geworden en daarom wilde ze hem ook niet zomaar laten gaan) toen zijn de mooie producten gemaakt en later kwam harman in de picture en ging het rap achteruit. net als bij infinity denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 JBL staat toch voor James B. Lansing... en is samengegaan met Altec. Zo is Altec Lansing ontstaan.Eigenlijk hetzelfde merk... Of zit ik er nu ver naast..?? Niet zo ver. Het is niet hetzelfde merk, een paar jaar na de overname van de "Lansing Manufacturing Company" door de "All Technical Service Company" is de heer Lansing weer voor zichzelf begonnen. wiki Misschien had hij toen ook al problemen met het verleggen van de koers van het bedrijf naar goedkope consumentenelektronica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 hij heeft daar nauwelijks aan het roer gestaan. een jaartje of 5 hooguit erg jong overleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 erg jong overledenVast te veel soldeerdampen ingeademd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 zelfmoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 Met v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 januari 2010 Report Share Posted 27 januari 2010 Met v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 Met v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 [Die speakers die ik heb staan kunnen zich gemakkelijk meten met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 Ook in "huize" Tubejack komt ook wel eens w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 [Die speakers die ik heb staan kunnen zich gemakkelijk meten met Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 De meeste HEARders komen daar niet of nauwelijks aan toe, zijn immer heftig onderweg op zoek naar "iets" beters. Schuldig, maar ik zie mezelf niet als een geval van audiofilia nervosa, ik heb lol in knutselen en wil er zoveel mogelijk over leren, daarvoor moet ik experimenteren, is meer een soort van wetenschappelijk onderzoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 Schuldig, maar ik zie mezelf niet als een geval van audiofilia nervosa, ik heb lol in knutselen en wil er zoveel mogelijk over leren, daarvoor moet ik experimenteren, is meer een soort van wetenschappelijk onderzoek. Zou het meer een hobby op zich willen noemen Niets mis mee, is het voor mij ook. Heb er alleen zo weinig tijd voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 De meeste HEARders komen daar niet of nauwelijks aan toe, zijn immer heftig onderweg op zoek naar "iets" beters. Schuldig, maar ik zie mezelf niet als een geval van audiofilia nervosa, ik heb lol in knutselen en wil er zoveel mogelijk over leren, daarvoor moet ik experimenteren, is meer een soort van wetenschappelijk onderzoek. is ook helemaal niks mis mee. zo heb ik het ook jaren gedaan. ben wel blij dat ik daar vanaf ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 is ook helemaal niks mis mee.zo heb ik het ook jaren gedaan. ben wel blij dat ik daar vanaf ben Bedoel je steeds willen upgraden, of zelf bouwend schakelingen uitproberen of 'tweaken' met eierdopjes e.d.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 toen ik zelf speakers bouwde had ik qua luisteren geen rust in de kont. altijd maar weer luisteren of het wel goed klonk. ook met tweaks ( alles behalve eierdopjes trouwens) het zelfde. altijd kritisch luisteren, soms vergeten op te gaan in de muziek. door een verkoudheidje geneigd zijn je set open te schroeven e.d. nu is dat voorbij. ik luister muziek. het enige dat me nog kan storen is dat muziek niet goed vanuit het midden komt. sommige opnames staat de zang of drum teveel naar 1 kant grrrr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts