henkes Posted 23 januari 2010 Report Share Posted 23 januari 2010 Soundtracks wie luistert er naar en wat zijn jullie favorieten.Ik zelf heb verschillende cd,s,favorieten zijn Schindler,s List-The Pianist- Braveheart-Gladiator-The Last Samurai.Geweldig mooi muziek met grote orkesten.Ik vraag mij af hoe dat geregeld wordt, financieel gezien. Neem b.v. z,n grote film als Gladiator wat veel geld heeft gekost en wat nog meer opgeleverd heeft. Hoeveel zou dan de muziek gekost hebben ,ik bedoel wat zou b.v Hans Zimmer opstrijken. Componisten als John Williams-James Horner- Hans Zimmer noem ze maar op,zullen wel flink veel geld verdienen en terecht,ik vind ze geniaal. gr.henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 24 januari 2010 Author Report Share Posted 24 januari 2010 Op Zomergasten was er eens een track van een woestijn-scene met een nummer, dat als je het hoort je het meteen herkent. Maar uit welke film het is? De enige soundtrack die ik heb gedraaid is ET (The Extra Terrestial) en Turks Fruit. Een Barry White soundtrack "Together brothers" en Superfly van Curtis Mayfield. Ik weet er is veel meer en nog mooier orkestraal gemaakte filmmuziek, maar jammer genoeg "zit" ik niet in de materie. Welk blad recenseerde deze nu ook al weer? Namen van film,s vergeet ik snel,maar als ik de muziek van een film hoor gaat er meestal wel een belletje.ET ook heel herkenbaar.Een zielige film met drama muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 * Superfly curtis mayfield * Carwash Rose Royce * Black Ceasar James Brown * Shaft Isaac Hayes * Saturday Night Fever * Trouble man Marvin Gay * Truck Turner Isaac Hayes * Tough Guys Isaac Hayes * Enter the Dragon Lalo Shifrin * Coffy Roy Ayers * Up Tight Booker T. & the MG's Wat me even snel te binnen schiet,....... het "betere" Blaxploitation werk dus, ik kan er geen genoeg van krijgen de cd's verdwijnen regelmatig in mijn cd speler. Oja Bullit vergeten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 Ik draai verschillende soundtracks die het ook goed doen als afzonderlijke cd-opname. War of the Worlds Amelie en Good bye Lenin, beide van Yann Tiersen, Muziek van Philip Glass zoals Koyaanisqatsi en The Hours, Het een en ander van Vangelis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 Net terug van de Dag van het Vinyl, heerlijk tussen de plaatjes staan struinen en veel gepraat met andere bezoekers/ exposanten. Om op dit lijstje terug te komen, ik draai met enige regelmaat de soundtrack van Hannibal, Interview with a vampire, Queen of the Damned (meer een verzamelaar rock/ metal) en niet te vergeten de soundtrack van Diabolical Masquerade (Death's Design). Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 Bij mijn weten maar twee, en dat zijn geen typische soundtracks: The Wall van Pink Floyd, en Carnage Visors van The Cure, maar die laatste werd vertoond als 'voorprogramma', en de bijhorende muziek is Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 MORE pink floyd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2010 Report Share Posted 24 januari 2010 Ik vind de soundtrack van Broken Flowers erg leuk. Al is het eigenlijk gewoon een verzameling nummers van verschillende bands/artiesten, maar wel een leuke verzameling... 1. There Is An End, The Greenhornes Feat. Holly Golightly (3:05) 2. Yegelle Tezeta, Mulatu Astatke (3:14) 3. Ride Your Donkey, The Tennors (2:03) 4. I Want You, Marvin Gaye (3:57) 5. Yekermo Sew, Mulatu Astatke (4:03) 6. Not If You Were The Last Dandy On Earth, The Brian Jonestown Massacre (2:49) 7. Tell Me Now So I Know, Holly Golightly (2:02) 8. Gubelye, Mulatu Astatke (4:35) 9. Dopesmoker, Sleep (3:57) 10. Requiem, Op. 48 (Pie Jesu) By Gabriel Faur Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Deze soundtrack komt bij mij nog wel eens langs. Na het zien van de film toch ook maar de soundtrack aan geschaft. blijft gewoon geweldig deze gasten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 heel erg veel dingen van john williams vind ik erg mooi. starwars, empire of the sun, forrest gump. alleen zijn soundtracks over het algemeen niet echt makkelijk om te luisteren. er zijn prachtige stukken muziek gepropt in 1 of 2 minuten. een bepaalde scene uit empire of the sun is vreselijk mooi maar duurt uiteindelijk maar 2 minuten. die prachtige muziek zou in een ordinair klassiek stuk de climax zijn waar 15 minuten lang naartoe word gewerkt. empire of the sun de eerste 1.17 minuten zijn voor mij persoonlijk echt kippevel maar ik vind de film dan ook echt de moeite waard. wie herkent trouwens de jongen die de hoofdrol speelt? niet googelen he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 Soundtracks Te veel om op te noemen: Tangerine Dream: Thief, Sorcerer Klaus Schulze: Body Love Var: O Brother, Where Art Thou? The Beau Hunks: Play the original Laurel & Hardy Music Raimond Scott: een aantal Michel Magne: Angelique (lekker klef) Morricone: een hele stapel Williams: een hele stapel Hayes: een hele stapel etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 The Harder They Come - Jimmy Cliff Trainspotting - V/A En Superfly nog maar 's genoemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 januari 2010 Report Share Posted 25 januari 2010 wie herkent trouwens de jongen die de hoofdrol speelt?niet googelen he Batman / Dark Knight [nieuwe stijl] -> Christian Bates (zeg zijn naam nu even uit mijn hoofd, zonder te Googlen) ;-) ... Of was het nu iets met Bale... bale 10 punten knap hoor. die film heb ik al jaren maar had het nooit gezien terwijl ik toch wel een christian bale liefhebber ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 28 januari 2010 Author Report Share Posted 28 januari 2010 Wat Seed7 al zei te veel om op te noemen. Maar er zijn toch wel een paar die je bij blijven. Rocknrolla is ook een aanrader een film van Guy Ritchie. Zitten paar stevige nummers bij. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 deze moet ik ook nog ergens hebben en "into the wild" van de hand van eddie vedder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Heb 2 CD's met soundtracks: The Crow [*]"Burn" - The Cure (Robert Smith, Simon Gallup, Boris Williams, Perry Bamonte) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 januari 2010 Report Share Posted 29 januari 2010 Waar blijft deze: En deze: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts