buizenbart Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 het enige dat me nog kan storen is dat muziek niet goed vanuit het midden komt. sommige opnames staat de zang of drum teveel naar 1 kant grrrr O dat vind ik nou juist 'verfrissend anders', altijd maar in het midden is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 het enige dat me nog kan storen is dat muziek niet goed vanuit het midden komt. sommige opnames staat de zang of drum teveel naar 1 kant grrrr O dat vind ik nou juist 'verfrissend anders', altijd maar in het midden is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 zeikert Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 ah je wil het laatste woord hebben zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 Nee, hoezo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 28 januari 2010 Report Share Posted 28 januari 2010 het enige dat me nog kan storen is dat muziek niet goed vanuit het midden komt. sommige opnames staat de zang of drum teveel naar 1 kant grrrr En toch is dat een audiofiel trekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 zou best kunnen en mogen van mij mijn verklaring is een hele lang geschiedenis met oorproblemen waarbij bij 1 oor vaak de buis erachter verstopt zat en ik daarmee slechter hoorde. dat komt dat vaak weer even boven wanneer het beeld uit balans is Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Ik heb net 2 weken de 20 mm dome van diamant in mijn prototypes geprobeerd en ik kan u melden dat het de duizenden euros in aanschaf wel waard is, tenminste ik zou het liever aan een D tweeter uitgeven dan aan kabels van duizenden euros , voor de mensen die willen horen hoe het muziek maakt ,op de heardag is het model illusion uitgerust met een diamanten tweeter. gr hj Uit ondervinding: mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 De duizenden euro's wel waard: ja, in zo'n mooie JK Ultimate speaker, verwacht je voor die prijs ook geen tweeter van 100 euro anders klopt de verkoopprijs niet, natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 De duizenden euro's wel waard: ja, in zo'n mooie JK Ultimate speaker, verwacht je voor die prijs ook geen tweeter van 100 euro anders klopt de verkoopprijs niet, natuurlijk Dat is niet de standaard tweeter voor zover ik het begreep. En dan nog, voor een speaker in die prijsklasse( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Ik heb net 2 weken de 20 mm dome van diamant in mijn prototypes geprobeerd en ik kan u melden dat het de duizenden euros in aanschaf wel waard is, tenminste ik zou het liever aan een D tweeter uitgeven dan aan kabels van duizenden euros , voor de mensen die willen horen hoe het muziek maakt ,op de heardag is het model illusion uitgerust met een diamanten tweeter. gr hj Uit ondervinding: mee eens. Beste, Ook uit ondervinding helemaal mee eens, eerst lang geluisterd, naar keramische tweeters ( erg goed van kwaliteit ) daarna heel lang geluisterd naar diamant tweeters ( super goed van kwaliteit na lang inspelen, volgens de fabrikant 2500 uur ) daarna terug naar keramische tweeters, het verschil in kwaliteit is dan heel erg groot ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 ... super goed van kwaliteit na lang inspelen, volgens de fabrikant 2500 uur )Interessant, dat het pas na 2500 uur super goed klinkt. Als je iedere avond 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 is het een diamanten dome? helemaal diamant of gaat ie over in papier met alu spreekspoel? bijv Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Beste, Ook uit ondervinding helemaal mee eens, eerst lang geluisterd, naar keramische tweeters ( erg goed van kwaliteit ) daarna heel lang geluisterd naar diamant tweeters ( super goed van kwaliteit na lang inspelen, volgens de fabrikant 2500 uur ) daarna terug naar keramische tweeters, het verschil in kwaliteit is dan heel erg groot ! MvG, Haudio Nu Henk dan kan je in het vervolg een ingespeeld toonzaalexmplaar voor een hogere prijs verkopen dan nieuw. In alle eerlijkheid met die inspeeltijd zou ik niet kunnen leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 In alle eerlijkheid met die inspeeltijd zou ik niet kunnen leven.Zo'n claim is natuurlijk ook handig als de hoogweergave bij de klant thuis bij betere beluistering tegenval: "Het inspelen duurt 2500 uur, kom dus over twee jaar nog maar eens terug." Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Alhoewel hier zit maar een goedkoop scanspeak tweetertje in bij mijn weten , wel hun topserie waarschijnlijk maar dan blijft het nog bij een paar honderd euro (fabr prijs ). Maar iets in me zegt dat dit geweldig goede speakers zijn , alleen niet in NL te beluisteren wel in parijs geloof ik . Het is maar net wat men ermee doet , ......Rockport Arrakis http://www.rockporttechnologies.com/ Ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 ... super goed van kwaliteit na lang inspelen, volgens de fabrikant 2500 uur )Interessant, dat het pas na 2500 uur super goed klinkt. Als je iedere avond 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 ... super goed van kwaliteit na lang inspelen, volgens de fabrikant 2500 uur )Interessant, dat het pas na 2500 uur super goed klinkt. Als je iedere avond 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Bij mij waren ze uit de doos ,na 2 weekeinden al aardig losgespeeld en in mijn beleving al een stuk beter als dat gebakken aluminium, dus dat valt allemaal wel mee , het is inderdaad een ook naar mijns inziens veel gebruikt excuus nog niet ingespeeld , vooral op shows ik heb dan zoiets ga er dan niet mee demonsteren gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 het is inderdaad een ook naar mijns inziens veel gebruikt excuus nog niet ingespeeld , vooral op shows ik heb dan zoiets ga er dan niet mee demonsteren gr hj Helemaal mee eens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 is het een diamanten dome? helemaal diamant of gaat ie over in papier met alu spreekspoel? bijv De spreekspoel dragerword er aan gehecht en is bij mijn weten niet van synth. diamant waarschijnlijk titanium, en wat zegt de fabrikant erover ? Wat is het voordeel van Titanium spreekspoeldragers ? De spreekspoel van een luidspreker ontvangt audio informatie van de versterker in de vorm van een elektrisch signaal.De functie van de spreekspoeldrager is het zo exact en direct mogelijk overbrengen van die informatie aan de konus. Indien een spreekspoeldrager van een relatief zacht materiaal vervaardigd wordt dan zullen er verliezen optreden als gevolg van materiaalvervormingen. Niet alle energie kan volledig en juist worden overgedragen. Aluminium is een goed materiaal om dit soort verliezen te beperken. Titanium is echter een nog beter materiaal vanwege de betere sterkte/gewicht verhouding. De koppeling tussen spreekspoel en konus is nog veel directer. Daarnaast veroorzaakt titanium minder wervelstroomverliezen dan aluminium, resulterend in een minimaal 50% kleinere mechanische weerstand. Waarom een diamanten konus ? Diamant bezit veruit de meest ideale eigenschappen voor een luidsprekerkonus, namelijk: zeer goede stijfheid/gewicht verhouding (nog 5 keer beter dan keramiek) resulterend in een lage vervorming en dyamische weergave zeer hoge interne voorplantingssnelheid van geluid in diamant (18 000 m/sec), dit is hoger dan in elk ander materiaal diamant geleidt warmte beter dan elk ander materiaal (zilver staat op de 2e plaats). Een konus van diamant zorgt voor de best denkbare koeling van de spreekspoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Wellicht een "domme" opmerking.... maar is het niet een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 IK zie,..... ik zie ..... een ABX test in het vooruitzicht gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Nee h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 januari 2010 Report Share Posted 30 januari 2010 Wellicht een "domme" opmerking.... maar is het niet een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts