Jump to content

Waarom hebben sommige figuren iets tegen high-end audio?

Miracle.
 Share

Recommended Posts

Bepaalde figuren ZIJN ook gewoon niet te overtuigen KT. Die willen niet overtuigd worden, die lezen nieteens wat er geschreven word.

Wat jij op de fora schrijft is in het verleden ook veel te veel onterecht commentaar op geweest, waardoor ook jouw bijdragen helaas tot een minimum gedaald zijn.

Het is toch onderhand bij de ratten af dat zelfs jij jouw ervaringen met een bepaalde ontwikkeling niet eens durft te delen. :blink:

Dat klopt, maar dat is niet alleen hier hoor, ook op de andere fora ben ik wat terughoudender geworden.

Het almachtige Google onthoudt alles wat je ooit hebt geschreven, op sommige fora kun je na een paar weken je berichten ook niet meer wijzigen of verwijderen.

Verder kan ik moeilijk over mijn werk gaan kleppen hier, klanten stellen daar doorgaans geen prijs op.

ja en de ad02160 philips dome.

zal inmiddels ook wel geen high end meer zijn :D (...)

Wie kan een ("infinite baffle", "geheel gesloten", "drukkamer") Philips luidspreker"box" uit de tweede helft van de jaren '70 - een twee- of driewegsysteem met die kaarsrechte AD 02160T8 (of T4) tweeter er in (mits voorzien van diffusortje), bij de Kringloopwinkel laten staan?

Als ze maar een tientje

Bepaalde figuren mensen ZIJN ook gewoon niet te overtuigen [......]

Je kunt het ook omdraaien, waarom z

Guest tubejack
maar dat s toch jammer jack.

waarom zou je juist niet over dat soort zaken in gesprek gaan hier.

zaken die je niet kan verklaren zijn juist mijn ding :)

zo ook voor anderen hier.

Voor d

Er zijn heel wat lieden waardoor ik helemaal niet overtuigd wil worden, met hoeveel verve/geweld ze dat ook proberen, dat is toch helemaal geen probleem, niet voor mij in elk geval :rolleyes:

Gezever, schelden en denigreren erger ik me w

het advies is negeren.

dat zal best werken maar waarom altijd van dezelfde kant?. waarom moet ik bijv altijd maar negeren terwijl anderen een vrijbrief zouden krijgen ;)

Dat vraag ik me ook vaak af, Robin, maar dan in algemene zin, en nauwelijks vwb dit forum.

waarmee je zegt "robin ga je eens bezig houden met iets zinvols"? ;)

of niet

@spido

begrijp me goed: ik gebruik dus de ad02160 mid-dome. en de ad11601/t8 tweeter. binnen +/- 1 db recht naar 20khz. simpel te filteren. veegt inderdaad met veel de vloer aan. de woofers zal ik maar niet noemen, jij hebt iets tegen papier meen ik :D

en ik ben niet van plan er wat anders voor te gaan gebruiken ook (hoewel ... ik heb ook nog twee Plips ribbons liggen ....)

groet

Als we bericht #1 van dit topic nu laten staan en vervolgens bericht #105 dan kan de rest toch gewoon weg?

Een groot deel was al weg....heb gisteren al mijn reacties op 2 na verwijderd. Krijg toch geen reactie van flapdrol.

Vind ik zo ergerlijk

Gr

Stef

..

Waarom word er door sommige figuren te vuur en te zwaard bestreden dat er geen verschillen zijn?

..

Groet, Miracle.

Bedoel je dit echt zo?

Any way, mijn laatste duiten in dit draadje. Je kunt het ook eens zijn dat je het oneens bent (in goede verhoudingen), zeker over zoiets betrekkelijks als audio.

En Hear is volgens mij niet echt bedoeld al puur high end forum (wat dat dan ook moge zijn). Je kunt hier net zo goed een draadje openen over een setje van 500 euro, als over een setje van 50000 euro. Er is geen ballotage commissie die controleert of ieder lid wel genoeg besteed en te besteden heeft (gelukkig) :blink:

..

Waarom word er door sommige figuren te vuur en te zwaard bestreden dat er geen verschillen zijn?

..

Groet, Miracle.

Bedoel je dit echt zo?

Staat er idd wat onhandig. Doorgehaald wat er niet in thuis hoorde.

Dan nog maar even ter verduidelijking: Sommige figuren hear blijven in ieder topic over versterkers, CD-spelers en kabels iedere keer weer herhalen dat die dingen absoluut geen hoorbaar verschil geven.

Dat er

Uiteraard is het een ieder, met welk budget danook vrij, graag zelfs wat mij betreft, dit forum te bezoeken en zijn bijdrage te doen.

Alleen wanneer die bijdrage overduidelijk bedoeld is om de boel te verstieren, en constant het budgetspul te promoten boven de betere spullen, want dat budgetspul is "bewezen" net zo goed........ ;)

Ik heb met gehakt in mijn - toegegeven, niet helemaal budget-setje - anders wel elke dag high end ervaringen. En gehakt kost een eitje. Maar mag ik daarover wat loslaten hear? Het is voodoo en vaagheid wat je dan om je oren geslagen krijgt.

Wat mij betreft zit dat Hear ook in het verdomhoekje, zoals M44 al terecht heeft opgemerkt.

Verdomd, nou zit ik t

Sommige figuren hear
Heerlijk die algemene vaagheid.

Dat hangt mij vreselijk de strot uit, en echt niet alleen mij.
"Ik en velen met mij." Altijd een mooie fantasie als iemand bang is alleen te staan en het wil doen voorkomen juist een voortrekkersrol te hebben.

Dat is de rede waarom heel veel mensen hun ervaringen en kennis niet (meer) wensen te delen op de fora, en dan metname hear de laatste paar jaar.
De laatste paar jaar? Het zal toch niet toevallig sinds 14 oktober 2007 zijn?

Hoe denken we dat het komt dat hear het audioforum met de minst actieve leden van NL is?

Ga eens op de andere fora kijken hoeveel mensen er iedere dag online zijn.

Is dat een criterium? Zo ja, is het een belangrijk criterium?

Ik met gehakt in mijn - toegegeven, niet helemaal budget-setje - anders wel elke dag high end ervaringen. En gehakt kost een eitje. Maar mag ik daarover wat loslaten hear? Het is voodoo en vaagheid wat je dan om je oren geslagen krijgt.

Wat mij betreft zit dat Hear ook in het verdomhoekje, zoals M44 al terecht heeft opgemerkt.

Groet,

M :ph34r: rc

Ook dat soort dingen moet eens normaal besproken kunnen worden, maar net als met wat ik al in mijn posts noemde, en wat ik daarbij nog vergat: allerhande tweaks als spikes en dempers, en niet te vergeten: Het audiorek zelf.

Allemaal zaken die onderhand niet meer op een fatsoenlijke manier bespreekbaar zijn, door een handje vol trollen, die we nog toelaten om dit te blijven doen ook.

Soms vraag ik me wel eens af of audiofielen massochistisch zijn door zich telkens weer, en steeds erger, af te laten zeiken door dat handje vol trollen, en zich gewoon voor idioot of nog erger uit laten maken.

Ik pik het iig niet meer, en blijf tegen deze trollen strijden.

Alleen wanneer die bijdrage overduidelijk bedoeld is om de boel te verstieren, en constant het budgetspul te promoten boven de betere spullen, want dat budgetspul is "bewezen" net zo goed........ ;)

Zou je dit ook niet eens omdraaien ?

Gezien inmiddels wel heel erg duidelijk is bewezen dat high-end en een hoge prijs geen garantie is voor iets wat je een benadering van het weergeven van de werkelijkheid kunt noemen.

Ook al heb ik redelijk wat ge

waarmee je zegt "robin ga je eens bezig houden met iets zinvols"? ;)

of niet

:confused: Nee, dat maak jij ervan ;)

Het was mijn eigen frustratie die naar boven kwam. Nogal filosofisch, waarom doe ik goed terwijl er zoveel kwaad is?, je kent het wel ;)

je overschat mij :lol:

maar even voor de orde. ik vroeg het je netjes voordat ik een sluitende invulling aan jou(w) gedachten gaf. projectie is de beste onder ons niet vreemd. behalve mij dan.....maar ik behoor dan niet weer tot de beste ....vul ik voor het gemak maar even in.

Ik moet Jitze hier toch wel gelijk geven. Ook ik heb een kapitaal staan aan apparatuur (of ik het er aan heb uitgegeven laat ik ff in het midden) en ja, ik ben uitermate tevreden met de weergave. Hoort mijn set in de categorie "high-end"? Ik zelf vind van wel, maar dat zegt niks, want high-end is een loze kreet. Voor de ene is een Superpech ding al high-end en voor de ander begint het pas bij ..... weet ik wat.

Ik ben allergisch voor een bagger weergave, maar soms denk ik wel eens, was die hele klimbim wel nodig die ik nu beneden heb staan. Als ik mijn Yamaha testset beluister op een stel ouwe Tannoy's (ja, ik heb er staan :blink: ), dan sta ik er toch van te kijken hoe lekker dit speelt. Zelf met een ouwe Technics SU-8044 en een Flips 312 met Empire elementje is er nog chocola van te maken.

Natuurlijk is er verschil ;)

Guest kikkervisje
Ik moet Jitze hier toch wel gelijk geven. Ook ik heb een kapitaal staan aan apparatuur (of ik het er aan heb uitgegeven laat ik ff in het midden) en ja, ik ben uitermate tevreden met de weergave. Hoort mijn set in de categorie "high-end"? Ik zelf vind van wel, maar dat zegt niks, want high-end is een loze kreet. Voor de ene is een Superpech ding al high-end en voor de ander begint het pas bij ..... weet ik wat.

Ik ben allergisch voor een bagger weergave, maar soms denk ik wel eens, was die hele klimbim wel nodig die ik nu beneden heb staan. Als ik mijn Yamaha testset beluister op een stel ouwe Tannoy's (ja, ik heb er staan :blink: ), dan sta ik er toch van te kijken hoe lekker dit speelt. Zelf met een ouwe Technics SU-8044 en een Flips 312 met Empire elementje is er nog chocola van te maken.

Natuurlijk is er verschil ;)

Genieten blijft gewoon genieten en dat is gelukkig niet afhankelijk van een kleine nog grote berg poen! :)

Natuurllijk heb je een goed punt, op de akoestisch enigszins aangepakte zolder staat een oude Marantz voor/eind, nog oudere B&W DM2A's en een, uiteraard, jongere cd-speler, geniet ik ook van...maar wil ik meer dan dat dan moet ik toch echt twee verdiepingen lager gaan...met een beetje gehakt :D

je overschat mij :lol:

maar even voor de orde. ik vroeg het je netjes voordat ik een sluitende invulling aan jou(w) gedachten gaf. projectie is de beste onder ons niet vreemd. behalve mij dan.....maar ik behoor dan niet weer tot de beste ....vul ik voor het gemak maar even in.

Mijn gedachten over jou, hahaha narcist ;)

Als het de beste niet vreemd is, dan jou zeker niet dus :D

Relax makker B)

Tsja, projektie.. Ik projekteer altijd op anderen dat z