Miracle. Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Al geruime tijd vraag ik mezelf af wat mensen die iets tegen high-end audio hebben op dit soort fora zoeken. Ze beweren dat er geen verschil is tussen alle CD-spelers, versterkers en vooral kabels. Daarbij komen ze met “bewijzen” in de vorm van DBT/ABX enz. Testen, die, wanneer men maar enigzins iets weet over het menselijk brein, kant nog wal raken. Of met metingen met meetapparatuur die enkel geschikt is voor enkelvoudige signalen. Een sinustoon dus. Aangezien een sinustoon in de verste verte niets met muziek temaken heeft kan deze dus ook niet gebruikt worden als vergelijkingsmateriaal met muziek. Waarom word er door sommige figuren te vuur en te zwaard bestreden dat er verschillen zijn? Op een Whisky forum word er toch ook niet bestreden dat een whisky van €500,- beter smaakt dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 De vraag die hier soms wordt gesteld: waarom moet kritiekloos de door de high-end audio gesponsorde pers gevolgd worden? Waarom moet kritiekloos de hoogdravende claims van high-end fabrikanten geloofd worden? Dit forum heeft in het verleden gepoogd enige constructieve waarheidsvinding te doen door producten van fabrikanten met hoogdravende claims en dito prijzing te vergelijken met produkten die in ieder geval op het punt van de prijs minder waren. Ik kan niet zoveel met je bovenstaande post, heb weinig begrip voor je, helemaal als je het volgende nog post: Echter laten die mensen het wel uit hun hoofd om dat te doen, doordat er volgens hun veel en veel te veel malloten met een minimumloontje, die niet verder komen dan een mediamarktsetje, of nog erger, tweedehands midisetje, de diverse fora wensen te verzieken met allerlei kant nog wal rakende Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Waarom gebruik je steeds de woorden mongolen en debielen. Nergens voor nodig en er zijn minder onbeschofte methoden om duidelijk te maken dat je het niet met iemand eens bent. Ik verzoek je vriendelijk om dit soort termen niet meer te gebruiken en te verwijderen. Door jezelf zo af te zetten tegen je vermeende tegenstanders ben je bezig jezelf op een erg hoog voetstuk te plaatsen. Volgens mij ben je verliefd op je eigen spiegelbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Miracle je blijft mij doen verbazen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Wat doet Miracle hier eigenlijk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Volgens mij moeten jij en je high-end vriendjes gewoon ergens op een zolderkamertje gaan zitten mokken over al die mensen die kritische kanttekeningen maken bij producten die naar kwakzalverij rieken.... Op een ander forum zag ik een berichtje van iemand die nieuwe "high-end" luidsprekers zocht. Hij had een lijstje gemaakt met producten die binnen zijn budget vielen en daar eerst de bekende merken vanaf gehaald, "want die zijn niet goed". Dat die bekende merken de luidsprekers leveren die in de opnamestudio als referentie wordt gebruikt, daar werd maar even niet bij stil gestaan. Kortom, ik krijg vaak de indruk dat iets pas high-end mag heten als slecht verkoopt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Waarom gebruik je steeds de woorden mongolen en debielen. Nergens voor nodig en er zijn minder onbeschofte methoden om duidelijk te maken dat je het niet met iemand eens bent. Ik verzoek je vriendelijk om dit soort termen niet meer te gebruiken en te verwijderen. Iets wat al gezegd is hoeft m.i. niet meer verwijderd te worden. Laten we het niet mooier maken dan het is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 De gemeenschappelijke interesse / factor van allen die dit forum bezoeken is audio. Hun referentiekader is zeer verschillend, alsmede de bedoeling om dit forum te bezoeken. Velen zien het als een soort chatroom waar ze hun halve leven beleven. Anderen bezoeken het forum om hulp te geven aan hen die daarom vragen. Sommigen hebben een baan/dagbesteding en doen dit in hun vrije tijd, anderen hebben er om wat voor reden dan ook meer tijd voor over. De een luistert met veel genoegen naar een eenvoudige set en kan zich niet voorstellen wat nou de verbetering zou kunnen zijn van modificatie xyz, apparaat abc of een echte top-set (whatever). Een ander verbaast zich er voer dat je voor weinig geld goed functionerende apparatuur kunt combineren tot een goede set en kan zich er niet toe zetten om voor zo weinig verbetering (in hun ogen) zoveel geld uit te gaan geven. Weer een ander is al tientallen jaren bezig met zijn hobby, heeft al veel (gekleurde, vanuit het ik-perspectief) ervaring opgedaan en verbind dat via eigen of gelezen theori Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ach mensen laat het lekker zo , als miracle zich zo wil uitdrukken het zij zo, alsjeblieft geen ik meld dit aan de mod knopjes en strenge moderatie regelgeving , dan wordt het alleen maar saai , laat het een mooie audiosoap blijven met af en toe wat schelden en narigheid thats life . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Tolerantie is tot een loze kreet verworden, niet alleen hier op het forum, domweg in ons hele landje, de angst voor het onbekende is groot. Tolerantie zou doen vermoeden dat je kunt omgaan met kritiek en andere meningen, laten we wel wezen, zeker in het wereldje waarbinnen dit forum zich beweegt hebben we het ook nog eens over zaken die in feite nogal futiel van aard zijn, van geen enkel belang voor het bestaan. Dat je een weergave kunt bewerkstelligen die de werkelijkheid, of in elk geval de beleving van die werkelijkheid, op een bijzondere wijze weet te benaderen, zonder apparaten die het keurmerk " high-end " dragen is een feit, evenzeer is het een feit dat apparaten die wel gezien worden als zijnde van deze statuur bijzonder teleurstellend kunnen presteren. Zoals in meerdere topics al is aangegeven is het begrip high-end inmiddels ook aan inflatie onderhevig, prachtige vormgeving en hoge prijzen, ondersteund door marketing is geen garantie voor kwaliteit. In de wereld van de westerse mens, die inmiddels met enorm succes is omgevormd tot consument, leeft men de drang zich te onderscheiden niet meer uit in het verwerven van kennis en inzicht, maar toont men dit door het verwerven van materi Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Wat een hoop drukte weer... We kennen langzamerhand de manier van schrijven van Miracle wel. Naar mijn mening iets te "krachtig", maar ik probeer dan maar daar door heen te lezen. Hij heeft w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik kan me de irritatie van Miracle wel voorstellen, aan de andere kant w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Zoals hier al is gezegd: high end is een kwalificatie die sommigen zlef geven aan hun apparatuur maar die geen inhoud heeft. Ik kan enorm genieten van mooie audiosystemen die mij raken in de weergave van muziek. Uiteraard is dit heel subjectief maar het gaat om mijn eigen beleving. In die zin kan me goed voorstellen dat je soms niet goed wordt van mensen die alles ophangen aan meetresultaten en vervolgens liefhebbers als een stel idioten wegzetten. Alleen deze beginpost geeft zo'n arrogante kijk op de hele audiobeleving (heeft niets te maken met muziekbeleving) dat ik daar niet goed van word. Als iemand een duizenden euro's wil uitgeven voor een audiocomponent omdat hij dat waard vindt moet hij dat vooral doen en hoop ik dat daar veel plezier aan beleefd wordt. Maar om daarmee mensen die dat geld er niet voor over hebben op een denigrerende manier weg te zetten zegt veel over de inhoud van de persoon die zulke uitspraken doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Eigenlijk gun ik het Miracle niet dat dit een populair topic wordt. Voor Miracle heb ik een advies: begint uw eigen forum en gaat hier weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Eigenlijk gun ik het Miracle niet dat dit een populair topic wordt.Voor Miracle heb ik een advies: begint uw eigen forum en gaat hier weg. Waarom...??? Ik heb al veel wijsheden van hem geleerd. Of het klopt, ga ik dan zelf wel weer uitzoeken. Maar er is in ieder geval een richting die wordt aangegeven. Van mij hoeft hier niemand weg, en wanneer er niet gereageerd wordt zoals de onruststokers willen, blijven die vanzelf weg. Een groot deel van de oplossing ligt dus bij jezelf. Het forum hier lijkt inderdaad saaier, maar de inzendingen zijn de laatste tijd veel beter. Aan al dat "gerel" heeft toch niemand iets...?? Beter "minder maar goed", dan "veel en inhoudsloos". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Hmmm..........ik voel me ergens toch wel een beetje aangesproken door de openingspost. Ik ben ook een techneut en sommige dingen bezie ik heel nuchter. Zoals kabels bijvoorbeeld. Aan de andere kant geloof ik ook weer in dingen die absoluut niet met de meters in de hand aan te tonen zijn. Ik sluit me aan bij Hans van Liempd: leven en laten leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Hmmm..........ik voel me ergens toch wel een beetje aangesproken door de openingspost. Blijf zo nieuwsgierig en open-minded als ik je ken, levert dit in elk geval geen trauma's................................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik heb al veel wijheden van hem geleerd Kan niet..... Bij Miracle zijn het "ikheden" Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 http://nl.wikipedia.org/wiki/Audiofiel gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik heb al veel wijheden van hem geleerd Kan niet..... Bij Miracle zijn het "ikheden" Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Miracle is er als de eerste bij om iemand met een vraag te helpen. En een nieuw forum lid welkom te heten. En natuurlijk zal Miracle geen prijs winnen door sommige uitspraken. Jammer dan. Daarom sluit ik mij ook aan bij Hans van Liempd; leven en laat leven.Ik hoop dat dit "gerel" snel over is. En iedereen gewoon zijn ding kan blijven doen. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 @Tubejack: Wordt het hier wel echt gedaan de krenten in de pap benoemen binnen ieder budget? Ik vind het in Nederlandse tijdschriften al niet echt gemeleerd. De Britten kunnen het aardig een overzicht bieden binnen een bepaalde budgetklasse en om een geluidssignatuur te omschrijven. Het was een mooi voorbeeld, verder lees ik geen audiobladen, want ik zoek niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 januari 2010 Author Report Share Posted 31 januari 2010 In dit topic is, zoals ik al wel verwachtte, heel duidelijk zichtbaar wie er hear alleen maar komen om te rellen, en helemaal niets met high-end audio hebben. Helaas ook nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ach iedereen mag een mening over alles hebben maar ik hoop dat dit forum geen plek is voor beledigingen richting minimumloners, debielen en mongolen. Verder vind ik 'gesnoef' over audio hoogst oninteressant, ook als het verpakt is in een advies richting een nieuwkomer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ook al ben ik dan het ukkie hier (qua aantal posts): is het dan geen goed idee om te stoppen met replyen in dit topic, voordat het allemaal (per ongeluk wellicht) toch weer persoonlijk wordt opgevat? De vraag van Miracle is inmiddels wel beantwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts